آرش بوالحسنی
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

چندی پیش، اندنایت گیمز سرانجام تریلری از بازی Sons of the Forest منتشر کرد. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به دنباله‌ی بازی ترسناک و مستقل The Forest بیندازیم.

بازی ترسناک اول استودیوی اندنایت گیمز (Endnight Games) یعنی The Forest، در سال ۲۰۱۸ و پس از یک فاز Early Access چهار ساله برای پلی‌استیشن ۴ و PC منتشر شد. این بازی مستقل با واکنش‌های مثبتی مواجه شد و گیمرها از مکانیک‌های کلاسیک ژانر وحشت در آن لذت بردند. بازی در مورد بازمانده‌ای است که پس از رها شدن در محیطی وحشی باید برای بقا بجنگد. حالا اندنایت گیمز بالاخره از تاریخ عرضه‌ی دنباله‌ی این بازی با نام Sons of the Forest پرده برداشته است.

دومین بازی فرنچایز Forest قرار است در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۲۰ می ۲۰۲۲) برای پلتفرم PC منتشر شود. پس گیمرها فاصله‌ی چندانی تا تجربه‌ی Sons of the Forest ندارند. پیش از انتشار این تریلر، اطلاعات چندانی از بازی در دسترس نبود. Sons of the Forest در جریان مراسم The Game Awards 2019 منتشر شد و پس از آن به نوعی در سکوت خبری فرو رفت. پس از چند تاخیر اولیه، انتشار بازی از ۲۰۲۱ به ۲۰۲۲ موکول شد. حال که به انتشار بازی نسبتا نزدیک شده‌ایم، اطلاعات بیشتری از آن در دسترس قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا این اطلاعات را مرور کنیم.

داستان The Forest

در The Forest شما کنترل Eric LeBlanc، بازمانده‌ی یک هواپیمای سقوط کرده که در جنگلی دور افتاده رها شده را به عهده می‌گرفتید. پس از سقوط هواپیما، Eric پسر خود Timmy را می‌بیند که توسط غریبه‌ای مرموز به درون جنگل کشانده می‌شود. در ادامه او باید علاوه بر مبارزه با محیط نامهربان جنگل و ساکنین نه چندان مهمان‌نواز آن، به دنبال پسر خود هم بگردد. گیمرها باید برای بقا به شکار و ساخت یک پناهگاه می‌پرداختند. هم‌چنین جمع‌آوری مواد اولیه و مهمات از محیط بخش مهمی از گیم‌پلی بود. از این نظر بازی به عناوین مشابه مثل The Long Dark شباهت زیادی داشت.

داستان بازی حول یک سازمان علمی و آزمایشات آن روی یک شی باستانی جادویی به نام Resurrection Obelisk می‌چرخید. پس از مرگ دختر یکی از دانشمندان، او سعی می‌کند با دزدیدن Timmy و استفاده از این شی باستانی او را بازگرداند. هیولاهای شبیه به انسانی که در جنگل می‌چرخند هم حاصل آزمایشات مرموز این دانشمندان هستند.

شما علاوه بر این هیولاها با یک گروه آدم‌خوار هم مقابله می‌کنید. چرخه‌ی شب و روز بازی شبیه به Dying Light بوده و هیولاها در شب خطرناک‌تر و تهاجمی می‌شوند. دو پایان برای The Forest در نظر گرفته شده بود، اما به نظر می‌رسد که سازندگان پایانی که Timmy و Eric در آن زنده می‌مانند را به عنوان پایان اصلی انتخاب کرده‌اند. چرا که شاهد یک Timmy بزرگسال هستیم که به نقشه‌ی منطقه‌ای به نام Site 2 نگاه می‌کند.

چه انتظاراتی از Sons of the Forest داشته باشیم

با توجه به چند تریلری که از بازی منتشر شده، طرفداران تا حدی از محتوای بازی Sons of the Forest آگاه هستند. از نظر گیم‌پلی و مکانیک‌ها، به نظر می‌رسد که با یک دنباله‌ی سرراست و استاندارد برای The Forest طرف هستیم. بار دیگر بازی با دید اول شخص ساخته شده و گیمرها باید برای زنده ماندن محیط را گشته و حیوانات را شکار کنند. هم‌چنین ساخت یک پناهگاه دوباره از المان‌های اصلی چرخه‌ی گیم‌پلی است. شما بازی را با یک پناهگاه ساده آغاز می‌کنید و با جمع‌آوری منابع باید آن را ارتقا دهید. در عین حال به تقابل با دشمنان و تهدیدهای دیگر هم خواهید پرداخت.

با این حال گیمرها باید مراقب باشند تا به جای شکارچی به شکار تبدیل نشوند. هر چه باشد حیوانات وحشی تنها تهدید موجود در بازی نیستند. همانند بازی اول هیولاهای جهش‌یافته در اعماق جنگل‌های تاریک و غارهای سرد بازی یافت می‌شوند. برای مقابله با این دشمنان قادر به استفاده از طیف متنوعی از سلاح‌ها خواهید بود. برای مثال می‌توان به یک تبر، یک شوکر الکتریکی، یک کمان دستی و البته سلاح‌های گرم اشاره کرد.

در دسامبر ۲۰۲۰ تریلری منتشر شد که نشان از یک GPS درون بازی می‌داد. این GPS به شما کمک خواهد کرد تا نواحی خطرناک را بگردید. هم‌چنین در این تریلر توانستیم نگاهی به هلیکوپتر سقوط کرده‌مان بیندازیم. این طور که به نظر می‌رسد مثل بازی اول، اوقاتی از روز وجود دارند که هیولاها چندان به حمله کردن به شما علاقه ندارند. علاوه بر غارها، جدیدترین تریلر بازی چندین محیط مختلف را به ما نشان می‌دهد. در این میان شاهد یک ساحل، یک منطقه‌ی کوهستانی و برفی، جنگل تاریک و آشنا و هم‌چنین محیط‌های داخلی مدرن هستیم. گیمرها علاوه بر دشمنان در این بازی باید با شرایط آب و هوایی دشوار هم مقابله کنند.

جزئیات داستانی اضافه

طبعا هنوز جزئیات بسیاری در مورد داستان مانده که فاش نشده است. با این حال طرفداران سعی کردند با کنار هم گذاشتن سرنخ‌های تریلرهای بازی به یک تصویر کلی از آن برسند. احتمالا در کات‌سین اول بازی شاهد سفر شخصیت اصلی و چند نفر دیگر با یک هلیکوپتر هستیم. هم‌چنین به نظر می‌رسد که روی مچ دست پروتاگونیست یک خالکوبی از عبارت “Fight Demons” به چشم می‌خورد. این عبارت می‌تواند دو معنی داشته باشد. اول اینکه پروتاگونیست ما از خطر پیش رو خبر دارد و آگاهانه به سمت مبارزه با هیولاها می‌رود. معنی دوم هم این است که پروتاگونیست در گذشته با شیاطین داخلی و روحی خود مبارزه کرده یا شاید هنوز هم در حال مبارزه است.

یک زن مرموز با چند دست هم در دو تریلر آخر ظاهر شده است. در جدیدترین تریلر بازی شاهد کمک کردن او به شخصیت اصلی در دفاع از یک پایگاه بودیم. این همراه جدید می‌تواند از نظر داستانی اهمیت داشته باشد و خود را به عنوان یک موجود جهش یافته‌ی دوستانه معرفی کند. در حال حاضر مشخص نیست که Sons of the Forest دقیقا در چه مکانی جریان دارد، اما از تریلر آخر می‌توان اطلاعاتی را در این مورد کسب کرد. در این تریلر پروتاگونیست را می‌بینیم که یک بروشور را بررسی می‌کند. روی این بروشور عبارت “یک پناهگاه لوکس اختصاصی” به چشم می‌خورد. این بروشور احتمالا به مکان کنونی آن‌ها اشاره دارد.

پر واضح است که هر جایی که هستیم، اتفاق بدی رخ داده است. در یکی از نماهای پایانی تریلر شاهد توده‌ای از گوشت خزنده هستیم. نمایی که آن قدر عجیب و غریب است که بتوان آن را با یکی از ساخته‌های David Cronenberg اشتباه گرفت. این توده ظاهرا در حال شلیک گوشت نوزادان جهش یافته به سمت پروتاگونیست است. در همین حال دو شخصیت ناشناخته با شلیک به این موجود به پروتاگونیست کمک می‌کنند. این طور که به نظر می‌رسد یکی از شخصیت‌ها روی صورت خود زخمی دارد که شبیه به Timmy است. با این حال این قسمت تنها گمانه‌زنی است.

محمدرضا نوروزیعلیP.morgan 𔓙Visible 6-tigh manS

کسی قسمت اولو بازی کرده بگه چطوره؟

• Kaladin گفت:

این بازی بی‌نظیره
    من خیلی سال پیش تک نفره بازیش کردم و با اینکه از بازیش بدم نیومد ولی بعد از یکی دو ساعت خسته شدم و سریع پاکش کردم. با خودم گفتم عجب آشغالی بود چون تو محیط بازی آدم دیونه میشه چون سکوت مطلق برقرار هست . درسته که میتونی تو بازی ضبط صوت پیدا کنی و آهنگ پلی کنی ولی به جز اون بازی سکوت دیوانه واری داره انگار شبیه ساز گیر افتادن در یه جزیره هست برای همین بیشتر از یکی دو ساعت نمیتونستم ادامه بدم .
    سال ها گذشت با دو تا از رفیقام سال پیش این بازی رو بازی کردیم .
    اون موقع تازه فهمیدیم عجب شاهکاریه . یعنی واقعا لذت تجربه چندنفره این بازی قابل مقایسه نیست با تجربه تک نفره اش. به هیچ وجه .
    سه نفری کل جنگل رو میگشتیم غار مرموزی رو کشف میکردیم با هم میرفتیم داخلش تا رمز و راز های توی غار رو کشف کنیم و با کمک اون ها داستان بازی رو مثل یه پازل کنار هم بچینیم و کامل کنیم، خونه میساختیم، برای غذا شکار می‌کردیم و… حجم دانلود بازی تقریبا دو گیگ هست ولی بازی پر از جزئیاته. همه چی رو میتونی داخل بازی بسازی
    همه چی…
    یه مثال میزنم شاید براتون جالب باشه ما که از خنده غش کرده بودیم .
    یه روز وسط مَپ جنگل یه گودال عظیم رو دیدیم. داخلش رو نگاه کردیم دیدیم تهش انگار یه برکه آب به اضافه یه هلیکوپتر هست . تصمیم گرفتیم بریم داخلش چون با خودمون فکر کردیم تو هلیکوپتر حتما مدارکی از آدم های گمشده هست.اما هر چی اون اطراف رو گشتیم نتونستیم راهی به سمت داخل گودال پیدا کنیم .یه ایده به ذهنمون زد! با طناب هایی که داشتیم یه زیپ لاین از این ور گودال به اون سمت دیگش زدیم. گفتیم سوار زیپ لاین میشیم وقتی رسیدیم بالای برکه ته گودال بپریم تو گودال!
    اینجوری سقوط میکنیم داخل آب و ان شاء الله زنده میمونیم XD همینطور هم شد و زنده موندیم و مدارک رو جمع کردیم کلی زامبی هم اون ته گودال وجود داشت. خلاصه بعدا که بازی رو تموم کردیم رفتیم یوتویب دیدیم سازنده های بازی برای رسیدن به ته گودال یه در گذاشتن و اصلا قرار نبود این تام کروز بازی ها رو دربیاریم و بپریم تو گودال XD
    خلاصه با این که مپ جمع و جوری داره و حجم بازی خیلی کم هست آزادی عملش دیوانه کننده است
    حتما چندنفره بازیش کنید تا ان شاء الله اون لذتی که ما بردیم رو شما هم ببرید 💙

Kieblackmiddle ageمهدی آرزومندیعلی
  • OXONE گفت:

وای پسر فک کن میتونی تو این یکی قبر بکنی !!!