شگفتی‌های نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۲

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
گلدن گلوب 2022

در این مطلب قرار است به شگفتی‌هایی بپردازیم که در اعلام نامزدهای مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۲ وجود داشته است.

با اینکه افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و شبکه ان‌بی‌سی مراسم گلدن گلوب امسال را تحریم کرده‌اند اما این مراسم قرار است در هر صورت برگزار شود اما نحوه آن هنوز مشخص نیست. به دلیل وجود عدم تنوع در میان رای دهندگان انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، بسیاری از افراد و کمپانی‌ها، مراسم گلدن گلوب را تحریم کرده‌اند. از همین رو، در حال حاضر مشخص نیست که این مراسم قرار است از چه شبکه‌ای پخش شود.

مدیر این سازمان، هلن هوهنه (Helen Hoehne)، به هنگام اعلام نامزدهای گلدن گلوب امسال که از یوتیوب پخش می‌شده است، اظهار داشته که این سازمان به دنبال تغییراتی اساسی در درون خود است و ۲۱ عضو جدید به این سازمان اضافه شده‌اند. در زمستان سال گذشته میلادی، مطلبی در روزنامه لس‌آنجلس تایمز منتشر شد و آشکار کرد که در میان رای دهندگان این انجمن هیچ فرد رنگین پوستی حضور نداشته است.

یکی از شگفتی‌های ابتدایی اعلام نامزدهای ۷۹ مین مراسم گلدن گلوب، حضور اسنوپ داگ (Snoop Dogg) بوده است. او در اعلام نام نامزدها مشکل داشت و نام بسیاری از آن‌ها را اشتباه گفته بود. در میان نامزدهای بخش فیلم، فیلم بلفاست (Belfast) و فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) با هفت نامزدی، بیشترین نامزدی را بدست آورده‎‌اند. در بخش سریال نیز، وراثت (Succession) با پنج نامزدی، پیشگام است.

گلدن گلوب 2022

در ادامه همراه با ما باشید تا شگفتی‌های نامزدهای گلدن گلوب سال ۲۰۲۲ را معرفی کنیم.

مگی جیلنهال

یکی از شگفتی‌های نامزدهای امسال گلدن گلوب، نامزدی مگی جیلنهال (Maggie Gyllenhaal) برای جایزه بهترین کارگردانی بوده است. تا به امروز، تنها هشت زن موفق شده‌اند تا نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان گلدن گلوب شوند و سه نفر آن‌ها سال گذشته میلادی نامزد شده بودند. حال، نهمین زن نامزد جایزه بهترین کارگردان گلدن گلوب مشخص شده است.

مگی جیلنهال برای کارگردانی فیلم دختر گمشده (The Lost Daughter) نامزد دریافت این جایزه شده است. جین کمپیون (Jane Campion) برای کارگردانی فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان شده است که دومین نامزدی او تاکنون به شمار می‌‎رود.

ماهرشالا علی

یکی دیگر از شگفتی‌های امسال گلدن گلوب، نامزدی ماهرشالا علی (Mahershala Ali) برای بازی در فیلم آواز قو (Swan Song) بوده است. او نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در فیلم درام شده است. در این بخش، او با خاویر باردم (Javier Bardem)، بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch)، ویل اسمیت (Will Smith) و دنزل واشنگتن (Denzel Washington) رقابت خواهد کرد.

در فیلم آواز قو، ماهرشالا علی نقش مردی با یک بیماری مرگبار را بازی می‌کند که تصمیم می‌گیرد تا به طور مخفیانه، خودش را شبیه‌سازی کند. این فیلم که محصولی از استودیو اپل است، در شروع فصل جوایز، چندان قدرتمندانه ظاهر نشده است.

فیلم داستان وست ساید

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، عاشق آثار موزیکال است و سابقه آن‌ها در رای دادن به این آثار کاملا مشهود است. با این حال، فیلم داستان وست ساید (West Side Story) شروع آرامی را در گیشه تجربه کرده است و تنها موفق به کسب چهار نامزدی در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۲ شده است.

فیلم داستان وست ساید، بازسازی فیلمی به همین نام است و ساخت آن را استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در دست داشته است. با این وجود، بازیگر اصلی این فیلم یعنی انسل الگورت (Ansel Elgort) موفق به کسب نامزدی در بخش بهترین بازیگر مرد در فیلم کمدی یا موزیکال نشده است.

فیلم کوچه کابوس

فیلم کوچه کابوس (Nightmare Alley)، اثری هیجانی و نوآر ساخته گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) است. در این فیلم، بردلی کوپر (Bradley Cooper) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) نقش‌‎آفرینی می‌کنند. در میان نامزدهای امسال مراسم گلدن گلوب، خبری از این فیلم و بازیگران آن نبوده است.

با اینکه این فیلم به طور اختصاصی برای رای‌دهندگان انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اکران نشده اما آن‌ها همچنان می‌توانستند در اکران این فیلم برای روزنامه‌نگاران حضور داشته باشند. در هر صورت، فیلم کوچه کابوس، از جمله آخرین فیلم‌هایی است که در فصل جوایز امسال اکران می‌شود و شاید به همین دلیل است که این فیلم در میان نامزدهای امسال گلدن گلوب دیده نمی‌شود.

گلدن گلوب 2022

کریستین برنسکی

پنجمین فصل از سریال کشمکش خوب (The Good Fight) در سال جاری میلادی پخش شده بود و این برای اولین بار است که بازیگر نقش اصلی این سریال یعنی کریستین برنسکی (Christine Baranski) نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. داستان این فصل از سریال کریستین برنسکی، به شیوه‌های ظریفی به تنوع و متفاوت بودن پرداخته است.

از آنجا که یکی از مشکلات پیش‌روی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، همین مسئله تنوع بوده است، پس می‌توان گفت که داستان این فصل سریال به کریستین برنسکی کمک کرده تا نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

طاهر رحیم

طاهر رحیم (Tahar Rahim) سرانجام برای نقش‌آفرینی خود در سریال افعی (The Serpent) ستایش شده است. با اینکه این بازیگر فرانسوی در طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار داشته است اما از آنجا که سریال افعی محصول شبکه بی‌بی‌سی و نتفلیکس کمتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، انتخاب طاهر رحیم برای نامزدی جایزه گلدن گلوب، یک شگفتی به شمار می‌رود.

سریال داستان جنایی آمریکایی

سریال داستان جنایی آمریکایی، سومین فصل خود را در سال جاری میلادی پخش کرده است. دو فصل قبلی این سریال در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ میلادی برنده جایزه بهترین مینی سریال شده بودند. از همین رو، بسیاری را فرض بر این گذاشته‌اند که سومین فصل از این سریال تحت عنوان اعلام جرم: داستان جنایی آمریکایی (Impeachment: American Crime Story) نامزد دریافت جایزه شود.

این سریال محصول شبکه اف‌ایکس است و بر خلاف فصل‌های قبلی خود، روی سرویس آنلاین هولو عرضه نشده است و از همین رو، کمتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. علاوه بر این، این برای اولین بار است که این سریال خودش نامزد دریافت جایزه شده اما هیچ کدام از بازیگران آن، در لیست نامزدها حضور ندارند.

او یونگ سو

سریال بازی مرکب (Squid Game) در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۲ میلادی، نامزد دریافت سه جایزه شده است که یکی از آن‌ها، جایزه بهترین سریال درام است. یکی از شگفتی‌های نامزدهای امسال گلدن گلوب، نامزدی او یونگ سو (Squid Game) برای جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد در سریال درام بوده است.

دیگر بازیگر این سریال یعنی لی جونگ جه (Lee Jung-jae) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام شده است. انتخاب او یونگ سو برای این جایزه، یکی از شگفتی‌های امسال گلدن گلوب بوده است.

مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۲ قرار است در تاریخ ۹ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی (یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

MEYSAMB300

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید