بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا

علی محمدپناه
۱۳:۱۳ ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
بهترین فیلم‌های سال 2021 به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا

بنیاد فیلم آمریکا ده فیلم برتر سال ۲۰۲۱ میلادی را اعلام کرده است. در این میان، آثار برجسته‌ای مشاهده می‌شوند.

با اینکه در چند سال گذشته و به دلیل گسترش ویروس کرونا، صنعت سینما با مشکلاتی مواجه بوده و چندین فیلم بزرگ با تاخیر در اکران روبه‌رو شدند اما با این وجود، در سال جاری میلادی، فیلم‌هایی عالی از کارگردانانی با استعداد روی پرده سینماها اکران شده است.

فیلم‌های مورد انتظاری همچون تل‌ماسه (Dune) و زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) سرانجام اکران شدند و فیلم‌های مستقلی همچون کودا (CODA) ستایش زیادی از سوی منتقدان دریافت کردند و مخاطبان را به وجد آوردند. با اینکه هنوز مدتی دیگر تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی باقی مانده و چند اثر مهم در این ماه اکران خواهند شد، بنیاد فیلم آمریکا، لیست ده فیلم برتر سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده است.

در این لیست منتشر شده از سوی بنیاد فیلم آمریکا، فیلم‌های بلاک‌باستری، آثار مستقل و چندین شگفتی دیده می‌شوند. با اینکه فیلم کودا در اوایل سال اکران شده اما بیشتر آثار این لیست در پاییز و زمستان اکران شده‌اند. لیست بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا بدین صورت است:

  1. فیلم کودا (CODA)
  2. فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)
  3. فیلم تل‌ماسه (Dune)
  4. فیلم شاه ریچارد (King Richard)
  5. فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)
  6. فیلم کوچه کابوس (Nightmare Alley)
  7. فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog)
  8. فیلم تیک، تیک … بوم (Tick, tick… BOOM)
  9. تراژدی مکبث (The Tragedy of Macbeth)
  10. فیلم داستان وست ساید (West Side Story)

با اینکه قرار گرفتن فیلم‌ داستان وست ساید و همچنین فیلم لیکریش پیتزا در این لیست جای تعجب ندارد اما از آنجا که فیلم بالا را نگاه نکن چندان از سوی منتقدان مورد استقبال قرار نگرفته، واقعا جای تعجب‌برانگیز است که در این فهرست قرار دارد.

یکی از آثاری که در این فهرست حضور ندارد و باعث تعجب شده، فیلم بلفاست (Belfast) ساخته کنت برانا (Kenneth Branagh) است. هر چند، این فیلم در بخش جوایز خاص بنیاد فیلم آمریکا قرار داشته است. تمام آثاری که در این فهرست هستند، از جمله آثاری به شمار می‌روند که در مراسم اسکار امسال خواهند درخشید.

منبع: اسکرین رنت

A.F.JMEYSAMB300آرینPaprikaalinerdFΛИŦΛSY

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید