کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست
کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست
کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست
کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست

کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۲:۲۳ ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
کارت گرافیک rtx

بر اساس بررسی‌های منتشر شده از عملکرد این کارت گرافیک، به نظر می‌رسد که RTX 2060 بیشتر از تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی، برای استخراج ارزهای دیجیتال مناسب است.

کمپانی انویدیا (Nvidia) به تازگی کارت گرافیکی RTX 2060 را در بازار عرضه کرده است. این کارت تازه عرضه شده به لحاظ مشخصات تا حدود زیادی شبیه به کارت گرافیک RTX 2060 Super است و ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی (VRAM) ارائه می‌دهد. اگرچه هنوز هم از همان معماری تورینگ که اولین باری در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی و عرضه شد، استفاده می‌کند. همچنین، احتمال می‌رود که از این کارت در استخراج ارز دیجیتال استفاده شود چرا که تنها بررسی جدیدی که در حال حاضر از عملکرد این کارت منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ هش آن از کارت RTX 3060 پیشی خواهد گرفت و همین مورد به تنهایی دلیل خوبی برای استفاده از این قطعه در استخراج رمز ارزهاست.

نکته‌ی کلیدی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که کارت RTX 3060 شامل فرآیندهایی برای کاهش نرخ هش در حال استخراج رمز ارز است. در واقع، اگر کارت الگوریتم‌های استخراج خاصی را شناسایی کند، با سرعت محدودتری از قبل کار می‌کند و عملا اجازه‌ی استخراج را نمی‌دهد.

بر اساس بررسی پی‌سی‌مارکت (pcmarket) چنین فرآیندهای محدود کننده‌ای برای جلوگیری از استخراج رمز ارزها در کارت RTX 2060 وجود ندارد و این بدان معناست که این کارت قادر است تا با سرعت ۳۱.۶۵MH/s فرآیند استخراج را انجام دهد. نکته‌ی مهم این است که این کارت موفق شده تا RTX 3060 که سرعت حداکثری آن برای استخراج در حدود ۲۲.۱۷MH/s می‌باشد، پشت سر بگذارد و این در حالی است که نیاز به انرژی کمتری هم دارد. با این حال، این نتایج فعلا در حد یک آزمایش ساده هستند و تجزیه و تحلیل بیشتری لازم است. باید برای نتیجه گیری دقیق تا زمان اعلام نتایج تست‌های بیشتر صبر کنیم.

کارت گرافیک rtx nvidia

البته، این خبر به خودی خود بد نیست، اما مشکل اینجاست که در حقیقت RTX 2060 قرار بود تا بازار را برای گیمرها متعادل‌تر کند و بخشی از تقاضای زیاد را پوشش دهد. حال، به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن مزایای این قطعه در فرآیند استخراج رمز ارز احتمالا ماینرها بیشتر از قبل به سمت خرید آن هجوم ببرند.

این بررسی همچنین بیان می‌کند که کارت RTX 2060 در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها از RTX 3060 عقب‌تر است که با توجه به عملکرد معماری جدیدتر Ampere چندان تعجب‌آور نیست، اما این مورد مطمئنا بر قیمت RTX 2060 اثر خواهد گذاشت و گیمرها حاضر نخواهند شد تا برای آن هزینه‌ی زیادی بکنند چرا که خرید RTX 2060 احتمالا برای ماینرها به صرفه‌تر از گیمرها خواهد بود.

لازم به ذکر است که هنوز قیمت رسمی برای این قطعه مشخص نشده است. اینطور که به نظر می‌رسد قرار نیست تا برای مدتی شاهد اعلام قیمت رسمی این کارت گرافیک باشیم چرا که با در نظر گرفتن بررسی‌های منتشر شده ممکن است تولید کنندگان نیاز به زمان بیشتری برای قیمت گذاری درست این محصول داشته باشند. در واقع، نکته‌ی کلیدی در موفقیت تجاری این کارت قیمت آن خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که چه خواهد شد.

افشاهای متعدد نشان می‌دهند که احتمالا قیمت این کارت از افزایش قیمت‌هایی که در قطعات دیگر دیده‌ایم، مصون نیست و علی‌رغم معماری قدیمی‌اش می‌تواند قیمت بالایی داشته باشد.

در دسترس بودن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که قبلا دیده‌ایم کمبود قطعات در بازار باعث خواهد شد تا قیمت‌ها بسیار زیاد شوند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که عرضه‌ی RTX 2060 کمک زیادی به تسهیل شرایط برای گیمرها کند. اگرچه تا زمانی که آمار رسمی فروش این قطعه منتشر نشوند، نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ به نظرتان بحران کمبود قطعات سخت افزاری تا کی ادامه خواهد داشت؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

علیامین🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉matrix4221489GAMER 1995MEYSAMB300ردد۲ آشغال ترین بازی pcAtomic Soldier

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست
کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست
کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست
کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست
کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nietj گفت:

    اینا هم شورش رو در اوردن به قدر کافی گرونی هست تو این خراب شده بازم ول کن نیستن باعث میشن گرون ترم بشه
    البته که به قیمت دلار ازاد هم بهمون نمیدن قطعات رو از طرفی فکر میکنم که بهتره صبر کنیم و تا سری ۴۰ معرفی بشه به نظرم اشتباست سری ۳۰ رو خریدن زود به زود کارتا دارن معرفی میشن من به شخصه صبر میکنم اخرین زورش رو که زد میخرم که دگ مطمئن باشم اخر اخرشه 😀

    PC gamer ;)علیXboss Series 5ردد۲ آشغال ترین بازی pc
  • Paprika گفت:

    هه
    کارت های سری ۴ هزار به زودی معرفی میشن و ما اندر خم یه کوچه ایم…..
    تقریبا تو ایران داشتن کارت گرافیک تازه نمیگم قدرتمند در حدی که بازی های نسل ۹ را ۳۰ فریم و با کیفیت خوب بیاره آرزو شده
    من جز کسانی بودم که چندسال پیش GTX 770 گرفتم و الان بازیا رو که نمیاره بالا هیچ دراصل ارور میده البته قبل ران شدن بازی ((:
    تازشم نمیتونم با این قیمتا ارتقا بدم به سری هزار و بهترش
    البته درناک تر این موضوع این بود که داشتم از این وضع مینالیدم داخل گروه های گیم بعدش متوجه شدم یه سریا هنوز دارن با GeForce 9500 سرمیکنند ):
    (البته قبل از اینکه منم به ۷۷۰ کوچ کنم گرافیک قبلی خودم همین ۹۵۰۰ بود)

    🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉ردد۲ آشغال ترین بازی pc1100
  • Rtx 3090 24 gig هم نمیتونه ردد۲ رو بدون مشکل بیاره از بس این بازی پورت افتضاح و پر از باگ و کرش و مشکل هست روی پی سی . آشغالی که الکی بزرگش کردن

    هر کسیPC gamer ;)علیred-eyed Banished KnightHossein Gamer
  • S گفت:

    مشخصه که میخوان ماینر ها این کارت ها رو بخرن
    واقعا دیگه پول داره جای خیلی چیزا رو میگیره..‌

    PC gamer ;)علیردد۲ آشغال ترین بازی pc
  • RTX 3060 اگه قیمت واقعیش بود خیلی از این بیشتر می ارزید

    PC gamer ;)علیردد۲ آشغال ترین بازی pcاوسعلیPayaCast
  • Kuros گفت:

    چندان مناسب نیست مال خارجی هاست وگرنه برای ما ایرانی ها آرزوست…

    PC gamer ;)ردد۲ آشغال ترین بازی pcMemorial
  • Grand-magus گفت:

    حداقل برای گیمر های ایرانی بسیار مناسب است😔😭

    PC gamer ;)ردد۲ آشغال ترین بازی pc
  • GAMER 1995 گفت:

    ولی حیف شد من میخواستم یه ۱۰ تایی بخرم
    ( به آرامی وارد ماشین حساب شده تا قیمت ۱۰ تا را حساب کند و پشم هایش فر بخورد)

    PC gamer ;)علی
  • middle age گفت:

    ای خدا کارت گرافیک هم ریمستر شد😂
    .
    ولی واقعا ارزش نداره واسه این کارت هزینه کنی دیشب داشتم تو یوتیوب بنچمارک ۳۰۶۰vs 2070s. رو میدیدم تقریبا هر دوشون تو یه رنج هستن کسی که پوله ۲۰۶۰ رو داره بنظرم جمع کنه ۳۰۶۰ بخره حداقل یا ۶۶۰۰xt از amd رو

  • majidam گفت:

    نکته‌ی مهم این است که این کارت موفق شده تا RTX 3060 که سرعت حداکثری آن برای استخراج در حدود ۲۲.۱۷MH/s می‌باشد، پشت سر بگذارد . اشتباه گفتی ۳۰۶۰ در کمترین حالتش ۳۵ مگاهش قدرت داره کافیه بری سایت محاسبه قدرت کارتها متوجه حرفهام میشی . قبلا خودم گفتم برای گیمینگ این کار ۲۰۶۰ جایگزین زیادی داره و خریدن اون با اون قیمت ظلم به گیمر هست با یکم تحقیق میتونید کارتی بخرید که قدرتش دو برابر بیشتر از ۲۰۶۰ و از لحاظ قیمتی ناچیز و کم شاید اون کارت گرانتر باشه

کارت گرافیک RTX 2060 انویدیا برای گیمرها چندان مناسب نیست