روند توسعهی بازی Starfield پیشرفت بسیار خوبی داشته است
تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان بازی Starfield، به تازگی در مورد روند توسعهی این بازی و برنامههای بتسدا (Bethesda) در سال ۲۰۲۲ صحبت کرده است.
از انتشار ویدیوهای جدید که نگاهی جذاب به جهان Starfield میاندازد تا طرحهای مفهومی زیبا از محیطهای رنگارنگ این بازی، بتسدا طی هفتههای اخیر اطلاعات زیادی را در مورد اثر مورد انتظار خود منتشر کرده است. بدون شک هیجان زیادی برای نقشآفرینی جدید سازندهی Fallout و The Elder Scrolls وجود دارد. با این حال از زمان انتشار تریلر بازی در E3 گذشته شاهد انتشار تصاویر زیادی از خود بازی نبودهایم. حال تاد هاوارد، کارگردان بازی، گفته که مدت زیادی تا نمایش بیشتر از خود بازی نمانده است.
در یک ویدیوی تبریک کریسمس که توسط حساب کاربری یوتیوب Bethesda Game Studios منتشر شد، هاوارد در مورد روند توسعهی بازی Starfield در سال ۲۰۲۱ صحبت کرد. او همچنین تایید کرد که در سال ۲۰۲۲ شاهد نمایشهای بیشتری از بازی خواهیم بود:
تیم ما در سال گذشته پیشرفت زیادی در توسعهی بازی Starfield داشته است. نمیتوانیم برای نمایش بازی در سال آینده صبر کنیم.
بازی Starfield در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲) در دسترس دارندگان ایکسباکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC قرار خواهد گرفت. این اثر از روز اول انتشار روی سرویس Game Pass در دسترس خواهد بود.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
نظرات
ای جان جان
شاهکار
دل تو دلم نیست تا گیمپلی ببینم
بازی قطعا یه شاهکار عظیم میشه
کی میای ؟
هیچ تضمینی واسه شاهکار بودنش نیست، مهم هم نیست که توسعه دهندش کیه
من این همه بدی پشت استارفیلد رو درک نمی کنم
با اینکه میدونم شما پی سی گیمر هستید اما اگه این بازی برای سانتا بود چی ؟ اگه برای ناتی داگ بود چی ؟
یعنی چون این بازی انحصاری ایکس باکس هستش دیگه نباید درموردش حرف زد
این همه میگن الدن رینگ شاهکاره ؟ خوب اونم مهم نیست توسعه دهنده اش کیه !! چون بازی فرام سافتور هستش شاهکاره !!!
گاد چون مال سانتاس شاهکاره
پلی استارفیلد چون مال بتسدا است و بتسدا مال ایکس باکس هستش بده ؟؟؟؟
شما تا حالا از ناتی داگ و سانتا مونیکا بازی متوسط دیدی ؟
استارفیلد در هر صورت یه بازی شاهکار میشه راهی برا بد شدن نداره
اما تا زمان انتشار تریلر ها نباید پیشبینی گوتی کرد
نه خیر شیر جان ندیدم
و البته که بازی های بتسدا همه عالی و شاهکار بودن
بتسدا تنها بازی بدش فقط فالوت ۷۶ بود که اونم با آپدیت هایی که دریافت کرده الان به یه تجریه خوب و قابل قبول تبدیل شده و همونطور که میدونید بازی آنلاین محور بوده، ولی شما غیر از اون به بقیه بازیای بتسدا که نگاه میکنی چیزی جر ابرشاهکار نمیبینی، دیگه اسکایریمی که تو یکی از سخت ترین رقابتای تاریخ بازی ها گوتی و بیگ وینر شده اونم با متای ۹۶ خودش گویای توانایی بالای بتسدا برای ساخت چنین بازی هاییه، فالوت ۳ هم بیگ وینر شده ابلیویون هم همینطور و فالوت ۴ هم بعد از ویچر ۳ بیشترین جایزه رو برده، هر چند که این گوتی و بیگ وینر کلا مبحث اورریتی شده و یه تصور مزخرفی شکل گرفته متاسفانه که خیلیا فکر میکنن بازی ای که گوتی یا بیگ وینر نشه یعنی ایراد داره یا بازی خوبی نیست، در حالی که این تفکر از ریشه غلطه هر کسی بسته به سلیقه ای که داره تو ژانر مورد علاقه خودش نسبت به اون بازی ها بیشتر جذب میشه و براش لذت بخش تره، ولی تو همون سالی که اسکایریم به رقباش حتی اجازه نفس کشیدنم نداد تو جوایز ولی بازیای خارق العاده ای مثل دارک ۱ و پورتال ۲ و بتمن آرکهام سیتی و آنچارتد ۳ و دئوس اکس و زلدا و دد اسپیس ۲ و گیرز ۳ و ویچر ۲ و چندین عنوان مطرح دیگه رو داشتیم که همه بازی های شدیدا عالی ای بودن
من همین حرف شما رو ۶ ماه قبل زدم متاسفانه بعضی از فن بوی های عزیز فکر میکنن هر کی فن بتسدا باسه پس فن مایکروسافته پس باید اون دوست رو کوبند!!
برا ما بتسدا فنا فرق نمیکنه بتسدا زیر نظر چه کمپانی ای بازی تولید میکنه برا ما مهمه فقط شاهکار تولید کنه
راستش نمیدونم چه دعوایی سر انحصاری شدن بازیهای بتسدا درست شده درسته این کار مایکرو ناجوانمردانه ست اما خوب باید این نکته رو در نظر گرفت که فن بیس بازیهای بتسدا ۹۰ درصدشون pc پلیرین !!!! پس فک نکنم این کار به فن بیس عظیم بتسدا ضربه بزنه !!!!
دقیقا ارمین جان به علاوه اینکه بتسدا خیلی محبوبه و حتی فال اوت ۴ هم که به بازی عالی نه شاهکار بود هم تو جوایز بازی سال بود کلا اصلا درسته ایکس باکس یه ارتش رو از بازی های بتسدا محروم کرد ولی به هومن اندازه هم خوب بود چون در صورت شکست بتسدا در استارفیلد کارش تموم میشد و به ورشکستگی میرسید اما الان ببینید بتسدا چقدر بی پروا تر شده
درکل بنظرم حرفت کاملا درسته
Bruh .. انحصاری بودن بازیای سونی کار شریف و انسان دوستانه ایه ولی برا مایکرو ناجوانمردانست
من کی گفتم انحصاری گرایی سونی جوانمردانه ست !!!!
اگه کامنت من رو قشنگ خونده باشید میبینید که گفتم انحصاری بودن بازیهای بتسدا چندان موضوع مهمی نیست چونکه ۹۰ درصد از فن های بتسدا pc پلیرن
نه به خودت نگیر داداش منظورم به اونایی بود که این حرفو میزنن
عزیزی داداش
منظورم این بود که بهتره تا زمان انتشار از خوبی و بدی بازی بحث نشه (تا زمان انتشار). نمونش همین سایبرپانک که تو تریلر گیم پلیش چه ویژگی های جالبی وجود داشتن که از نسخه نهایی حذف شده بودن (عملکرد فنی بماند) یا مثلا کی خیالشو میکرد که راکستار ریمستری جی تی ای رو اینطوری عرضه کنه؟
حرف شما درست ولی یک چیزی هست اول اینکه حذف شد چون بازی خوب بهینه نشد بود روی کنسول های هشتمی زیر سی فریم میداد و اینکه بازی بدی نیس سایبر پانک چیزی خدایش از شاهکار کم نداره اگه اگه باگ نداشت بازیش حاضرم قسم بخورم اگه بازی باگ نداشت بهتر بازی عمرتون میشد سایبرپانک …دوم راجب ریمستر جی تی ای راکستار چرا گند زد چون هدف اصلیش این بود فقط دهن مردم بسته بشه و یکم پول به جیب بزنه همین فقط همین برای همین گند زد میخواست دلیل این همه غیابی بازی جی تی ای ۶ رو پنهان کنه چرا هنوز نیامده بازی جی تی ای ۶ سوالی که همه میپرسیدن از راکستار …اونم امد گفت خوب ما داشتیم روی ریمستر جی تی ای کار میکردم این بهانشون بود ….ولی این طرف استارفیلد نه تنها برای طرفدار های ایکس باکس مهم هستش بلکه برای خودشون مهمه چرا چون باید یک خودی نشون بدن باید بفهمونن لیاقت ۷هزار میلیون دلار رو داشتن …استارفیلد بیشتر حکم طنابی رو داره که میتونه بتسدا رو از ته چاه نجات بده
یک جواب برای صحبت های شما بس است ایا بازی بعدی راکستار جی تی ای ۶ که هنوز نیامده یا هیچ عکسی ازش نیس چرا از هر کی میپرسی میگن شاهکار قراره بشه چون قبلی ها شاهکار بودن ….قطعا کسی که تونسته بازی به بزرگی فالوت یا الدر درست کنه میتونه یک شاهکار جدیدی به اسم استارفیلد خلق کنه اینو شک نکن …
باشه..
پس در اینصورت هیچی مهم نیست
ففط حرف شماست که مهمه
ایول بهت
آخه چطور تا یه سال دیگه صبر کنیم :/😢
بتسدا که متخصص تو ساخت بازیهای داستانی بود رفت یک بازی کوآپ سرویس محور به اسم fallout 76 ساخت که خراب کرد
این مثالش کریستال داینامیکسه که تو ساخت بازیهای داستان محور تخصص داشت رفت marvel avengers سرویس محور ساخت و شکست خورد…
خود اسکوئیر اعتراف کرد که مشکل ازکریستال نبوده مشکل از خودمون بود دادیم یک استودیوی داستان محور ساز بشینه بازی کوآپ سرویس محور بزنه…. من شکی در شاهکار بودن استارفیلد ندارم چون یک بازی داستان محوره و کلا بخش کوآپ نداره…
اینم بگم که هیچ کدوم از سازندگان اسکایریم رو فالوت ۷۶ کار نکردن اونا اون موقع داشتن رو استارفیلد کار می کردن و فالوت ۷۶ توسط یک تیم فرعی تو بتسدا ساخته شد…
ثانیا گفتی یک بازی متوسط از سانتا دیدی بزار برات بگم:
Bound: 71 تاریخ انتشار: اگوست ۲۰۱۶
Fat princess adventure: 63 تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۱۵
The order 1886: 63 تاریخ انتشار: فوریه ۲۰۱۵
Kinetica: 77 تاریخ انتشار: اکتبر ۲۰۰۱
منبع: https://www.metacritic.com/company/sce-santa-monica
خودم قطعا یقین دارم رگناروگ شاهکار خواهد شد ولی صرفا گفتم که بدونی سانتا مونیکا ۴ بازی متا زیر ۸۰ داره… ولی همه توسط تیم های فرعی ساخته شدن و تیم اصلی یعنی سازندگان گاد داشتن رو گوتی ۲۰۱۸ کار می کردن... فالوت ۷۶ هم توسط تیم های فرعی ساخته شد نه سازندگان اسکایریم
ببخشید می خواستم به اون shir taziey پاسخ بدم این شد
مشکلی نیست عزیز 🙂
داداش اینارو سانتا نساخته
سانتا کمک کرده
زمین تا آسمون فرق وجود داره
سانتا کلا یه ایپی گاد اف وار رو ساخته با یه بازی ریسینگ در قدیم ولسلام
فالوت ۷۶ برای خود بتسدا بود خود خودش حالا تیم های فرعی و …بوده کاری ندارم
الان یه نفر با مولتی هاش باز میاد میگه استارفیلد گوتی ۲۰۲۲ با قلب
میگه ویو پست های سایت به خاطر من بالا میره😂😂
خیلی آدم بزرگ و معروفی هست اگر نشناسیش و به حرفاش نخندیده باشی از ما نیستی 😂😂
مدیونید اگه فکر کنید اون مردک جاپنی نما رو منظورشه!!
سنگین 🤣🤣🤣🤣🤌
چقدر شما فن بوی ها پررو هستین
توی مقاله xboxمیان از xboxو xboxفن ها بد میگین!
باشه ما فن بوی شما خوب
پس بی زحمت از این پست حداقل بفرمایید بیرون
(حال تاد هاوارد، کارگردان بازی، گفته که مدت زیادی تا نمایش بیشتر از خود بازی نمانده است.)
هایپپپپپپپپپپ
خوبی تریلرای که قراره بدن اینه که دانگرید ندارن چون نزدیک عرضست
یه کپچرد آن سریز اکسه بزنه عالی میشه
مرتبط: آرمورای که تا الان نشون دادن به دلم نشنسته
اگه بتونن یچیزایی مثل javelin ها با همون قابلیتا(فقط ظاهری هم عیب نداره) تو بازی بذارن خیلی عالی میشه
ننشسته*
احتمالا حالت زره های بازی مثله فالوت ۴ باشه یعنی ستش چپ و راست داشته دست راست دسته چپ یا قسمت های دیگه بدن. با شخصی سازی عمیق.تو فالوت چهار میشد با ترکیب زره ها با هم چیزای جالبی دراورد یعنی یه قسمت از یه زره رو با یه زره دیگه ترکیب کنی
شاهکار 👌🏻
تاد هاوارد یعنی شاهکار ساز
خودش امد😂😂
گرچه استارفیلد مطمئنم شاهکار میشه
با حرف تو سطح تاد هاوارد اومد پایین🗿
با ریپلی کردنت سطح شینجی میکامی رفت بالا👌🏻😂
با این دلقک بازیاتون سطح کوجیما و شینجی میکامی اومد پایین😹
به شخصه هیترشون شدم بخاطر یوزرنیماتون
چقدر حال میده به شما دو تا دیسلایک دادن
تاد اگه این پستو ببینه باید بره سرشو بکوبه به دیوار 😅
پست نه
کامنت 😂
تاد مدیر تولید و طراح الدر ۴ هستش.
با این غلط های نوشتاری و اطلاعاتی از منطق حرف نزن گلم. برو سرتو بکوب دیوار بلکه بهتر کار کنه
Ok خوب منظورم تمام کامنتا بود
هر وقت فرق بین کارگردان و تهیه کننده اجرایی رو دونستی بعد بیا حرف بزن
ایشون مرزهای توهین رو جابجا کردن متاسفانه
رو چه منبعی میگی
تاد تهیه کننده ی اجرایی بوده والا اگه اینطور باشه اقای تاد همه کاریه فال اوت ۷۶ بوده
همون نقشی رو که تو فال ۷۶ داشته تو oblivion داشته به دلیل کار کردن روی بازی شاهکار فال اوت ۳ مدیریت پروژه به کن رولستون سپرده شد
وقتی دوستمون منبعش شده ویکی فارسی 😅
منتظر یک ابر شاهکار عجیب و غریب و قریب هستیم .
امیدوارم باگ های بازی رو هم فراموش نکنید بازی های بتسدا بدون باگ مزه ندارن 😀
اقای تاد هاوارد رو به شخصه به شدت دوست دارم
ایشون تا حالا کارگردان و رهبر پروژه های morrowind و skyrim و fallout 3 و fallout 4 بوده که واقعا سه تای اولی شاهکار بودن و fallout 4 هم یک بازی عالی
همچنین تهیه کننده اجرایی عناوین مثل oblivion و fallout 76 که اولی شاهکار و دومی افتضاح هر چند که این از ارزش ایشون کم نمیکنه ( تهیه کننده اجرایی شخصیه که یه هفته یک بار و حتی بعضی وقتا یک ماه یکبار میره روند توسعه پروژه رو چک میکه و خوب بیشتر کارش نظارتیه )
الان بعضی از فن بوی های غیر منطقی میان میریزن سرم میگن نه تاد کارگردان پروژه oblivion بود 😅
خوب در کل به امید موفقیت بتسدا در اینده 👍
Fallout 76 درسته اولش افتضاح بود
ولی الان به اثر قابل و شایسته ای تبدیل شده
با آپدیت ها و محتوا هایی که حذف و اضافه کردند.
الان قشنگ به چشم یک فالوت بسیار سرگرم کننده میشه بهش نگاه کرد
و نظر همه نسبت بهش برگشته 🍻
دقیقا اشتباه بایوور
هردو رفتن یه بازی سرویس محور آنلاین بزنن،همون کسایی که تا حالا تجربشو نداشتن
خداروشکر هردو به این نتیجه رسیدن بهتره تو همون سینگل پلیر که مهارت دارن فعالیت کنن
این بازی احتمال داره با توجه به زمانی که براش گذاشتن ریت بالایی بگیره و جز نامزد های گوتی باشه
انصافا اینهمه هایپ کار درستیه؟ کاری ندارم بازی نهایی چی در میاد ، ولی این یه قاعدست که شما هر چی بیشتر هایپ کنی بیشتر هم ازت انتظار دارن – در صورت هایپ فضایی ، حتی اگه ذره ای از اون انتظارات رو نتونی برآورده کنی با کله میخوری زمین – نمی دونم چرا هیچکس تو این صنعت اینو نمی فهمه – میگفتن دث صنعت رو تغییر میده ، شد شبیه ساز چمدون جمع کنی – الدن رینگ هم که با اینکه بعضی ها رو چسبوند به سقف ، اما در نهایت یه زیراکس رنگی از سری دارک سولز بود در حالی که من انتظار یه انقلاب رو داشتم – حالا خدا به استارفیلد رحم کنه