۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا

۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2

احسان شریعت
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا

سرانجام پس از ۱۰ سال، استودیوی رمدی (Remedy) از بازی مورد انتظار Alan Wake 2 با انتشار یک تریلر رونمایی کرد، تریلری که شاید نکات زیادی را در خود مخفی کرده باشد.

چندی پیش در رویداد The Game Awards 2021 از Alan Wake 2، دنباله‌ای که زمانی غیرممکن به نظر می‌رسید، رسما رونمایی شد. ظاهرا توسعه‌دهنده‌ی فنلاندی در چند سال گذشته در حال آماده سازی خود برای این لحظه بوده است؛ سال‌هایی که شامل کسب حقوق مالکیت معنوی از مایکروسافت، معرفی Remedy Connected Universe و بازسازی نسخه‌ی اصلی‌ ۲۰۱۰ Alan Wake می‌شوند.

در حالی که در تریلر رونمایی از این بازی هیچ گیم‌پلی‌ای برای بررسی وجود ندارد، اما این تریلر حاوی سرنخ‌های زیادی از داستان و محیط Alan Wake 2 است. ما سعی کرده‌ایم تمام این سرنخ‌ها را در این مطلب جمع آوری کنیم؛ پس با ما همراه باشید تا به ۲۰ نکته‌ای که ممکن است در تریلر Alan Wake 2 از دست داده باشید، بپردازیم.

نکات موجود در سکانس جنگل

alan wake 2
در اولین صحنه از تریلر رونمایی این بازی، Alan را می‌بینیم که در جنگل ایستاده و با جزئیاتی احاطه شده است که ارزش توجه دارند.

۱- مرده

بدون شک، شما در تریلر Alan Wake 2 جسد انسانی را که روی میز پیک نیک دراز کشیده بود، مشاهده کردید. نکته‌ی جالب توجه این است که این جسد به نظر نمی‌رسد که جسد یک Taken باشد، به خصوص با توجه به این که یک Taken شکست خورده هنگام کشته شدن در هوا پلاسیده می‌شود. در واقع به نظر می‌رسد که کسی (شاید خود Alan) این مرد را کشته یا Alan به طور ناگهانی با این صحنه‌ی وحشتناک روبرو شده است. ظاهرا مجریان قانون نیز در صحنه حضور داشتند، زیرا آن‌ها حداقل ۳۸ مدرک از جمله جسد برهنه و عجیب و غریب را مشخص کرده‌‌اند.

۲- سر یا ماسک گوزن

زیر میز پیک نیک در سمت راست، سر یک گوزن قرار گرفته است، البته این سر آن قدر تمیز به نظر می‌رسد که در واقع ممکن است نوعی ماسک باشد. آیا این سر بخشی از جایزه‌ی Deer Fest و متعلق به جسدی است که روی میز دراز کشیده؟ اگر سر گوزن مذکور یک ماسک باشد، ممکن است نشان‌ دهنده‌ی ادامه‌ی Deer Fest در بازگشت Wake باشد، موضوعی که قسمت بعدی تریلر حتی بیشتر به آن اشاره می‌کند.

۳- مثلث‌های درهم

در این بخش اولین نگاه اجمالی خود را به مثلث‌های درهم رفته (که به یک نماد تکراری در تریلر تبدیل خواهند شد) می‌اندازیم. در این سکانس، مثلث‌ها یکی بر روی دیگری قرار گرفته‌اند. تا به حال این نماد را در Alan Wake ندیده‌ایم، اما در بسته‌ی الحاقی “AWE” برای بازی Control، در میان یک مونتاژ سریع از تصاویری تار این نماد قابل مشاهده است.

به نظر می‌رسد که این نماد مربوط به فرقه‌ی درخت (Cult of the Tree) است. آن‌ها گروهی مرموز هستند که تاکنون تنها در چند مکان مبهم مانند این سکانس دیده شده‌اند. ما نمی‌دانیم انگیزه‌ی آن‌ها چیست و اعضای این فرقه چه کسانی هستند، در واقع تنها چیزی که از این فرقه شنیده‌ایم، نامشان است. با توجه به اطلاعات یکی از محققین ناشناخته، فرقه‌ی درخت مربوط به این نماد است و به نظر می‌رسد که فقط در شهر Watery یافت می‌شود.

۴- یک کابین که شاید کابین Bird Lake نباشد

در سمت راست پس زمینه، کابینی را می‌بینیم؛ اولین غریزه‌ی هر طرفدار کلاسیک این سری ممکن است این باشد که این کابین همان Bird Lake است که دوباره متولد شده تا دوباره به کابوسی برای Alan تبدیل شود. اما نه تنها قرارگیری این کابین با کابین Bird Lake، که در جزیره‌ی کوچکی در وسط دریاچه‌ی Cauldron قرار داشت مطابقت ندارد، بلکه سقف آن نیز کمی با کابین Bird Lake متفاوت است. البته ظاهرا این کابین شامل یک بیرون زدگی در سقف خود میان دو پنجره است که بسیار به Bird Lake شبیه است.

۵- تابلوی دریاچه‌ Cauldron

اگر به جایی بین درخت ضخیم و کابین نگاه کنید، تابلویی مربوط به دریاچه‌ی Cauldron پیدا خواهید کرد. آیا این نشان می‌دهد که این دریاچه‌ی مشهور در نزدیکی این مکان قرار دارد؟ احتمالاً بله، اما تا زمانی که نتوانیم بقیه‌ی نوشته‌های روی تابلوی بزرگ اما متأسفانه تار را رمزگشایی کنیم، نمی‌توانیم بیشتر از این چیز خاصی را بفهمیم.

۶- قمقمه‌ی قهوه

این نکته احتمالا چندان به لور (Lore) بازی ربطی نداشته باشد، اما همچنان یک اشاره‌ی جالب به قمقمه‌ی قهوه‌ی آبی رنگ و نمادین Oh, Deer Diner است. قطعا کسی نمی‌تواند تمام آن زحمات برای پیدا کردن و جمع آوری این قمقمه‌ها به منظور تکمیل دستاوردهای Alan Wake را فراموش کند … .

نکات موجود در سکانس شهر

۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
پس زمینه‌ی شهر در این تریلر، سرنخ‌های بیشتری را با خود به همراه دارد که می‌توانند جالب توجه باشند.

۷- هتل Oceanview

بلافاصله پس از ورود به این سکانس از تریلر، چراغ‌های قرمز پر جنب و جوش تابلوی Oceanview Motel در سمت چپ دیده می‌شوند. ما از طریق بازی Control می‌دانیم که Oceanview یک “Threshold” است و مانند ایستگاه قطار بین واقعیت‌ها و فضاهای فیزیکی در جهان ما، به عنوان نوعی نقطه‌ی اتصال برای حمل و نقل عمل می‌کند.

در بسته‌ی الحاقی AWE بازی Control، در Oceanview بود که Jesse Faden، قهرمان داستان، توانست نگاهی کوتاه به Alan داشته باشد. حالا ممکن است Alan یاد گرفته باشد که چگونه از طریق Oceanview سفر کند یا در غیر این صورت شاید به طور تصادفی با آن برخورد کرده باشد.

۸- ایستگاه متروی Caldera St

ما قبلاً نام Caldera St. را در RCU ندیده‌ایم یا نشنیده‌ایم. با این حال، ما می‌دانیم که دریاچه‌ی Cauldron یک Caldera یا دریاچه‌ای است که در اثر فوران آتشفشانی به وجود آمده است. این موضوع دوباره به دنیای Alan اشاره می‌کند که شکل خارق العاده و شکل پذیری به خود می‌گیرد.

۹- باز هم مثلث

می‌توانیم مثلث‌های بیشتری را در سمت چپ صحنه ببینیم که در ایستگاه اتوبوس کشیده شده‌اند. عجیب است که این بار مثلث‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند، نه یکی روی دیگری که به نظر می‌رسد نسخه‌ی رایج این نماد باشد. آیا این تفاوت آن را چیزی غیر از نماد فرقه می‌سازد؟ نمی‌دانیم، اما این نماد شاید به برخورد دو جهان موازی اشاره داشته باشد یا به Board هرمی و مرموز بازی Control مربوط باشد.

۱۰- تابلویی با نوشته‌ی Initiation

در آن سوی Oceanview، می‌توانیم تابلوی نئونی دیگری را ببینیم که به نظر می‌رسد کلمه‌ی “Initiation” را نشان می‌دهد. ما از Quantum Break می‌دانیم که شخصی در حال تحقیق درباره‌ی ناپدید شدن Alan Wake بوده و به دلایلی آن را به Campbellian Monomyth یا Hero’s Journey مرتبط می‌کند. Monomyth داستانی را روایت می‌کند که به سه بخش “خروج، آغاز، بازگشت” (Departure، Initiation، Return) تقسیم می‌شود.

داستان Alan در بازی اصلی قرار بود Departure نام داشته باشد و اخیراً از طریق یک تیزر لایو اکشن که در Quantum Break دیده شد، دریافتیم که داستان دنباله‌، “Return” نامیده می‌شود. اما حالا با ظاهر شدن “Initiation”، آیا این بدان معناست که داستان Alan یک سه گانه‌ی برنامه ریزی شده است یا این که این تریلر ما را به بازگشت واقعی او در Alan Wake 2 هدایت می‌کند؟

۱۱- پوستر Tom The Poet

در باجه‌ی تلفن در سمت چپ، به وضوح می‌توانیم پوستر Tom The Poet را تشخیص دهیم. ممکن است این پوستر همانی باشد که در دقایق اولیه‌ی بازی Alan Wake می‌بینیم. در واقع این پوستر یک اشاره به Thomas Zane است، شخصیتی که ممکن است چیزی شبیه به سفر وحشتناک خود Alan را چندین دهه قبل از او تجربه کرده باشد.

۱۲- پوستر Night Gale

در کنار پوستر تام، یک پوستر دیگر وجود دارد که تصویر یک دلقک و عبارت “Night Gala” روی آن دیده می‌شود. ما دقیقا نمی‌دانیم که این پوستر چه معنایی دارد، اما باز هم، هیچ‌چیزی به طور تصادفی در دنیاهای رمدی (Remedy) انجام نمی‌شود؛ بنابراین این پوستر چه مربوط به یک برنامه‌ی تلویزیونی یا یک رویداد زنده باشد و چه یک خاطره‌ی پیچیده که در دنیای واقعی روی دیوار چسبانده شده است، دیر یا زود رازش برملا می‌شود.

۱۳- ساعت

در سمت چپ، یک ساعت بلند دیده می‌شود که زمان ۱۰:۱۰ را روی صفحه‌ی خود نشان می‌دهد. این عدد قطعا نشان دهنده‌ی موضوع خاصی است، شاید این دو عدد مشابه روی ساعت، اشاره‌ای به همزاد عجیب و خشن Alan Wake، یعنی Mr. Scratch داشته باشند. به هر حال مطمئناً این آخرین اشاره به شخصیت Mr. Scratch در این تریلر نیست.

۱۴- برند نوشیدنی الکی Ahma

در Alan Wake Remastered، چیزهای جدیدی به شهر Bright Falls اضافه شده‌اند، که ظاهرا حائز اهمیت هستند. یکی از این‌ها آگهی شرکت نوشیدنی Ahma بود، شرکتی که به تهیه‌ی یک نوشیدنی ساخته شده در سراسر دریاچه از Bright Falls در Watery می‌پرداخت. Ahma در زبان فنلاندی به معنای “گرگ” است و احتمالاً همان نوشیدنی‌ای است که شخصیت Ahti در Control می‌نوشد. شخصیتی که کارت پستالش نشان می‌دهد در شهر رقیب Bright Falls یعنی Watery اقامت دارد.

نکات موجود در سکانس مرکز شهر Bright Falls

۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
طبیعتاً، Bright Falls نیز چندین سرنخ در مورد Alan Wake 2 را در خود جای داده است.

۱۵- نقل قول Zane در تابلوی اغذیه فروشی

در سمت راست، پشت کامیون غذا، تابلویی به سبک اغذیه فروشی قرار دارد که روی آن نوشته شده است: “نقل قول روز: دوستانت وقتی که رفتی او را ملاقات خواهند کرد”. این اشاره‌ی مستقیمی است به آنچه که Thomas Zane به Alan در مورد Mr. Scratch می‌گوید، مردی عجیب و غریب که بعداً متوجه می‌شویم نسبتاً بی‌خطر است. آیا این نقل قول در اینجا به این معنی است که مکان‌هایی که ما دیده‌ایم مکان‌های ملموسی در جهان نیستند، بلکه در روان Alan به‌عنوان زمان و مکان واقعی ظاهر شده‌اند؟ آیا این بدان معناست که Mr. Scratch پس از این که ظاهراً در پایان Alan Wake’s American Nightmare نابود شد، بازگشته است؟

۱۶- هشتاد و یکمین Deer Fest

روی بنری که بالای غذاخوری Oh, Deer Diner در سمت چپ صحنه قرار دارد، نوشته شده است: «Deer Fest- هشتاد و یکمین سالگرد». در بازی اصلی سال ۲۰۱۰، Alan و Alice دقیقا در زمان شصت و هشتمین جشنواره‌ی سالانه‌ی Deer Fest وارد Bright Falls شدند. این بدان معناست که ظاهرا دنیای Alan در Alan Wake 2 همزمان با دنیای واقعی پیر شده است. لازم به ذکر است که زمانی که Alan Wake 2 در سال ۲۰۲۳ وارد بازار شود، ۱۳ سال با عنوان Alan Wake فاصله خواهد داشت.

۱۷- بنر برند Coffee World

مانند تابلوی برند Ahma که برای اولین بار در نسخه‌ی بازسازی شده ظاهر شد و در این تریلر حضور دارد، تابلوهایی برای Coffee World که ظاهراً محل مورد علاقه‌ی ساکنان Watery است نیز مشاهده می‌شوند. مانند شرکت Ahma، به نظر می‌رسد Coffee World نیز محصول خود را با استفاده از ذخایر آب محلی تهیه می‌کند. این موضوع می‌تواند نشان دهنده‌ی این باشد که شاید چیز خاصی در آب‌های شهر Watery وجود داشته باشد. یک تبلیغ Coffee World نیز به طور مختصر در بسته‌ی الحاقی AWE دیده می‌شود که به فرقه‌ی درخت اشاره می‌کند، که نشان می‌دهد چیز عجیبی در مورد این برند وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود که کامیون مواد غذایی پارک شده در Bright Falls از پل شهر Watery عبور کرده است. اگر چیزی ناخوشایند در Watery وجود داشته باشد، آیا برخی از ساکنان آنجا آگاهانه با فروختن آن به عنوان قهوه و نوشیدنی به شهر رقیب یعنی Bright Falls آسیب می‌زنند؟

نکات موجود در سکانس نمای نزدیک از Alan

۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
در صحنه‌ی آخر این تریلر، روی صورت Alan زوم می‌شود. ظاهرا این لحظه‌ی کوتاه و ترسناک، چند راز را در خود پنهان کرده است.

۱۸- چراغ جادوی Alan

به نظر می‌رسد در دست Alan یک چراغ وجود دارد. این موضوع به خودی خود چندان قابل توجه نیست، اما نکته‌ی جالب این است که این چراغ به هیچ کجا وصل نیست. به نظر می‌رسد، که Alan مانند کاری که با The Clicker می‌کرد، می‌تواند این شی را از قدرت خود پر کند. این موضوع می‌تواند نشان دهنده‌ی آن باشد که در Alan Wake 2، با یک Alan قوی‌تر و توانمندتر همراه خواهیم شد.

۱۹- شکل و شمایل چراغ دستی

در این سکانس Alan نه تنها یک لامپ را بدون هیچ منبع قدرت خاصی روشن نگه داشته است، بلکه پایه‌ی لامپ نیز به نوعی شبیه یک پری به نظر می‌رسد. طرح پری می‌تواند صرفاً نمادین باشد، اما در هر صورت، احتمالاً به مخلوق فولکلور فنلاندی، Keiju، اشاره می‌کند. طبق افسانه‌ها، Keijoها “موجودات انسان نمای کوچک و زیبایی با بال‌هایی مانند سنجاقک یا پروانه هستند که معمولاً در دنیایی موازی و برکه‌های جنگلی یا علفزارهای مه آلود زندگی می‌کنند.” با توجه به این که Remedy Connected Universe در حال حاضر چیزهای زیادی از فولکور (Baba Yaga، Bird Lake Cabin، Yggdrasil) بیرون کشیده است، آیا این پری نیز نماد عمدی دیگری است؟

سکانس نهایی

۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
Alan یا Mr. Scratch؟

۲۰- Mr. Scratch آنتاگونیست Alan Wake 2 است

آخرین تصویری که می‌بینیم مربوط به یک Alan کاملا خشمگین است که دندان‌های آغشته به خون خود را به هم می‌فشارد و به نظر می‌رسد که آماده است تا گوشت هر کسی را از استخوان‌هایش جدا کند. این احتمال وجود دارد که این شخص Mr. Scratch باشد؛ زیرا این تریلر پیش از این نیز اشاره‌های به او کرده و تصویر ترسناک او شبیه به توصیف‌های Alice طی یک گزارش صوتی موجود در بسته‌ی الحاقی AWE بازی Control است.

Alice در آن گزارش صوتی توصیف می‌کند که نسخه‌ای از Alan با او ملاقات کرده است که بسیار به آنچه در این تریلر می‌بینیم، شبیه است. همچنین در بازی Alan Wake’s American Nightmare، ما Mr. Scratch را دیدیم که دقیقاً شبیه Alan است و مرتکب چندین قتل می‌شود.


نظر شما درباره‌ی این نکات چیست؟ آیا با مشاهده‌ی تریلر رونمایی Alan Wake 2 متوجه نکات دیگری غیر از این لیست شده‌اید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران گیمفا به اشتراک بگذارید.

Ali_pxHosseinA man who lives at end of the worldETERNALMANTlou part 2 game of the centuryVisible 6-tigh manSina MorganMEYSAMB300علیM.MTCorvoshir taziyehBlack Knight🤘Mohsenj74Tang HaoDARKSIRENPCMRJonah hex (حامی حقوق بز 🗿🐐🐐🐐🐐)ReversepointMahyarMsmmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا
۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۲۰ نکته‌ی مخفی در تریلر رونمایی Alan Wake 2 - گیمفا