بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟

امیرحسین رنجبر
۱۸:۴۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ در این مقاله قصد داریم تمامی احتمالات و شایعات پیرامون بازی بعدی هیدئو کوجیما را با یکدیگر مرور کنیم.

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ کسی نمی‌تواند هنر و استعداد یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازان تاریخ صنعت گیم را زیر سوال ببرد. بله، هیدئو کوجیما بارها با توانایی‌های بی‌نظیر، استعداد خود را در بازی‌سازی نشان داده است. بیش از دو سال از عرضه آخرین محصول این کارگردان محبوب می‌گذرد و طرفداران بی‌محابا منتظر معرفی پروژه بعدی او هستند. در این مقاله قصد داریم تمامی احتمالات و شایعات بازی بعدی هیدئو کوجیما را مرور کنیم. با گیمفا و ادامه این مقاله همراه باشید…

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا

به ساده‌ترین بیان، هیدئو کوجیما یک خالق با استعداد است. او فعالیت خود را در صنعت گیم از سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۵ مشغول کار در شرکت Konami بود. وقتی کوجیما برای اولین بار بازی Death Stranding را معرفی کرد، همه مطمئن بودیم که با یک اثر خاص و منحصر به فرد روبرو خواهیم شد. Death Stranding با تمام ساخته‌های قبلی این بازی‌ساز مطرح ژاپنی تفاوت داشت. در حالی که کوجیما بارها استعداد کارگردانی و داستا‌ن‌سرایی خود را در بازی‌های مخفی‌کاری و اکشن-ماجراجویی به رخ کشید، طرفداران مشتاق دیدن عملکرد نهایی او در Death Stranding بودند.

کوجیما تا پیش از این بازی، با سری Metal Gear عجین شده بود و این اولین ip جدیدی بود که او روی آن کار می‌کرد. سرانجام Death Stranding منتشر شد و طرفداران این بازی‌ساز را به دو دسته تقسیم کرد. دسته‌ای از گیمرها بازی مذکور را متضاد کلمه سرگرمی توصیف می‌کردند و از شیوه داستان‌گویی این بازی راضی نبودند. دسته‌ای هم بسیار از Death Stranding لذت بردند و به آن لقب یکی از بهترین بازی‌های عمرشان را دادند. Death Stranding هرچه که بود، شهامت هیدئو کوجیما در ریسک کردن و پیاده‌سازی ایده‌های جدید را به رخ کشید.

از زمان انتشار این بازی تا به امروز، هیچ اطلاعاتی درباره پروژه بعدی استودیو Kojima Productions به گوش نرسیده است. این در حالی است که به گفته هیدئو کوجیما، زمینه‌سازی اولیه برای ساخت بازی بعدی این شرکت، بلافاصله بعد از انتشار Death Stranding آغاز شد. حالا بیش از دو سال از عرضه آخرین محصول این بازی‌ساز می‌گذرد و به نظر می‌رسد به معرفی محصول بعدی استودیو Kojima Productions نزدیک شده‌ایم.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما از شایعات مختلفی که حول محور بازی معرفی‌نشده کوجیما در جریان است، مطلع هستید. از اولین شایعه‌ای که من باب بازی بعدی هیدئو کوجیما پخش شد، خبر تکان‌دهنده‌ای بود. حدود شش ماه قبل بود که رسانه Venture Beat با نویسندگی جف گراب، خبر از ساخت یک بازی انحصاری از کوجیما برای اکوسیستم Xbox داد.

این خبر از چند جهت برای هواداران این بازی‌ساز تعجب‌برانگیز بود. کسی نمی‌تواند همکاری بلندمدت این بازی‌ساز را با بخش بازی‌سازی سونی انکار کند. کوجیما در تاریخ خود همکاری‌های متعددی با PlayStation برای ساخت بازی‌های انحصاری داشته است. از Metal Gear Solid 4 که هنوز برای پلتفرمی جز PS3 منتشر نشده است بگیرید، تا همین Death Stranding که انحصاری کنسولی PS4 بود.

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا

بعد از اینکه Phil Spencer وظیفه ریاست استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس را برعهده گرفت، مایکروسافت تمرکز بیشتری را روی بازار شرق قرار داده است. همکاری‌های این کمپانی با بازی‌سازان و استودیوهای ژاپنی بیش از قبل شد و حتی مایکروسافت یک استودیو ژاپنی تحت نام Tango Gameworks را تصاحب کرد. تمام این موارد باعث می‌شود که همکاری کوجیما با ایکس باکس حداقل از سمت مایکروسافت منطقی به نظر برسد. البته زمانی که جف گراب این خبر را منتشر کرد، تنها از آغاز مذاکره این بازی‌ساز با رئسای ایکس باکس خبر داده بود و هیچ‌چیز را نهایی اعلام نکرد.

از نکات جالب این شایعه، این بود که هیدئو کوجیما قصد دارد یک بازی برپایه سیستم Cloud برای ایکس باکس توسعه دهد. Cloud، یک مکانیزم استریمینگ وابسته به فضای ابری است که برای بازی‌سازان امکان ساخت هرچیزی را بدون محدودیت فراهم می‌کند. در واقع اجرای بازی روی Cloud، هیچ فشاری را به سخت‌افزار وارد نمی‌کند. مایکروسافت از پیش‌تر سرمایه‌گذاری خود را در زمینه Cloud آغاز کرده بود و اثرات آن‌ به وضوح قابل مشاهده است. هم‌اکنون بازیکنان می‌توانند با خرید سرویس Game Pass، تمامی بازی‌های این سرویس را به وسیله گوشی‌های همراه خود و اینترنت تجربه کنند.

همه ما هیدئو کوجیما را با روحیه جاه‌طلبی و اشتیاق تمام‌نشدنی می‌شناسیم. از آن‌جا که Cloud می‌تواند دست کوجیما را برای ساخت یک عنوان تکان‌دهنده باز بگذارد، می‌توان از جنبه‌ای همکاری او با مایکروسافت را توجیه کرد. این شایعات ادامه داشت تا آقای نیک بیکر، یکی از مجریان پادکست Xbox ‌Era، مدعی شد که بازی کوجیما برای مایکروسافت، یک ip جدید نخواهد بود. البته او تاکید کرد که اطلاعی ندارد آیا این ip از عناوین تحت مالکیت ایکس باکس است یا دنباله یک پروژه ترد‌پارتی.

از آن زمان تا الان، هیچ اطلاعات و شایعه‌ای برای تایید این خبر نشر نشد. همین باعث شد تا برخی گمان کنند این خبر شایعه‌ای بیش نبوده و قرار نیست شاهد همکاری کوجیما با مایکروسافت باشیم. همچنین گفته شد که کوجیما در ابتدا برای ساخت بازی بعدی خود به نزد سونی رفت، اما با دست رد جیم‌رایان و مدیران این شرکت روبرو شد. پیدا است که تنها گذشت زمان می‌تواند صحت یا غلط بودن این شایعه را تایید کند و تا معرفی نشدن رسمی این بازی، نمی‌توانیم به اخبار ضد و نقیض استناد کنیم.

همه ما دموی قابل بازی Silent Hills را با نام اختصاری P.T به یاد داریم. یک نسخه ریبوت از این فرنچایز که کوجیما را برای اولین بار در نقش کارگردان یک بازی ترسناک قرار می‌داد. با اینکه این پروژه توسط کونامی لغو شد، اما توانست با همان دمو، طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان کسب کند. با اینکه این بازی هرگز کامل نشد، اما با همان محتوای کم، توانست منبع الهام ده‌ها بازی ترسناک شود. در تابستان دو سال گذشته، مصاحبه‌ای از جونجی ایتو منتشر شد که بر شایعات ساخت یک بازی ترسناک توسط کوجیما دامن زد. او که یکی از مشهورترین خالقان مانگاهای ترسناک به حساب می‌آید، خبر از صحبت با هیدئو کوجیما برای توسعه یک بازی ترسناک داد.

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا

البته او در مصاحبه خود از کلمه “شاید” استفاده کرد، این یعنی احتمالا کوجیما در آن تماس از موضوع و سبک بازی بعدی خود مطمئن نبود. هیدئو کوجیما بعد از لغو شدن بازی Silent Hills، بارها از علاقه خود به ساخت یک بازی ترسناک سخن گفت؛ برای همین اصلا بعید نیست که او یک روز، وارد چنین ژانری شود. برخی‌ها گمان می‌کنند که این بازی ترسناک، در انحصار کنسول PlayStation 5 خواهد بود و پس از مدتی، برای PC نیز عرضه می‌شود. اخباری به گوش می‌رسید که کوجیما در حال ساخت یک پروژه ترسناک برای Stadia بود، اما با لغو شدن تمام بازی‌های انحصاری این پلتفرم، بازی کوجیما هم قربانی شد.

همه منتظر معرفی یک بازی ترسناک از سوی Kojima Productions هستیم؛ مبادا مدت‌هاست که این بازی در زیر چشمانمان معرفی شده است؟ همه شما احتمالا نام پروژه Abandoned را شنیده‌اید. یک بازی ترسناک جدید که به صورت انحصاری برای PlayStation 5 عرضه خواهد شد. وظیفه ساخت این بازی را یک استودیو هلندی و تازه‌ تاسیس به نام Blue Box Games برعهده دارد. بازی از زاویه دید اول‌شخص دنبال شده و سرگذشت مرموز و پر از معمای شخصی به نام جیسون لانگ فیلد را روایت می‌کند. از همان معرفی ابتدایی بازی، تریلرها و فعالیت‌های مجازی سازنده بازی، طرفداران نشانه‌های زیادی از هیدئو کوجیما در این پروژه پیدا کردند.

کارگردانی و ساخت بازی Abandoned برعهده یک بازی‌ساز تحت نام Hassan Kahraman است که بارها ارتباط بازی خود با هیدئو کوجیما را رد کرده است. در یکی از پوسترهایی که از بازی Abandoned منتشر شد، تصویری مات و نامشخص از یک شخصیت تک‌چشم، در حالی که یک چشم‌بند روی چشم چپ خود قرار داده است می‌بینیم. همه می‌دانیم که یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تک‌چشم صنعت گیم، بیگ‌باس است که از قضا او نیز یک چشم‌بند روی چشم چپ خود می‌گذارد. بیگ‌باس یکی از شخصیت‌های معروف سری Metal Gear است.

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا

این تنها شباهت این پروژه با کارها، علایق و سلایق هیدئو کوجیما نیست. حسن قهرمان که پیش‌تر او را به عنوان کارگردان بازی Abandoned معرفی کردیم، یک تصویر مرموز را روی Header صفحه توئیتر خود قرار داده است. این تصویر یک جزیره را روی آب نشان می‌دهد. اگر اصطلاح small island (جزیره‌ی کوچک) را بگیرید و آن را از طریق مترجم گوگل به ژاپنی ترجمه کنید، به کلمه‌ی 小島 خواهید رسید. حال اگر این ترجمه را برداشته و دوباره به مترجم بروید و آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنید، کلمه‌ی Kojima به شما داده می‌شود!

نشانه‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شوند. تنها بازی منتشر شده توسط استودیو بلوباکس، The Whisperer نام دارد که لوگوی آن یک دست مشکی، شبیه به نماد دست سیاه در بازی Death Stranding است. لوگو استودیو سازنده، یک شباهت غیرقابل چشم‌پوشی با لوگوی PS Studios دارد؛ یک مکعب سفید که درون آن محتوا قرار گرفته است. توئیتر این استودیو با نام کاربری BBGameStudios ثبت شده است که می‌تواند اشاره مستقیمی به BB یا همان نوزادهای جهان Death Stranding باشد. طرفداران گمان می‌کنند که این بازی دو حالت دارد؛ یا بازی جدید Silent Hill است یا پروژه جدیدی از سری Metal Gear.

حتی در تریلر معرفی Death Stranding Director’s Cut هم اشاره‌های مختلفی از کوجیما به بلوباکس و بازی Metal Gear Solid می‌دیدیم. از آن‌جا که پیش‌تر گفته شد Abandoned یک بازی ترسناک است و از زاویه دید اول‌شخص دنبال می‌شود، احتمالا این پروژه بازی جدیدی از سری Silent Hill باشد. هیدئو کوجیما در گذشته نیز سابقه معرفی مخفیانه بازی‌های خود را داشته است. حتما معرفی Metal Gear Solid V را به یاد دارید. کوجیما برای معرفی این بازی، از یک نام تقلبی برای بازی و استودیو سازنده آن استفاده کرده بود.

در نهایت همه این‌ها می‌تواند تنها خیالی در ذهن طرفداران و یک زیرکی از سمت تیم تبلیغاتی Abandoned باشد. سازندگان قول دادند که در آینده، اطلاعات بیشتری از بازی Abandoned منتشر خواهد شد. گمانه‌زنی‌ها در همین‌جا تمام نخواهند شد. مصاحبه نورمن ریداس، بازیگر سم پورتر در بازی Death Stranding، شک‌های جدیدی را در ذهن طرفداران به وجود آورد. ریداس طی مصاحبه‌ای، احتمال ساخت نسخه بعدی Death Stranding را بالا توصیف کرد. او متذکر شد که کوجیما و پلی‌استیشن فعلا در مرحله مذاکره برای ساخت این بازی قرار دارند و هیچ‌چیز نهایی نیست.

کوجیما

کوجیما نیز طی مصاحبه‌های مختلف به ساخت دنباله Death Stranding ابراز علاقه کرده بود. روزی که بازی بعدی هیدئو کوجیما معرفی شود، بدون شک روزی بزرگ و ماندگار در صنعت گیم خواهد بود. بازی‌سازی که هیچوقت از عشق خود در بازی‌سازی فرار نکرد و همواره محصولاتی ماندگار را تحویل جامعه گیمینگ داد. شما چه فکر می‌کنید؟ پروژه بعدی استودیو Kojima Productions چه خواهد بود؟ یک بازی ترسناک؟ ادامه یک ip قدیمی یا یک بازی تماما جدید؟ نظرات و گمانه‌زنی‌های خود را حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اوسعلیDARKSIRENیوهانBagherjiz✎﹏ȏṃıԀآرینVisible 6-tigh manMEYSAMB300علیکاپتان استخونیBlack KnightSina Morganshir taziyehalinerdLucciola BalladAtomic Soldier

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا
بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی بعدی هیدئو کوجیما چه خواهد بود؟ - گیمفا