بازی Alan Wake 2 زیباترین اثر تاریخ استودیوی رمدی خواهد بود
سم لیک، کارگردان بازی Alan Wake 2، باور دارد که این عنوان از نظر کیفیت بصری و گرافیکی، مرزها را فراتر میبرد و سقف جدیدی را برای استودیوی رمدی به وجود میآورد.
برای سالیان متمادی استودیوی رمدی با موتورگرافیکی نورثلایت (Northlight) بازیهای خود را توسعه داده است. حالا بازی Alan Wake 2 نیز توسط نسخهی بهبود یافته و پیشرفتهتر این انجین مراحل ساخت را سپری میکند. سم لیک (Sam Lake)، خالق سری Alan Wake، در مصاحبهای با IGN حول موضوع کیفیت بصری و گرافیکی بازی جدید گفت:
عنوان Alan Wake 2 با فاصله، زیباترین بازی در تاریخ استودیوی رمدی خواهد بود.
وبسایت IGN در ابتدای مصاحبه این سوال را مطرح کرد که آیا همکاری با اپیک گیمز (Epic Games) و همچنین نشر بازی توسط این شرکت باعث شده است که این عنوان توسط آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) توسعه یابد. در پاسخ، لیک توضیح داد که تیم او با استفاده از موتور گرافیکی نورثلایت بازی بعدی Alan Wake را توسعه میدهد، چرا که تجربهی بهرهگیری از یک تکنولوژی، نقش مهمی را در پروسهی ساخت ایفا میکند. او در این مورد چنین توضیح داد:
[Alan Wake 2] با استفاده از نورثلایت ساخته میشود. ما احساس میکنیم که به طور ویژه در رابطه با چنین پروژههایی، اتمسفر و اعمال استایلهای خاص بیش از پیش اهمیت دارند. ما به خوبی با تکنولوژی نورثلایت آشنایی داریم و به همین خاطر میتوانیم روی جنبههای مختلفی تمرکز کنیم.
موتورگرافیکی نورثلایت برای پیش بردن و گسترش المانهای روایی و قصهگویی طراحی شده است. به عبارت دیگر، این انجین دقیقاََ در راستای عناوینی که رمدی قصد توسعهی آنها را دارد، خود را مطرح میکند. از نقاط قوت این موتورگرافیکی میتوان به واقعگرایی سینماتیک، شخصیتهای شبیه به واقعیت، تخریبپذیری فیزیکی در سطح وسیع و موارد مختلف دیگر اشاره کرد. در کنار Alan Wake 2، رمدی با استفاده از نورثلایت بخش داستانی بازی CrossfireX را نیز توسعه میدهد.
Alan Wake 2 در سال ۲۰۲۳ برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و PC عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ریتش بالای هشتاد میشه و مطمئنا گرافیک خوبی خواهد داشت ،چون سم لیک آثارش گرافیک محور هستن
گیم پلی امیدوارم پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبل داشته باشه چون پتانسیل نسخه اول هم بالا بود و انچنان که باید گیم پلی خودشو نشون نداد … بیشتر رو داستان میچرخید بازی
مساله ریت نیست رمدی بازی هاش معمولا کاملا خوش ساخت و خوبن ولی خب سبک خاص و آمریکایی هالیوودی ای دارن که سینمایین و داستان محورن و گیمر باید خیلی روند داستانی رو دوست داشته باشه تا بتونه از قابلیت های خوب گیم پلی هم لذت ببره. برای همین فروش خیلی مهمه، مثلا همین نسخه ی اول الن ویک از لحاظ ریتینگ و نقد کم مشکل بوده ولی وقتی زمان فروش رسیده انقد کم فروخته که رمدی نتونسته مایکروسافت رو متقاعد کنه نسخه ی دوم رو بسازه تا این که به اینجا رسیده و از انحصار خارج کردتش به سختی و آیپی رو خریده
شما توو هر برههای از زمان که نگاه کنی ، میبینی که رمدی از نظر گرافیکی جزو استدیوهای با استعداد و خفن هستش
مکسپینا که رسما اون زمان چیزی بهتر ازش نبود
آلنویک توو هم خوب بود
کوانتومبریک هم تفاوت نسلهارو نشونمون داد
و در آخر کنترل
که از نظر فیزیک فوقالعاده عمل کرد
انجین رمدی همیشه دوست داشتم
زمانی که سملیک از زیباترین اثر تاریخ رمدی ، اونم با فاصله صحبت میکنه ، راستشو بخواین بیش از پیش هایپ میشم
قبلش گفتم قراره بهترین بازی رمدی بشه لعنتی :دی
کی قراره بیاد دوباره بدن دوبله کننش خیلی ذوق دارم با دوبله فارسی بازی کنم یه نسخه دیگه رو ازش
بازی های رمدی همیشه از لحاظ گیم پلی عالی ان
کنترل گیمپلیش بعد گرفتن نصف قابلیت ها حس خدا بودن قشنگ میداد
بوی نسل ۹ میاد…
سری یکش رو بازی نکردم ، بازی جذابی به نظر میاد…
در کنار داستان غنی ، گرافیک فوق العاده آنریل انجین ۵ هم قطعا تو موفقیت بیشتر بهش کمک میکنه…
قطعا همینطور خواهد بود👌🏻 البته مکس پین ۲ یچیز دیگست اونو بذاریم کنار، الن ویک ۲ هم کنار اون امیدوارم عالی دربیاد.
فضای بازی بخصوص قسمت جنگل که اول نشون داد عالی بود. دوست دارم انمی های بازی رو هم نشون بدن تا ببینیم چی در راهه.
۲۰۲۳ هم تبدیل شد به سالی عجیب
نمیدونم چرا احساس میکنم بازی یه جایی پر از احساس راحتی و آرامش شروع میشه، و تو روندی که هر چه به انتهای خودش نزدیکتر میشه،ترسناکتر و عجیبتر میشه، میخواد به زیباترین شکل ممکن مخاطب رو سر جاش میخکوب کنه. یه چیزی تو مایههای TLOU2 که با آرامش تمام شروع میشه و کمکم این آرامش رنگ میبازه و خشونت و خونریزیش یکلحظه مخاطب رو آروم نمیذاره. حس میکنم این تغییر تصویر اَلِن تو تریلر از یک ماجراجوی مصمم به قیافهای خشن و خونین تو تریلر هم به همچین چیزی اشاره داره. شاید این آخرای بازی باشه که سَم لیک داره الان نشونمون میده.
سبک نسخه اول فضا سازیش بی نظیر بود واقعا نفهمیدم چرا به بازی متای کمی دادن حقش واقعا خورده شد
امیدوارم این نسخه به حقش برسه
به نظرم بازیهای رمدی همیشه داخل گیمپلی لنگ میزنن، اگر بتونن با دقت و ظرافت بیشتری مکانیکهای گیمپلی رو تقویت کنن دست نیافتنی میشن چون در داستان نویسی، فضاسازی و گرافیک جزو بهترینها هستند. بخاطر مشکلات گیمپلی هست که هیچوقت فراتر از یک بازی عالی نمیرن.
دقیقا جناب کریمی حس میکنم الن ویک در بخش المان های گیم پلی شباهت هایی به لست اف اس داشت مخصوصا تعامل هاش جاهایی که چراغ هارو روشن میکردی شباهت هایی داشت از نظر بنده گیم پلی بازی ایده جذابی داشت ولی به خوبی پیاده نشده بود نمیدونم ایا واقعا قراره تغیری بکنه یا نه
خیلی دوست دارم رمدی یه شوتر هم بسازه
با این انیجین قوی که اینا دارن یه شوتر واقعا میطلبه هر چند کراس فایر هست ولی اون برای خودشون نیست و صرفا بخش کمپین رو اونا میسازن
آلن ویک ۱ رو روی پی سی تجربش کردم
بشدت بازی جذابی بود فضا سازی هاشم خیلی عالی بودن
امید وارم نسخه ۲ موفق تر از ۱ بشه ولی به نظرم بهتره زیاد ترسناک نشه
بازی اول بدلیل اکشن های جذاب اش توی دل بعضیها نشست البته فرقی هم نمیکنه چه بهتر که ترسناک بشه خیلی بیشتر حال میکنیم 😂
مورد انتظار ترین بازی های این نسل تا الان برام
استارفیلد و الدن رینگ و کوتور ریمیک و هل بلید و ولف آمانگ اس ۲ و آلن ویک ۲ و ولورین بودن 😂😎 ( چقدر گفتم )
یعنی خدایی میتونم همه رو بازی کنم ؟
آههه ۱۲ سال منتظر این لعنتی بودم به هیچ وجه امکان نداره بازیش نکنم
راستی یه سوال دارم بازی سوروایور هارر شده نه ؟
یعنی دیگه اکشن های قسمت اول توش نیست ؟
و اینکه ساخت بازی تازه شروع شده ؟
سم لیک گفته که درسته در بازی اول عناصر ترس وجود داشت اما در واقع بیشتر اکشن بود و به علت این که هسته اصلی این بازی رو داستان ترسناکش تشکیل میده به این فکر افتادن که زمانی الن ویک به بهترین فرم خودش میرسه که گیم پلی و داستان از همیشه به هم نزدیک تر باشن و به همین دلیل بازی سوروایور هارر شده
خیلی هم عالی ممنون
واقعا اینکه بازی سوروایور هارر شده عالیه بازی قبلی بخاطر اینکه المان های ترس زیادی نداشت کمی نمره کمی گرفت ولی این یکی قطعا شاهکار میشه
رمدی با کنترل ثابت کرد میتونه شاهکار به نمایش بزاره بازی کنترل جدا از بحث داستانش گیم پلی و فیزیک بی نظظظظظظظیری داشت
خدا کنه فروش خوبی داشته باشه . معمولا گیمرهای نادان کم هم نیستن که برای یک بازی بدرد نخور انلاین کلی پول میدن اما برای یک بازی شاهکار و بزرگ و داستان محور هزینه نمیکنن . تعریف نباشه و از سونی فنها خوشم میاد چون قدر اینجور بازیها رو میدونن و دلیل موفقیت سونی در این مسیر هم گیمرهای وفادار و فهمیده اش هست