نکاتی که باید قبل از تجربه Halo Infinite بدانید
در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعاتی که نیاز است قبل از تجربه بازی Halo Infinite بدانید را با شما و مخاطبین گیمفا به اشتراک بگذاریم.
چیزی تا عرضه نسخه جدید یکی از مهمترین آیپیهای صنعت گیم باقی نمانده است. Halo بعد از شش سال بازمیگردد و طرفداران این بازی در پوست خود نمیگنجند. در هیجانزده بودن هواداران این بازی شکی وجود ندارد؛ اما افراد خارج از گود چه احساسی به Halo Infinite دارند؟ آیا از آن دسته گیمرها هستید که تا امروز هیچکدام از نسخههای Halo را بازی نکردهاید؟ آیا احساس واقعی خود نسبت به این بازی را نمیدانید؟ آیا میترسید که با Infinite وارد سری شوید؟
در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعاتی که نیاز است قبل از تجربه Halo Infinite بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. پس اگر از کسانی هستید که به بازی Halo Infinite دسترسی دارید و چون نسخههای قبلی را بازی نکردهاید، در خصوص تجربه این عنوان شک و تردید دارید، هرگز ادامه این مقاله را از دست ندهید.
توجه : ما در این مقاله علاوه بر نکات مهم گیمپلی بازی Halo Infinite، نگاهی به پیشزمینه داستانی این عنوان نیز خواهیم انداخت؛ لذا اسپویلهایی از بازیهای Halo 4 ،Halo 5 و Halo Wars 2 انتظارتان را میکشد.
مسترچیف و کورتانا چه کسانی هستند؟
نیازی نیست از حامیان این فرنچایز باشید تا متوجه شوید شخصیتهای اصلی سری بازیهای ویدئویی Halo، مستر چیف و کورتانا هستند. مستر چیف شخصیت قابل کنترل تمام نسخههای اصلی Halo به جز Halo Reach و Halo 3: ODST به حساب میآید. او که با نام Spartan 117 شناخته میشود، با محبوبیت خود به یکی از نمادهای برند Xbox تبدیل شده است. مستر چیف یک ابر سرباز جنگی و بلند قامت معروف به اسپارتان است که از کودکی برای جنگ آموزش دیده و بزرگ شده است. در واقع اسپارتانها مجموعه سربازهایی هستند که از کودکی برای مبارزه و محافظت از سیارههای انسانها تمرین داده میشوند.
UNSC سازمانی است که اسپارتانها در آن فعالیت میکنند. مسترچیف تقریبا تمام مدالهای مهم UNSC را تصاحب کرده است. یکی از عواملی که محبوبیت این شخصیت را در میان گیمرها دو چندان میکند، هویت ناشناخته او است. کسی تا به حال چهره مسترچیف را ندیده است و نام خانوادگی کامل او را نمیداند. ما تنها میدانیم که اسم کوچک مسترچیف، John است. مستر چیف در تاریخ ۷ مارس سال ۲۵۱۱، در شهر الیسیوم واقع در جهان مستعمره انسانها به نام اریدانوس ۲ متولد شد. ولی اینها مهم نیست؛ مگه نه؟
جان در سن ۶ سالگی از خانواده خود جدا شد و تمرینهای ارتشی خود را در همان سن شروع کرد. طی آزمایشاتی که روی بعضی از اسپارتانها انجام شد، آنها تواناییهای فیزیکی و مبارزهای منحصر به فردی کسب کردند. در ادامه این ابر سربازها را محصولات خروجی از پروژه Spartan II نامیدند. طولی نکشید که مسترچیف درگیر نبرد مستقیم انسانها و گروه Covenant شد. به گروهی از موجودات فضایی که با هدف جمعآوری تکنولوژی فورآنرها، سرزمینهای دیگر را اشغال میکنند، Covenant میگویند. حالا در خصوص ریشه Covenant ،Forerunners و Banished در ادامه مقاله صحبت میکنم.
مسترچیف در همان ابتدای راه با یک هوش مصنوعی به نام کورتانا برخورد میکند. حالا کورتانا کیست؟ کورتانا به عنوان هوش مصنوعی مسترچیف در طول بازی و به عنوان همراه در مأموریتهای جنگی، به راهنمایی شخصیت اصلی میپردازد. لازم به ذکر است که شخصیت او همیشه به شکل یک زن نمایش داده میشود. به مرور زمان، بین کورتانا و مسترچیف رابطه احساسی عمیقی شکل میگیرد؛ به طوری که جان ۱۱۷ گاها از ماموریت اصلی خود برای رسیدن به خواستههای شخصی مرتبط با کورتانا، غافل میشود. نتیجهگیری این است که مسترچیف عاشق کورتانا شده است!
حال که در خصوص هویت قطبهای اصلی بازی Halo Infinite مطلع شدیم، بهتر است نگاهی به گروههای موجود در بازی و هسته اصلی شکلگیری داستان سری Halo بیندازیم.
گونه Forerunner، گروه Covenant و هسته اصلی داستان سری Halo:
قبل از خلق ساکنین کهکشان راه شیری، پیشروها (Precursors) تنها نشانههای حیات در این کهکشان بودند. آنها تصمیم به خلق موجودات مختلف گرفتند، انسانها و فورانرها بخشی از این خلقتها بودند. پیشروها در ادامه مسئولیتی به نام ردای افتخار به وجود آوردند؛ نشانی که به دستهای از موجودات، مسئولیت کنترل و محافظت از تمام موجودات کهکشان را اهدا میکرد. فورانرها کاملترین و بهترین مخلوق پیشروها به حساب میآمدند، به همین منظور پیشروها ردای افتخار را در اختیار آنها قرار دادند. انسانها هزاران سال پس از فورانرها خلق شدند و وظیفه محافظت از کهکشان را از فورانرها گرفتند.
فورانرها که خود را موجودات برتر میدیدند از این تصمیم پیشروها به خشم آمدند و نبردی را با خالقان خود شروع کردند. این خشم و نفرت سرانجام به نابودی ۹۵ درصدی پیشروها ختم شد. اندک خالقان باقی مانده تصمیم گرفتند خود را مانند شن در هوا معلق کنند تا دست فورانرها به آنها نرسد تا ضمن بقا، در زمان مناسب انتقام بگیرند. زمانی که ذرههای پیشروها به موجودات کهکشان برخورد میکرد، سبب جهشی عجیب در DNA آنها و به وجود آمدن موجوداتی به نام Flood میشد. Floodها موجودات کثیف و خطرناک جهان Halo به حساب میآیند که اتفاقا توسط یک مغز مرکزی کنترل میشوند.
انسانها به صورت اتفاقی با Floodها مواجه شده و با آنها وارد نبرد میشوند. این نبرد تا حدی خطرناک و گسترده است که انسانها را وادار به نابودی جمعیت یکی از سرزمین فورانرها میکند. فورانرها غافل از خطر واقعی، گمان میکنند انسانها به سرزمین آنها حمله کردهاند. آنها که از گذشته نسبت به انسانها حسادت داشتند، با تمام قوا به گونه انسان حمله میکنند. نتیجه این حمله دو طرفه از سمت فلاد و فورانرها، نابودی تمدن پیشرفته انسانهاست. فورانرها با دستکاری DNA انسانها، آنها را مجبور به شروع از صفر میکنند و به کل، آنها از تمام تکنولوژیها و تواناییهای پیشرفته خود محدود میشوند.
تهدید بزرگتری فورانرها را تهدید میکند و آن Flood است. فاجعهای که به دلیل سرگردان شدن پیشروها در کهکشان، گریبان فورانرها را گرفته بود. نبرد بزرگی بین این دو گونه شکل گرفت و فورانرها برای پلن و نقشه نهایی، حلقههای کهکشانی را تحت نام Halo به وجود آوردند. حلقهها از چنان قدرتی برخوردار بودند که در صورت فعال شدن دسته جمعی آنها، تمام موجودات زنده در کهکشان نابود میشدند. مکانهایی به نام Ark ساخته شد که فورانرها و گونههای منتخب کهکشان از خطر انفجار حلقههای Halo در امان بمانند. هنگامی که فورانرها به ناچار مجبور به فعال کردن حلقهها شدند، گونههایی از هر نژاد و فورآنرها با رفتن به Ark، از خطر انقراض در امان ماندند.
بعد از این واقعه، هیچ خبری از اندک فورانرهای باقی مانده نشد. بعد از چندین سال، انسانها پله به پله جایگاه خود در کهکشان را پس گرفتند و دسته دیگری از موجودات کهکشان، فورانرها را به عنوان خدا پرستش میکردند. این فرقه با تجاوز به سیارههای دیگر و تصاحب قلمرو آنها، بر تعداد معتقدین خود اضافه میکرد. در ادامه این فرقه گروهی به نام Covenant را تشکیل دادند که از تکنولوژی باقی مانده فورانرها در گذشته استفاده کرده و دائما برای تصاحب آنها حریص بودند.
در ادامه طی نسخههای مختلفی از Halo، به نبرد بزرگ بین انسانها و Covenant پرداخته شد. بعد از سالها نبرد خونین و خرابیهای داخلی، نبرد میان Covenant و انسانها به پایان رسید. این صلح به کمک یک موجود فضایی به نام آربیتر انجام شد.
بازگشت Forerunners و وقایع Halo 4:
بعد از بیدار شدن مسترچیف از خواب طولانی، سفینه او در سیارهای به نام Requiem سقوط میکند. به نظر میرسد این سیاره در گذشته محل زندگی فورانرها بوده است. طی جستجویی که مسترچیف در این سیاره شروع میکند، کورتانا با مشکلات نرمافزاری بدی روبرو میشود که هوشهای مصنوعی به آن Rampancy میگویند. Rampancy نوعی خرابی و فرسودگی در سیستم طراحی AIها به حساب میآید که به مرور زمان به کل رفتار ارادی آنها را تحت تاثیر قرار داده و آنها را نابود میکند. مسترچیف به طور ناگهانی دستهای از محافظین فورانر تحت نام Promethean را بعد از هزاران سال از خواب بیدار میکند.
همچنین مسترچیف ناخواسته یکی از فورانرهای بازمانده تحت نام Didact را آزاد میکند. Didact که از گذشته نفرتی بزرگ نسبت به انسانها داشت، تصمیم میگیرد انسانها را نابود کند. از آنجایی که دستهای از گروه Covenant از صلح با انسانها راضی نبودند، همراه Didact و مبارزین او همراه شدند. در انتهای داستان Halo 4، کورتانا زندگی خود را فدا میکند تا Didact را از بین ببرد و در اینکار موفق میشود.
طغیان کورتانا و وقایع Halo 5: Guardians:
مسترچیف طی وقایع Halo 5 متوجه میشود که کورتانا از بین نرفته و در عوض، به سیستم و تکنولوژیهای فورانرها دسترسی پیدا کرده است. دسترسی به دادههای فورانر، موجب کاهش سرعت تخریب نرمافزاری کورتانا شده و با انجام یک سری اعمال خاص، از مرگ فرار میکند. این دور زدن Rampancy جدا از اینکه کورتانا را جاودانه میکند، مشکلاتی را در سیستم ادراک او به وجود میآورد. او گمان میکند که تنها او لایق کنترل تمام موجودات کهکشان است و علم او میتواند جهان را به رستگاری برساند. کورتانا دیگر آن همراه همیشگی مسترچیف نبود که جان خود را برای نجات انسانها فدا میکرد؛ او اکنون به معنای واقعی کلمه، موجودی شیطانی و خودخواه شده بود.
مسترچیف سعی کرد کورتانا را از کاری که میکند منصرف کند، منتهی موفق به انجام چنین کاری نشد. با اینکه مسترچیف و اسپارتان لاک از وقایع Halo 5 جان سالم به در بردند، کورتانا قدرتمندتر از همیشه به نقشههای خود ادامه داد و انقلابی در میان هوشهای مصنوعی ایجاد کرد. او به یکی از بزرگترین تکنولوژیهای فورانرها تحت نام گاردین، دسترسی پیدا کرد. این سفینه فضایی به کورتانا امکان سفر به هر مکان در هر زمانی را اهدا میکرد.
AIها تصمیم گرفتند که دیگر کمک حال انسانها نبوده و زندگی مستقل خود را در اختیار داشته باشند. این هوشهای مصنوعی، خود را The Created نامیدند. با وجود طغیان تعداد کثیری از AIها، همه آنها با نقشه و هدف کورتانا موافقت نکردند و به پشتیبانی از انسانها و UNSC ادامه دادند. هنوز اطلاعات زیادی از سرانجام گروه The Created و نحوه حضور آنها در بازی Halo Infinite مشخص نیست؛ با این حال میدانیم که کورتانا در داستان بازی نقش مهمی را ایفا میکند.
گروه The Banished، هوش مصنوعی The Weapon و زتا هیلو:
گروه The Banished یکی از چندین گروه تجزیه شده از Covenant قدیم به حساب میآید که بعد از هم پاشیدن این فرقه، با سیاستهای آربیتر مخالف بوده و اهداف جدید خود را دنبال کردند. گروه The Banished برای اولین بار در بازی Halo Wars 2 به بازیکنان معرفی شد، لذا تجربه این بازی قبل از بازی کردن Halo Infinite میتواند به لذت بردن بیشتر شما کمک کند. این گروه تحت فرمان یک بروت تحت نام Atriox به نبرد میپرداخت. در واقع او یک رانده شده از گروه Covenant به شمار میرود که از مجازات خود امتناع کرده است.
در سال ۲۵۵۸، Atriox به Ark رفت و با سلاخی کردن تمام انسانهای آنجا، محدوده را مال خود کرد. در ادامه مشکلات زیادی بین UNSC و The Banished به وجود آمد که به نبردهای چند ماهه منجر شد. با وجود اینکه بخشی از گروه Banished کماکان از Ark محافظت میکرد، این گروه به تهاجم خود در کهکشان ادامه داد. به نظر میرسد آنها توانستند حلقهی زتا را تحت کنترل خود درآورند. اینکه چطور و چگونه قادر به انجام اینکار شدند، چیزی است که احتمالا در بازی Halo Infinite متوجه آن خواهیم شد. حلقهی زتا، یکی از حلقههای نابودگر کهکشان به حساب میآید که توسط فورانرها ساخته شد.
مشخصا این انسانها بودند که در ابتدا حلقهی زتا را کشف کردند؛ اما در ادامه Escharum که جدیدترین رهبر The Banished به حساب میآید، طی حملهای کنترل کامل حلقه را از دست UNSC خارج کرد. حتما در تریلرهای بازی Halo Infinite، با هوش مصنوعی جدید مسترچیف تحت نام The Weapon آشنا شدید. به نظر میرسد هدف از به وجود آمدن این AI، از بین بردن کورتانا و نابود کردن گروه The Created بوده است. ما متوجه شدیم که اولین هدف مسترچیف در بازی، پیدا کردن این AI است. به عبارتی او جانشین کورتانا در بازی به حساب میآید و شما را در نبردها و ماجراجوییهایتان همراهی میکند.
انتظاراتی که از گیمپلی بازی Halo Infinite داریم و جزئیات نهایی:
مشخصا اگر یک تازه وارد به مجموعه Halo هستید، علاوه بر اطلاعات داستانی، باید بدانید که آیا سبک این بازی با سلیقه شما مطابقت دارد یا خیر. اول از هرچیزی باید بدانید که نباید از Halo Infinite انتطار شوتری مشابه عناوینی چون Call of Duty یا Battlefield داشته باشید. سبک مبارزات در بازی Halo Infinite شباهت بیشتری با بازیهایی چون Destiny دارد. قواعد فیزیک در این بازی مشابه شوترهای واقعگرایانه دیگر نیست. بازیکنان و دشمنان در این بازی از سپر محافظ استفاده میکنند، لذا با شلیک مداوم به سر دشمنان، انتظار مرگ ناگهانی آنها را نداشته باشید.
جهان بازی Halo در جهانی فانتزی دنبال میشود، پس انتظار سرزمینها و سلاحهایی را که در زمین مشاهده میکنیم از بازی نداشته باشید. بازی Halo Infinite مستقیما از Aim در شوتینگ خود استفاده نمیکند، بلکه از Zoom در سلاحهای مختلف بهرهمند است. بازی Halo Infinite قرار است عنوانی سندباکس باشد، یعنی جریان بازی به صورت خطی دنبال نمیشود. وسایل نقلیه مختلفی چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی در بازی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین برای اولین بار، چندین المان نقشآفرینی محدود مانند لولآپ در بخش تکنفره و شخصیسازی زرهها در بخش چندنفره به بازی اضافه شده است.
اتمام مراحل اصلی و داستانی بازی حدود ۱۵ الی ۲۰ ساعت وقت خواهد برد و برای اتمام تمام مراحل بازی، به چیزی حدود ۳۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. بخش چند نفره بازی Halo Infinite رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تجربه آن ندارید. از حالت چندنفره بازی در طول زمان پشتیبانی میشود و با ورود به فصلهای جدید، محتویات جدیدی نیز به بازی اضافه میشود. همچنین بازی از سیستم بتلپسی استفاده میکند که با یک بار خرید آن، دیگر نیازی به خرید دوباره نخواهد بود. البته این بخش ایرادات زیادی دارد که با اعتراض هواداران روبرو شد. استودیو 343i قول داد که در ادامه این مشکلات را برطرف خواهد کرد.
این در حالی است که کمپین ۶۰ دلاری بازی در روز عرضه در سرویس گیمپس در دسترس قرار میگیرد. لازم به ذکر است که بازی فعلا از Ray-Tracing پشتیبانی نمیکند. دو حالت Co-op بخش داستانی و Forge در روز عرضه در دسترس نیست و 343i قول داده که در طول زمان آنها را به بازی اضافه خواهد کرد. بازی Halo Infinite یک عنوان میاننسلی است، یعنی علاوه بر Xbox Series X/S و PC، برای Xbox One نیز عرضه میشود.
در کل قبل از اینکه برای خرید یا تجربه بازی اقدام کنید، مطمئن شوید که حتما تریلرهای زیادی از بازی Halo Infinite تماشا کردهاید. بازیهای Halo هیچوقت برای همه سلیقهها جذابیت نداشتهاند، اینبار نیز تفاوتی نکرده و اینگونه خواهد بود. این نکته از جایی اهمیت پیدا میکند که Halo Infinite از فرمول عنوانهای کلاسیک Halo استفاده کرده و فرمول عامهپسند خود را در هیلو ریچ، هیلو ۴ و هیلو ۵ کنار گذاشته است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ آیا برای عرضه آن هایپ هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
طرفدارا الان لحظه شماری می کنن برای انتشار نمرات… تاریخچه سری هیلو آمادس و تو پست نمرات منتشر می کنم. و اینکه در اپن کریتیک با ۱۲ نقد فعلا نمرش ۸۸ هست و به نظر میاد نمرش در همین حد باشه.
اون نمره موقت سایت ها به بتا مولتیپلیر بازیه.
علی تو خودت بهتر از ما از این چیزا سر در میاوردی که😑
این نمره مال مولتی پلیر بازی است که اگه مولتی پلیر ۸۸ گرفته خود بازی چی میشه 😍
هرچند یه ۲ ساعت دیگه همه چی معلوم میشه
زیر ۹۰ شد تو و اون شینجی میکامی جمع میکنی از این سایت میری 😹😹😹
این همه تنفر از کجا میاد ؟؟
لج و لج بازی کودکان گیمفاست
والا من اصلا قصد رفتن از این سایت بخاطر نمره متا ندارم من دیزگان که خیلی براش هایپ بودم رو بازی کردم و عالی بود با اینکه متای بدی داشت
هیچوقت بخاطر متا بازی رو بهتر نتونستم
اصلا نمرش ۵۵ هم بشه باز من بازی میکنم چون عاشق سری هیلو ام
و هیچ ربطی به متا نداره
یه سری عقده ای راه اتفادن یکسره درخواست دوستی میدن تو دیسکورد میخوان هیلو رو اسپویل کنن :(( امیر گیم شوی عزیز زشته خجالت بکش با بچه طرف نیستی
داش من حدسم ۸۸ بود. الانم متاش اومد با ۲۹ نقد نمرش ۸۵ شده یعنی از چیزی که من گفتم کمتر شد. البته بازم میگم ممکنه تا ۸۷ ۸۸ بالا بره.
خسته نباشید آقای رنجبر بابت مقاله 🌹. شخصا فکر می کنم ۳۴۳ Industries این دفعه بتونه از ساخت یک هیلو مثل هیلو های بانجی سربلند بیرون بیاد و انتظارات طرفداران این سری رو برآورده کنه. چون تقریبا یک دهه میشه که طرفداران سری انتظار یه هیلو شاهکار از 343i رو دارن.
اونایی که میخوان هیلو اینفینیت شروع کن باید بشینن هیلو های کلاسیک بازی کنن و داستان بازی کامل متوجه بشن ( باید قبول کرد داستان بازی یکم باعث میشه که گمراه بشین) من خودم سال ۸۹ که هیلو ۳ رو برای اولین بار بازی کردم خیلی نا آشنا بودن بعد کلا نسخه های قبلی بازی کردم ( هیلو ce و هیلو دو رو روی پی سی پلی دادم) برای یکم هم شده از اتمسفر بازی واقعا سر در آوردم یادمه ساله ۹۱ هیلو سه رو تموم کردم
.
.
. به نظرم مستر چیز کالکشن واقعا مناسب باشه برای کسایی هایی که میخوان برای اولین بار هیلو رو شروع کنن
ممنون از اقای رنجبر
بالاخره داره هیلو عرضه میشه و الان طرفدارا دل تو دلشون نیست
امید وارم موفق شه و همه طرفدارا بتونن بازی کنن
ساعت ۱۱:۳۰ هم نمرات میاد
الان هیلو رو شمشیر دولبه است بتونه داستان بهتر و گیم پلی خفن تر ارائه بده بالای ۹۰ میشه متاش چون شوترش واقعا لذت بخشه اگر زیر ۹۰ بشه ینی خراب کرده
زیر ۹۰ به معنای خراب کردنه؟؟
یعنی اگه ۸۹ بگیره پس بازیش افتضاحه؟ /:
منظورم نسبت به هیلو های قبلشه هیلو ۵ واقعا متا ۸۵ حقش نیس اگر اونم بشه مثه اون به نظر من ینی خراب کرده نسبت به اونو میگم
نمیشه گفت خراب کرده
اما واقعا از فرنچایزی به این عظمت بالای ۹۰ انتظار میره اما اگه نشد چیزی از ارزش هاش کم نمیکنه 🤝
من پیش بینیم اینه
در بهترین حالت ممکن : ۹۴
بدترین حالت ممکن :۸۲
پیش بینی خودم : ۸۹-۹۰
#در بدترین حالت ۹۷
این داداش کانون سونی فن نیست
از اون خبط ها بود منظورو کلا بد فهمیدن😅
شما درست میگفتی فرنچایزی به عظمت هیلو با این همه طرفدار باید بالا ۹۰ بشه
تا ۲۰ دقیقه دیگه نمرات میان
گلمون *
کانون = گلمون
این چه سمی بود کیبوردم فرستاد 🗿🗿
این بازی از نمره ۸۸ به بالا بگیره قطعا موفقیتی بزرگی برای تیم سازنده به حساب میاد با وجود اون همه هیت و حواشی دورد برشون و همینطور یعنی پیشرفت چون بازی قبلیشون ۸۴ گرفته، اینم بگم هیلو یه سری تغییراتی داشته هم در جهت بازگشت به ریشه ها و هم در جهت ارائه یه تجربه جدیدتر با ایجاد کردن گشت و گذار و کلی قابلیت تازه
ولی من خودم نظرم رو حداقل نمره ۸۹ برای اینفینیته
عزیز من نظرم به خودشه نه کل بازی هایی که زیر ۹۰ گرفتن مسخره است الان متای بازی بشه ۸۵ مث هیلو ۵ ینی چی ینی فرقی نکرده از نگاه خیلی ها من خودم انتظار ۹۰ دارم چون پیشرفت باید مشهود باشه تو نمرات ولی حس میکنم با اینکه میخواست فید بک بگیره هیلو ولی مولتی ش نمره اش شاید تو کمپین تاثیر بزاره باید میشد چیزی مثل رد دد ۲ اول داستانی اومد بعد مولتی ش اومد نمرات اون دیگه تاثیر نمیزاره رو خود بازی اصلی
چی میگی دادا.
اخرین بازی اول شخصی که بالای نود گرفته رو یادته؟
خیلی وقته معیار امتیاز دهی عوض شده و مثل قبل نیست و خیلی سخت بازیها بالای نود میگیرن.
بنظر من روی ۸۶-۸۷-۸۵ میشه که نشون دهنده بازی عالی هست.
اصلا هیچ بازی رو بخاطر متا تجربه نکنید.لذت ببرین
همیشه گفتم
متاسفانه یا خوشبختانه تاثیر میزاره نمرات متا کریتیک من خودم قبول ندارم اونطوری نمراتو ولی خب خیلی از بازی های که بازی کردم از انتخاب بین همین نمرات بوده ولی استثنا هم وجود داره کلا من خودم هنوز از نمره ای که بتمن ارخام نایت دادن زخمی ام به خاطر مشکلات فنی بود وگرنه اون بازی ماست پلی هست
البته که این یک دهم چیزی که باید بدونید هم نیست ولی مرسی😂
فرمانده چرا میزنی تو ذوقم ؟؟😂😂🗿
روزی یکی دو ساعت انلاینش رو میزنم و لذت بخشه . کلا سلیقه ام در مولتی ، همین سبکه . یادمه قدیما همه در گیم نت ، کانتر میزدن من و دوستان انریل
ut2004 داشتیم ctf میزدیم در مپ face classic
به احتمال زیاد حدسم غلط دربیاد ک حدس زده بودم بین ۸۵-۸۸ میشه این چیزی ک من دیدم قطعا بالای نوده
اهل شوتر نیستم ولی حتما تجربش میکنم چون هیلو اینفینیت جهان بازه.
امیدوارم جهان بازیش پرمحتوا باشه که این برای من خیلی مهمه. کمی نگران مراحل فرعی و جزئیات بازی هستم. قبلا هم گفتم.
امیدوارم متاش زیاد باشه و موفق باشه. من که رو ۸۷ ۸۸ ۸۹ نظر دارم. ببینیم چی میشه
بر عکس من انتظار ۹۰ دارم چون شوتینگش فوق العاده است و نظر منتقدا از دموی کمپین راضی کننده است و گفتن اوت پست هاش شبیه ارخام نایته بعد سبک بازی سند باکسه نه اوپن ورد با هم فرق دارن با این همه تغیر تو گیم پلی من امید دارم پیشرفت هیلو رو بلاخره ببینم بعد از ۱۶ ساعت گیم پلی تو مولتی اش و تجربه شوتینگش بهتون باید بگم بهترین شوتینگ که میتونید تجربه کنید مثل دووم سریع اون شکلی نیست ولی خیلی لذت بخشه در همون حد
چه مقاله خوبی بود.
نمرات بازی نیم ساعت دیگه میاد
به نظرم بازی موفقی میشه
تا اینجا ۸۶
متای هیلو اومد
با ۳۲ نقد ۸۶
سلام بزارید قبل از منتشر شدن نمرات نظرم رو در باره این بازی به طور خلاصه بگم
من طی ۱۵ سال گیم زدن بیشتر از تریلر بازی احسسم به بازی منو هایپ میکنه موقع ای که این بازی متا برام چیزی مهمی نیست هر چند در مورد کیفیت بازی یه تضمینه اما آیا احساس یک شخص رو در مورد بازی که عاشقشه رو عوض میکنه؟صد در صد که نه برای مثال سال قبل و هواشی بازی سایبر پانک باعث شد تا کاربر محسن که عاشق بازی بود از تجربش منصرف بشه؟ تو هر پستی که از سایبر بد گفته میشد اون از بازی تعریف میکرد من بهش حق میدم
خلاصه اگر این بازی نمره بالایی بگیره که احتمالا میگیره من از خوشحالی بال در میارم ولی اگه نمره پایینی هم بگیره چیزی در مورد احساسم نسبت به بازی عوض نمیشه من از دوساله گیمفا فقط بخاطر این بازی دم به دقیقه دنبال میکنم (البته چهارسال میشه که خود گیمفا رو دنبال میکنم ولی در بخش نظرات اشتراک نمیکردم) وامیدوارم که این همه صبر ارزششو داشته باشه و احساسم به من دروغ نگه
امیدوارم که همه ازش لذت ببرند
پیچه متایی رو پیشبینی میکنید؟
خودم بین ۹۶ تا ۹۸
مقاله بسیار خوبی بود امروز صبح هیلو مستر چیف کالکشن رو پلی دادم از هیلو ۱ شروع کردم و اولش سخت بود ولی بعدش بهم خیلی چسبید واقعا 😅
“به دلیل عصبانیت گیمرها پست Halo در رددیت موقتا غیر فعال شد” … یه لیوان آب خنک بخورید بیخیال این بازی چرت بشید صبر کنید شاهکار میازاکی الدن رینگ بیاد حال همتون رو خوب میکنه ….از ما گفتن بود …
بیا پایین…
من به عنوان روانشناس بالینی ۲ نوع بیماری ذهنی در شما تشخیص دادم
ناموصا چی میزنی شما ….الدن رینگ سبکش با هیلو یکیه خوب نه خدایش یکیه …..چرا نمیگیری شما تو این چند وقته که کال اف و بتلفیلد گند زدن هیلو تنها بازی انلاینی که دارن تجربش میکنن…بعدم بیان خوب به بازی الدن رینگ نگاه کنید …اولین چیزی که به چشم میاد اون شمشیر هستش که از لباسش زده بیرون ….دو زمانی که با اسب از اون صخره ها بالا وپایین میاد انگار فیزیک اسبش یا هرچی رو نتونستن خوب در بیارن …سه در فیلم کوتاهی که نشون دادن از گیم پلی میبینی دارن با پیسی بازی میکنن یعنی اوج قدرت و گرافیک ولی به وضوح میتونی ببینی اگه گرافیک فیلمو روی ۱۰۸۰ یا ۴k بزاری میبینی اون اخرهای تصویر گرافیک درخت ها صخره ها اصلا جالب نیس و اینکه بنظر من شاهکار بازی هستش در سبک سولز که بتونه حریف سر سختشو یعنی بلادبرون رو شکست بده ولی از الدن رینگ انتظاری نیس شاید بلادبرون ۲ شاهکار بعدی سبک سولز باشه نه الدن رینگ با مشکلات فیزیکیش
Halo infinite بسیار بخش multiplayer قوی داره حتما پیشنهاد تجربه میدم بهتون من به شخصه خیلی لذت بردم
پس اشکال نداره من عاشق پنم تو سایبر پانک شدم