برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

احمد آریا
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

دختر گمشده

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

کارگردان: مگی جیلنهال
بازیگران: الیویا کلمن – داکوتا جانسون – اد هریس
ژانر
: درام
نمرات: ۶.۸ از سایت IMDB و ۸۰ از سایت Metacritic
داستان: در یک تعطیلات تابستانه، یک زن با مادر و دختری آشنا شده که این موضوع باعث می‌شود تا وی با مشکلات گذشته خود رو به رو شود.

مگی جیلنهال (Maggie Gyllenhaal)؛ بازیگر مطرح هالیوود، در نخستین تجربه کارگردانی خود، درامی روان‌شناختی را با نام دختر گمشده (The Lost Daughter) و با بازی چندین بازیگر مطرح ساخته است.

جیلنهال که فیلم‌نامه این اثر را نیز خود نوشته، برای ساخت این فیلم، به تازگی نامزد جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین کارگردان سال نیز شده است و امیدوار است تا یکی از نامزدان اسکار ۲۰۲۲ باشد.

الیویا کلمن (Olivia Colman) که در نقش نخست در این فیلم به هنرنمایی پرداخته است، ششمین نامزدی گلدن گلوب خود را برای بازی در این فیلم کسب کرده است و امیدوار است تا سومین نامزدی اسکار خود را نیز برای این فیلم کسب کند.

داکوتا جانسون (Dakota Johnson)،‌ اد هریس (Ed Harris) و جسی باکلی (Jessie Buckley)، دیگر بازیگران این فیلم هستند. همچنین پیتر سارسگارد (Peter Sarsgaard)؛ همسر مگی جیلنهال نیز، در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.


کوچه کابوس

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

کارگردان: گیرمو دل تورو
بازیگران: بردلی کوپر – کیت بلانشت – ویلم دفو
ژانر
: نئو-نوآر – تریلر
نمرات
: ۷.۷ از سایت IMDB و ۷۰ از سایت Metacritic
داستان
: استن که می‌تواند با شیرین زبانی سر مردم را کلاه بگذارد، با زنی روانپزشک آشنا می‌شود که در این مورد، حتی از وی نیز بهتر و خطرناک‌تر است.

گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro)؛ کارگردان موفق مکزیکی، پس از ۴ سال دوری از سینما، با فیلمی نئو-نوآر به سینما بازگشته است. فیلم کوچه کابوس (Nightmare Alley) که در آن بازیگران مطرح زیادی به هنرنمایی پرداخته‌اند.

آخرین ساخته دل تورو، فیلم شکل آب (The Shape of Water) بود که در سال ۲۰۱۷ منتشر و نامزد ۱۳ جایزه اسکار شد و در نهایت به عنوان بهترین فیلم سال، انتخاب شد. دل تورو نیز جایزه بهترین کارگردان سال را برای این فیلم کسب کرده بود.

این کارگردان مطرح، برای فیلم جدید خود که یکی از بخت‌های مهم فصل جوایز امسال محسوب می‌شود، از بردلی کوپر (Bradley Cooper) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) در نقش‌های نخست استفاده کرده است که بازی این دو، با تحسین منتقدین رو به رو شده است.

اما این دو، تنها بازیگران مطرح این فیلم نیستند و ویلم دفو (Willem Dafoe)، تونی کولت (Toni Collette)، ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) و رونی مارا (Rooney Mara) نیز، برخی دیگر از بازیگران این فیلم هستند.

جالب است بدانید که در ابتدا قرار بود تا این فیلم با بازی لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) در نقش نخست ساخته شود. اما در نهایت و به علت عدم توافق مالی، این نقش به کوپر رسید.

البته فیلم کوچه کابوس، دومین فیلم سال ۲۰۲۱ است که کوپر در آن در نقشی بازی می‌کند که دی‌کاپریو بازی در آن نقش را رد کرده بود. دی‌کاپریو برای بازی در فیلم کوچه کابوس، پیشنهاد بازی در فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) را رد کرده بود که در نهایت کوپر در هر دو فیلم، جانشین وی شد.


مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

کارگردان: مگی جیلنهال
بازیگران:
ژانر
:
نمرات
: ۹.۱ از سایت IMDB و ۷۱ از سایت Metacritic
داستان
: پس از لو رفتن هویت واقعی خود، اسپایدر-من از دکتر استرنج کمک می‌خواهد. اتفاقی که پای پیتر پارکر را به دنیاهای موازی باز می‌کند.

قسمت پایانی سه‌گانه مرد-عنکبوتی با نام مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) سرانجام و با توپی پر، در این هفته منتشر شد!

فیلمی که در همان روز نخست انتشار، آمارهای فروشی تاریخی را از خود به جای گذاشته و هم اکنون با امتیاز خارق‌العاده ۹.۱ در سایت IMDB، به یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما از دید کاربران این سایت، تبدیل شده است.

تام هالند (Tom Holland) مجددا ایفاگر نقش اسپایدر-من بوده است. اتفاقی که احتمالا برای آخرین بار در فیلم‌های مستقل این شخصیت رخ می‌دهد. هرچند موفقیت احتمالی و بزرگ این فیلم، شاید باعث بازی مجدد وی در این نقش و در فیلم‌های آینده این شخصیت شود.

زندیا (Zendaya) و جیکوب باتالون (Jacob Batalon)، به مانند قبل در این فیلم حضور دارند و بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) نیز، این‌بار در فیلم‌های اسپایدر-من، ایفاگر نقش دکتر استرنج بوده است.

جیمی فاکس (Jamie Foxx)، ویلم دفو (Willem Dafoe) و آلفرد مولینا (Alfred Molina) نیز، از فیلم‌های قبلی اسپایدر-من به این فیلم آمده و مجددا ایفاگر نقش‌های منفی خود بوده‌اند.

اما سوال بزرگ این است که آیا واقعا در این فیلم شاهد بازگشت توبی مگوایر (Tobey Maguire) و اندرو گارفیلد (Andrew Garfield)؛ دو اسپایدر-من سابق سینما، به این مجموعه هستیم؟ آیا در این فیلم سه اسپایدر-من حضور دارند؟!

ما جواب را به شما نخواهیم گفت تا از هیجان این فیلم برای شما کاسته نشود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که تا قبل از تماشای فیلم راهی به خانه نیست، در انتخاب اخباری که از این فیلم می‌خوانید، دقت زیادی داشته باشید تا چندین اتفاق بزرگ آن برای شما اسپویل نشوند!

تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home

ویچر: (فصل دوم)

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

بازیگران: هنری کویل – آنیا چالاترا – فریا آلن
ژانر: فانتزی
نمرات
: ۸.۲ از سایت IMDB و ۷۰ از سایت Metacritic
داستان
: ویچری به نام گرالت، تلاش می‌کند تا در دنیایی که آدم‌ها از هیولاها خطرناک‌تر هستند، به زندگی خود ادامه دهد.

پس از ۲ سال وقفه، سرانجام فصل دوم سریال بسیار محبوب و موفق ویچر (The Witcher) منتشر شد تا مجددا شاهد ماجراجویی‌های گرالت دوست داشتنی با بازی هنری کویل (Henry Cavill) باشیم.

فریا آلن (Freya Allan) به مانند فصل قبل، در این فصل نیز در نقش سیری به ایفای نقش پرداخته است. سیری اکنون بزرگ‌تر شده و باید با کمک گرالت و سایر ویچر‌‌ها، راه و رسم مبارزه و دفاع کردن از خود را یاد بگیرد.

آنیا چالاترا (Anya Chalotra) مجددا ایفاگر نقش ینیفر بوده است و می‌آنا بورینگ (MyAnna Buring) در نقش استاد وی؛ تیسیا، به ایفای نقش پرداخته است. جویی بیتی (Joey Batey) نیز مجددا در نقش جسکیِر؛ همراه آوازخوان و دوست داشتنی گرالت، به هنرنمایی پرداخته است.

به مانند فصل قبل، تمام هشت قسمت فصل دوم سریال ویچر به صورت همزمان منتشر شده است و علاقه‌مندان به این سریال می‌توانند هم اکنون فصل دوم سریال ویچر را با کیفیت عالی دانلود کرده و تماشا کنند.

تریلر فصل دوم سریال The Witcher

AmindamhazerDARKSIRENSpider-Mah04Mehdi Nita1100🤘Mohsenj74SBlack KnightآرینMEYSAMB300یوهانmohammad reza gamerP.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یوهان گفت:

    یا خدا عجب نمره ای گرفته تو imdb هم که فعلا با ۱۱۶ هزار رای رتبه‌ ۸ بهترین فیلم سینمایی اون سایت محسوب میشه
    که البته‌ مسلما میاد پایین ولی فکر کنم آخر سر باز تو همون ۲۵۰ تای برتر بمونه و جایگاه اش رو تثبیت‌ کنه…
    من که تا دوبله و کیفیت خوب نیاد نمی‌بینم😂😂 دوستانی که تماشا کردید نظرتون چیه؟

    CameraManPaprikaSpider-Mah04P.morgan 𔓙Alucard64آرین🤘Mohsenj74Sاحمد آریا
    • Alucard64 گفت:

      عالی فقط تنها بدیش اینه فیلم زود تموم میشه

      یوهانPaprikaSpider-Mah04
    • Spider-Mah04 گفت:

      راستش هنوزم تو شوکم که سونی تونست از پس فیلم بر بیاد! داستان فیلم که فوق العاده قشنگه و یه داستان کاملا اسپایدرمنی بود (البته یه سری ایرادات ریز داره ولی به طور کلی واقعا قشنگه) و این فیلم بعد از پنج سال بالاخره باعث شد ورژن پیتر پارکر تام هالند رو دوست داشته باشم, تو این فیلم بالاخره اون حس مسئولیت پذیری رو میشه تو پیتر دید, سکانس های اکشن فیلم خیلی خفنه و یه خورده خشنه! ویلیم دفو اونقدر نقش گیرن گابلینو خوب بازی کرد حتی تونست رو دست بازیش توی اسپایدرمن ۱ بزنه! نورمن/ گابلین قشنگ یه روانی ایه که میخواد زندگی پیتر رو نابود کنه و هم از نظر فیزیکی هم روانی پیتر رو داغون کنه و اخلاق پیتر رو به چالش بکشه! من خیلی میترسیدم گند بزنن به شخصیت پردازی شرور ها توی فیلم های قبلی اما قشنگ معلومه درک کرده بودن تک تک شرورا رو! شخصیت های فرعی مثل ام جی و زن عمو می که به نظر من تو فیلم های قبلی زیاد شخصیت های جالبی نبودن, این فیلم به همشون میپردازه و باعث میشه این شخصیتا یه بخش مهمی از فیلم بشن! یه جا هایی از فیلمبرداری فیلم هم شات های خیلی قشنگی میشه از توشون در اورد (مثل سکانسی که پیتر زیر بارش بارون ایستاده), موزیک های فیلم هم شگفت انگیزه و تو مواقع اکشن, هیجانی, احساسی و…. عالی عمل میکنه, بخوام واقعیتو بگم بعد از چهار سال بالاخره از یه فیلم لایو اکشن اسپایدرمن لذت بردم! فقط منتظر باشید فیلم با کیفیت خوبش بیاد ببینید و خیلی مواظب باشید اسپویل نشید, چون مزه فیلم خیلی میپره!

      CameraManیوهان
      • یوهان گفت:

        خیلی هم عالی پس فیلم جذابی بوده خوشحال کننده‌ ست😁
        اینطور که تو داش میگی پس:
        شخصیت پردازی ها
        داستان سرایی
        صحنه های اکشن
        موسیقی

        فیلم در سطح خوبی قرار داشته و اینکه نگران نباش من هیچوقت اسپویل نمی‌شم😎
        (همین الانشم هیچی از داستان فیلم رو نمیدونم😂😂 تا موقع تماشاش لذت بیشتری ببرم😁)

        Spider-Mah04
  • آرین گفت:

    سلام
    جناب آریا بهتره هر هفته یه انتخاب چهارم هم اضافه کنید از سینمای کلاسیک.

    Spider-Mah04P.morgan 𔓙🤘Mohsenj74SOXONEیوهاناحمد آریا
    • سلام آرین عزیز
      دوست من، این سری مقالات فقط به معرفی فیلم‌ها و سریال‌های مهم و جدید که در طی هفته منتشر شدن، می‌پردازه…
      فیلم‌های کلاسیک رو (احتمالا) توی سری مقالات “آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟” می‌تونید مشاهده کنید…
      ممنون از نظرتون و موفق باشید…

      محمد کرامت‌ فرSpider-Mah041100P.morgan 𔓙آرین🤘Mohsenj74SOXONEیوهان
  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید اقا اریای عزیز
    اسپایدرمن نو وی هوم رو کی میتونیم با کیفیت خوب مشاهده کنیم؟
    این فصل جدید ویچر باید بهتر از قبلی باشه. وقت شد حتما میبینمش👍

    احمد آریایوهانSpider-Mah04
    • الان یه کیفیت پرده ای خیلی خوب ازش اومده عالی هست زیرنویس فارسی هم براش اومده
      کیفیت خوبش احتمالا سه ماه دیگه میاد
      فیلم شاهکار هست

      Spider-Mah04
    • سلام دوست عزیز
      ممنون
      از الان مشخص نیست دوست من
      زمان انتشار فیلم‌ها، بستگی به میزان فروششون داره
      هرچقدر بیشتر فروش بکنن، دیرتر نسخه با کیفیتشون میاد و برعکس
      و با این فروشی که اسپایدر-من داشته، خیلی بعیده که تا ۳-۴ ماه دیگه کیفیت بلوری فیلم منتشر بشه…
      باید یخورده صبر کنید برای کیفیت عالی فیلم… البته کیفیت‌های خوب ازش تا ۱-۲ ماه دیگه منتشر میشه…
      ممنون از نظرتون و موفق باشید…

      MahyarMsm
  • Mehdi Nita گفت:

    خسته نباشین مرسی بابت زحمتی که میکشین…. میخواستم یه محبت بفرمایین یه بخش معرفی هم هر ماه در خصوص فیلم های خیلی خوبی که خیلی بی ادعا هستن و تبلیغاتشون کمه ولی فیلم هایی هستن که واقعا از دیدنشون آدم لذت میبره…. مثل CODA 2021 مثلThe Peanut Butter Falcon.2019

    احمد آریایوهانSpider-Mah04
  • POORKING گفت:

    ویچر فصل دوم مث اولی عالی بود

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته چهارم آذر ۱۴۰۰