نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت

آرمان زرمهر
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا

نام Resident Evil نامی است که بیش از دو دهه به گوش نسل‌های مختلف گیمرها خورده است و طرفداران بسیار زیادی دارد و خانواده‌ی طرفداران آن روز به روز گسترش می‌یابد. حال امروز قصد داریم نگاهی داشته باشیم به آینده‌ی این فرنچایز و احتمالات پیش روی آن.

فرنچایز Resident evil را می‌توان جزو معدود فرنچایزهای مسن صنعت بازی‌های ویدئویی دانست که پس از گذشت سالیان و حتی زمین خوردن‌های سنگین توانست دوباره خود را احیا کند و تجربه‌ای مطلوب را برای طرفداران قدیم و جدید خود به ارمغان بیاورد اما سوالی که پیش می‌آید این است که این ماشین پول‌سازی تا چه زمانی می‌تواند بی وقفه کار کند و برای کپ‌کام سودآور باشد؟

شخصا به این فرنچایز صرفا به عنوان یک سری بازی ویدئویی نگاه نمی‌کنم و در مقالات پیشین خودم به اهمیت این فرنچایز در زندگی‌ام اشاره کرده بودم و به طور کلی جایگاه بسیار والایی در قلب و ذهن من دارد. این مقاله هم مانند یک درد و دل با شما کاربران عزیز است بنابراین خوشحال می‌شوم که نظرات خودتان را درباره‌ی این مقاله و آینده‌ی پیش‌روی فرنچایز با من در میان بگذارید.

لازم به ذکر است که این مقاله ممکن است حاوی برخی اسپویلرها از نسخه‌ی هشتم باشد.

نسخه‌ی نهم، پایان یک دوره

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
در حالی که در گذشته، کنترل کرکترهایی با قدرت‌های خاص همچون Natalia را به دست گرفته بودیم اما طبق اطلاعاتی که در دست داریم Rose نه تنها از Eveline قدرتمندتر است بلکه قدرت‌هایی دارد که حتی Chris هم از آن‌ها بی‌خبر است و این موضوع می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر داستان و گیم‌پلی نسخه‌ی نهم داشته باشد!

در حالی که هنوز زمان آنچنان زیادی از انتشار نسخه‌ی هشتم فرنچایز نگذشته است اما ما شاهد زمزمه‌هایی درباره‌ی احتمالات نسخه‌ی آینده و پایان دادن آن به سه گانه‌ای هستیم که در سال ۲۰۱۷ با نسخه‌ی هفتم آغاز شد اما بسیاری از طرفداران از اهمیت نسخه‌ی بعدی غافل هستند!

نسخه‌ی نهم این فرنچایز نه تنها پایانی برای سه گانه‌ی اول شخص فرنچایز محسوب می‌شود بلکه حتی طبق برخی از شایعات ممکن است پایانی بر نسخه‌های شماره‌ای این فرنچایز باشد.

همچنین این نسخه با توجه به احتمال حضور کرکتر بسیار قدرتمندی همچون Rosemary Winters به عنوان شخصیت اصلی و قدرت‌های خاص او پتانسیل ایجاد تفاوت و تغییرات بنیادین در جهت‌گیری داستان نسخه‌ی بعدی، اهمیت کرکترهایی همچون Chris Redfield و گیم‌پلی نسخه‌ی بعدی و چگونگی آن را دارد. شخصا حدس می‌زنم در نسخه‌ی نهم نقش Chris برای Rose همچون نقش Joel برای Eli در The Last of Us خواهد بود.

اما در حالی که این موضوعات همه در حد شایعه است ما باید منتظر DLCهای آینده‌ی نسخه‌ی هشتم باشیم تا شاید اطلاعات بیشتری درباره‌ی نسخه‌ی نهم در اختیار ما قرار بدهند.

فرنچایز نیازمند یک استراحت است!

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
انیمیشن‌های اخیر فرنچایز همه از مشکلات مختلفی رنج می‌برند و تجربه‌ای متوسط را ارائه می‌دهند. کپ‌کام بهتر است کمی از ساخت انیمیشن‌ها دست بردارد و بر روی بازی‌های خود تمرکز کند.

اسبی را در نظر بگیرید که بی‌وقفه درحال سواری گرفتن از آن هستید و اجازه‌ی استراحت و ریکاوری به آن نمی‌دهید، مسلم است که پس از مدتی نه تنها آن اسب از پا در می‌آید و نمی‌تواند عملکرد مطلوبی در سوارکاری ارائه دهد بلکه سوارکار نیز پس از مدتی تجربه‌ی سوارکاری با آن اسب برایش یکنواخت و خسته‌کننده می‌شود.

به نظر من فرنچایزهای بزرگ همانند Resident Evil نیز مانند اسبی هستند که هرچقدر هم قدرتمند باشند پس از مدتی نیازمند استراحتند و به همین دلیل شخصا عقیده دارم که این فرنچایز پس از نسخه‌ی نهم قطعا نیازمند یک استراحت چند ساله است. به طور کلی این فرنچایز، فرنچایز بسیار شلوغی است.

ما دائما شاهد عرضه‌ی محتوای مختلف با نام این فرنچایز در بخش‌های مختلف سرگرمی هستیم و در حالی که نسخه‌های اخیر این فرنچایز بسیارخوب عمل کردند اما در بخش‌های دیگر از جمله فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها آنچنان عملکرد مطلوبی ندارد و شخصا دلیل اصرار کپ‌کام بر اختصاص بودجه و زمان به این بخش‌ها را پس از انتقاد شدید طرفداران و شکست‌های متعدد متوجه نمی‌شوم.

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
فیلم Resident Evil: Welcome To Raccoon City یک اقتباس بسیار ضعیف، کوتاه و آزاردهنده است و امیدوار هستم کپ‌کام صدای طرفداران فرنچایز را بشنود و از صادر کردن اجازه‌ی ساخت دنباله‌ای برای آن خودداری کند.

به عنوان مثال فیلم اقتباسی اخیر این فرنچایز یعنی Resident Evil: Welcome To Raccoon City دقیقا همانطور که انتظار می‌رفت مورد انتقاد شدید طرفداران و برخی منتقدان قرار گرفت و به شدت ضعیف عمل کرد و نه تنها اسم و رسم این فرنچایز و برخی از کرکترهای محبوب آن را خدشه‌دار کرد بلکه یک لکه‌ی ننگ دیگر برای اقتباس‌های سینمایی بازی‌های ویدئویی به جا گذاشت.

شخصا پس از تماشای آن احساس کردم که نه تنها سازندگان فیلم دانش کافی از فرنچایز نداشتند بلکه ظاهرا عمدا سعی داشتند برخی از کرکترها همچون Leon را یک شخصیت ضعیف و احمق جلوه بدهند. همچنین داستان‌سرایی و شخصیت پردازی کرکترها نیز به شدت ضعیف بود.

انیمیشن Resident Evil: Infinite Darkness نیز ارائه دهنده‌ی تجربه‌ای متوسط روبه ضعیف بود و در بسیاری از نقاط از جمله داستان‌سرایی و پرداختن به شخصیت‌ها دچار ضعف‌های جدی بود.

در نهایت روندی که کپ‌کام در قبال ماشین پول‌ساز خودش یعنی Resident Evil پیش گرفته است می‌تواند منجر به استفاده‌ی بیش از حد و در نهایت تکرار تاریخ برای این فرنچایز شود.

به همین دلیل به نظر من کپ‌کام بهتر است کمی به فرنچایز و طرفداران آن استراحت بدهد و علاوه بر تمرکز جدی بر روی آینده‌ی پیش روی فرنچایز به طرفداران آن نیز این اجازه را بدهد که به دور از هرج و مرج و عرضه‌ی متعدد انیمیشن، بازی و فیلم بتوانند کمی با فرنچایز مورد علاقه‌ی خود خلوت کنند و خود را برای محتوای آینده‌ی این فرنچایز آماده کنند.

Remake؛ یک طلسم و یک موهبت

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
عنوان Resident Evil 2 Remake نه تنها یک بازسازی بسیار خوش‌ساخت در این فرنچایز محسوب می‌شود بلکه الگویی مناسب برای بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از جمله EA می‌باشد که با الگوگیری از آن سعی بر بازسازی اولین نسخه‌ی فرنچایز Dead Space دارد.

بگذارید قبل از اینکه درباره‌ی Remakeهای این فرنچایز صحبت کنیم اول نگاهی داشته باشیم به دلایلی که یک سازنده و یا یک کمپانی اقدام به بازسازی عناوین قدیمی خود می‌کند.

  • زمانی یک کمپانی تصمیم بر این کار می‌گیرد که عنوانی که مدنظرش است عنوانی بسیار قدیمی و سال‌خورده باشد که به دلیل وجود مکانیزم‌های ابتدایی، گرافیک قدیمی یا ضعیف و همچنین ارائه‌ی تجربه‌ای خشک‌تر، برای مخاطبان دوره‌ی حاضر از صنعت گیمینگ جذابیت نداشته باشد و به همین دلیل برای معرفی آن به پلیرهای جدید تصمیم بر بازسازی آن می‌گیرد و عشق و دقت زیادی در ساخت آن به خرج می‌دهد.
  • دلیل دوم بسیار ساده‌تر است، پول! آن کمپانی صرفا برای درآمدزایی بیشتر تصمیم بر بازسازی عنوانی محبوب از یک تریدمارک شناخته شده می‌گیرد که تقریبا سود آن تضمین شده است.

خب حالا که این دو دلیل را بیان کردم می‌توانیم به نسخه‌های ریمیک شده از این فرنچایز بپردازیم.

سال‌ها پیش و در اواسط دهه‌ی اول ۲۰۰۰ بسیاری از طرفداران این فرنچایز خواستار ساخت و انتشار بازسازی نسخه‌ی دوم فرنچایز از طرف کپ‌کام بودند. شخصا به یاد دارم به دلیل علاقه‌ی بسیار زیادی که به نسخه‌ی دوم فرنچایز داشتم گاهی اوقات آن‌قدر قبل از خواب به چگونگی بازسازی آن فکر می‌کردم که حتی خواب آن را می‌دیدم.

سال‌ها گذشت و کپ‌کام هیچ‌گونه قدمی در این راستا برنداشت به طوری که حتی چندین سال قبل از معرفی Remake نسخه‌ی دوم، استودیوی Invader دمویی چند دقیقه‌ای از بازسازی خود از نسخه‌ی دوم فرنچایز با نام Resident Evil 2: Reborn منتشر کرد که باعث شد طرفداران این فرنچایز به طور غیرقابل باوری هیجان‌زده بشوند.

اما متاسفانه کپ‌کام اجازه‌ی انتشار آن نسخه را به این استودیو نداد و در نهایت از خاکسترهای آن عنوان Daymare: 1998 بوجود آمد.

در نهایت در سال ۲۰۱۹ بازسازی نسخه‌ی دوم این فرنچایز در طی مراسم E3 معرفی شد و با عرضه‌ی خود نه تنها امکان تجربه‌ی آن نسخه را برای گیمرهای جدید فراهم کرد بلکه ادای احترامی به طرفداران قدیمی فرنچایز بود که سال‌های سال منتظر این نسخه ماندند. این نسخه و بازسازی نسخه‌ی اول فرنچایز هردو در دسته‌ی اول که در بالا توضیح دادم قرار می‌گیرند و یک بازسازی وفادار و خوش‌ساخت از نسخه‌ها‌ی اوریجینال محسوب می‌شوند.

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
متاسفانه بازسازی نسخه‌ی سوم به دلیل حذفیات بیش از حد و کوتاه شدن تجربه‌ی بازی نتوانست یک بازسازی وفادار به نسخه‌ی اوریجینال باشد و یکی از دلایل آن تمرکز بیهوده‌ی کپ‌کام بر روی عنوان Resident Evil: Resistance بود.

اما پس از موفقیت‌های این عنوان و رسیدن بوی خوش پول به مشام سران کپ‌کام، آن‌ها پس از یک سال از عرضه‌ی نسخه‌ی دوم، Remake نسخه‌ی سوم فرنچایز را معرفی و عرضه کردند.

این نسخه با وجود اینکه می‌توانست تجربه‌ای نسبتا نوستالژیک برای طرفداران قدیمی باشد اما به طور فاجعه باری شاهد حذف بخش‌های مختلف نسخه‌ی اوریجینال در این نسخه و حتی طراحی و حضور نسبتا ضعیف Nemesis بودیم که نه تنها مورد انتقاد بسیار شدید طرفداران قدیمی از جمله خود بنده قرار گرفت بلکه ماهیت این بازی را به عنوان یک بازسازی وفادار نیز زیر سوال برد و همانطور که احتمالا می‌دانید این نسخه در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد.

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
خوشبختانه کپ‌کام ساخت بازسازی نسخه‌ی چهارم را به استودیوهای داخلی خود محول کرده است و این موضوع باعث می‌شود که خیال طرفداران از تمرکز و نظارت صحیح کپ‌کام بر این عنوان راحت باشد.

حال آرام آرام در حال نزدیک شدن به معرفی بازسازی نسخه‌ی چهارم هستیم. اما در حالی که بسیار برای آن هیجان زده‌ام اما در گوشه‌ی مغزم به این موضوع فکر می‌کنم که آیا این نسخه به یک بازسازی یا Remake احتیاج دارد؟

نسخه‌های فرعی خوبی از جمله RE: Survivor، Code Veronica و Outbreak در فرنچایز وجود دارند که بر روی پلتفرم‌های کمتری عرضه شدند و بازسازی آن‌ها و تغییر جزئی و بهبود آن‌ها می‌تواند به محبوبیت و شناخته شدن این عناوین توسط پلیرهای جدید کمک کند و همچنین برای طرفداران قدیمی نیز نوستالژیک و لذت‌بخش باشد.

نسخه‌ی چهارم این فرنچایز از روز عرضه‌ی خود بر روی کنسول Game cube به دلیل محبوبیت فراوان خود بر روی بیش از ۶ پلتفرم مختلف از جمله سه نسل متوالی از کنسول‌ها یعنی نسل ششم، هفتم و هشتم پورت و عرضه گردید و به همین دلیل می‌توان گفت دسترسی به یک تجربه‌ی کامل و بسیارخوب از آن بسیار ساده است.

همچنین مکانیزم‌ها و گیم‌پلی بازی نیز آن‌چنان قدیمی و از کار افتاده نشده‌اند و هنوز در این دوره از صنعت گیمینگ نه تنها برای عناوین ژانر وحشت بقا بلکه برای ساخت برخی عناوین شوتر سوم شخص همواره از برخی از مکانیزم‌ها و المان‌های این عنوان الگوبرداری می‌شود و به اصطلاح می‌توان گفت که Blueprint عناوین شوتر سوم شخص محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که شخصا به آن اعتقاد دارم این است که اگر عنوانی به یک بازی به یادماندنی و خاص تبدیل می‌شود، دلیلش استایل و هویت متمایز کننده‌ی آن و همچنین حس و حالی است که به پلیر منتقل می‌کند و وقتی این عناوین بازسازی می‌شوند، در اثر مدرنیزه شدن، آن جادوی خاص خود را از دست می‌دهند. اما شاید فقط من هستم که چنین حسی به Remakeها دارم!

به هر صورت امیدوار هستم که کپ‌کام یک بازسازی درخور و لایق برای این نسخه‌ی به یادماندنی منتشر کند و بتواند همچون بازسازی نسخه‌ی دوم به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

ساخت عناوین مولتی‌پلیر در این فرنچایز بیهوده است

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
عناوین آنلاینی که در چند سال اخیر در این فرنچایز منتشر شده‌اند نه تنها از استانداردهای کیفی پایینی برخوردار بودند و بسیاری از طرفداران را ناامید کردند بلکه سود آنچنان زیادی هم برای کپ‌کام به همراه نداشتند.

کارنامه‌ی کپ‌کام در زمینه‌ی عناوین آنلاین و مولتی‌پلیر فرنچایز در چند سال اخیر آنچنان درخشان نیست.

در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه‌ی عنوان Umbrella Corps بودیم که تبدیل به یک شکست سهمگین شد، پس از آن شاهد عرضه‌ی عنوان Resident Evil: Resistance بودیم که سعی بر الگوبرداری از عنوان Outbreak داشت که درنهایت به دلایل مختلف از جمله نبود بالانسینگ و سرورهای اختصاصی شکست خورد.

اخیرا نیز عنوان RE: Verse معرفی شد که قرار بود همراه با نسخه‌ی هشتم منتشر شود اما به دلیل انتقادات شدید، انتشار آن به زمانی نامشخص در سال ۲۰۲۲ موکول شد.

شخصا انتظار زیادی از این عنوان نداشتم اما پس از شرکت در فاز آلفای خصوصی آن و همچنین تجربه‌ی بتا متوجه شدم که نه‌ تنها کپ‌کام از اشتباهات پیشین خود در قبال Resistance درس نگرفته است بلکه علاوه بر مشکلات متعدد فنی جدید، این عنوان برخی از مشکلات Resistance را نیز با خود یدک می‌کشد. همین تجربه‌ی ضعیف و نقدهای منفی طرفداران باعث شد که این عنوان با تاخیری طولانی مواجه شود.

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
ساخت نسخه‌ی جدیدی از عنوان Resident Evil: Outbreak می‌تواند باعث شکستن طلسم عناوین آنلاین این فرنچایز شود و بسیاری از طرفداران نیز در طول سال‌ها این درخواست را از کپ‌کام داشته‌اند. فقط امیدوار هستم اگر کپ‌کام در آینده به سراغ ساخت نسخه‌ای از این عنوان رفت آن را به چشم یک عنوان مهم و بزرگ ببیند و دنباله‌ای شایسته خلق کند.

اما همانطور که در بالا اشاره کردم کپ‌کام سال‌ها پیش عنوان Resident Evil: Outbreak را منتشر کرد که عنوان بسیار سرگرم کننده و خوش‌ساختی بود اما متاسفانه به دلیل نبود ارتباطات اینترنتی گسترده در نسل ششم آنچنان مورد توجه قرار نگرفت.

شخصا اعتقاد دارم انتشار یک نسخه‌ی جدید از Outbreak در این دوره از صنعت گیمینگ می‌تواند بسیار سودآورتر و منطقی‌تر از اختصاص بودجه و زمان به عناوین آنلاینی همچون RE: Verse باشد که حتی خود کپ‌کام هم آن‌ها را جدی نمی‌گیرد. البته شایعاتی در رابطه با ساخت نسخه‌ی جدید عنوان Outbreak وجود داشت اما باید منتظر ماند و دید که آیا آن‌ها حقیقت دارند یا خیر.

در نهایت امیدوار هستم پس از این تاخیر طولانی شاهد بهبودهای مثبت در این عنوان باشیم و حتی شاهد تغییرات اساسی باشیم که این عنوان را به تجربه‌ای مطلوب و سرگرم کننده تبدیل کند اما به طور کلی اگر کپ‌کام به جای تمرکز بر روی عناوین آنلاین، آن بودجه و زمان را به عناوین داستانی اصلی و فرعی خود اختصاص دهد هم از سود بیشتری برخوردار می‌شود و هم طرفداران را راضی می‌کند.

سخن پایانی

به طور کلی عملکرد فرنچایز در پنج سال گذشته بسیار مطلوب بوده است و بسیاری از اعضای خانواده‌ی بزرگ طرفداران این فرنچایز چه جدید و چه قدیمی از آن راضی هستند اما همانطور که در طول مقاله توضیح دادم نسخه‌ی نهم از پتانسیل و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آینده‌ی فرنچایز را مشخص می‌کند، بنابراین به نظر من کپ‌کام باید تمرکز خودش را از بخش‌های دیگر همچون سینما به سمت بازی‌های خود ببرد و سعی بر ارائه‌ی تجربه‌ای کامل و لایق طرفداران این فرنچایز داشته باشد مخصوصا اگر شایعات منتشر شده حقیقت داشته باشند و نسخه‌ی نهم، آخرین نسخه‌ی شماره‌ای فرنچایز باشد.

در نهایت به عنوان شخصی که در حدود دو دهه‌ی اخیر هر روز از تجربه‌ی نسخه‌های مختلف این فرنچایز لذت بردم و بخش گسترده‌ای از زندگی من را تشکیل داده بوده است قطعا نمی‌خواهم تصور پایان آن را در سر بپرورانم اما چه کسی می‌داند؟ شاید پایان این فرنچایز از آن چیزی که فکر می‌کنیم بسیار به ما نزدیک‌تر است!

AnubyskanameUbisoft,EA,Rockstar,Tell TaleLucciola BalladGhostalinerdعلی🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉MEYSAMB300آرینMahyarMsmیوهانP.morgan 𔓙deathwingsNietjDARKSIRENSTang Hao

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ShinjiMikami گفت:

    ساختن یک آیپی ترسناک با ۸ قسمت اصلی واقعا کار سختیه. اون هم با ریسک هایی که با دوربین بازی، کپکام کرده.
    بنظر من هم این سری نیاز به استراحت داره. کپکام میتونه بازیای دیگه ای رو بسازه، بازیای ترسناک دیگه.
    بنظر من کپکام بی توجهی کرد که ایول ۷ رو به یک ایپی جدید تبدیل نکرد. ایتن با ترس روانشناختی و ماوراطبیعی میتونست آغاز کننده یک ایپی جدید و عالی برای کپکام باشه.
    در این صورت موفقیت ایول ۷ و ایول ۸ با دوربین اول شخص خیلی بیشتر بود

    AnubysUbisoft,EA,Rockstar,Tell TalePayaCastAmir(PC & PS4)alinerdعلیLucciola Balladrecidivistآرینیوهانmore
  • FΛИŦΛSY گفت:

    یکی از بهترین و محبوب ترین فرنچایز های گیم
    برای خودم که جزئی از پنج فرنچایز برتر عمرمه

    Ubisoft,EA,Rockstar,Tell Taleعلی🤘Mohsenj74Amir(PC & PS4)alinerdعلییوهانAtomic Soldierdeathwings
  • تاربخچه سری Resident Evil:
    .
    Resident Evil (1996) (91)
    Resident Evil 2 (1998) (89)
    Resident Evil 3: Nemesis (1999) (91)
    Resident Evil – Code: Veronica (2000) (94)
    Resident Evil Survivor (2000) (39)
    Resident Evil – Remake (2002) (91)
    Resident Evil 0 (2002) (83)
    Resident Evil Dead Aim (2003) (65)
    Resident Evil Outbreak (2003) (71)
    Resident Evil Outbreak File #2 (2004) (58)
    Resident Evil 4 (2005) (96)
    Resident Evil The Umbrella Chronicles (2007) (75)
    Resident Evil The Darkside Chronicles (2009) (75)
    Resident Evil 5 (2009) (83)
    Resident Evil The Mercenarias 3D (2011) (65)
    Resident Evil 6 (2012) (67)
    Resident Evil Revelations (2012) (82)
    Resident Evil The Operation Raccoon City (2012) (52)
    Resident Evil Revelations 2 (2015) (75)
    Rrsident Evil: Umbrella Corps (2016) (38)
    Resident Evil 7 (2017) (86)
    Resident Evil 2 – Remake (2019) (91)
    Resident Evil 3 – Remake (2020) (79)
    Resident Evil Resistance (2020) (64)
    Resident Evil 8 – Village (2021) (84)
    .
    ♦️قدمت: ۲۵ سال
    ♦️تعداد: ۲۵ نسخه! ( ۸ نسخه اصلی ، ۳ نسخه ریمیک ، ۱۴ نسخه فرعی)
    ♦️میانگین نمره: ۷۵ (نسخه های اصلی: ۸۶)
    ♦️بهترین نسخه ها از نظر متا:
    ۱. Resident Evil 4 (96)
    ۲. Resident Evil – Code: Veronica (94)
    ۳. Resident Evil 2 – Remake (91)
    ۴. Resident Evil – Remake (91)
    ۵. Resident Evil 3: Nemesis (91)
    ♦️بدترین نسخه: Resident Evil Umbrella Corps (38)

    (ThomasAngelo(Born in vigiatoUbisoft,EA,Rockstar,Tell TaleAli11086علی🤘Mohsenj74ایمان غلامی مهرآبادیlevinealinerdآنچه بر اصفهان گذشتPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)more
  • PCMR گفت:

    سری رزیدنت بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه تا حالا فروش داشته و یکی از موفق ترین و محبوب ترین فرانچایزهای دنیایه گیمه ولی کپکام انگار اصلا قصد نداره حالا حالا بیخیال بازی بشه!! به نظرم بعد از ریمیک نسخه ۴ و نسخه احتمالی ۹ که سه گانه ونیترز رو تموم میکنه یه استراحت چندساله نیاز داره وگرنه فرانچایز یه حالت یکنواخت و تکراری میگیره و خسته کننده میشه!! اینو به عنوان فن قدیمی و سرسخت این بازی میگم!

    alinerdعلیآرینیوهان
  • Habib گفت:

    رزیدنت اویل طی چهار پنج سال گذشته طرفداران جدیدی به خودش جذب کرده و به همین دلیل انتشار ریمیک‌ها و همچنین حضور رزیدنت اویل در سینماها و سرویس های استریم کاملا قابل درکه اما بی‌برنامگی و بی‌سلیقگی در ساخت و انتشار انیمیشن‌ها و فیلم‌ها باعث شده رزیدنت اویل در حوزه سینما پشیزی ارزش نداشته باشد و تنها محتوایش یک جمله است ( ما باید جلوی امبرلا رو بگیریم )
    قدرت این فرانچایز در تاریخ ویدیو گیم غیر قابل انکار است و این سری هر وقت زمین بخوره باز هم بلند میشه اما این فراز و نشیب‌ها چیزی جز رنج و عذاب برای طرفداران نیست و امیدوارم کپکام با همین سیاست که درمورد بازی هایش پیش گرفته ادامه دهد اما در عین حال همچنان جای پیشرفت وجود دارد و فاصله زیادی با کلمه بی‌نقص وجود دارد

    P.morgan 𔓙alinerdSآرینMahyarMsmیوهانآرمان زرمهر
  • نسخه نهم اگه آخرین قسمت رزیدنت اویله سولات زیادی داره که باید پاسخ که فکر نکنم بتونن اینهمه سوألاتو پاسخ بدن به عنوان مثال اسپویل
    .
    .
    .
    .
    ..

    .
    .
    .
    مثلا آلبرت وسکر زندست یا مرده. سرنوشت ناتالیا چی شد. ایتن آخرش مرد نمرد. چی شد که bsaa بد شد. بنظرم رز دختر ایتن هم تبدیل به اویلین میشه حالا شایدم ایتن برگرده و یک مبارزه احساسی و خیلی خوبی هم بین پدر و دختر داشته باشیم. یعنی ایتن مجبور میشه دخترش که اویلین شده رو بکشه. خیلی سوالات زیاد دیگه ای هستن که کپکام باید پاسخ بده بهشون. مثلا بیشتر از همکاری اسپنسر و میراندا توضیح بده. امیدوارم نسخه نهمم مثل نسخه های کلاسیک و ۷ باشه و تمرکزشو روی ترس و بقا و حل معما ها بزاره. که در طول حل معما استرس داشته باشیم. مثل رزیدنت اویل ۷ که مجسمه عقابو باید شکلشو روی دیوار در بیاریم و جک بیکر از حمام دنبالمون میکنه هم باید فرار میکردی و یک معما هم باید حل میکردی خیلی ترسناک و پر استرس بود. در کل امیدوارم رزیدنت اویل ۹ رو بسازن اگرم ایتن قراره برگرده به هر دلیلی امیدوارم دیگه چهرشو نشون بدن تا بازیکن راحت تر و بهتر باهاش ارتباط برقرار کنه چون ۴ سال فکر کنم ساخت رزیدنت اویل ۷ طول کشید و ۴ سال برای رزیدنت اویل ۸. خب بعد ۸ سال هنوز نتونستن یک چهره برای شخصیت بسازن من واقعا نمیدونم چرا بعد ۸ سال نتونستن چهرشو نشون بدن. حالا هم یکسریا الکی بهونه میارن و کپکام هر کاری کنه اینا باز میخوان ایتنو بکوبونن. میگن دستش قطع بشه میچسبونه و اینا ایتن آلوده شده بود ولی اینا باز میخوان بکوبوننش. یکی اگه اینجا دلیل کوبیدن بی جهت ایتنو میدونه بهم بگه من دیگه بحث ایتنو میبندم چون زیادی ازش حرف زدم. خب یک بحث دیگه ای که هست اینه که رزیدنت اویلو دیگه اکشنو کمتر کنن بنظرم بهتره سبک بازی رزیدنت اویل وحشت و بقا هست یعنی آدم اگر اسلحه داشته باشه تیراش به حدی کم باشن که آدم استرس مهمات گلولشو داشته باشه و بیشتر اینونتوری خودشو مدیریت کنه. یکی از ویژگی هایی که دوست داشتم تو رزیدنت اویل ۸ باشه ولی متاسفانه نبود اون ویدئوهایی بود که توی رزیدنت اویل ۷ بودن و ما جای یک نفر دیگه بازی میکردیم یکی از نقاط بازی رزیدنت اویل ۷ بنظرم همین بود. بیشتر از رزیدنت اویل ۷ و ۸ حرف میزنم بچه ها چون ۷ و ۸ و ۹ قراره یک سگانه باشن حالا نمیدونم بعد این سگانه قراره باز این شخصیت های سگانه را ببینیم در کنار لیان و کریس ردفیلد و اینها یا خیر در کل امیدوارم ترس و بقا اولویت براشون باشه من تو نسل ۸ رزیدنت اویلایی که زیاد باهاشون کیف کرد به عنوان رزیدنت اویل یکی ۷ بود یکی دیگه رزیدنت اویل ۲ ریمیک. نه اینکه بگم ۸ بد بودا نخیر اونم بازی خوبی بود موسیقی ها خوب بودن. گرافیک خوب. مناظر زیبا و دشمنان متنوع تر نسبت به رزیدنت اویل ۷. در کل امیدوارم رزیدنت اویل ۹ شاهکار بشه و بازم میگم اگه قراره ایتن به عنوان شخصیت اصلی باز برگرده چهرشو دیگه طراحی کنن. ببخشید سلام نکردم 😂😂. سلام صبح همگی بخیر

    alinerdعلیآرینیوهان
    • ELECTERO گفت:

      بعید بدونم که رز یا ایتن شخصیت اصلی باشن. چون تا همین الانم شخصیتی مثل لیون ۴۲ سالشه. حالا فرض بگیریم رز هم موقع رزیدنت ۹، بیست سالش باشه. این یعنی لیون می شه حداقل ۶۲ سالش!!!. حالا شخصیت هایی مثل ایدا و کلر و جیل و … رو هم به لیون اضافه کنیم. آخه طرف مرض نداره که یهویی بزنه نصف شخصیت های بازیشو به فنا بده. :I البته باید منتظر DLC هم باشیم. ببینیم کپکام چی کار می کنه

      ELECTEROیوهان
      • درود بر شما دوست عزیز
        خطر اسپویل
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        یک تئوری‌ مبنی بر افزایش سن Rose درست مثل Eveline وجود داره. اگر به یاد داشته باشی توی نسخه‌ی هفتم Eveline در اصل به سن کهن سالی رسیده که نشون میده توی مدت زمان کوتاهی از زمانی که میا برای اولین بار اون رو دید و فقط در طول چند سال به کهن سالی رسید. به همین دلیل میشه گفت که در اصل توی صحنه‌ی پس از تیتراژ نسخه‌ی هشتم فقط چند سال کوتاه از وقایای این نسخه گذشته است. همچنین از اونجایی که Rose بسیار قدرتمندتر از Eveline هست شاید توانایی کنترل سرعت این پروسه رو دارا باشه.
        در آخر باید منتظر DLCهای نسخه‌ی هشتم باشیم که شاید اطلاعات بیشتری درباره‌ی نسخه‌ی نهم و وقایای اون در اختیارمون بزارن.

    • آرین گفت:

      سلام
      اسپویل!
      .
      .
      .
      .
      واقعا کوبیدن نداره، دستش قطع شد چون آلوده بود.
      سوال گیمرها بود همیشه که چرا هم تو اویل ۷ هم تو اویل ۸،ایتن چرا انقدر جون‌سخته و زود‌جوش! جواب هم داده‌شد بهش.
      طرف حتی بدون قلب هم زنده بود، دست که دیگه بماند!
      معمولا تو بازی‌های اول‌شخص چهره کاراکتر اصلی که ما باشیم رو نشون نمی‌دن، چراش هم می‌گن بخاطر ارتباط بیشتره و اینکه گیمر کاملا خودش باشه جای اون طرف و هیچ حائلی نباشه.
      برای همینم چهره نزاشتند احتمالا.
      تو دیالگ‌نویسی‌هاش ایتن می‌تونست بهتر باشه، تو صداگذاری هم از اول صدای یه آدم عادی رو داره، آخرش هم همون آدم عادی یه هست!
      در کل بنظرم یکی دیالوگ و یکی صداگذاری‌اش رو بهتره جلا بدن.

      یوهان
    • سلام امیرحسین جان

      بسیاری از ابهاماتی که بهشون اشاره کردی درسته و برخی از اون‌ها مخصوصا موضوعات مربوط به BSAA به احتمال خیلی زیاد توی DLCهای نسخه هشتم بهشون پرداخته میشه و بسیاری از ابهامات دیگه مثل سرنوشت Natalia شاید هیچوقت جوابی بهشون داده نشه درست مثل صدها ابهامی که در طول ۲۵ سال اخیر به آن‌ها پاسخی داده نشده همچون سرنوشت نهایی کرکترهایی همچون Carlos ، Ark Thompson و یا Billy Coen که برخی بر این عقیده هستن که بعد از اتفاقات نسخه‌ی زیرو هیچوقت موفق به خروج از Raccoon City نشد.

      به طور کلی این فرنچایز اونقدر وسیعه و کرکترهای بسیار زیادی در اون حضور داشتن که واقعا برگردوندن و یا پاسخ به همه‌ی ابهامات شاید نیازمند چندین و چند نسخه‌ی فرعی و یا اصلی باشه و از طرف دیگه هم کپ‌کام در دهه‌ی اخیر تمام تمرکز خودش رو روی دو کرکتر فوق محبوب خودش یعنی Chris و Leon گذاشته به طوری که حتی برخی از کرکترهای بزرگ و مهم دیگه‌ای مثل Jill رو از بعد از نسخه‌ی Revelations ندیدیم و ازش خبری نداریم.

      Leon علاوه بر نسخه‌ی ششم در سه انیمیشنی که در دهه‌ی اخیر منتشر شدن حضور داشته و Chris هم علاوه بر Vendetta، از نسخه‌ی پنجم کرکتر جدایی ناپذیری از نسخه‌های شماره‌ای فرنچایز بوده.

      کلا یکی از عادت‌های بد کپ‌کام معرفی کرکترهای جدید و جذاب به طرفدارا و ایجاد ابهامات مختلف در عناوین مختلف خودشه که در نهایت اونارو به کلی فراموش می‌کنه. در هر صورت باید منتظر بمونیم و ببینیم که تصمیم کپ‌کام در قبال آینده‌ی این فرنچایز چه خواهد بود من هم امیدوارم به سبک اصیل وحشت بقای فرنچایز برگردن و این سه‌گانه رو با یک خاطره‌ی خوش برای طرفدارا به پایان برسونن.

  • MNAR گفت:

    به نظر من کپ کام باید یه بازی برای موبایل هم عرضه کنه

    یوهانآرین
  • Nathan گفت:

    شاید باورتون نشه اما بیشتر از RE9 بیشتر برای RE4 Remake هایپم

    علییوهانآرین
  • recidivist گفت:

    به نظرم ریمیک ها رو میتونن تا ۴ ادامه بدن در صورتی که بتونن تجربه‌ی گسترده‌تری رو نسبت به ۴ اورجینال ارائه بدن،
    ولی فراتر از اون دیوانگی و طمع هست.
    نسخه ۵ نه به محبوبیت ۴ هست و نه نیازی به بازسازی داره و باید پروژه‌ی بازسازی رو همونجا متوقف کنن.
    با توقف نسبتاً طولانی بعد از ۹ هم کاملا موافقم، چون در صورت وجود دنباله یا باید المان های بسیار جدیدی داشته باشن یا احتمال شکست وجود داره.
    در واقع این مشکل فرنچایز شدن یک آی پی و در کل صنعت گیم هست که باید دائماً پول سازی کنه و قسمت های جدیدی بده در صورتی که خیلی دوست دارم یه روزی توی صنعت گیم
    ، مثل صنعت فیلم، یک بازی فقط با یک قسمت بیاد و پرونده‌اش بسته بشه بره.

    آرینیوهانآرمان زرمهر
  • آرین گفت:

    سلام
    بازی‌سازی مسیر پرفرازوفرودی یه، یه وقت‌های در حال حرکت به سمت اوج و قله‌ای، یه وقت‌هایی داریم به دامنه‌ها می‌رسیم و پسرفت می‌کنیم.
    الآن خیلی‌ها تازه اوج گرفتند و خیلی‌ها هم قبلا اوج‌هاشون رو گرفتند و الآن در سراشیبی اند.
    مهم اینه آدم بدونه هر دو مسیر هست و افت‌و‌خیز مال همه ست.
    یه زمانهایی باید استراحت کرد، یه زمانهایی هم باید تغییر کرد.
    بعضی وقت‌ها هم باید با جامعه بروز شد.
    کپکام عزیز که تا حدی این کار رو کرده، حالا هم دوباره در حال حرکت بسمت قله ست.
    انشاءالله EA و یوبی‌سافت و اکتیویژن و بقیه هم بیان تو مسیر.

    یوهان
  • Conor گفت:

    بهترین نسخه نسخه ۴ بعد ۲ ریمیک بعد ۵. ایول شیش خیلی ضدحال زد البته ایول ۶ هم بازی خوبی بود و ایده های خاص و باحالی داشت ولی خیلی بد پیاده کرد. سرعت گیمپلی زیادی بالا بود عملن اکتشاف و گشتن تو محیط و حالت بقا از بین زفت فقط بکش برو جلو شد! سری ایول نبابد سرعت گیمپلیش بالا باشه ولی در کل نسخه خوبی بود. بهترین کمپین کریس بود بخاطر داستان سرایی زیباش

    یوهان
  • تنها فرانچایزی کهتوی بازی های ترسناک دوستش دارم
    سری رزیدنت ایول رو اصلا به یک بازی ترسناک دیگه ترجیح داد یا اگر هم بکنیم کار خیلی سختیه
    امید وارم نسخه بعدی بیشتر از الان بهتر بشن مخصوصا ریمیک ایول ۴

    یوهان
  • بهترین رزیدنت اویل تاریخ بازی رزیدنت اویل ۶ هست ، هیچ کسی این مسترپیس رو جدی نگرفت و هیچ کسی نفهمید که چرا این رزیدنت اویل انقدر دسته کم گرفته شد ، برای نمونه میگم که متوجه بشین ،هیچ بازی تو دنیا وجود نداره که خلاقیت دو عنصر به کار رفته داخل رزیدنت اویل ۶ رو داشته باشه ، اولی ،شترمرغ های تیرانداز با کله آدم ،این موجود حتی تو دنیای فانتزی آلیس در سرزمین عجایبم قفله 🤣 یعنی باید فقط به خاطر همین موجود بهش نمره ۱۰۰ بدن و بگن بووووروووو بوووررررررووو
    دومین مطلب وقتی ویلن بسیار جذابی رو در سری پنجم از دست دادن ، نویسنده پرمغز و انیشتین رزیدنت اویل ۶ اومد گفت : صد در صد البرت وسکر تا قبل از اینکه با شرکت آمبرلا همکاری بکنه ،دارای زندگی آبرومندی بوده و یک پسر برای خودش دست و پا کرده ….. و اینجا از لحاظ داستان گویی هم باید نمره ۱۰۰ میگرفت بازی …

    خارق العاده ترین بازی سری رزیدنت اویل ، همین شماره ۶ هست ….

    خاطره ایی از این شماره ۶ دارم که هروقت یادم میوفته بازم مثل دیوونه ها خندم میگیره 🤣🤣🤣🤣🤣

    در مورد فیلم سینمایی هم به نظر من بهترین فیلم سینمایی اقتباس گرفته شده از مجموعه رزیدنت اویل ، همین فیلم اخیر ولکام تو راکئون سیتی هستش ، یعنی در واقع نه تنها بهترین فیلم برداشت شده از دنیای رزیدنت اویل هست ، بلکه بهترین فیلم اقتباس شده در میان تمامی فیلم های بازی گونه هم هست ،

    اسپویل

    شما فقط با این حقیقت که کلر و کریس ردفیلد دو یتیم بودن که تو یتیم خونه راکئون سیتی زیر نظر دکتر مهربان اون شهر آقای ویلیام برکن بزرگ شدن ، پی ببرین ، مفهمین که نویسنده این فیلم از چه مغز بزرگی برخورداره 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    خداییش جور دیگه ایی نمیشد بگم دوستانی که بهترین بازی و بهترین فیلم عمرشون اینا بودن ، لطفا تشویق کنن 🤣🤣🤣

    آرینامیرحسینیوهان
  • علی گفت:

    درسته دور از منطقه ولی کاش این فرنچایز دست سونی بیوفته مطمئنم دوباره به اوج برمیگردون رزیدنت اویل رو …

    levine
نگاهی به وضعیت فعلی و آینده‌ی Resident Evil؛ تلاش پیرمردی برای بقا در جاده‌ی وحشت - گیمفا