۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!

احمد آریا
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!

در فاصله ۱۰ روز مانده به اکران جدیدترین فیلم Spider-Man، به مرور برخی حقایق جالب، متفاوت و کمتر شناخته شده از وی خواهیم پرداخت.

شخصیت مرد عنکبوتی یا همان اسپایدر-من (Spider-Man)، یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان دنیا می‌باشد که روز جمعه، جدیدترین اثر هالیوود درباره وی، اکران خواهد شد.

این اثر، نهمین اثر سینمایی درباره این شخصیت است و به همین مناسبت، تصمیم گرفتیم تا ۹ حقیقت و نکته جالب را درباره این شخصیت دوست داشتنی، به شما بگوییم. حقایقی که احتمالا برخی از آن‌ها را نمی‌دانستید.

به نظر شما، مایکل جکسون، لئوناردو دی‌کاپریو و باراک اوباما، چه ارتباطی با شخصیت اسپایدر-من داشته‌اند؟! ادامه متن را بخوانید تا متوجه ارتباط این افراد با این ابرقهرمان دوست داشتنی شوید.


براساس یک مگس!

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!

بگذارید از همان ابتدای کار شروع کنیم. همه می‌دانیم که شخصیت مرد-عنکبوتی توسط استن لی (Stan Lee) فقید و افسانه‌ای خلق شده است. اما آیا می‌دانستید که لی ایده خلق این شخصیت را از یک مگس در اتاق کار خود گرفته بود؟!

ماجرا از این قرار است که لی پس از موفقیت کمیک‌های چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four)، به فکر خلق یک ابرقهرمان جدید و جوان افتاده بود و پس از یک سال تلاش، به نتیجه‌ای نرسیده بود.

اما یک روز، ناگهان چشم وی به یک مگس خورد که بر روی دیوار اتاقی در کمپانی مارول قرار داشت. در آن لحظه، لی تصمیم به خلق شخصیتی گرفت که می‌توانست از در و دیوار ساختمان‌ها بالا رود.

استن لی در ابتدا، اسم‌هایی چون مرد-حشره‌ای و یا مرد-مگسی را برای ابرقهرمان جدید خود در نظر گرفته بود. ولی در نهایت وی تصمیم گرفت تا این شخصیت شبیه به یک عنکبوت باشد و به همین علت، نام اسپایدر-من یا مرد-عنکبوتی را برای وی انتخاب کرد.

spider man

جالب است بدانید که آن خط فاصله بین کلمات ” Spider” و ” Man”، تنها به این دلیل گذاشته شد تا نام این شخصیت، شبیه به نام سوپرمن (Superman) نباشد!

اسم هر دو ابرقهرمان، با حرف S شروع می‌شد و کلمه man در هر دو بود و البته، لباسی مشابه داشتند. به همین علت، لی تصمیم گرفت تا یک خط فاصله در نام این شخصیت جدید بگذارد تا هواداران کمیک‌ها، این دو ابرقهرمان را با یکدیگر اشتباه نگیرند.

در نهایت و با همفکری با جک کربی (Jack Kirby) و استیو دیتکو (Steve Ditko)؛ دو نویسنده و هنرمند مطرح و فقید دنیای کمیک‌ها، لی ایده ابرقهرمانی جوان که در کودکی یتیم شده و پسری بی دست و پا است را، به مدیران مارول داد.

ایده‌ای که مدیران مارول در ابتدا، آن را بدترین ایده ممکن می‌دانستند! مدیران مارول معتقد بودند که مردم از عنکبوت‌ها متنفر هستند و هرگز به ابرقهرمانی که به مانند عنکبوت‌هاست، واکنش مناسبی نشان نخواهند داد.

به علاوه، نوجوانان و جوانان به علت سن و قدرت تفکر پایین، تنها می‌توانند به ابرقهرمانان کمک کرده و دستیار آن‌ها باشند و به تنهایی نمی‌توانند ابرقهرمان باشند. اما از همه مهم‌تر، مدیران مارول به لی می‌گفتند که مگر می‌شود ابرقهرمانی، “دست و پا چلفتی” باشد؟!

اولین کمیک اسپایدر من
اولین کمیک اسپایدر-من.

اما پس از تلاش لی، کمپانی مارول به وی اجازه داد تا از این شخصیت در یک مجموعه کمیک که رو به پایان بود، استفاده کند. در واقع مدیران مارول تنها برای راضی نگه داشتن لی، حاضر شدند تا شخصیت اسپایدر-من به عنوان شخصیتی جدید و مهمان، در مجموعه‌ای که قرار بود به زودی به پایان برسد، حضور پیدا کند!

اسپایدرمن؛ نخستین ابرقهرمان جوان دنیای کمیک‌ها بود و سادگی وی، باعث شد تا جوانان زیادی با وی احساس همذات‌پنداری کنند که این موضوع باعث محبوبیت زیاد وی نزد خوانندگان کمیک‌ها شد. خوانندگانی که بخش اعظمشان را جوانان تشکیل می‌دادند.

به همین علت بود که برخلاف تصور مدیران مارول، حضور این شخصیت در این مجموعه کمیک، باعث افزایش چشمگیر فروش آن‌ها شد.
اتفاقی که باعث شد تا خیلی زود، دستور تهیه و انتشار کمیک‌های مخصوص شخصیت مرد عنکبوتی، صادر شده و نخستین کمیک مرد-عنکبوتی با عنوان مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-man) در سال ۱۹۶۳، منتشر شود.


پیتر پارکر، تنها اسپایدر-من کمیک‌ها نیست!

برای بسیاری از ما، نام شخصیت اسپایدر-من با پیتر پارکر (Peter Parker) گره خورده است. اما برخلاف تصور بسیاری از علاقه‌مندان به این شخصیت، پیتر تنها اسپایدر من دنیای کمیک‌ها نیست.

احتمالا معروف‌ترین اسپایدر-من پس از پیتر، شخصیت مایلز مورالز (Miles Morales) است که در یکی از دنیاهای موازی و پس از کشته شدن پیتر در یکی از نبردهایش، هویت اسپایدر-من را برای خود گرفته و ادامه دهنده راه وی شد.

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!

انیمیشن فوق‌العاده موفق مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)، داستان مایلز را روایت می‌کند.

یکی دیگر از افرادی که لباس اسپایدر-من را بر تن کرده است، شخصیت می‌دی پارکر (Mayday Parker) است. شخصیتی که فرزند پیتر و مری جین (Mary Jane) است و پس از آن‌که پدرش در یک نبرد پای خود را از دست می‌دهد، جانشین وی شده و به شخصیت دختر-عنکبوتی (Spider-Girl) تبدیل می‌شود.

گرچه در دنیای اصلی، شخصیت گوئن استیسی (Gwen Stacy) یکی از دوستان نزدیک پیتر پارکر است، اما در یکی از جهان‌های موازی، عنکبوت داستان به جای پیتر، گوئن را نیش زد تا در نهایت وی به شخصیت زن-عنکبوتی (Spider-Woman) تبدیل شود.

جالب آن‌که در آن دنیا، پیتر پارکر که قصد انتقام گرفتن از افرادی که در مدرسه به وی ظلم کرده‌اند را داشت، به شخصیت منفی داستان تبدیل شده و در نهایت و در نبرد با اسپایدر-وومن، جان خود را از دست داد!

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
شخصیت اسپایدر-وومن در کمیک‌ها. گفته می‌شود که به زودی فیلمی پیرامون این شخصیت ساخته خواهد شد …

البته به غیر از این افراد، شخصیت‌های دیگری چون ددپول (Deadpool) و حتی دکتر اختاپوس (Doctor Octopus) نیز، مدتی لباس مرد-عنکبوتی را پوشیده‌اند.


خانواده پیتر پارکر

اگر فیلم‌هایی که اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) در آن‌ها در نقش اسپایدر-من بازی کرده است را دیده باشید، فکر می‌کنید که والدین پیتر، دانشمند بوده‌اند. اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

طبق کمیک‌ها، ریچارد و مری؛ والدین پیتر، جاسوس و از ماموران سازمان شیلد (S.H.I.E.L.D) بوده‌اند که در یک سانحه هوایی و توسط شخصیت کله‌سرخ (Red Skull)، کشته شدند. در واقع پیتر تنها قهرمان خانواده خود نبوده است.

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
والدین پیتر نیز، قهرمان بودند …

همچنین، پیتر احتمالا دارای یک خواهر است. شخصیتی به نام ترسا پارکر (Teresa Parker) که البته در کمیک‌ها هرگز مشخص نشده است که آیا وی واقعا خواهر پیتر است یا که خیر. با این حال، وی نیز یکی از ماموران سازمان شیلد است و چندین بار با پیتر همکاری کرده است.


عامل ورشکستگی و فرشته نجات مارول!

در اواسط دهه ۹۰ میلادی، کمپانی مارول به علت گرفتن تصمیمات اشتباه زیاد، دچار مشکلات مالی زیادی شده بود. در این بین، این کمپانی تصمیم گرفت تا مجموعه کمیکی جدید درباره اسپایدر-من بسازد. مجموعه‌ای که درباره کلون‌های این شخصیت بود و قرار بود این کمپانی را نجات دهد.

اما در نهایت، این مجموعه به یکی از پرحاشیه‌ترین کمیک‌های تاریخ تبدیل شد و عدم موفقیت آن، یکی از مهم‌ترین دلایل اعلام ورشکستگی این کمپانی در اواخر آن دهه بود. در واقع عدم موفقیت کمیک‌های مرد-عنکبوتی، آخرین میخ بر تابوت کمپانی مارول بود.

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
کمیک Clone Saga. به اعتقاد بسیاری از علاقه‌مندان به شخصیت اسپایدر-من، این مجموعه جزو بدترین کمیک‌های مارول محسوب می‌شوند …

البته اسپایدر-من در نهایت، قهرمان کمپانی مارول شد. چرا که کمپانی سونی با پرداخت هزینه‌ای سنگین، حق پخش آثار این شخصیت را از کمپانی مارول خرید که این موضوع باعث نجات این کمپانی و ایجاد کمپانی فیلم‌سازی مارول شد.


لئو دی‌کاپریو در نقش اسپایدر-من در فیلم جیمز کامرون

تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های زیادی پیرامون شخصیت مرد-عنکبوتی ساخته شده است. اما احتمالا جالب‌ترین مورد بین این فیلم‌ها، فیلم‌هایی بوده‌اند که ساخته نشده‌اند!

در اواسط دهه هشتاد میلادی، قرار بود فیلمی با بازی تام کروز (Tom Cruise) در نقش اسپایدر-من ساخته شود. حتی کاترین هپبورن (Katharine Hepburn) بزرگ نیز آماده بازی در نقش عمه می بود که در نهایت این پروژه به سرانجامی نرسید.

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
آیا تام کروز می‌توانست اسپایدر-من بهتری نسبت به توبی مگوایر باشد؟!

اما این پایان کار نبود و مدتی بعد، جیمز کامرون (James Cameron)؛ کارگردان فیلم‌های مطرحی چون تایتانیک (Titanic) و آواتار (Avatar)، تصمیم به ساخت فیلمی براساس این شخصیت گرفت و حتی یک فیلم‌نامه نیز برای آن نوشت.

کامرون قصد داشت تا از لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) جوان برای بازی در نقش پیتر پارکر استفاده کند و درو بریمور (Drew Barrymore) را نیز برای بازی در نقش گوئن استیسی انتخاب کرده بود.

اما احتمالا جالب‌ترین انتخاب کامرون، انتخاب آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) دوست داشتنی برای بازی در نقش دکتر اختاپوس بود! یک لحظه ترمیناتور را در نقش دکتر اختاپوس تصور کنید!

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
آرنولد در نقش دکتر اختاپوس!

در نهایت اما و به علت برخی مشکلات حقوقی، این فیلم ساخته نشد. فیلمی که احتمالا عجیب‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ می‌شد!


گران‌ترین تئاتر تاریخ

جالب است بدانید که در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، یک نمایش موزیکال پیرامون شخصیت اسپایدر-من در تئاتر برادوی نیویورک برگزار می‌شد. اما اگر فکر می‌کنید که ساخت این نمایش برای سازندگان آن کم هزینه بوده است، سخت در اشتباهید!

این نمایش که به صورت هفتگی برگزار می‌شد، گران‌ترین نمایش تاریخ برادوی محسوب می‌شود چرا که برای ساخت هر قسمت از آن، بیش از ۱.۲ میلیون دلار هزینه می‌شده است!

ساخت این نمایش، دردسرهای بسیاری داشت. نشان به آن نشان که بازیگران زیادی در حین ساخت آن مصدوم شدند و بازیگران دیگری جای آن‌ها را پر کردند.

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
گران‌ترین نمایش تاریخ، درباره شخصیت Spider-Man بود.

اتفاقی که باعث شد تا قبل از آغاز رسمی، این نمایش ۱۸۲ بار به صورت امتحانی و جهت تست، برای مخاطبان به نمایش درآید که این موضوع نیز، یک رکورد دیگر برای این نمایش محسوب می‌شود.

در نهایت اما، این نمایش که Spider-Man: Turn Off the Dark نام داشت، به هیچ عنوان نتوانست نظر مخاطبان و منتقدین را جلب کند و از نظر مالی، به عنوان یکی از شکست‌خورده‌ترین نمایش‌های تاریخ، به کار خود پایان داد.


مایکل جکسون و خرید مارول برای بازی در نقش اسپایدر-من!

در طی تاریخ، بازیگران زیادی قصد بازی در نقش مرد-عنکبوتی را داشته‌اند. اما احتمالا عجیب‌ترین مورد آن‌ها، مایکل جکسون (Michael Jackson)؛ خواننده مطرح و فقید آمریکایی بود. البته علاقه این هنرمند به بازی در این نقش، چیز عجیبی نبود. بلکه کارهایی که وی برای بازی در این نقش کرد، بسیار عجیب بود.

جکسون، عاشق شخصیت اسپایدر-من بود. اما میزان علاقه وی به این شخصیت، بسیار بیشتر از علاقه ما به این شخصیت بود. در واقع مایکل آنقدر عاشق این شخصیت بود که قصد داشت کمپانی مارول را خریده تا بتواند در این نقش بازی کند!

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
آیا اسطوره فقید دنیای موسیقی، می‌توانست اسپایدر‌-‌من جذابی را خلق کند؟!

ماجرا از این قرار بود که جکسون چندین بار با جواب منفی استن لی برای خرید حق ساخت این فیلم مواجه شده بود.
به همین دلیل، وی وقتی دید که کمپانی مارول اعلام ورشکستگی کرده است، پیشنهاد خرید این کمپانی را ارائه کرد تا بتواند با خرید این کمپانی، با خیال راحت، در این نقش بازی کند!

اما رقم درخواستی مدیران مارول، بسیار زیاد بود و جکسون افسانه‌ای برای بازی در نقش محبوب خود، باید بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه می‌کرد! اتفاقی که در نهایت رخ نداد و جکسون قید بازی در نقش اسپایدر-من را زد.


تار عنکبوت اسپایدر-من

اگر سه‌گانه نخست اسپایدر-من به کارگردانی سم ریمی (Sam Raimi) و بازی توبی مگوایر (Tobey Maguire) در نقش پیتر را دیده باشید، احتمالا به یاد می‌آورید که در آن فیلم آنطور نشان داده می‌شد که بدن پیتر این تارها را به صورت طبیعی تولید می‌کند.

اما در کمیک‌ها و البته سایر فیلم‌هایی که برپایه این شخصیت ساخته شده است، پیتر برای رها کردن این تارها، نیاز به یک وسیله مخصوص دارد و بدن وی نمی‌تواند تار تولید کند.

فیلم spider man
در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، شاهد نسخه پیشرفته‌ای از این وسیله بودیم.

در واقع ایده‌ای که در سه‌گانه نخست شاهد آن بودیم، براساس یکی از ایده‌های جیمز کامرون برای فیلم خود بود. فیلمی که کامرون اخیرا از آن به عنوان بهترین فیلم ساخته نشده توسط خودش، نام برده است!

اما قدرت این تار، بسیار زیاد است. در واقع با وجود آن‌که این تار پس از یک ساعت قدرت خود را از دست می‌دهد، اما در آن مدت آنقدر قدرتمند است که می‌تواند حتی شخصیت هالک (Hulk) را نیز متوقف کند.

البته این موضوع در واقعیت نیز صادق است و تار عنکبوت، یکی از مقاوم‌ترین ماده‌هایی است که بشر با آن رو به رو شده است. در واقع میزان مقاومت ابریشم عنکبوت (که تار عنکبوت از آن تولید می‌شود)، از فولاد نیز بیشتر است!

نکته جالب این است که در واقعیت، دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند این ماده را تکثیر کنند. با این حال، پیتر پارکر به راحتی موفق به تکثیر و تولید مصنوعی این ماده شده است. این موضوع به این دلیل است که پیتر، یکی از باهوش‌ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک‌ها می‌باشد.

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
*با هزینه‌ای چند صد هزار تومانی، می‌توانید تار انداز مرد-عنکبوتی را برای خود خریداری کنید!

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این تار، با سرعت بسیار بالایی منتشر می‌شود. در یکی از کمیک‌ها، شاهد آن بودیم که اسپایدر-من پس از شلیک یک گلوله، تار خود را رها کرد و موفق به گرفتن این گلوله قبل از اصابت به یک نفر شد.


سیاست بازی اسپایدر-من

اسپایدر-من برای بسیاری از مردم دنیا، محبوب‌ترین ابرقهرمان محسوب می‌شود و به همین دلیل، عجیب نیست که بگوییم باراک اوباما (Barack Obama)؛ رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز، عاشق این شخصیت است.

اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که شخصیت مایلز مورالز که پیش از این به وی اشاره کرده بودیم، به خاطر اوباما به وجود آمد!

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!

در واقع نویسندگان مارول در زمان انتخابات آمریکا که منجر به انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا شد، تصمیم گرفتند تا رنگ پوست اسپایدر-من را به افتخار اوباما، سیاه کنند. اتفاقی که البته با انتقادات زیادی نیز همراه شد.

اما این تنها ارتباط اوباما با اسپایدی نبوده است و اوباما در یکی از کمیک‌های مارول نیز، حضور داشته و در آن کمیک، با اسپایدر-من دیداری کوتاه داشته است.


در پایان، اگر حقیقت و یا نکته‌ای جذاب را درباره این شخصیت دوست داشتنی می‌دانید که ما در این مقاله به آن اشاره نکردیم، لطفا آن را در قسمت نظرات، با ما و سایر مخاطبان گیمفا، در میان بگذارید.

Atomic SoldierDOOMNEONBlack Knightمینو فرجیMEYSAMB300محمد کرامت‌ فرP.morgan 𔓙Wild Rageیوهانalinerd1100AlirezabrnSpider-Mah04Kuros

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!
۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kuros گفت:

    البته اسپایدر-من در نهایت، قهرمان کمپانی مارول شد. چرا که کمپانی سونی با پرداخت هزینه‌ای سنگین، حق پخش آثار این شخصیت را از کمپانی مارول خرید که این موضوع باعث نجات این کمپانی و ایجاد کمپانی فیلم‌سازی مارول شد.

    Atomic SoldierKurosBlack KnightDream in Red (Playstation T)masoud souls gamer...Eternal...محمد کرامت‌ فرWild RageBlackalinerdmore
    • و کمپانی فیلمسازی سونی هم چند سال پیش دو زباله به نام های Homecoming و Far From Home رو منتشر کرده است که از همه نظر آبرو ریزی شخصیت اسپایدر من هستن .

      حداقل جان بر کف بخش سینمایی سونی نباش بخش گیمش خیلی چیزا داره که طرفدارش باشی اما بخش سینماش چند وقت اخیر فقط فاجعه منتشر کرده

      Atomic SoldierKurosیوهانLittle∞GodKiaBlack KnightPCMRArmageddons3000...Eternal...more
      • اون فیلم هارو مارول داد نه سونی
        درست صحبت کن جفتشون عالی بودند

        Atomic SoldierKurosBlack KnightMillennium Earl...Eternal...P.morgan 𔓙s3000یوهانSpider-Mah04
        • بله جفتشون عالی بودن از رومنس افتضاح و ویلن های پر پتانسیل که فقط ۱۰ دقیقه تو فیلم بودن و وصل کردن هر دو ویلن به تونی استارک و به طور کلی وابسته کردن کرکتر اسپایدر من به تونی استارک . و بازیگری افتضاح زندیا و شخصیت پردازی فاجعه این دو تا فیلم جز جلوه ویژه هیچی نداشتن

          Lucciola BalladAtomic SoldierKurosSpider-ManLittle∞GodKiaNicKBlack Knight
          • انتظار داشتی چطوری وارد مارول میشد؟
            مثل بتمن تو بتمن علیه سوپرمن یا دایانا
            رمانس فیلم اول رو موافقم ولی فیلم دوم بهتر شد زندیا که خوبه که بهتر از کریستین هست
            کریستین همش جیغ میزد و کمک میخواست ولی گوئن نه گوئن عالی بود

            Atomic SoldierKurosSpider-ManBlack Knight
          • Black Knight گفت:

            تو دنیای کمیک و انیمیشن و حتی بازی و غیره هزار بار اوریجین شخصیت ها عوض شده قرار نیست همیشه کپی برابر اصل همون ها رو برای بار هزارم ببینیم !!!
            ویلن ها اسپایدرمن هم فقط به ظاهر یه ربطی به استارک داشتن وگرنه تمام درحال نبرد با اسپایدرمن بودن الان آلترون هم اوریجینش تو MCU تغییر کرده بود و به جای اینکه هوش مصنوعی هنک پیم باشه هوش مصنوعی تونی استارک بود ولی آیا چیزی از شخصیت پردازیش کم کرد ؟!!
            اینجا هم همینه هم جیک جیلنهال و هم مایکل کیتون تو نقششون عالی بودن و ویلن های خوبی تحویل دادن رومانس هم تو قسمت اول ضعیف بود قبول دارم ولی تو قسمت دوم خیلی بهتر بود و تو قسمت سوم که No Way Home هست قراره به اوج خودش برسه تنها دلیل اینکه اسپایدرمن تام هالند اسپایدرمن بدی به نظر میاد به خاطر جادوی نوستالژیه وگرنه صد برابر بهتر از سری فیلم های شگفت انگیز و اندرو گارفیلده که به کل گند زده بودن به اوریجین اسپایدرمن و حتی ویلن هاش شخصیت پردازی خوبی نداشتن

            Kurosیوهانalighorbany2345
      • فقط مبارزه با میستریو تو فینال یکی از قشنگ ترین ها بود
        درضمن اگه ضعفی هم تو مرد عنکبوتی باشه که نیست به‌خاطر سونی و دخالت هاش هست وگرنه مرد عنکبوتی تام از دوتای قبلی بهتر هست
        فیلم های زباله سونی ونوم ۱ و ۲ هستن

        Atomic SoldierKurosalighorbany2345Black KnightMillennium Earlmasoud souls gamer...Eternal...
      • Black Knight گفت:

        Homecoming و Far From Home اگه زباله بودن نه متا و راتن که گرفته بودن از ونوم که خود سونی ساخته بود بیشتر نمیشد و نه انقدر طرفدار پیدا نمیکردن همون جیمز گان که جزء معروف ترین و محبوب ترین کارگردان های کمیک بوک هستش Homecoming براش سومین فیلم برتر مرد عنکبوتیه !!!
        بخش سینمای سونی تو این چند ساله تنها خیلی سود داشته بلکه فیلم های خوبی هم تولید کرده نمونش Into the Spider-Verse که به عقیده کارشناس ها و منتقد ها بهترین اقتباس انیمیشنی و حتی شاید غیر کمیکی اسپایدرمنه !!!
        یا انیمیشن The Mitcheles vs Machines و هزار تا انیمیشن دیگه که برای سونی بودن و تو این چند وقت عالی بود و یا فیلم Ghostbusters: Afterlife تنها فیلم های ضعیف سونی همون سری فیلم های ونوم بودن که اصلا سر تا پا ساختشون اشتباه بوده

        KurosیوهانSpider-Man
    • یوهان گفت:

      داش خدایی فحش میدادی بهتر از این حرفت بود😂😂حداقل برو تاریخچه کمپانی بزرگ مارول و شخصیت هاش رو از قدیم چه در فیلم سازی و چه انیمیشن سازی مطالعه کن بعدش بیا درباره نجاتش توسط سونی صحبت کن😑

      Spider-ManKiaBlack KnightMillennium EarlDream in Red (Playstation T)...Eternal...P.morgan 𔓙s3000vitto corleoneSpider-Mah04
  • Alirezabrn گفت:

    خیلی مقاله جالبی بود تو فیلم های اسپایدرمن شبیه ترین سری به کامیک ،دو گانه تام هالند که البته فیلم سوم هم تو راه ،این دو گانه خیلی به کامیک نزدیک از نظر سنی داره یه پسر پانزده ساله نشون میده که در کامیک هم پانزده سالشه احتمال میدم مارول از عمد داره پیتر بد شانس و پر اشتباه نشون میده و تو فیلم دوم دیدیم که بهش داره کم کم هدف میده و فکر می کنم تو سه گانه بعدی تام هالند با یه پیتر متفاوت و دارک سر و کار داشته باشیم

    Spider-Manاحمد آریایوهانalinerds3000Spider-Mah04Millennium Earl
    • alispider گفت:

      بنظرم فقط بخاطر اینکه پیتر پانزده رو نشون دادن دلیل شبیه بودن به کامیک ها نیست. اسپایدرمنی که MCU میخواست تحویل بده سعی کرد ترکیبی باشه از دنیای اصلی و دنیای التیمیت ولی بخاطر تغییرات بیخود و بی جهتی که بهش دادن باعث میشه یکم از کمیکا فاصله بگیره. بنظرم پیتر پارکر سگانه سم ریمی بیشترین شباهت رو به کمیک ها داشت بخاطر شخصیت پردازی خوبی که براش صورت گرفته بود : تو قسمت اول بخاطر مسئولیت سنگینش حاضر نشد با مری جین بمونه ، تو قسمت دوم که انواع و اقسام مشکلاتی که پیتر توی دنیای کمیک باهاش دست و پنجه نرم میکرد مثل اجاره و سلامتی عزیزانش و مشکلات عشقیش رو خیلی خوب نشون دادن که هم از سر کار اخراج شد ، هم مری جین با فرد دیگه ای ازدواج کرد هم جلوی همه توسط هری تحقیر شد و سیلی خورد هم اینکه این مسئله تا جایی پیشرفت که دیگه حاضر نبود اسپایدرمن باشه که دقیقا از یکی از آرک های کمیک بوکیش پدید اومده بود

      samanیوهانSpider-Mah04
  • Spider-Mah04 گفت:

    مقاله بسیار خوبی بود آقای احمد آریا خسته نباشید، یادش بخیر اولین باری که با این شخصیت آشنا شدم مال موقعیبود که داشتم یکی از قسمت های انیمیشن spider man: the animated series میدیدم و بعدشم با همین شخصیت با دنیای گیم آشنا شدم ، با بازی spider man روی ps1 ، بعدشم سه گانه فوق العاده سم ریمی باعث شد پیتر پارکر تبدیل به شخصیت تخیلی مورد علاقه من بشه، اولین کمیکی که از اسپایدرمن خوندم رو هم هیچ وقت از یادم نمیره، کمیک Homecoming داستانی که پیتر با مورلان یکی از قدرتمند ترین دشمنای تمام عمرش برای اولین بار مواجه شد،اون موقع هم زندگیش داغون تر از همیشه بود تنهای تنها شده بود و هیچ کسیو نزدیکش نداشت، اون لحظه ای که پیتر اونقدر کتک خورده بود و زخمی شده بود و خون از همه جای بدنش داشت میچکید با بدبختی خودش رو رسوند به یه تلفن تا فقط به زن عمو می زنگ بزنه، مطمئن بود که دفعه بعدی که با مورلان میجنگه دیگه کارش تمومه، برای همین آخرین حرفاشو به زن عمو می زد:

    You know I love you, Right?
    I mean I get busy sometimes and I may forget to say it but I never forget to think it
    You’re my favorite Aunt in the world, May, and I love you.
    Whatever happens, remember that
    I have….. I have to go now. Take care of yourself

    بعد تلفنو میذاره و میره تا برای آخرین بار شهر رو نجات بده، لامصب خیلی دردناک بود که از اونور هم زن عمو می نمیدونست پیتر اسپایدیه
    یه چیزی که در مورد این کاراکتر دوست دارم اینه که در بدترین شرایط فیزیکی و روحیش، بازم رو پا های خودش می ایسته حالا هر چقدر هم سخت باشه امیدشو برای کامل کردن مسئولیتش از دست نمیده
    پیتر پارکر/ اسپایدرمن همیشه یکی از شخصیتای مورد علاقه ام تو عرصه سرگرمی میمونه

    Sajad AkbP.morgan 𔓙samanAlirezabrnاحمد آریایوهانتی‌تاپ طلاییalispider
  • واقعا استوره کمیک بوک استنلیه و به نظرم برترین هیرو اسپایدرمنه چون خیلی خاکیه مشکلاتش مشکلای خودمونه سرگرمی اش سرگرمی خودمونه و روابط خانوادگی اش هم مثل خودمونه .اکثر موارد رو میدونستم ممنون بابت پست

    Sajad AkbیوهانSpider-Mah04تی‌تاپ طلایی
  • s3000 گفت:

    به بن رایلی و کین پارکر هم اشاره ایی شد ؟
    آخه بن رایلی هم قبلن هم الان اسپایدرمن بوده ولی بهش اشاره نکردین که بن رایلی اسپایدرمن بوده

    Dream in Red (Playstation T)P.morgan 𔓙یوهانSpider-Mah04
  • alinerd گفت:

    با اینکه همه شون رو می دونستم ولی فکت های جالبی بودن،ممنون
    به نظرم بهترین فیلم مرد عنکبوتی
    Spider man 2/into the spider verse هستش

    Black KnightP.morgan 𔓙احمد آریایوهانSpider-Mah04
  • Black Knight گفت:

    ممنون بابت مقاله
    شخصا اسپایدرمن رو بهترین شخصیت ابرقهرمانی و کمیک بوک میدونم چون هم ویلن های خفنی داره و هم از نظر شخصیت پردازی و اوریجین خیلی به مخاطب عام نزدیک تره و تراژدی ها و لحظات حساس زیادی تو زندگیش داشته

    alinerdSajad Akbalighorbany2345احمد آریا
  • Sajad Akb گفت:

    خسته نباشید بابت مقاله.
    من وقتی بچه بودم اول به خاطر نوع حرکات، مبارزات و سوئینگ کردن و تاب خوردن مرد عنکبوتی دوستش داشتم ولی وقتی بزرگتر شدم و بیشتر درمورد شخصیت پیتر پارکر/مرد عنکبوتی خوندم و فهمیدم و فیلمای سم ریمی رو دیدم این شخصیت محبوب ترین شخصیت تخیلی من شد.
    پیتر یه کسی مثل مردم عادی توی کوچه و خیابونه که هم مشکلات و هم سرگرمی هاش مثل مردم عادیه، یه آدم باهوشه.
    این درحالی که بین سایر قهرمانا خیلی چیزی دیده نمی‌شه که مشکلات شخصی و اجتماعی داشته باشن.
    سایر قهرمانا به خاطر از دست دادن یکی از عزیراشون قهرمان شدن درحالی که پیتر علاوه بر اون خودش باعث مرگ عمو بن هم شد و اونجا فهمید که قدرت زیاد مسئولیت زیادی میاره.
    پیتر بعضی وقتا بین اینکه به عشق زندگیش برسه و کار ابرقهرمانی انجام بده میمونه اما باز هم به کارش ادامه میده حتی اگه شرایط زندگیش بدتر شه.
    مرد عنکبوتی یه طورایی میشه گفت تنها قهرمانی هست که مردم میتونن باهاش همزاد پنداری کنن و خودشون رو جاش قرار بدن. لباسش طوری هست که هرکس میتونه خودشو پشت ماسکش تصور کنه و قرار بده چون پیتر یکی مثل خودشونه.
    این ها از جمله آیتم هایی هستند که باعث شدن که پیتر پارکر/مرد عنکبوتی محبوب ترین شخصیت تخیلی من بشن.

    Spider-Mah04احمد آریا
  • DeadSpace گفت:

    ایده دنیاهای موازی خیلی جالب و منطقیه، چون از نظر علم فیزیک وجود داره

۹ حقیقت جالب از Spider-Man که تنها هواداران وی می‌دانند!