جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا

جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد

امیررضا لاهوتی
۱۱:۰۲ ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا

بنابر سنت هر ساله، ولو (Valve) به مناسبت تعطیلات کریسمس به‌روزرسانی جدیدی با ویژگی‌های زیبا و جذاب برای Dota 2 منتشر کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در این به‌روزرسانی برخلاف رویه‌ی گذشته هیچ تغییری در تعادل کلی ایتم‌ها و قهرمان‌های بازی ایجاد نشده است، بلکه شاهد حالت Co-op چهار نفره جدید، پشتیبانی کامل از کنترلر و تغییرات اساسی بر روی Mirana (یکی از قهرمان‌هایی بازی) هستیم.

همچنین در این اپدیت تعداد زیادی اشیاء زینتی (cosmetics) گنجانده شده است، البته برای بهره مند شدن از این اشیاء نیاز است بتل‌پس بازی که به دو حالت پایه با قیمت ۷.۴۹ دلار و پیشرفته به قیمت ۴۱.۹۹ دلار موجود است، خریداری کنید.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این موارد می‌اندازیم.

حالت جدید ۴ نفره

حالت چهار نفره‌ی جدید، Continuum Vault نام دارد که در مورد پیدایش آن، بازی اینگونه نقل می‌کند: Aghanim با جادویی به اشتباه جهان‌های موازی ایجاد می‌کند که یکی از این جهان‌ها Continuum Vault نام دارد. این حالت برای تمام گیمرها قابل دسترس است و پلیرها می‌توانند به تجربه‌ی این حالت به دو صورت گروهی و یا انفرادی بپردازند.

در این حالت جدید پلیرها تنها اجازه‌ی انتخاب از بین ۱۴ قهرمان بازی را دارند و مابقی قهرمان‌ها از طریق پیشروی در درخت پیشرفت بازی موسوم به ماتریکس Aghanim’s Blessings آزاد می‌شوند.

dota 2

از دیگر ویژگی‌های این ماتریکس می‌توان به متفاوت بودن آن برای هر پلیر بسته به قهرمان انتخابی خود اشاره کرد که پلیرها با پیشرفت در آن می‌توانند علاوه بر آزاد سازی قهرمان جدید به کسب قدرت‌های دائمی برای قهرمان انتخابی خود بپردازند.

به نظر می‌رسد ایده‌ی این حالت از Diablo الهام گرفته شده است جایی که پلیر می‌توانست به تجربه‌ی چندباره‌ی بازی بپردازد و هر بار با قدرتی متفاوت و خصوصیاتی جدید آن را بازی کند و اساساً تجربه‌ی جدیدی خلق کند چیزی که دقیقا مناسب تعطیلات کریسمسی است.

اما نگرانی اصلی در میان جامعه گیمرها (هم free to play و هم افراد دارای بتل‌پس) این است که برخی از این ویژگی‌های موجود در به‌روزرسانی جدید در پشت سطوح بسیار بالای بتل‌پس قفل شده است که اگر دارای تجربه‌ی قبلی از بازی باشید می‌دانید بسیار سخت بالا می‌رود.

تغییرات مربوط به شخصیت Mirana

این یکی از آن تغییراتی است که در همان وحله‌ی اول پلیر متوجه مقدار تلاش و زمان صرف شده تیم توسعه دهنده‌ی بازی بر روی این به‌روزرسانی می‌شود.

جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا

در این به‌روزرسانی Mirana (یکی از قهرمان‌های بازی) به طور کامل دچار تغییر شده است که این تغییرات شامل طراحی ظاهری تازه برای شخصیت، انیمشن‌های جدید و ضبط ۸۰۰ خط جمله‌ی جدید برای صدای کارکتر می‌شود.

پشتیبانی از کنترلر

در نهایت یک شگفتی خوشایند این به‌روزرسانی، اضافه شدن پشتیبانی از کنترلر است. در گذشته Dota 2 تنها از کنترل مخصوص شرکت ولو موسوم به Steam Controller پشتیبانی می‌کرد اما اکنون می‌توان این بازی را با هر دسته‌ی سازگار با استیم تجربه کرد.

به گفته‌ی سازندگان بازی: “این یک ویژگی آزمایشی است که هنوز در حال تکامل است، بنابراین ما دوست داریم بازخورد شما را بشنویم تا به وسیله‌ی آن به تغییراتی که ایجاد می‌کنیم بهبود بخشیم.”

در این بیانیه همچنین آمده است:

“برای افرادی که می‌خواهند با روش‌ کلاسیک به تجربه‌ی بازی بپردازند اصلا نگران نباشند، پلیرها همیشه می‌توانند در حین بازی بین کنترلر یا موس و کیبورد جابه‌جا شوند.”

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این به‌روزرسانی به صفحه‌ی رسمی ولو مراجعه فرمایید.

deathwingsFanresidentevil1100MEYSAMB300.farshadx

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farshadx گفت:

    یکی از فانتزیام این بود که بازیهای MOBA بیان رو کنسولها
    حالا یه قدم نزدیکتر شدن به این هدف “”پشتیبانی از کنترلر”” 👍👍👍
    قدم بعدی عرضه دوتا ۲ روی کنسولها 🙏

    deathwingsFanresidentevilRedgurdmilad_sr.
    • . گفت:

      اگه لول اومد رو کنسول من با تمام کنسول فنای عزیز سایت کاستوم میزنم D:<

      Fanresidentevil
    • Kia گفت:

      ولی خیلی خنده دار میشه .یه ریز تو دیوارن

      deathwings
    • بقیه‌ی موبا ها رو نمی‌دونم چون بازی نکردم ولی واقعا تو مخیله‌ام نمی‌گنجه کسی که با دسته بازی میکنه چجوری بناست رفلکس بالایی که بازی بهش نیاز داره رو قراره داشته باشه…

    • morfin گفت:

      ببین دوست عزیز دوتا ،لول نیست .کامینیونیتی تاکسیکی که داره باعث می شه خیلی ها برن روی وار ریفورج دوتا بزنن .استیم هم می دونه اگه این یک قلم رو ببره رو کنسول چه اشتباهی می کنه .همین که این قابلیت بدرد نخور رو هم بهش اضافه کردن خیلی ها احساس توهین می کنن.

      XERXESpacman remasteredfarshadx
      • چرا چرت و پرت میگی؟؟ کامیونیتی تاکسیک چیه؟؟؟ همین الان یه درصد بالایی از پلیراش توی در و دیوارن…ساپورت ورمیدارن کی اس میگیرن رومر ور می‌دارن ولی تو یه نقطه از مپ فقط بازی میکنن دوربل ورمیدارن آخر از همه جوین فایت میدن بعد حالا والو بیاد به این دسته‌ی بزرگ نوب یه بخش دیگه یعنی نوبای کنسولدار رو هم اضافه کنن؟؟ توهینی به کنسولدارا نمیکنم همشون از من حرفه‌ای ترن ولی هرکاری کنی دسته توی بازی دوتا رفلکس رو میاره پایین…الان کدوم دسته‌ای میتونه با میپو پلی بده… صدتا دکمه‌ هم به دسته اضافه بشه هیچ‌کی نمی‌تونه با یه سری هیرو مثه میپو مثه اینوکر مثه ارث اسپیریت مثه آرک واردن مثه تروربلید اصلا امکانش نیست که با دسته بشه باهاشون بازی کرد…هیچوقت هوک‌های تمیزی که پوج با موس می‌تونه بزنه رو نمی‌تونی با دسته هم بزنی… ممکنه یکی دو نفر بتونن ولی عموم افراد نخواهند تونست با دسته رفلکس موس رو داشته باشند… خواهشن فکت چرت و پرت نپرون بله کامیونیتی دوتا مثه لول نیست چون برا اونی که دوتا بازی کرده و بازی‌بلده لول بازی بچه‌مدرسه‌ایاست…

        • morfin گفت:

          چرا شعر می گی دوست عزیز بنده گفتم کامینیونیتی تاکسیک این بازی نمی زاره دوتا کراس اور بشه و اصلا جواب تو رو ندادم .یجوری هم داری واسم توضیح می دی هیرو ها و بازی رو ،نمی دونم فکر می کنی ما از پشت کوه اومدیم … نهایتا یک دیواین ضعیف هم بیش نیستی خیلی اوج نگیر بیا پایین

          • تو چیکار به اینکه من چیم داری؟؟؟ تو برو خود را باش. من اصلا بازی نمی کنم که بخوام دیواین ضعیف باشم یا چیز دیگه…داری دری وری میگی منم جواب دری وری ات رو دادم…کراس آور نمیشه چون امکانش نیست ربطی به تاکسیک بودن نداره…اونی که داره با پی سی بازی میکنه طبیعتا از اینکه یه مشت علیل به بازی اضافه بشن ناراحت میشه چرا ربطش می دی به تاکسیک بودن؟؟؟ توانایی تحلیل جوابم رو نداری؟؟ یه ویلچر برا مغزت بخر…

  • خودشو لول باهم برترین بازی های Moba هستن

    deathwings
  • bravo6 گفت:

    اشغال ترین بتل پس تاریخ بود اگر تمام وقتتو براش بزاری فوقش برسی لول ۱۳۵ اونم زشت ترین اسکین جایزه اخرشه بعد بهترین جایزش که ارکانا drow ranger لول ۳۳۰ که حد اقل باید ۱۰۰ دلار بدی تا بخریش والو خیلی دیگه پررو شده همش بقیه رو تیغ میزنه برا پول

    deathwingsunravelpcmaster
  • Omid گفت:

    خیلی دوست داشتم که dota2 رو کامل یاد بگیرم و بازی کنم همیشه حس میکردم بدجوری درگیرش خواهم شد اما هیچ وقت فرصت نشد.‌ شاید هم چون احساس میکردم باید واس یاد گرفتن کاملش خیلی وقت بذارم کمی تنبلی کردم. اینجا کسی دوتا باز هست ؟ نظری نداره چقدر باید وقت بذاری تا حرفه ای بشی؟

    • pcmaster گفت:

      ۲۰۰ ساعت برا شروع. شروع نکن بده.

    • واسه یادگرفتنش خیلی نیاز به وقت گذاشتن نیست مخصوصا که خود بازی خیلی کمکت میکنه که یاد بگیریش ولی اگر بری توش دیگه به بدبختی بتونی دربیای یا خودتو کنترل کنی! برای من که نزدیک ۱۵ سال dota (مجموعا دوتا یک و دوتا دو) رو بازی می‌کردم واقعا خیلی مشکل شده بود… زندگیم رو ول کردم بودم چسبیده بودم به دوتا، شب و روز همش داشتم بازی می‌کردم…بیشتر رفقایی هم که بازی میکردن همین مشکل رو داشتن… آخرش دیگه استیم رو پاک کردم (چون پاک کردن بازی جوابگو نبود هی دوباره دانلودش میکردم) الان یه سالی هست که نرفتم سمتش

      deathwings
  • TERIXA گفت:

    همیشه برای بتل پس پول کنار میذاشتم این ناغافل اومد جیبم این سری غافل گیر شد.

    deathwings
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا
جزئیات به‌روزرسانی کریسمس Dota 2 منتشر شد - گیمفا