مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید

مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس ۳۶۰ می‌گوید

محسن رضوی فر
۱۲:۴۶ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید

برخی از سران ایکس‌ باکس در جریان مستند Power On: The Story of Xbox، در مورد چگونگی ایجاد حلقه قرمز مرگ در کنسول ایکس باکس ۳۶۰ صحبت کرده‌اند.

بسیاری از افرادی که کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ را داشته‌اند، با مشکل حلقه‌ی قرمز مرگ این کنسول آشنایی دارند. این مشکل برای تعداد زیادی از این دستگاه، پیش از معرفی مدل اسلیم ایجاد می‌شد. در حالی که بسیاری این مشکل را ناشی از دما و حرارت کنسول می‌دانستند، اخیراً برخی از سران ایکس‌باکس در مستند Power On: The Story of Xbox اشاره کرده‌اند که این موضوع تنها تا حدی درست است.

به گفته‌ی لئو دل کاستیو (Leo Del Castillo)، که از سال ۱۹۹۹ به عنوان عضو گروه مهندسی سخت‌افزار ایکس‌باکس کار می‌کند، حلقه‌ی قرمز مرگ در ایکس‌باکس ۳۶۰ به دلیل شکستن کانکتورهای داخل اجزای کنسول ایجاد شد.

در حالی که دلیل شکستن قطعات، توپ‌های لحیم برای چسباندن پردازنده‌ی گرافیکی به مادربرد محسوب می‌شود، اما دمای بالا در داخل ایکس‌باکس ۳۶۰ تنها مشکل نبوده است. طبق گفته‌های آقای تاد هولمدال (Todd Holmdahl)، که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ رئیس بخش سخت‌افزار ایکس‌باکس بوده است، مشکل در این بود که دمای این توپ‌ها اغلب از گرم به سرد می‌رفت. وی در این باره گفت:

همه‌ی این افراد عاشق بازی‌های ویدیویی بودند. بنابراین آن‌ها برای تجربه‌ی بازی‌ها کنسول را روشن و سپس خاموش می‌کردند و وقتی روشن و خاموش می‌شد، انواع استرس‌ها به آن‌ها وارد می‌شد. این فشارها در نهایت منجر به شکستن توپ‌های لحیم‌کاری شد و تا حدی ارتباط بین پردازنده‌ی گرافیکی ایکس‌باکس و مادربرد را قطع کرد.

راه حل ایکس‌باکس برای رفع این مشکل ساده بود. مایکروسافت هر کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ را که بدون هیچ هزینه‌ای برای مشتری‌ها فروخته شده بود، تعمیر می‌کرد. با این حال، این موضوع به دلیل هزینه‌های هنگفتی که برای شرکت ایجاد می‌کرد، تبدیل به یک مسئله شد. به گفته‌ی پیتر مور (Peter Moore)، رئیس سابق ایکس‌باکس، در آن زمان هزینه‌ی انجام تعمیرات و فروش از دست رفته چیزی حدود ۱.۱۵ میلیارد دلار برآورد شد. با این حال، استیو بالمر (Steve Ballmer)، مدیر عامل سابق مایکروسافت، به سرعت بودجه مورد نیاز برای رفع این مشکل را به پیتر مور ارائه داد.

پین هدfarhadqp✎﹏ȏṃıԀIlyaDARKSIRENChiefBahramsonyCameraManmohammad reza gameralinerdآرینGod of the gameMEYSAMB300علیMãhdīærAtomic SoldierFanresidentevil1100Visible 6-tigh manSmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید
مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • SOAD2282 گفت:

    به نظرم که مستندش ارزش دیدن رو داشت. یه خوبی ای که این مستند داشت این بود که هم نقاط ضعف ماکروسافت رو میگفت هم نقاط مثبت رو.البته باز هم اون بار تبلیغاتیش رو حفظ کرده بود ولی اینکه قشنگ بیای بدون هیچ اغراقی بگی که ما نسل هشتم رو به رقبا باختیم. و حتی بیای کلی میم و جوک هایی که علیه ایکس باکس ساخته شده رو نشون بدی و تایید شون هم بکنی ، جرات میخواد . و مطالب رو هم بدون هیچ عجله و جامع توضیح میداد و با ریتمی توضیح میداد که حوصله مخاطب از این همه اطلاعات سر نره

    TahaicIlyaگوگولیDARKSIRENChiefBahramsonyKalantaripoorOracleMahyarMsmmohammad reza gamermore
    • allgamesgood گفت:

      یادمه سال ۲۰۰۷ بود اولین xbox 360 عمرم رو خریدم و وقتی یک سال بعدش داشتم زامبی کال آف دیوتی ورلد ات وار رو بازی میکردم کنسولم سه چراغ شد و البته من شانس آوردم چون یه تعمیرکار پیدا کردم تهران از استان اصفهان براش ارسالش کردم و درستش کرد بعدش به قیمت ۱۶۰ تمن فروختم به یه گیم نت دار و جالبه که بعد از یک سال که در گیم نت کار میکرد هنوز خراب نشده بود! ( دقیقا کنسولهایی که از برج ۸ سال ۲۰۰۸ به بعد تولید شدند دیگه سه چراغ نمیشدند و کلا مایکروسافت از بعدش cpu و قطعات دیگشو تقییر داد مدل فت ۳۶۰ تا سال ۲۰۰۹ تولید شد و بعدش اسلیم اومد تا سال ۲۰۱۱ ( اوایل عرضه ی کنسول اسلیم ۳۶۰ نمیشد کپی خورش کرد ولی دیسک درایو اسلیم رو خارج میکردند و دیسک درایو فت رو باهاش جایگزین میکردند و بعدش کپی خور میشد که البته مشکلاتی رو هم با این کار برای ۳۶۰ اسلیم بوجود میومد مثل نخوندن بعضی از دیسک ها) ولی بعد از یک سال ۳۶۰ اسلیم هم کپی خور شد و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ هم نیو اسلیمش تولید شد. جالبه که بدونید xbox 360 آرکید با هارد ۲۰ گیگ در آن زمان ۲۵۰ تمن بود و ۳۶۰ الایت با هارد ۱۲۰ گیگ ۳۶۰ تمن بود یعنی به دلار قیمت یک ps5 بی درایو

      پین هدSami 227Chiefallgamesgood
  • blackcity گفت:

    مستندش رو دیدم خیلی قشنگ بود
    به تمام دوستداران کنسول و بازی پیشنهاد میدم ببیند
    واقعا نسل ۷ رو ماکروسافت خیلی عالی شروع کرد ، کنسولش خیلی ارزونتر بود ، بازی های خیلی نابی اومده بود و سونی موجاب به رقابت با ماکروسافت شد (با اینکه من نسل ۵ و ۶ رو کنسول سونی رو داشتم ولی نسل ۷ رو ایکس باکس داشتم مخصوصا اینکه بازی هاش دیسکی بود و خیلی راحت تر میشد گیراورد و فقط چندماه اخر نسل ۸ اومدم با ps3 عوض کردم که انحصاری هاش رو بازی کنم)
    ماکروسافت هم خیلی از خودگذشتگی کرد ، درسته تقصیر خودشونه ولی جدای اینکه تمام کنسول هارو مشکلش رو حل کرد اونم به صورت رایگان ، وارانتی کنسول هاش رو از ۱ به ۳ سال افزایش داد که خیال خریدارا راحت بشه.
    البته اگر هم اینکارو نمیکرد باعث ۲ تا اتفاق تو صنعت گیم بودیم
    اول اینکه دیگه کنسول ایکس باکسی وجود نداشت
    دوم سونی دیگه رقیبی نداشت که بخواد رقابت کنه و مطمئنا این کیفیت خیلی سرویس هارو سونی رو کاهش میداد.

    TahaicDARKSIRENChiefBahramsonyPC gamer ;)alinerdآرینعلیAmir1990کوروشmore
  • ۳۶۰ عشق من بود . چند تا “اون” : اون کنسول کمر باریک . اون کنترلر خوش دست . اون سرویس انلاین . اون هیلو و گیرز . اون قیمت های مفت بازی ها و حتی کنسول. اون بازی های بدون کلیشه و نو . اون gta iv . اون قیمت عاقلانه دلااااااااااار . تف تو این روزگار فعلی

    TahaicIlyaDARKSIRENChiefKalantaripoorMahyarMsmSina MorganPC gamer ;)alinerdآرینmore
  • Big Bad Wolf گفت:

    بادسته ، دستگاه رو خاموش کنید ، دیگه به دکمه روی دستگاه هم فشار نمیاد ..ایزی
    البته نمیدونم تو ۳۶۰ هم این امکان وجود داره یا نه . شاید نبوده

    DARKSIRENPC gamer ;)alinerdآرینĶįņosą𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻علیAmir1990.rejhnamore
  • S گفت:

    بلاخره این راز هم کشف شد
    مستند خیلی جالبیه باید یه سر بهش بزنم👀

    IlyaChiefKalantaripoorPC gamer ;)alinerdآرینعلی.کوروشFanresidentevilmore
  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای محسن رضوی فر.
    اولین پلتفرمی که با اولین حقوق از اولین ماه کاری‌ام تهیه کردم XBOX 360 Original یا همان در اصطلاح FAT بود.
    اولین عنوانی که با این پلتفرم با آن آشنا شدم نیز اثر جاودانه GOW بود.
    با این حال برخلاف سایر محصولات مایکروسافت (به غیر از مجموعه نرم‌افزاری Office) که انباشته‌ای از مشکلات ریز و درشت بودند، عاشقانه این پلتفرم را دوست داشتم و هرگز گمان نمی‌کردم که با بی‌کفایتی و نالایقی مدیران رده بالای XBOX و Microsoft حال و روز این برند سبز در آینده با هاله‌ای از ابهام روبه‌رو شود.
    در طول نسل هفتم، تعداد زیادی از گیمرهای ایرانی به این پلتفرم کوچ کردند و دلیل آن چیزی نبود جز بازی‌‎های ارزان قیمت به دلیل هک شدن سیستم‌عامل و Firmware پلتفرم.
    مستند Power On یک روایت باارزش از بخشی از صنعت بازی‌های ویدیویی است که بازیگر آن مایکروسافت است. در در این مستند که در شش قسمت تهیه شده به مشکلات عدیده و ریز و درشت پیرامون تاریخچه XBOX و گره خوردن آن با شرکت مادر ایشان یعنی مایکروسافت اشاره شده است. برای هر عاشق ویدیو گیمی دیدن این مستند همچون سایر محصولات حوزه سرگرمی از واجبات می‌باشد که این مهم با تلاش و همت عزیزان تیم تحریریه و ارایه یک زیرنویس درخور و شایسته برای آن دسته از گیمرهایی که به زبان انگلیسی تسلط نداشته لازم و البته ستودنی خواهد بود.

    گوگولیChiefXERXESTang HaoPC gamer ;)alinerdآرینSettP.morgan 𔓙olliemore
  • TekkenGod گفت:

    به خاطر همین حلقه مرگ لعنتی اون سالها قید خریدشو زدم . حقوق یه ماهم بود . الان با حقوق پنج ماهم نمیتونم کنسول نسل جدید رو بخرم .

    ChiefalinerdآرینP.morgan 𔓙علیrejhnaکاپتان استخونی
  • یاد کیس pc قدیمیم افتادم با شست پا خاموشش میکردم فلک زدرو
    حلالم کن رفیق… :دی

    IlyaChiefDARKSIRENMoReKaMahyarMsmTang HaoCommander jensenPC gamer ;)alinerdآرینmore
  • Mr Zombie گفت:

    درود
    مستند جالبی بود
    البته منتظر زیرنویس فارسی شم
    حقایقی ک گفته میشه تو ای مستندات خیلی جذابترش میکنه

    امیدوارم سونی هم ی مستندی مث همینی ک مایکروسافت منتشر کرد بسازه و بیشتر لذت ببریم

    موفق باشید

    MoReKaalinerdآرینکاپتان استخونی
  • pro_gamer93 گفت:

    کاش فایل دانلود و زیرنویسش رو تو این سایت می زاشتین

    MoReKaآرینکاپتان استخونی
  • Sina.ss گفت:

    مادربردای جاسپر این مشکل و نداشتن مادربردای فالکون این خرابی رو داشتن. ۳۶۰ خودم جاسپر فت هنوز بعد این همه سال سالمه سالمه بدون هیچ خرابی.

    IlyaChief
  • Ali گفت:

    ۳۶۰ یکی از بهترین کنسول‌های تاریخ است. در کل به نظر من نسل هفتم بهترین نسل تاریخ بازی‌های ویدیویی بوده. ( چه از لحاظ کنسول‌ها و چه از لحاظ بازی‌ها! یوبیسافت و اکتیویژن و راکستار و … بهترین عملکرد رو داشتند.)
    در مورد کنسول‌ها هم هر ۳ رقیب کولاک کردن. کنسول پلی ۳ که با انحصاری های فوق محشرش به طور باورنکردنی ورق رو برگردوند و کاری رو انجام داد که ایکس باکس وان در نسل هشتم نتونست انجامش بده.
    کنسول نینتندو وی با آنکه ضعیفترین سخت افزار رو داشت اما خلاقیت و نبوغ خالص بود و برنده بی چون و چرای نسل هفتم. انحصاری های پرفکت و ماندگار! کنترلر فضایی!
    کنسول ۳۶۰ هم که فوق‌العاده قدرتمند و عالی بود. بازی‌های انحصاری عالی مثل گیرز و هیلو داشت و در اجرای مولتی پلتفرم ها هم بهترین عملکرد رو ثبت میکرد. همون اوایل هم جیلبریک شد! در زمانیکه ما با اینترنت دیال آپ سر میکردیم، خوشبختانه از بلوری استفاده نکرده بود و با هزار تومن دیسک جدیدترین بازی‌ها رو پلی می‌دادیم.

    ChiefMoReKaalinerdآریننyasi
  • Zgamer گفت:

    انواع استرس‌ها به آن‌ها وارد می‌شد.😐 چیشد؟

  • alinerd گفت:

    یاد ۳۶۰ به خیر…
    چقدر اون موقع ها خوب بود…

  • maravess گفت:

    تمام این موارد تجربه و نظر شخصی بنده است.
    نسل هفتم اول پلی استیشن ۳ خریدم و بسیار راضی بودم به جز هزینه بازیهاش . مجبور شدم هکی بریزم. ولی باز مشکل اینجا بود که باید برای هر بازی دستگاه را تا مغازه میبردم تا دیتا بزنه.
    بالاخره دل به دریا زدم و پلی۳ را دادم یه ۳۶۰ گرفتم. اون موقع اوج گیرز آو وار بود. دیسکش را خریدم ۱۵۰۰ تومن ! به اضافه چند تا بازی دیگه مثل فیفا۱۳ و بتمنآرکام سیتی.
    با دیدن گیرز آو وار حالم به هم خورد. من که متال گیر۴ و آنچارتد ۲ و ۳ و گاد آو وار۳ را بازی کرده بودم به شدت بادیدن این کیفیت نازل تو ذوقم خورد.
    کلا نیم ساعت نتونستم بازی کنم.
    اما بتمن عالی بود.
    یه مقطعی با دنیای بازی آنلاین آشنا شدم.
    کنسول ۳۶۰ را آنلاین کردم. اکانت لایو خریدم. اما نیاز به دیسک مخصوص داشت تا مایکروسافت نفهمه کنسول لنزش دستکاری شده. آخه تمام ۳۶۰ ها لنزشون کپی خور بود تا بتونن دیسک کپی شده را بخونن.
    دیسکها را بهش میگفتن دیسک صد در صد.
    قیمتش هزار تومن بیشتر از دیسک معمولی بود.
    کالاف ام دبلیو ۳ بازی بود که صدها ساعت آنلاین بازی کردم. همینطور فیفا۱۳.
    در مجموع اگر مشکل حمل کنسول و قیمت بازی پی اس ۳ نبود، قطعا پی اس ۳ کنسول بهتری بود.

    ChiefalinerdMoReKa
  • واقعا کنسول خاطره سازی بود کاش میشد زمان به ۱۰ سال قبل برگرده و بشه اون احساسی که برای اولین بار گیرز اف وار رو پلی میدادیم رو دوباره تجربه کنیم

    Chief
  • من بهترین دوران گیمریم رو با ۳۶۰ گذروندم. هیچوقت اون حسی رو که لحظه وصل شدن به Xbox Live برای اولین بار داشتم یادم نمیره. و در کل اون زمان همه چیز عالی بود هم گرونی وحشتناک الان وجود نداشت و هم دوران دبیرستان و اوایل دانشگاه بود که خیلی خوش میگذشت.
    یادش به خیر …
    الان هم Xbox Seris S گرفتم و تا جایی که وقتم اجازه بده بازی های قدیمی تر ۳۶۰ رو هم باهاش انجام میدم

    Chief
  • پین هد گفت:

    این حلقه قرمز مرگ هم ماجرایی داشته دوره خودش،اون موقع من پی سی داشتم و از این موضوع بی خبر بودم

مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید