معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا

معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند

آرش بوالحسنی
۱۷:۵۴ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا

در جهان وسیع و متنوع بازی GTA 5، استودیوی راکستار گیمز (Rockstar Games) رازهای مختلفی را گنجانده است. بسیاری از این رازها هنوز برای گیمرها حل نشده‌اند.

راکستار گیمز به طراحی جهان‌های گسترده با جزئیات جالب علاقه‌ی وافری دارد. این مهم را می‌توان به وضوح در سری Grand Theft Auto مشاهده کرد. فرنچایزی که هر نسخه از آن شامل ایستر اگ‌ها و معماهای مختلفی است. به همین سبب تا مدت زیادی پس از انتشار بازی شاهد جست‌و‌جوی بازی‌بازان برای یافتن معنای این رازها هستیم. Grand Theft Auto 5 هم از این قاعده مستثنی نیست. طرفداران راکستار خیل عظیمی از اسرار جدید را در این بازی کشف کرده‌اند. برخی از این معماها هنوز و پس از گذشت هشت سال حل نشده‌اند.

از بیگانه‌ها گرفته تا Jesse Pinkman، راکستار جهان Grand Theft Auto را با ایستر اگ‌های گوناگون پر کرده است. اول از همه باید گفت که در Grand Theft Auto 5 شاهد بزرگ‌ترین نقشه‌ی تاریخ این فرنچایز هستیم. جهان این بازی شامل هفتاد و پنج کیلومتر مربع سطح زمینی و آبی می‌شود. البته برخی از ایستر اگ‌های بازی صرفا شوخی‌های سازندگان با گیمرها است. برای مثال می‌توان نگاهی به ایستر اگ Caravan of Love انداخت. با این حال برخی از این معماها و رازها معنی عمیق‌تری هم دارند. این معماها به بخش جدایی ناپذیری از جامعه‌ی Grand Theft Auto 5 تبدیل شده‌اند. در ادامه قصد داریم تا به ۴ معمای حل نشده در بازی Grand Theft Auto 5 بپردازیم.

معمای قاتل سریالی

یکی از نگران‌کننده‌ترین معماهای Grand Theft Auto بدون شک مربوط به قاتل سریالی “Infinity Killer” است. داستانی ترسناک که پایان مشخصی ندارد. این معما در شهر کوچک Sandy Shores آغاز می‌شود. در این مکان می‌توانید یک کلبه‌ی متروکه را پیدا کنید. در این کلبه تکه‌ای از یک روزنامه وجود دارد. این تکه به مردی به نام Merle Abrahams اشاره می‌کند که ظاهرا در یک تیمارستان مرده است. چند خیابان پایین‌تر از محل پیدایش این کلبه، می‌توانید خانه‌ی سوخته‌ی Merle را پیدا کنید. Merle ظاهرا یک قاتل سریالی بوده که هشت نفر را به قتل رسانده است. روی دیوارهای این خانه می‌توانید یک پیام مرموز را از سوی قاتل پیدا کنید. با دنبال کردن سرنخ‌های پنهان شده در این پیام، گیمرها می‌توانند به یک نقشه دست یابند که مشابه با مکانی واقعی در جهان Grand Theft Auto 5 است.

با رفتن به این مکان که در کف اقیانوس است با منظره‌ای وحشتناک روبه‌رو خواهید شد؛ هشت جسد پوشیده شده با پارچه. در ظاهر، یافتن این هشت جسد پایانی برای معمای قاتل سریالی Infinity Killer است. با این حال یک سوال بدون پاسخ باقی مانده است. در پایان پیام Merle، جمله‌ی “تا زمانی که من بازگردم” به چشم می‌خورد. این یعنی Merle در واقع نمرده و هنوز در جهان Grand Theft Auto زنده است.

راز دریچه‌ی اقیانوس

اگر جهان زیر دریایی Grand Theft Auto را بگردید، به یک دریچه‌ی مرموز در کف اقیانوس برخورد خواهید کرد. این دریچه‌ی عجیب قفل شده و نوری از پنجره‌ی کوچک روی آن به چشم می‌خورد. این دریچه در قسمت شرقی نقشه واقع شده است. اگر به اندازه‌ی کافی کنار دریچه باقی بمانید، صدای کوبیدن آرامی را از درون دریچه می‌شنوید. برای مدت طولانی معنای این صدا مشخص نبود. با این حال نکته‌ی جالب این است که این صدا را می‌توان به کد مورس ترجمه کرد. ترجمه‌ی این صدا جمله‌ی “سلام، هیچوقت زنگ نمی‌زنی، نظرت در مورد بولینگ چیه؟” است. این جمله اشاره‌ای طنز به شخصیت Roman Bellic از بازی Grand Theft Auto 4 است. هدف اصلی این دریچه هنوز مشخص نشده است.

راز خروس

با وجود اینکه بسیاری از معماهای Grand Theft Auto 5 نوعی حس و حال جدی دارند، در میان آن‌ها می‌توان شوخی‌های زیادی را هم مشاهده کرد. یکی از نمونه‌های این مهم در قسمت بالایی نقشه و در کوهستان‌ها نهفته شده است. در یک صخره‌ی شیب‌دار، جایی که رسیدن به آن بدون وسایل نقلیه‌ی هوایی غیر ممکن است، می‌توان نقاشی گچی یک خروس را مشاهده کرد. نکته‌ی عجیب در مورد تصویر این خروس این است که پشت آن می‌توان پرتره‌ی یک مرد را مشاهده کرد. مردی که به نظر می‌رسد شخصیت Jesse Pinkman از سریال Breaking Bad است. هنوز دلیل حضور تصویر Jesse Pinkman در این نقطه از جهان بازی مشخص نیست. البته برخی معتقدند که یک توسعه‌دهنده از راکستار علاقه‌ی زیادی به سریال Breaking Bad داشته و تصمیم گرفته تا تصویر این شخصیت را در بازی قرار دهد.

معمای خانم فیلیپس

اگر تصمیم به زنده نگه داشتن شخصیت Trevor در پایان بازی گرفتید، احتمالا متوجه پیدا و سپس ناپدید شدن مادر او شده‌اید. پس از به پایان رساندن ماموریت آخر بازی، در صورت زنده ماندن Trevor، یک ماموریت Strangers and Freaks جدید برای این شخصیت موجود خواهد شد. نام این ماموریت Mrs. Philips یا همان خانم فیلیپس است. در این ماموریت مادر Trevor پس از آزاد شدن از زندان به سراغ او آمده و از او می‌خواهد تا یک ون پر از مواد مخدر را بدزدد. پس از به پایان رساندن ماموریت، شما به محل زندگی Trevor باز می‌گردید، اما اثری از مادر او نیست. بسیاری از گیمرها دوست دارند بدانند که چه اتفاقی برای مادر Trevor افتاده است. پاسخ منطقی این است که او پس از بازگشت ما ناپدید شده است. با این حال یک تئوری جالب می‌گوید که مادر Trevor تنها یک توهم و حاصل مصرف گازوئیل این شخصیت است. در هر صورت ناپدید شدن او بدون توضیح باقی مانده است.

راکستار گیمز عاشق طراحی معماها و رازهای مختلف برای گیمرها است. حتی اگر پاسخ این معماها هرگز مشخص نشود. بسیاری از ایستر اگ‌ها و رازهای Los Santos و Blaine County توسط جامعه‌ی Grand Theft Auto پیدا شده‌اند. به همین سبب تعداد معماهایی که بدون پاسخ باقی مانده چندان زیاد نیست. با توجه به فاصله‌ی زیادی که با Grand Theft Auto بعدی داریم، این بازی فعلا در مرکز توجه طرفداران این فرنچایز باقی خواهد ماند. شاید بالاخره پاسخ این سوال‌ها در آینده مشخص شود.

بازی Grand Theft Auto 5 در حال حاضر روی پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان و پلتفرم PC در دسترس است. نسخه‌ی نسل نهمی این بازی در حال حاضر در دست توسعه است.

Behzad zargary✎﹏ȏṃıԀGod of the gameDARKSIRENAmin_The_Gamerdeathwingsکاپیتان قیمتآرینalinerdProphetعلیMãhdīær🤘Mohsenj74Black KnightdamhazerMEYSAMB300Tin Tinvitto corleoneSP.morgan 𔓙more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا
معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معماهای بازی GTA 5 که حل نشده باقی مانده‌اند- گیمفا