نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا

نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion

علی محمدپناه
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
فصل اول سریال هجوم invasion

در این مطلب قرار است نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion و همچنین معنی واقعی این سریال داشته باشیم.

هشدار اسپویل!

داستان پیچیده فصل اول سریال هجوم (Invasion)، در پایان خود به اوج رسید و با این حال، برخی از نکات کلیدی داستان را بدون پاسخ رها کرد. سریال هجوم محصولی از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس است. در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی به پایان این سریال داشته باشیم.

فصل اول این سریال، عمدتا به تاثیرات حمله بیگانه‌ها به سیاره زمین پرداخته است و کاراکترهای اصلی آن، دور از یکدیگر و در سرتاسر جهان پراکنده بودند. فصل اول سریال، این کاراکترها را نشان می‌دهد که با پیامدهای اجتماعی و روانی رویدادهای فرازمینی پیرامون خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

با اینکه مدت زمانی طول کشیده تا فصل اول سریال هجوم بتواند سرعت مناسب خود را پیدا کند اما قسمت پایانی فصل اول این سریال ساخته سایمون کینبرگ (Simon Kinberg)، رازهای شوکه‌کننده‌ای را آشکار کرد و نکات بیشتری از اهداف بیگانه‎‌ها را افشا نمود. فصل اول سریال هجوم دارای چندین قوس داستانی برای کاراکترهای خود بوده است، کاراکترهایی که با وجود جدا بودن از یکدیگر، برای روند داستانی سریال اهمیت داشتند.

در قسمت پایانی فصل اول سریال هجوم، کسپر به همراه جمیلا سرانجام موفق شدند تا به لندن برسند. در آنجا، کسپر متوجه شد که با قدرت‌های روانی خودش، می‌تواند با این بیگانه‌ها ارتباط برقرار کند. تکاور نیروی دریایی آمریکا به نام تراوانته با بازی شامیر اندرسون (Shamier Anderson) به آن‌ها در این کار کمک کرده است.

در همین حین، خانواده ملیک سعی دارند تا در شمال ایالت جنگ‌زده نیویورک، زنده بمانند و یک سلاح برای کشتن بیگانه‌ها پیدا کردند. در همین حال در ژاپن، میتسوکی به دنبال آن است تا عشق گمشده خودش یعنی هیناتا را بیابد و سرانجام موفق می‌شود تا با بیگانگانی که او را در اختیار گرفته بودند، ارتباط برقرار کند.

فصل اول سریال هجوم با وجود این روایت‎‌های پراکنده و دور از هم خود، موفق شد تا در پایان، داستانی منسجم ارائه کند که فاصله میان کاراکترها را بسیار کوچک نشان داد. در پایان فصل اول، سرانجام همه چیز به پایان رسید و جهان نفسی از روی آرامش کشید. اما لحظات پایانی فصل، نکات قابل توجهی را آشکار نمود.

پایان فصل اول

فصل اول سریال هجوم invasion

پایان فصل اول سریال هجوم، اساسا اولین چرخه از تهاجم بیگانگان به سیاره زمین و حضور آن‌ها در اینجا بوده است. قوس داستانی کاراکترهای اصلی سریال نیز نمایانگر مرگ‌ و تولد دوباره بوده است. دهمین قسمت از فصل اول این سریال تحت عنوان Deaths All Over The World، در ابتدا نشان داد که تهدید بیگانه‌ها از بین رفته و سفینه‌های فضایی آن‌ها از آسمان سقوط کردند.

با اینکه کشور ژاپن و ارتش آمریکا، افتخار و اعتبار این پیروزی بشریت را بدست آورده است اما در حقیقت، این کسپر بوده که به تنهایی و با قدرت روانی خودش توانسته جلوی آن‌ها را بگیرد. ظاهرا این کار او باعث مرگش شده است. مغز او از کار افتاده و در نهایت، دستگاه تنفس از او جدا می‌شود تا او کاملا از دنیا برود. در پایان، جمیلا به مادر خود می‌پیوندد و تراوانته نیز موفق می‌شود تا به آغوش همسرش بازگردد.

آنیشا با بازی گلشیفته فراهانی (Golshifteh Farahani) و فرزندانش به نام لوک و سارا سرانجام موفق می‌شوند تا از دست گروه غیر نظامی بگریزند و سر پناهی بیابند. لوک نیز از شر آن سلاح کشنده خلاص می‌شود. میتسوکی نیز سرانجام با یاد و خاطره هیناتا خداحافظی می‌کند و یک سفر خودشناسی را شروع می‌نماید.

در نهایت، ارتش آمریکا به جنگل‌های آمازون می‌رود تا سفینه سقوط کرده بیگانگان را بررسی کند. در یک صحنه دیگر، جسد بی‌جان کسپر در بیمارستان نشان داده می‌شود و سپس، یک آشکارسازی شوکه‌کننده در مورد ذهن تجمعی بیگانگان صورت می‌گیرد. پایان سریال به این موضوع اشاره دارد که بیگانگان همچنان جان در بدن دارند و کاملا از دنیا نرفته‌اند.

آیا کسپر واقعا مرده است؟

فصل اول سریال هجوم invasion

یکی از تم‌های کلیدی در فصل اول سریال هجوم، تولد دوباره است. زخم‌های احمد ملیک در قسمتی از سریال بهبود یافت و کاراکترهای اصلی سریال، روان و رابطه‌های خود را دوباره بدست آوردند. کاراکتر کسپر، از جمله بهترین نمونه‌ها در این سریال از لحاظ تولد دوباره است و او از یک مبتلا به صرع به ناجی بشریت تبدیل شد.

در پایان فصل اول سریال هجوم، نشان داده می‌شود که کسپر از دنیا رفته است. این قسمت پایانی همچنین آشکار کرد که با وجود اینکه بدن او در حال پوسیدگی است، اما ذهن و هوشیاری‌اش توانسته تا از این رویدادها زنده بماند. کسپر توانسته بود تا با استفاده از توانایی‌های روانی و تلپاتی خود، فرکانس ارتباطی میان بیگانه‌ها را بیابد و در نهایت، به ذهن جمعی آن‌ها دسترسی پیدا کند.

مشخص شد که ارتباط ذهنی کسپر با ذهن جمعی بیگانه‌ها، یک ارتباط دائمی و غیر قابل شکستن است. از همین رو، مرگ و همچنین تولد دوباره او در قسمت پایانی فصل اول سریال هجوم، نمایانگری از ذهن جمعی بیگانگان است.

زمانی که کسپر تمام بیگانه‌ها را می‌کشد، خودش نیز کشته می‌شود اما زمانی که بیگانگان، خودشان را احیا می‌کنند، ذهن و هوشیاری کسپر نیز دوباره متولد می‌گردد. لحظات پایانی فصل اول سریال، آشکار نمود که کسپر وارد یک واقعیت دیگر شده است. این لحظات علاوه بر آشکار کردن توانایی‌های ذهنی پدر هیناتا، زنده بودن بیگانه‌ها روی سیاره زمین را تایید کرد.

سازه بیگانه در آمازون

فصل اول سریال هجوم invasion

یکی از گیج‌کننده‌ترین صحنه‌ها در پایان فصل اول سریال هجوم، زمانی بود که ارتش آمریکا یک مکان مرموز بیگانگان در درون جنگل‌های بارانی آمازون کشف کرده و به دنبال اکتشاف در آن است. سه دانشمند وارد این سازه غول‌پیکر می‌شوند و غشایی عظیم را پیدا می‌کنند که در سرتاسر این فضای بزرگ گسترش یافته است.

یکی از دانشمندان، به این غشاء دست می‌زد و حرکتی موجی شکل مشابه رفتار بیگانه‌ها را مشاهده می‌کند. در ادامه، این غشاء از داخل زمین التیام می‌یابد و بافتی تازه برای خود ایجاد می‌کند. این صحنه نشان داد که تلاش بیگانگان برای اعمال تغییر در زمین، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پس از مرگ، با استفاده از منابع طبیعی سیاره، احیا شوند.

دیگر صحنه‌های این قسمت نشان داده که بیگانگان با استفاده از سیاره زمین، قدرت گرفته‌اند. علاوه بر این، این سازه غول‌پیکر در جنگل آمازون، همانند مولدی برای ذهن جمعی بیگانگان بوده است. احیای این سازه بازتاب کننده این موضوع است که بیگانگان در سرتاسر جهان بار دیگر احیا شده‌اند.

آلودگی لوک

فصل اول سریال هجوم invasion

همانطور که فضای سیاره زمین با حضور و تلاش‌های بیگانگان آلوده شده است، نزدیکی آن‌ها به انسان‌ها تاثیرات مخربی بر انسان‌ها داشته است. با اینکه واکنش ابتدایی لوک به مرگ پدرش در ابتدا سرد و گیج‌کننده بوده است اما تلاش لوک برای بدست آوردن آن سلاح دور انداخته شده، این روایت را به نحوی دیگر تغییر داده است.

لوک در این مدت زمان، این وسیله مرموز را حمل می‌کرده است و حال، به آن جذب شده است. زمانی که او این وسیله را در دستش می‌گیرد، موج‌های روی وسیله به سمت او کشیده می‌شوند و او سرانجام به آسمان نگاه می‌کند و لبخند می‌زند. در طی فصل، به آلودگی انسان توسط این بیگانه‌ها اشاراتی شده بود و این صحنه، آلودگی یکی از کاراکترهای اصلی سریال را تایید کرد تا زمینه‌سازی برای فصل دوم باشد.

به احتمال فراوان، فصل دوم سریال هجوم، به تلاش‌ها و مبارزه‌های کاراکترهای اصلی سریال با عزیزانشان که آلوده شده‌اند، خواهد پرداخت. به احتمال زیاد، کاراکتر لوک، یکی از کاراکترهایی است که در فصل دوم، در مرکزیت داستان قرار خواهد داشت.

معنای حقیقی سریال

فصل اول سریال هجوم invasion

قسمت پایانی فصل اول سریال هجوم، سرانجام پیام کلی این سریال را آشکار کرده بود که پیامی در مورد حفاظت زیست محیطی است. رد قدرت‌های ذهنی کسپر توسط تراوانته و همچنین اعتقاد نیروهای نظامی بر کشته شدن بیگانگان توسط بمب‌های اتمی، همگی تکبر بشریت را نشان می‌دهند.

علاوه بر این، در این سریال، اشاره‌های بسیار زیادی به نابودی زمین به دست بشریت با استفاده از سوخت‌های فسیلی، گرمایش زمین و جمعیت بیش از حد شده است. از همین رو، معنای حقیقی فصل اول سریال هجوم این است که تاثیر بیگانگان بر زمین مثبت است.

احیای ذهن جمعی بیگانگان باعث احیای کسپر شده و نشان دهنده این است که آن‌ها در حال احیای سیاره زمین و کاهش جمعیت هستند. همین سوالات بسیار زیادی در مورد تاثیر بشریت بر سیاره زمین را ایجاد می‌کند. این سریال نشان می‌دهد که این بیگانگان در حقیقت، در حال پاک کردن رد پای زیست محیطی بشریت در این سیاره هستند.

از همین رو، بسیاری از عناصر موجود در فصل اول سریال هجوم محصول کمپانی اپل، نشان می‌دهند که بشریت باید با خودشان و زمین صلح کنند تا بتوانند قدرتی برای مقابله با بیگانگان داشته باشند. نظر شما در مورد سریال هجوم چیست؟

Gray FoxMEYSAMB300ایلیا عسگری

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا
نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • blackcity گفت:

    شخصا زیاد خوشم نیومد
    شاید برای یک بار دیدن بد نباشه ولی از اون سریال هایی نیست که یادم بمونه و به دیگران پیشنهاد بدم

    reza_tport
  • reza_tport گفت:

    کل سریال منتظر بودم یه اتفاق خفن بیافته و به کل روایت ها معنا بده که متاسفانه نشد که بشه
    از نظر من خیلی سریال چرتی بود
    هجوم فضایی ها که توش فضایی به ندرت دیده میشد
    پرداختن به مشکلات خانوادگی و عشق و عاشقی و گی بازی وسط هجوم فضایی ها و پایان دنیا
    تبر بودن نظامی ها (شخصا اگه من ۲ تا تیر میزدم به یه چیزی میدیم باز تکون میخوره دیگه ۱۰ تا خشاب روش خالی نمیکردم و میزدم به چاک)
    خلاصه وقتتونو تلف نکنین

نگاهی به پایان فصل اول سریال Invasion - گیمفا