برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده براساس انیمه‌ ها

سهراب قربانی
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

در این مقاله به معرفی برترین و بدترین فیلم‌های لایو اکشنی که تا به حال براساس انیمه‌ها ساخته شده‌اند، خواهیم پرداخت.

معمولاً فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها، اکثراً فیلم‌هایی افتضاح از آب درمی‌آیند. علت این موضوع را می‌توان در عدم انعطاف‌پذیری فیلم‌های لایو اکشن در مقایسه با انیمیشن‌‌ها و همچنین زمان کوتاه و مختصر این فیلم‌ها در مقایسه با زمان بلند انیمه‌ها دانست.

درست است که کار اقتباس از انیمه‌ها و تبدیل آن‌ها به فیلم‌های لایو اکشن، کار آسانی نخواهد بود ولی با این حال بسیاری از فیلم‌ها موفق شده‌اند که از این چالش، سربلند و موفق بیرون آیند.

در ابتدا، به سراغ برترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها خواهیم رفت.

موفق‌ترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها را فیلم‌های زیر تشکیل می‌دهند:

Gintama

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم اکشن‌-کمدی «گینتاما»، محصول سال ۲۰۱۷ استودیو فیلم‌سازی Warner Bros. Pictures Japan می‌باشد.

این فیلم براساس انیمه‌ی بسیار موفقی با همین عنوان ساخته شده است. خود انیمه‌های Gintama نیز، اقتباسی از سری مانگاهای (کمیک یا رمان گرافیکی نشات گرفته‌ از ژاپن) بسیار مشهور خلق شده توسط هیداکی سورچی (Hideaki Sorachi)، با همین نام می‌باشد.

انیمه‌ی Gintama، یکی از موفق‌ترین و مشهور‌ترین انیمه‌های پخش شده در کشور ژاپن به حساب می‌آید. این انیمه، با شکستن دیوار چهارم، اشارات متعدد به فرهنگ عامه مردم و همچنین بردن مخاطبان خود به ماجراجویی‌های بسیار خنده‌دار و جذاب، توانسته طرفداران پر و پا قرص بسیاری را جذب خود کند.

وظیفه‌ی هدایت نسخه‌ی لایو اکشن و اقتباسی این انیمه را، نویسنده و کارگردان مطرح ژاپنی با نام یوئیچی فوکودا (Yūichi Fukuda) بر عهده داشته است.

نسخه‌ی لایو اکشن این انیمه نیز درست مانند منبع اقتباسش، موفق شده با به کار بردن صحیح عناصری مانند طنز و معرفی رضایت‌بخش قهرمان داستان، فیلم بسیار جذاب و موفقی را خلق کند.

علاوه بر این، این فیلم توانسته فروش بسیار فوق‌العاده‌ای را نیز در باکس آفیس تجربه کند.

Rurouni Kenshin

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم اکشن و ماجراجویی «شمشیرزن دوره‌گرد»، محصول بسیار موفق و پرفروش کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۲ می‌باشد.

این فیلم براساس انیمه‌ی بسیار مشهوری در کشور ژاپن با عنوان Samurai X ساخته شده است. خود این انیمه نیز، اقتباسی از سری مانگا‌های بسیار موفقی در سال ۱۹۹۴ با همین عنوان می‌باشد.

این مانگاها توسط هنرمند مطرح ژاپنی با نام نوبوهیرو نیشیواکی (Nobuhiro Watsuki) خلق شده است.

کاراکتر کنشین هیمورا در انیمه‌ی ساخته شده براساس این مانگاها (که با عنوان Samurai X نیز شناخته می‌شود)، یکی از مشهورترین کاراکترهای حاضر در انیمه‌های ژاپنی به حساب می‌آید.

انیمه‌ی Samurai X داستان جذاب یک سامورایی مشهور در دوران میجی (دورانی چهل‌وپنج ساله از تاریخ ژاپن که در آن امپراتور می‌جی قدرت را در دست داشت) را روایت می‌کند. این انیمه موفق شده داستان این سامورایی را به شکلی بسیار جذاب و از لحاظ تاریخی معتبر به تصویر بکشد.

در ابتدا به نظر می‌رسید که ساخت فیلمی لایو اکشن براساس این انیمه، کاری بسیار مشکل خواهد بود ولی در نهایت کارگردان این پروژه با نام کیشی اوتومو (Keishi Ohtomo) موفق شد که فیلمی بسیار موفق و فوق‌العاده را براساس آن خلق کند.

علاوه بر این، موفقیت فیلم اکشن و ماجراجویی Rurouni Kenshin به قدری بوده که حتی باعث شده این فیلم، تبدیل به یک سه‌گانه نیز شود.

Alita – Battle Angel

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم علمی–تخیلی و پرهزینه‌ی «آلیتا: فرشته جنگ»، محصول سال ۲۰۱۹ کمپانی فاکس می‌باشد.

این فیلم براساس انیمه‌ی بسیار محبوبی در سال ۱۹۹۳ با نام Battle Angel Alita ساخته شده است. خود این انیمه نیز، اقتباسی بسیار موفق از سری مانگاهای Battle Angel Alita به شمار می‌رود.

این انیمه داستان دختر سایبورگی به نام آلیتا، در دنیایی پسارستاخیزی را روایت می‌کند. انیمه Battle Angel Alita‌ را می‌توان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین انیمه‌های پخش شده در کشور ژاپن، در دهه‌ی ۱۹۹۰ قلمداد کرد.

نسخه‌ی لایو اکشن این انیمه برخلاف انتظارها توانسته، فیلمی بسیار جذاب و اقتباسی بسیار تماشایی از آب درآید.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مطرح آمریکایی با نام رابرت رودریگز (Robert Rodriguez) بر عهده داشته و کار تولید آن را نیز جیمز کامرون (James Cameron) انجام داده است.

علی‌رغم فروش ضعیف این فیلم در باکس آفیس، فیلم علمی–تخیلی Alita: Battle Angel موفق شده که علاوه بر راضی نگه داشتن طرفداران سرسخت این انیمه، اقتباسی وفادارانه و بسیار دیدنی را از آن خلق کند.

Ace Attorney

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم دادگاهی و کمدی «وکیل تک»، محصول سال ۲۰۱۲ کشور ژاپن با کارگردانی فیلم‌ساز پرکار و جنجال‌برانگیز ژاپنی با نام تاکاشی میکه (Takashi Miike) می‌باشد.

این فیلم براساس انیمه‌ی‌ بسیار محبوبی با همین عنوان ساخته شده است. علاوه بر این فیلم، این انیمه منبع اقتباس بازی‌های ویدیویی بسیار مشهور کمپانی کپکام با نام Ace Attorney نیز می‌باشد.

فیلم Ace Attorney توانسته با سکانس‌های عجیب و غریب و تماشایی خود در دادگاه، عنصر طنز و تکنیک‌های بسیار مبتکرانه‌ی فیلم‌سازی، داستان این انیمه را به شکلی عالی و صحیح به پرده‌ی سینماها بیاورد.

Blade Of The Immortal

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم سامورایی «تیغه جاودانه» محصول مشترکی از کمپانی برادران وارنر و کمپانی فیلم‌سازی انگلیسی Arrow Films در سال ۲۰۱۷ می‌باشد.

این فیلم سامورایی، اقتباسی از انیمه‌ی بسیار مشهوری در سال ۲۰۰۸ با همین نام می‌باشد. فیلم Blade Of The Immortal نیز درست مانند فیلم Ace Attorney، محصول دیگری با کارگردانی تاکاشی میکه به حساب می‌آید.

فیلم تیغه جاودانه، داستان سامورایی سرگردانی با نام مانجی و زندگی جاودانه‌ی او که پر از نبردهای خونین و غم‌انگیز می‌باشد را روایت می‌کند.

نقش کاراکتر مانجی را در این فیلم، بازیگر مطرح ژاپنی با نام تاکویا کیمورا (Takuya Kimura) ایفا کرده است.

تاکاشی میکه توانسته با تکنیک‌های فیلم‌سازی خاص خود، نبرد‌های خونین و خط داستانی شلوغ این انیمه را به خوبی در این فیلم به تصویر بکشد.

از نکات مثبت حاضر در این فیلم می‌توان به سکانس‌های اکشن وحشیانه ولی در عین حال درخشان آن و بازی فوق‌العاده‌ی گروه بازیگری حاضر در آن اشاره کرد.

بسیاری بر این باور هستند که این عنوان، یکی از برترین فیلم‌های لایو اکشنی است که تا به حال براساس انیمه‌ها ساخته شده است.

اکنون نوبت آن است که نگاهی به بدترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها بیندازیم.

 بدترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها را فیلم‌های زیر تشکیل می‌دهند:

Riki-Oh: The Story of Ricky

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم رزمی Riki-Oh: The Story of Ricky، محصول سال ۱۹۹۱ کشور چین می‌باشد.

این فیلم براساس سری مانگا‌های بسیاری محبوبی در دهه‌ی ۱۹۹۰ با عنوان Ricki-Oh ساخته شده است. این عنوان که توسط فیلم‌ساز چینی با نام لام نگای کای (Lam Ngai Kai) کارگردانی شده، هیچگونه شباهتی به منبع اقتباسش ندارد.

فیلم رزمی Riki-Oh: The Story of Ricky برخلاف منبع اقتباسش، به جای تمرکز بر روی مسائلی جدی و غم‌انگیز مانند انتقام، تمرکز خود را بیشتر بر روی عناصر خنده‌دار قرار داده است.

علاوه بر این، به لطف بازی ضعیف گروه بازیگری حاضر در این فیلم، دوبله‌ی افتضاح نسخه‌ی انگلیسی زبان آن و در نهایت سکانس‌های اکشن اغراق‌آمیز و زننده‌اش، این فیلم را به راحتی می‌توان یکی از بدترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها در ۵۰ سال اخیر نام‌گذاری کرد.

Speed Racer

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم اکشن و مسابقه‌ای «مسابقه سرعت»، محصول کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۰۸ می‌باشد.

این فیلم براساس انیمه‌ی بسیار محبوبی در دهه‌ی ۱۹۶۰ با عنوان Mach GoGoGo (که با نام Speed Racer نیز شناخته می‌شود)، ساخته شده است.

وظیفه کارگردانی این فیلم را خواهران واچوفسکی‌ (The Wachowskis) بر عهده داشته‌اند. از کارهای قبلی آن‌ها می‌توان به سری فیلم‌های بسیار مشهور ماتریکس اشاره کرد.

درست است که فیلم اکشن Speed Racer، یکی از بهترین‌ فیلم‌های کارگردانی شده توسط این دو کارگردان به حساب می‌آید ولی این فیلم در مقایسه با منبع اقتباسش، فیلمی بسیار ضعیف و اقتباسی کاملاً افتضاح می‌باشد.

مشکل اصلی این فیلم را می‌توان در استفاده بیش از حد خواهران واچوفسکی‌ از جلوه‌های ویژه‌ کامپیوتری و در نتیجه تبدیل شدن آن به عنوانی بسیار مصنوعی و غیرطبیعی یافت.

علاوه بر این، این فیلم به جای این‌که تمرکز اصلی خود را بر روی مسائل مهمی مانند توسعه کاراکترها و منسجم کردن طرح داستانی خود قرار دهد، بیشتر به خلق کردن جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و سکانس‌های اکشن پر زرق و برق پرداخته است.

علی‌رغم موفقیت این فیلم، این عنوان را قطعاً می‌توان یکی از بدترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها به حساب آورد.

Devilman

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم ابرقهرمانی Devilman، محصول سال ۲۰۰۴ سینمای کشور ژاپن می‌باشد.

این فیلم اقتباسی از سری مانگاهای Devilman و انیمه‌ی مشهوری که براساس آن ساخته شده، می‌باشد. سری مانگاهای Devilman را نویسنده‌ و طراح مشهور ژاپنی با نام گو ناگای (Go Nagai) خلق کرده است.

وظیفه‌ی کارگردانی نسخه‌ لایو اکشن این انیمه را فیلم‌ساز ژاپنی با نام هیروکی ناسو (Hiroyuki Nasu) بر عهده داشته است.

متأسفانه فیلم ساخته شده براساس این انیمه، عنوانی بسیار بد ساخت، عجیب و غریب و با جلوه‌های ویژه‌ افتضاح و غیر قابل تحمل از آب درآمده است.

به گفته‌ی بسیاری از علاقه‌مندان به انیمه، این فیلم را می‌توان یکی از بدترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها به حساب آورد.

The Last Airbender

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم بسیار مشهور «آخرین بادافزار»، یکی از گران‌ترین فیلم‌های ساخته شده براساس انیمه‌ها و محصول سال ۲۰۱۰ کمپانی پارامونت پیکچرز می‌باشد.

این فیلم براساس انیمه‌ای بسیار مشهور و محبوب با عنوان Avatar: The Last Airbender ساخته شده است.

وظیفه‌ی هدایت نسخه‌ی لایو اکشن این انیمه را کارگردان مشهور آمریکایی با نام ام. نایت شامالان (M. Night Shyamalan) بر عهده داشته است.

فیلم اکشن-فانتزی The Last Airbender برخلاف منبع اقتباسش، عنوانی با فیلم‌نامه‌ی بسیار ضعیف، خسته‌کننده و شلوغ می‌باشد. این فیلم را به راحتی می‌توان فاجعه‌ای تمام عیار و فیلمی بسیار ضعیف نام‌گذاری کرد.

امیدواریم سریال لایو اکشنی که کمپانی نتفلیکس قرار است در آینده براساس این انیمه تولید کند، به سرنوشتی مانند این فیلم دچار نشود.

Dragonball Evolution

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

فیلم فانتزی «تکامل دراگون‌بال» محصول سال ۲۰۰۹ کمپانی فاکس می‌باشد.

این فیلم براساس انیمه‌ی تلویزیونی بسیار محبوبی با نام Dragon Ball Z ساخته شده است. این انیمه را به راحتی می‌توان یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین انیمه‌های پخش شده در تاریخ به حساب آورد.

با توجه به محبوبیت بسیار بالای آن و طرفداران پروپاقرص و بی‌شمار این انیمه، انتظارها از نسخه‌ی لایو اکشن آن نیز بسیار بالا بوده است.

متأسفانه این فیلم موفق نشده که حتی در حد بدترین قسمت پخش شده از این انیمه ظاهر شود. فیلم فانتزی و اکشن Dragonball Evolution، پر از جلوه‌های ویژه‌ی افتضاح و غیرقابل تحمل به همراه سکانس‌های اکشن خنده‌دار و داستانی خسته‌کننده می‌باشد.

این عنوان به قدری بد بوده که حتی نویسنده‌ی آن نیز پس از مدتی، به جهت نوشتن فیلم‌نامه‌ی‌ این پروژه، از طرفداران این انیمه به صورت رسمی عذرخواهی کرده است.

منبع: اسکرین‌رنت

DARKSIRENmatrix4221489مینو فرجیMEYSAMB300Sیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما
برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین و بدترین فیلم‌ های ساخته شده بر اساس انیمه‌ ها- سینما