سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا

سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱

مهدی رضایی
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا

یکی از بخش‌های لذت‌بخش بازی‌های ویدئویی، مبارزات با قدرتمندترین دشمنان بازی یا باس فایت‌ است. بیایید با هم ببینیم سخت‌ترین‌های آن‌ها در سال ۲۰۲۱، کدام‌ها بودند.

قراردادن باس‌فایت در بازی معمولا با اهداف داستانی خاصی است و اکثر اوقات این باس‌فایت‌ها می‌توانند تا حد زیادی مهارت شما را در آن بازی محک بزنند. البته عناوین بسیاری هم وجود دارند که بدون استفاده از باس‌فایت و به روش‌های دیگری این کار را انجام می‌دهند و مسلما این عناوین هم قابل احترام هستند؛ چه بسا بازی‌هایی پازلی که حل معاهایشان از هر باس‌فایتی دشوارتر است! اما شکست دادن این غول‌ها لذتی دارد که در هیچ‌چیز دیگری نمی‌توان یافت!

وقتی حرف از باس‌فایت‌ها باشد، قطعا سری بازی‌های Dark Souls و کلا بازی‌های میازاکی چند قدم از بقیه بازی‌ها جلوتر هستند. حال اگر کمی دقیق‌تر شویم و فقط بخواهیم روی باس‌فایت‌های دشوار تمرکز کنیم که دیگر هیچ رقیبی برای این سری باقی نمی‌ماند. با این حال در سالی که گذشت عنوان جدیدی از این سری عرضه نشد و احتمالا اگر کسی بخواهد سال آینده این مقاله را بنویسد، عمده آن به Elden Ring اختصاص خواهد داشت! بیایید با هم ببینیم سال ۲۰۲۱ چه باس‌فایت‌های دشوار و البته لذت‌بخشی را به گیمرها ارائه داده است.

توجه: رتبه‌بندی خاصی در فهرست زیر وجود ندارد.

۱-Heisenberg (در درجه سختی Village Of Shadows)

بازی resident evil

هشتمین نسخه از سری بازی‌های Resident Evil باس‌فایت‌های چندان دشواری نداشت. شاید بدترین نکته بازی باس‌فایت بسیار آسان لیدی دیمیترسکو بود که با وجود هایپ‌های قبل از انتشار، انتظار نمی‌رفت آنقدر ساده و پیش پاافتاده کار شده باشد. با این حال، هایزنبرگ کمی دشوارتر از دیگر باس‌های بازی است. این باس‌فایت روی درجه سختی Village Of Shadows واقعا دشوار است. این درجه سختی وقتی باز می‌شود که یکبار بازی را تمام کرده باشید؛ مگر آنکه بسته الحاقی Trauma Pack را داشته باشید.

خب مسلما برای بار دوم همه Upgradeها و توانایی‌های بدست آورده در Playthrough اول را دارید و مبارزه با دیگر باس‌ها روی این درجه سختی شاید فقط کمی دشوار باشد. اما هایزنبرگ داستان دیگری دارد! در طی مبارزه با او در فاز نهایی، شما سوار یک وسیله تانک مانند هستید و او هم سوار بر ماشینی غول‌آسا است که ضربات بسیار سهمگینی به شما وارد می‌کند. این ضربات آنقدر مهلک هستند که روی این درجه سختی فقط با ۲ بار برخورد هایزنبرگ به ماشینتان، خواهید مرد. همچنین حرکات شما در تانک بسیار محدود است و این خود عامل مهمی بر شکست‌های متوالی‌تان خواهد بود. لازم بذکر است هیچ‌کدام از آپگریدهای شما در بازی اول در این باس‌فایت به کار شما نمی‌آید.

The Last Sentinel (Atelier Ryza 2)-2

سخت ترین باس فایت های 2021

این مورد یک باس اختیاری است که بعد از پایان رساندن بازی و در Playthrough دوم امکان مبارزه با او را خواهید داشت. در این بازی همانند بازی‌هایی مثل پرسونا صاحب یک Party هستید و می‌توانید به صورت گروهی به مبارزه با باس‌ها بپردازید؛ اما این هیچ چیز از سختی این باس کم نمی‌کند! نوار سلامتی این دشمن بسیار زیاد است و ضربات مهلکی را به صورت هوایی و زمینی و گاها ترکیبی به شما و یارانتان وارد می‌کند. چیزی نمی‌گذرد که می‌بینید دوستانتان Down شده‌اند و شمایید و یک باس به پهنای یک اتاق!

پیروزی در برابر او نیازمند آپگریدهای بسیار زیاد و همچنین قابلیت‌های خاصی مانند تعمیر وسایلتان حین مبارزه است که خود این‌ها نیازمند انجام چند ماموریت اختیاری خاص هستند. او در طی مبارزه از Debuffهای بسیار زیادی بر علیه شما استفاده می‌کند و مجال نفس کشیدن به شما نخواهد داد. اگر اعصابتان را دوست دارید بیخیال این مورد شوید.

۳- Weiss The Immaculate (Final Fantasy 7 Remake Intergrade)

سخت ترین باس فایت های 2021

بعد از اتمام اپیزود Intermission با این باس سرسخت در اواسط بازی مبارزه خواهید کرد. او تنها در درجه سختی سخت برای شما ظاهر می‌شود و واقعا هم دشوار است. به جز سرعت زیاد و دمیج فراوانی که با هر ضربه به شما وارد می‌کند، او می‌تواند در حین حرکت بین فازهای مختلف خود تغییر شکل دهد و توانایی‌های جدیدی به دست آورد. همچنین او Stunهای بسیار کوتاهی دارد و اگر غفلت کنید اندک فرصت خود برای وارد آوردن ضربه‌ای مهلک را از دست می‌دهید.

شاید تعجب کنید اما او حرکتی دارد که اگر اجازه انجامش را به او بدهید، درجا شما و یارانتان را می‌کشد! برای توقف او از انجام این کار فقط چندثانیه فرصت به شما داده می‌شود. همچنین طبق شواهدی به نظر می‌رسد آپگریدهای شما در مبارزه با او Nerf می‌شوند!

۴-Hoof Puff (Biomutant)

باس فایت های سخت

این بازی یکی از عناوین Underrated سال گذشته بود. عنوانی خوش‌ساخت که حتی یکی از باس‌های بامزه‌اش در لیست ما هم قرار می‌گیرد. هاف‌پاف به طور کلی باس غیرممکنی برای شکست‌دادن نیست؛ اما مولفه‌های لازم برای تبدیل‌شدن به باسی سخت را دارد. این مبارزه یک مبارزه طولانی در بازی است و دلیل آن هم حرکات هجومی زیاد و سواره بودن شما است. شما در این مبارزه سوار بر اسب خود هستید و همین هم نشانه‌گیری را دشوار می‌کند و این باس هم محدوده‌ی آسیب‌پذیری کوچکی دارد.

در قسمت اعظمی از این مبارزه شما مشغول جاخالی دادن به حملات متنوع او هستید و باید در همان حین هم به او دمیج وارد کنید. در درجه سختی Extreme او نوار سلامتی بسیار زیادتری دارد و حملات وحشیانه‌تری هم انجام می‌دهد که مبارزه را طولانی‌تر هم خواهد کرد.

۵-Yagak (Outriders)

باس فایت بازی outriders

آخرین ماموریت بازی در بخش داستانی، سخت‌ترین باس بازی را هم شامل می‌شود. البته مشکل فقط درجه سختی این غول نیست؛ بلکه قبل از رسیدن به او هم باید هفت‌ خوان رستم را طی کنید. بعد از شروع این ماموریت، شما باید ۳ منطقه مختلف را از دشمنان پس بگیرید که تقریبا هرنوع دشمنی که از ابتدای بازی دیده‌اید را شامل می‌شوند! حمله با سلاح سرد، گرم، اسید و … منتظرتان خواهد بود. بعد از گرفتن این مناطق، به یاگاگ می‌رسید. در اواسط بازی یک بار با او مبارزه می‌کنید؛ اما حالا او قدرتمندتر از همیشه بازگشته است.

یاگاگ نوار سلامتی طویلی دارد. همچنین او در طی مبارزه مداما دشمنان کوچک‌تر دیگری را Spawn می‌کند و مبارزه همزمان با او و دشمنان دیگر، واقعا دردسر بزرگی است. حملات او بسیار مرگبار است و قبل از شروع این ماموریت حتما اطمینان حاصل کنید که بهترین تجهیزات را دارید. البته که مبارزه با او در حالت Solo تقریبا غیرممکن است و حتما باید در قالب تیمی ۳ یا ۴ نفره به سراغ این مبارزه بروید.

۶- Nemesis (Returnal)

باس فایت بازی returnal

باس‌های بازی Returnal بر اساس نحوه کارکرد لوپ‌ها برای هر پلیری، می‌توانند تا حدی تفاوت داشته باشند که البته در اصل و پایه بازی تغییری ایجاد نمی‌کند. نمسیس، یکی از سخت‌ترین باس‌های این بازی دشوار و روگ‌لایک است. دلیل وجود او در مقاله ما، انبوه الگوهایی است که او استفاده می‌کند. متاسفانه شما با یک یا دو بار مرگ نمی‌توانید تمام الگوهای حملات او را متوجه شوید و باید در حین مبارزه تمام تلاشتان را برای فهمیدن ساز و کار او به کار گیرید. همچنین این مبازه شامل سکوبازی‌های متعددی هم می‌شود و باید در حین سکوبازی نشانه‌گیری کنید و از حملاتش هم در امان بمانید.

۷-Apex Rathian (Monster Hunter Rise)

باس فایت های سخت 2021

اگر این سری را بازی‌ کرده باشید می‌دانید Mother Of Narwa یکی از سخت‌ترین باس‌‌فایت‌های این مجموعه است. با این حال در بازی Monster Hunter Rise، یک باس‌فایت به نام Apex Rathian وجود دارد که از سرسخت‌ترین هیولاهای بازی و نزدیک‌ترین به Narwa از لحاظ سختی است. او بسیار بی‌رحم است و نوار سلامتی زیادی دارد. حملات سمی و آتشین او بسیار مرگبار است و اگر بی‌دقت باشید، خیلی زود کشته می‌شوید.

همچنین او تله‌هایی را روی زمین می‌اندازد که اگر از روی آن‌ها رد شوید به صورت تدریجی از سلامتی شما کم می‌شود! وقتی این موارد را با حرکات زیاد و ضربات دمش ترکیب کنید، یک باس‌فایت بسیار اذیت‌کننده خواهید داشت که شما را به چالش خواهد کشید.

۸- Diorbis (Crosscode: A New Home)

باس فایت های سخت

این بازی باس‌های دشوار نسبتا زیادی دارد؛ اما Diorbis در سطح دیگری قرار می‌گیرد. او دویست‌‌هزار نوار سلامتی داشته و بعضی از هم‌پیمانانش در داستان بازی در طی این مبارزه به او کمک می‌کنند. مبارزه با او ۴ فاز دارد که مدت زمان زیادی را هم به خودش اختصاص داده. شکست‌دادن او نیازمند تسلط کامل بر بازی، واکنش‌های سریع و حتی حل‌کردن پازل‌ و فکرکردن است. دیوربیوس در درجه سختی نرمال، معادل باس‌فایت‌های بسیاری از بازی‌ها روی درجه سختی آخر است.

۹-The Feared (Path of Exiles)

boss fight های سخت 2021

این مبارزه به معنای واقعی کلمه دشوار است. به گفته بسیاری این نبرد هم‌رده با سخت‌ترین باس‌‌فایت‌های دارک‌سولز است و حتی از آن فراتر می‌رود! در طی مرحله Fear Invitation از بازی Path of Exiles باید در یک نبرد تمام‌عیار با تمام باس‌های اصلی بازی یک‌جا مبارزه کنید! حتی تصور این که چنین نبردی در یک بازی وجود دارد دشوار است اما Path of Exiles این کار را انجام داده و شما با سیلی از باس‌ها روبه رو خواهید شد. در این نبرد مجموعا باید با ۵ باس‌فایت مبارزه کنید و حواستان به حملات هرکدام باشد.

به جز آن که باید از حملات فیزیکی این دشمنان قدرتمند خود را محفوظ نگه‌دارید، باید مواظب توانایی‌های مخصوص آن‌ها نیز باشید. پروتوهای مرگبار، حلقه‌های مرگ، آتش‌افروزی‌های مداوم و … همه به سمت شما روانه می‌شود.

۱۰- Nagoriyuki (Guilty Gear Strive)

guilty gear strive

در حالت Arcade بازی Guilty Gear Strive، درجه سختی بازی در مبارزه نهایی با ناگوریوکی بستگی به تعداد راندهایی دارد که قبل از رسیدن به مبارزه نهایی به حریفان واگذار کرده‌اید. اگر هیچ راندی را نبازید، با درجه سختی Extreme او مواجه خواهید شد که یک مبارزه بسیار لذت‌بخش اما دشوار است. در این حالت او ضربات مرگبارتری وارد می‌کند، نوار مخصوصش را با سرعت بیش‌تری پر می‌کند و اکثر ضربات شما را Parry خواهد کرد. اما این آخر راه نیست و حتی ورژن قوی‌تری از او هم وجود دارد.

اگر فاز اول نبرد با ناگوریوگی را بدون هیچ شکستی پیروز شوید، در فاز نهایی با ورژن مخصوص او مواجه می‌شوید. او در این حالت نوار مخصوصش همیشه پر است و نوار سلامتی بیش‌تری دارد؛ این یعنی تعداد زیادی حمله با استفاده از قدرت‌های مخصوصش روی شما پیاده خواهد کرد و می‌تواند در کم‌تر از یک دقیقه شما را از پای درآورد.


در اینجا به پایان مقاله برترین باس‌های دشوار سال ۲۰۲۱ رسیدیم. با وجود آن که موارد زیاد دیگری هم قابلیت حضور در لیست را داشتند، تصمیم گرفتم بهترین آن‌ها را با شما به اشتراک بگذارم.

نظر شما چیست؟ با انتخاب این موارد به عنوان سخت‌ترین باس‌های سال ۲۰۲۱ موافقید؟

Jin sakaiآرینCameraManAlirezaDARKSIREN✎﹏ȏṃıԀmasoud pc gamerdamhazermatrix4221489CorvoLone BatalinerdKurosM.MTMariomanSkanameMEYSAMB300Sina Morgan🤘Mohsenj74more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا
سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سخت‌ترین باس فایت‌های سال ۲۰۲۱ - گیمفا