استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است

استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است

محسن رضوی فر
۲۳:۵۲ ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است

اطلاعات جدید منتشر شده نشان می‌دهد که استودیوی کوالیشن (The Coalition)، سازنده‌ی بازی Gears 5، در توسعه‌ی دموی The Matrix Awakens با اپیک گیمز همکاری داشته است.

بدون شک دموی قابل بازی The Matrix Awakens یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین نمایش‌های رویداد The Game Awards امسال بود که قدرت خارق‌العاده‌ی Unreal Engine 5 را نشان می‌داد. در همین راستا، به‌تازگی جزئیات جدیدی از این دمو ارائه شده است. وب‌سایت Xbox Wire اخیراً با انتشار پستی توضیح داد که استودیوی کوالیشن در توسعه‌ی این دموی خیره‌کننده به اپیک گیمز (Epic Games) کمک کرده است.

در اوایل سال ۲۰۲۱ استودیوی کوالیشن اعلام کرد که قصد دارد برای پروژه‌های آینده‌ی خود از Unreal Engine 5 استفاده کند. حال طبق پست اخیر منتشر شده در Xbox Wire، این استودیو مسئول کمک به اصلاح و بهینه‌سازی دموی The Matrix Awakens برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس بوده است.

توضیحات پست منتشر شده در Xbox Wire به شرح زیر است:

تمرکز اولیه‌ی کوالیشن روی حافظه و بهینه‌سازی عملکرد دمو برای استفاده کامل از ایکس‌باکس سری ایکس و اس بود. از آنجایی که این تجربه دارای دنیایی فوق‌العاده بزرگ و متراکم با حجم خیره‌کننده‌ای از محتوا است، اولین قدم کار روی بهینه‌سازی حافظه بود. در آن زمینه، کوالیشن با اپیک گیمز همکاری کرد تا اطمینان حاصل کند که دارایی‌های موجود در نسخه‌ی نمایشی برای استفاده کامل از استریم بافت مجازی در هر کجا که احتمال دارد، تنظیم شده باشد و سیستم‌های حافظه‌ی داخلی، به ویژه در ایکس‌باکس سری اس را تنظیم کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی آن‌ها در حافظه قرار داده می‌شوند.

در بخش بهینه‌سازی عملکرد، تیم‌های سازنده برای بهبود استفاده از هسته‌های CPU پیشرفت‌هایی را انجام دادند. آن‌ها برخی بهینه‌سازی‌های ری‌تریسینگ ایکس‌باکس را انجام دادند که منجر به بهبود عملکردی در حدود ۰.۵ میلی‌ثانیه شد. در نهایت، آن‌ها تنظیم Vertical Synce را برای اطمینان از نرخ فریم پایدار در طول تجربه فعال کردند.

این اولین باری نیست که کوالیشن و اپیک گیمز برای پروژه‌های مرتبط با Unreal Engine 5 با یکدیگر همکاری می‌کنند. آن‌ها پیش‌تر در جولای امسال، یک نسخه نمایشی فنی برای این موتور را در مراسم GDC به نمایش گذاشتند.

طبق برخی شایعات، استودیوی کوالیشن علاوه بر بازی Gears 6، روی توسعه‌ی یک آی‌پی جدید نیز کار می‌کند. انتظار می‌رود در سال آینده جزئیات بیشتری از پروژه‌های کوالیشن منتشر شود.

AliLone wolfsauronCommunistBahramsonyکسری نراقیvafadaralinerdDARKSIRENBlackTang HaoReversepointWise OldmanAtomic SoldierHasan0930Lucciola BalladMEYSAMB300Omid_Fshکاپتان استخونیعلیmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است
استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کوالیشن واقعا استدیو با استعدادیه ولی به شکل غیرقابل قبولی زیادی داره گیرزو تکراری میکنه همش همون نسخه های قبلی با چند تغییر جزئی. به خاطر همین دیگه فرانچایز شاهکار گیرز دیگ زیاد به چشم نمیاد.

    گیمرsauronCommunistmhmteamPlayStation Studios PS5BahramsonyArt Pro : are you a calm and a resonable personعلیalinerdChiefmore
    • Communist گفت:

      بار ها گفتم اینو
      کوالیشن استودیو ی با استعدادی هستش ولی نمیدونم چرا تو گیرز او وار ها ضعیف عملکرد
      ای کاش ای کاش که گرز ۶ یه چیزی در حد ریبوت باشه… واقعا تا اینجا همه ی استودیو های مایکروسافت خوب عمل کردن و ادامه بازی هایی که ساختن همه عالی بوده مث فورتزا ۵ و هیلو اینفینیت و همشون کلی تغییر داشتن مخصوصا هیلو
      منتظرم که با تغییر روند اکس باکس تو این نسل گرز او وار به همون سه گانه ی فوق‌العاده اول برگرده که اپیک گیمز ساخت
      بعد میدونی چیه؟ اپیک گیمز هم استودیو به شدت به شدت با استعداد و قوی ای هست ولی حیف کردن خودشون رو پای فورتنایت
      حیف نیس کسایی که گرز او وار رو ساختن یا همچین دمو پر قدرتی ، افتادن دنبال بازی ای مث فورتنایت و دارن از اون پول درمیارن
      خلاصه که دوتا استودیو با استعداد و توان از دست رفته

      Sami 227گیمرSkyrim : The Elder Scrolls V
  • Amirkhan گفت:

    استودیو کوالیشن شوکیس گرافیکی مایکروسافته 🔥

    Sami 227گیمرsauronCommunistعلیalinerdChiefSkyrim : The Elder Scrolls VSDARKSIRENmore
  • Chief گفت:

    ممنون از اقای رضوی فر🙌

    😂💚Xbox movie studios
    کوالیشن اشنایی خیلی خوبی با انریل انجین داره🔥
    نینجا تئوری هم که خودشو نشون داد🔥
    ببینیم بقیشون چه میکنن(اینگزایل و اندد لیبز هم دارن با انریل کار میکنن)

    sauronCommunistعلیalinerdSkyrim : The Elder Scrolls VDARKSIRENBlackPC gamer ;)کاپتان استخونیMoReKamore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    تلاششون قابل تقدیره ، هنوز تو کف هستم که تا چند سال دیگه بازیا قراره چطور بشن و از طرفی قطعا حجم بالایی خواهند داشت هیچ بعید نیست تا اخر نسل ما شاهد بازی های ۳۰۰ گیگی هم باشیم همین الانش سایبر پانک ۲۰۷۷ رو پلی ۵ نزدیک ۱۱۰ گیگ حجم داره و استاکر خبر از ۱۸۰ گیگ میده اتفاقی که از نسل ۷ به نسل ۸ هم افتاد و اکثر بازی های نسل ۷ به ۱۰ گیگ نمیرسیدن ولی در نسل ۸ حجم های بسیار بالاتری دیدیم . یک سوالی هم برام پیش میاد ایا بازی ها هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک بشن ایا لذت بازی کردن هم همچنان حفظ میشه ؟ چون انریل انجین ۵ تقریبا در حال از بین بردن مرز واقعیت و غیر واقعیت هست امیدوارم با پیشرفت موتور های گرافیکی نبوغ بازیسازان هم پیشرفت کنه …

    Sami 227sauronCommunistThe jokerایمان غلامی مهرآبادیGhostعلیalinerdChiefMahyarMsmmore
  • s.a.m گفت:

    بازی جدید کوانتیک دریم (جنگ ستارگان ) با آنریل ۵ میسازند ؟

    alinerdChiefBlackPC gamer ;)
  • بن مایه‌های گیرز کاملا داخلش قابل مشاهده بود

    sauronCommunistThe jokermajidamعلیalinerdժ๏ςτ០я នτяคղցҽDARKSIRENBlackPC gamer ;)more
  • خدا میدونه اپیک گیمز با اون بودجه عظیم که از درآمد فورتنایت به دست آورده چقدر هزینه واسه ساخت این دمو ۲۰ دقیقه ای کرده که چند تا استدیو مثل کوالیشن هم در کنار خودش کمک کردن و همش و همش واسه تبلیغات و جنبه تبلیغاتی داره.به شخصه بعید می‌دونم که حداقل تا آخر نسل ۹ شاهد بازی با گرافیک این دمو باشیم.اگه راست میگن کاش این بازی ماتریکس به طور کامل و ۱۰۰ درصد میساختن و به صورت یه بازی کامل میدادنش اونوقت من می‌گفتم آره دیگه بازی ها قراره این شکلی باشن فعلا من نهایت گرافیک و نسل ۹ ترین بازی هلبلید ۲ دیدم هرچند خیلی از بازی های سونی و مایکروسافت و به نظرم بازی جدید کوانتیک دریم هم میتونن حرکت رو به جلو باشن ولی در کل نسبت به این دمو احساس خوبی ندارم به نظرم خیلی روش کار شده واسه تبلیغ انریل انجین ۵

    BahramsonyAmirkhanعلیalinerdAgha PouriaChiefBlackPC gamer ;)نyasiکاپتان استخونیmore
  • از زمان نمایش نسخه چهارم gears of war تو e3 کاملا برام مشخص شد کوالیشن تو زمینه فنی عملکرد خیلی خوبی داره.

    Sami 227AmirkhanعلیalinerdChiefMahyarMsmDARKSIRENBlackPC gamer ;)🤘Mohsenj74more
  • ETERNALMAN گفت:

    یکی از با استعداد ترین استودیوها هست کوالیشن – دمشون گرم ، شما اگه برید در یوتیوب مقایسه نرخ فریم این دمو روی پلتفرم های مختلف رو ببینید ، عملکرد حیرت انگیز این تیم در بهینه سازی دمو رو متوجه میشید – در جایی که هم PS5 و هم سری اکس افت فریم شدیدی پیدا می کنن (حتی تا زیر ۲۰ فریم بر ثانیه) سری اس همچنان فریم رو ثابت نگه می داره – درسته که خب دمو رو ۱۰۸۰p رندر می‌کنه سری اس ، اما نسبت به قدرت گرافیکیش معجزه کردن روی این کنسول

    THE SAINT SNAKEThe jokerAmirkhanعلیalinerdChief...Eternal...DARKSIRENBlackTang Haomore
  • arm4nii گفت:

    خیلی حرفه کوالیشن با سازنده خود موتور بازی برای بحث فنی کمک کنن.
    بیخود نیست گیرز ۵ اونجور بود و بزرگترین و بهترین بازی ساخته شده همراه با بیشترین جزییاتو با موتور انریل انجین ۴ ساخته.
    هایپ برای بازی و گرافیک گیرز ۶ رسیده به سقف.
    چشمهارو خیره میکنه بدون شک.
    نینجا تئوری هم مثل کوالیشن استعداد فوق العاده ای توی استفاده از انریل دارن.هلبلید ۱ فوق العاده بود.
    هلبلید ۲ هم با اون گرافیک ترکونده همه جارو.

    Sami 227علیalinerdarm4niiChiefDARKSIRENBlackکاپتان استخونیMoReKadjmamore
  • پشمام ریخت ، لعنتی عجب گرافیکی داره 😱😱😱.

    علیalinerdERFAN TEAX PLAYSChiefDARKSIRENBlackکاپتان استخونیMoReKaAtomic Soldier
  • قبلا می گفتیم مایکروسافت بره کرایتک رو بخره تا استودیو هاشو از لحاظ گرافیکی پشتیبانی کنن اما الان مثکه کوالیشن داره از اونا جلو میزنه.

    mhmteamAmirkhanعلیalinerdChiefDARKSIRENBlackTang Hao🤘Mohsenj74MoReKamore
  • این تازه اول راهه ، وقتی GTA VI بیاد مرز بین گیم و واقعیت شکسته میشه 👍👍👍.

    GhostDARKSIRENBlackvitto corleoneERFAN TEAX PLAYS
    • nima- گفت:

      باتوجه به شایعاتی که از پشت پرده میاد وضعیت gta VI چندان جالب نیست از طرفی خیلی از افراد اصلی استدیو رو ترک کردن وباتوجه به سیاست های تیک تو اعتماد خیلی پایین اومده نسبت بهش
      از جهتی مردم برای خود بازی بقدری هایپن که اگر حتی ذره ای کمتر از انتظارات باشه یا دست کمی از شاهکار داشته باشه حکم شکست تلقی میشه براش
      دم کوالیشن هم گرم هر نسل به نوعی تبدیل شدن به تعیین کنند استاندارد کیفیت انریل و شوکیس قابلیت هاش
      امیدوارم تو پروژه جدیدشون بترکونن و بازهم دامیدوارم یک ایپی جدید باشه یه چیزی که از صفر ساخته و پرداخته دست خود استدیو باشه که ویژنشونو تو بازی به رخ بکشن.

      THE SAINT SNAKETang HaoGhostعلیalinerdChiefSDARKSIRENBlackنyasimore
    • Shelbia گفت:

      نه مثل اینکه اوضاعش خوب نیست و ممکنه گرافیکش از این کمتر باشه چون این تمام بودجروصرف گرافیک کرده کار زیادی نمیشه توش کرد هرچند شاهکاره

  • Hasan0930 گفت:

    دم کوالیشن گرم 👏👏

    رفقایی که میگن سری اس نسل بعد کم میاره برن یوتیوب گیم پلی همین دموی ماتریکس رو روی سری اس ببینن پشم ریزون و هیچ کم هم نمیاره…

    یا گیملی هلبلید دو اون بازی رو قراره سری اس هم اجرا کنه…

    AmirkhanعلیalinerdChiefDARKSIRENBlackTang Haoکاپتان استخونیHasan0930Atomic Soldiermore
    • TekkenGod گفت:

      وقتی میبینین سری اس تو اجرای یه بازی در مقابل اون دو تا کنسول قویتر کم نمیاره نشونه کم کاری استودیوی سازنده و ضعیف بودن گرافیک و جلوه های بصری اون بازیه که باعث میشه سری اکس و پی اس فایو بازیو با گرافیکی شبیه یا بسیار نزدیک به سری اس اجرا کنن .

      نyasi
  • TekkenGod گفت:

    دموها همیشه خفن و زیبا به نظر میرسن ولی وقتی نوبت به ساخت رسمی بازیها میرسه خبری از این زیبایی نیست . آنریل ۴ هم همینجوری بود . در عمل بازیهایی که در نسل هشت از این موتور استفاده کردن گرافیک خاصی ارائه ندادن . حتی در مواردی شاهد افت کیفیت هم بودیم . مخصوصا در زمینه طراحی کاراکتر ، فیزیک حرکتی و خلوص رنگ و نورپردازی . آنریل بیشتر قدرتش تو ساخت محیطه و سادگی و رایگان بودنش مزیت اصلیشه . همین دموی ماتریکس هم بیشتر زیباییش به خاطر اتمسفر محیطه . وگرنه همون صحنه ای که دشمنا میپرن پشت ماشین میبینین که طراحی چهره و حرکتشون چیزی بیشتر از یه بازی نسل هشتی نیست . ضمنا وقتی مقایسه این دمو بر روی کنسولهای مختلف رو میبینین تو رزولوشن پایینتر متوجه اختلاف بین کنسول اکس باکس سری اس با سری اکس و پی اس فایو نمیشین و این نشون میده که این دمو اصلا نتونسته از قدرت کنسولهای قدرتمند نسل نهمی استفاده کامل رو ببره .

    Tang HaoعلیalinerdChiefBlackنyasiAll Alone
    • Shelbia گفت:

      چیمیگی چرا چرت میگی اولا جهش یهویی نیست بازیا سال به سال پیشرفت میکنن الانم بازی نیومده که کاملا نسل ۹ باشه اینارو میان نسلی میشه تلقی کردبعدشم گرافیک دیگه چیییی؟!؟ همین الانشم رنگ ها چهره ها سایه ها و نورپردازی ها از رد دد ودلست اف اس دو هم واقعی تره…

  • Aiden pearce گفت:

    روی دموی بقیه چکار میکنی😐
    گیرز بعدیو بده بابا.

    Sami 227AmirkhanعلیalinerdChiefSDARKSIRENBlackکاپتان استخونیMoReKamore
  • Mateus گفت:

    کی روی فیزیک فاجعه راه رفتن کار کرده ؟
    اگه کوالیشن بوده که فاتحه گرز۶ خوندست
    اگه خود اپیک بوده که متاسفم براش

    mhmteamعلیAgha Pouria
  • Hadro گفت:

    اولین دیدگاه به نسل آینده
    بعدش هلبیلید
    و نسل دهم اصلا میشه پیشرفت داد بازیارو؟
    امکان پذیر هست؟ اصن ممکنه نسل دهمی باشه؟
    پوففف

استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است