نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا

نمرات منتقدان به فیلم West Side Story

علی محمدپناه
۱۵:۳۱ ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
فیلم west side story

منتقدان به ستایش فیلم West Side Story ساخته استیون اسپیلبرگ پرداختند.

منتقدان در کل نظرات بسیار مثبتی نسبت به فیلم داستان وست ساید (West Side Story) داشتند. این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، بازسازی فیلمی موزیکال به همین نام محصول سال ۱۹۶۱ میلادی است. فیلم‌نامه این فیلم توسط تونی کوشنر (Tony Kushner) نوشته شده است.

تقریبا همگی منتقدان نظرات مثبتی در مورد فیلم داستان وست ساید داشته‌اند. با اینکه این فیلم یک بازسازی از یک اثر کلاسیک و شناخته‌شده است اما موفق شده تا تحسین منتقدان را برانگیزد و نمرات خوبی از آنها بدست بیاورد.

از ۷۵ نقد منتشر شده برای فیلم داستان وست ساید در وب سایت راتن تومیتوز، این فیلم امتیاز ۹۵ درصد را کسب نموده است. منتقدان در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۸۵ درصد را به این فیلم داده‌اند. این امتیاز بر اساس ۳۶ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت بوده است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم داستان وست ساید قرار گرفته است.

فیلم داستان وست ساید west side story

«۱۰۰/۱۰۰ The Telegraph | منتقد: رابی کالین»

مطمئنا نیازی به معرفی شایستگی استیون اسپیلبرگ و نویسنده کوشنر در اینجا نیست. جنبه‌ها و موضوعات فیلم داستان وست ساید همانطور که در نمایش موزیکال و اصلی خود به‌جا بوده‌اند، در این فیلم نیز شایسته و مناسب هستند. داستان این فیلم در طی زمان کهنه نشده است و استیون اسپیلبرگ به خوبی موفق شده تا آن را به نمایش بگذارد.

«۱۰۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

فیلم داستان وست ساید دارای جنبه‌های تئاتری بسیار زیادی است و استیون اسپیلبرگ اصلا سعی نداشته تا این جنبه‌های نشات گرفته از نمایش موزیکال اصلی را پنهان نماید. تسلط فنی او در این فیلم واقعا هیجان‌انگیز است.

«۱۰۰/۱۰۰ Empire | منتقد: هلن اوهارا»

فیلم داستان وست ساید، اثری بی‌ریا و ناراحت‌کننده است. به نظر می‌رسد که استیون اسپیلبرگ موفق شده تا اقتباسی وفادار نسبت به ریشه‌های این داستان بسازد. این در حالی است که این کارگردان توانسته تا داستان را برای مخاطبان دنیای مدرن نیز جذاب نشان دهد.

«۹۱/۱۰۰ The GuEntertainment Weekly | منتقد: لیا گریبلات»

سازندگان فیلم داستان وست ساید بسیار هوشمندانه عمل کردند و به کتاب آرتور لورنتس (Arthur Laurents)، موزیک لئونارد برنشتاین (Leonard Bernstein) و شعرهای استیون ساندهیم (Stephen Sondheim) وفادار باقی ماندند. آنها همچنین برخی از جنبه‌های فیلم را برای جذب مخاطبان نسل جدید، آپدیت کردند. آنها توانستند تا فیلمی جذاب و تماشایی خلق کنند.

«۹۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

بسیاری از افراد نسبت به اعتماد به نفس بسیار زیاد استیون اسپیلبرگ در ساخت این بازسازی بسیار نگران بودند. با این حال، اسپیلبرگ موفق شده تا اثری بسیار رضایت‌بخش و تماشایی خلق کند. این اثر، یک زرق و برق مختص خود را دارد.

«۸۳/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

فیلم داستان وست ساید، یک اثر موزیکال شگفت‌انگیز و ماهرانه از استیون اسپیلبرگ به شمار می‌رود. این فیلم شما را درگیر خود نگه می‌دارد و تا پایان داستان، شما را همراهی می‌کند.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

استیون اسپیلبرگ موفق شده تا اولین فیلم موزیکال خود را با موفقیت کارگردانی نماید. نویسنده فیلم‌نامه فیلم نیز موفق شده تا داستان این اثر کلاسیک را به‌روز نماید و به شیوه‌ای، آن را نسبت به آثار قبلی، متمایز کند.

«۶۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مای عبدالباکی»

چیزهای بسیار زیادی در فیلم داستان وست ساید وجود دارند که می‌توان آن‌ها را دوست داشت. از جمله این چیزها می‌توان به جزئیات تماشایی، حس فیلم، نقش‌آفرینی‌های موزیکال و جنبه‌های آپدیت‌ شده فیلم اشاره کرد. با این حال، برخی تغییرات در این فیلم نسبت به آثار قبلی صورت گرفته که با وجود تلاش‌های بسیار فیلم‌سازان، به خوبی عملی نشدند. هر چند، بازیگران فیلم موفق شدند تا یک نمایش عالی از خود به جای بگذارند.

MEYSAMB300

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alieath گفت:

    بدترین چیزی که میتونم باهاش توی سینما مواجه بشم اینه که ببینم یه بازیگر توی ۱۰۰تا فیلمو نقش تنها یه عملکرد یکسان رو از خودش نشون میده… مخصوصا اگه بخاطر اون فیلم معروف شده باشه

    واقعا بازیگرایی مثل دنیل دی-لوئیس کریستین بیل باید ازشون به عنوان یه افسانه یاد بشه که داخل هر فیلم خودشونو زیر پوست و استخون شخصیت‌شون پنهون میکنن

    نه مثل دوانی جانسون و همین شخص انسل انگورت که فقط میانو دیالوگا رو با شخصیت اصلی خودشون تحویل مخاطب میدن.

    AldiaETERNALMANعلی
نمرات منتقدان به فیلم West Side Story - گیمفا