چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟

امیرحسین رنجبر
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

در این مقاله آموزشی قصد داریم چندین روش قانونی بازی کردن را با کمترین هزینه ممکن به شما معرفی کنیم. این مقاله برای کاربران درون ایران مناسب‎‌‌تر است.

همه ما دوست داریم بازی‌هایمان را به صورت قانونی تجربه کنیم. با قانونی بازی کردن، نه تنها مستقیما از استودیو مورد علاقه خود حمایت می‌کنیم، بلکه حس رضایت خاصی به ما دست می‌دهد؛ گویا ما هم بخشی از جامعه آماری رسمی خریداران بازی هستیم. علاوه بر این‌ها، گاهی خدماتی به ما ارائه می‌شود که در صورت تجربه غیرقانونی، از آن‌ها بهره‌مند نخواهیم شد. مشکل اصلی اینجاست که کشور ایران هیچ رسمیتی در بازار فروش شرکت‌های خارجی ندارد. بازی‌های جدید برای کشور ایران عرضه نمی‌شوند؛ در نتیجه ما با درآمد ریالی، باید به دلار خرید کنیم.

تورم سرسام‌آور مزید بر علت شده تا نتوانیم مانند گذشته، به خرید بازی بپردازیم و به شیوه‌های غیرقانونی روی بیاوریم. با این وجود اگر هنوز به دنبال یک خرید بازی قانونی هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم چندین روش قانونی بازی کردن را با کمترین هزینه ممکن به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این مطلب تنها نحوه بهره‌مندی از یک تجربه قانونی روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن، ایکس باکس، پی‌سی و نینتندو سوییچ را پوشش می‌دهد. با گیمفا و ادامه این مطلب آموزشی همراه باشید…

نحوه تجربه قانونی بازی‌های PlayStation:

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

کنسول‌های پلی‌استیشن، همواره عضوی جدانشدنی‌ از خانه گیمرهای ایرانی به حساب آمده‌اند. از همان نسل پنجم که PS1 انقلابی در کنسول‌های خانگی ایجاد کرد، تا PS2 که پرفروش‌ترین کنسول تاریخ به شمار می‌رود، کنسول‌های پلی‌استیشن در ایران خریداران زیادی داشته است. هرچند در نسل هفتم متقاضیان Xbox 360 به مراتب بیشتر از PS3 بود، اما این روند تا نسل هشتم و PS4 هم ادامه پیدا کرد؛ به طوری که PS4 محبوب‌ترین کنسول خانگی گیمرهای ایرانی در نسل هشتم بود. با این وجود، تعداد بازیکنانی که بازی‌ها را به صورت کپی روی هارد یا اکانت هکی تجربه می‌کردند، بسیار زیاد بوده و هست.

خوشبختانه روش‌های زیادی روی کنسول پلی‌استیشن وجود دارد که قانونی بازی کردن را برای گیمرها میسر می‌کند. طبیعتا راحت‌ترین و ساده‌ترین کار برای خرید بازی روی فروشگاه PSN، خرید گیفت کارت به منظور خرید به صورت مستقیم است. علاوه بر این‌ها اگر حوصله هیچ‌کدام از این‌کارها را ندارید، می‌توانید با خرید دیسک و وارد کردن آن روی کنسول دیسک‌خور خود، به نصب و تجربه بازی‌ها بپردازید. نکته اینجاست که هر دو روش ذکر شده، هزینه زیادی را روی دست گیمر می‌گذارند. هدف مقاله ما خرید با کمترین هزینه است.

اگر از کسانی هستید که به خرید اکانت یا سرویس اعتقاد ندارید و بازی‌ها را با گیفت کارت و به صورت مستقیم می‌خرید، یک راه وجود دارد که خرج شما را به حداقل می‌رساند. در تخفیفات ماهانه خرید خود را انجام دهید. در طول سال به مناسبت‌های مختلف، تخفیفات جالب و گاها فوق‌العاده‌ای در فروشگاه پلی‌استیشن اعمال می‌شود. همین الان ما تخفیفات Black Friday را گذراندیم، چند روز بعد تخفیفات کریسمس و سال نو از راه می‌رسند. در ادامه نیز به مناسبت ورود به فصل بهار و تابستان، تخفیفاتی جذاب را شاهد خواهیم بود.

یعنی شما می‌توانید با پس‌انداز ۱۵۰ هزار تومان در طول ۱۲ ماه، یک گیفت کارت ۶۰ دلاری در تخفیفات بلک فرایدی خریداری کنید و در نهایت با آن ۶۰ دلار، چندین و چند بازی بخرید (البته که قیمت دلار همواره مسیری صعودی را طی می‌کند و نمی‌توان چندان به پس‌انداز هم اعتنا کرد). فراموش نکنید نیازی نیست لزوما بازی‌ها را در روز عرضه بخرید. تنها بعد از گذشت یک الی دو سال از عرضه یک بازی، قیمت آن می‌تواند یک سوم یا حتی یک چهارم قیمت اولیه خود شود. حتی خرید دیسک هم با استفاده از راه خرید و فروش مجدد، می‌تواند یکی از راه‌های اقتصادی بازی کردن باشد.

حال تصور می‌کنیم شما قصد خرید بازی‌های بیشتری را دارید و یا از پس هزینه‌های خرید مستقیم با گیفت کارت یا دیسک بر نمی‌آیید. هنوز چندین راه روی میز باقی مانده است. اگر از کاربران پلی‌استیشن هستید، حتما نام اکانت‌های ظرفیتی تا حالا به گوشتان خورده است. حال سوال اینجاست که اکانت‌های ظرفیتی چه نوع اکانت‌هایی هستند؟ همانطور که از اسمش پیداست، هر اکانت ظرفیتی تنها یکی از چند بخش مالکیت بازی را در اختیار شما می‌گذارد. سونی یک قابلیت Share یا Family دارد که با استفاده از آن می‌توانید اکانت خود را با اکانت یکی از دوستانتان شریک شوید. با انجام این کار، بازی‌هایی که شما می‌خرید روی اکانت دوستتان نیز قابل بازی است و بالعکس.

حال فروشنده‌های ایرانی از این قابلیت استفاده کرده و چیزی به نام اکانت‌های ظرفیتی را به وجود آورده‌اند. اکانت‌های پلی‌استیشن، سه ظرفیت دارند که دوتای این ظرفیت‌ها قانونی و یکی دیگر از آن‌ها در واقع دور زدن قوانین سونی است. در واقع تقسیم یک بازی به سه اکانت، قیمت آن را نیز بنا بر ارزش هر ظرفیت، کاهش می‌دهد. این‌گونه شما می‌توانید با هزینه کمتر، بازی‌ها را تجربه و یا حتی پیش‌خرید کنید. ظرفیت‌های دو و سه، دو ظرفیت قانونی پلی‌استیشن هستند. ظرفیت دو بهترین و البته گرانترین ظرفیت کنسول است. شما با خرید این ظرفیت، نه تنها می‌توانید بازی را روی اکانت خود تجربه کنید، بلکه دیگر نیازی به ورود مجدد به اکانت یا آنلاین کردن کنسول نیست.

می‌شود این‌طور بیان کرد که خرید یک بازی به صورت اکانت ظرفیت دو، تفاوتی با خرید مستقیم آن روی حسابتان ندارد. تمام تروفی‌های بازی نیز روی اکانت خودتان ذخیره خواهند شد. ظرفیت سه اما داستان متفاوتی دارد. قیمت آن به مراتب ارزان‌تر از قیمت اکانت ظرفیت دو است و نمی‌توانید بازی‌هایش را روی اکانت شخصی خود تجربه کنید. علاوه بر این‌ها، باید کنسول را آنلاین کنید تا بتوانید وارد بازی شوید. تایید لایسنس برای هر یک ساعت هم از مشکلات تجربه بازی با اکانت ظرفیت سوم است. اگر توان هزینه بیشتری را دارید، توصیه می‌شود حتما از اکانت‌های ظرفیت دوم استفاده کنید؛ چرا که سطح دسترسی و مالکیت آن به مراتب آسان‌تر و بیشتر است.

تا الان با دو ظرفیت از اکانت‌های قانونی پلی‌استیشن آشنا شدید؛ اما ظرفیت آخر کجاست؟ یک ظرفیت دیگر روی اکانت‌های پلی‌استیشن به فروش می‌رود که ظرفیت یک نام دارد. شما نمی‌توانید به جز مواقعی که قصد دانلود بازی را دارید، کنسول را به اینترنت متصل کنید؛ چرا که با انجام این‌کار، دیگر اجازه‌ی ورود به بازی را نخواهید داشت. محدودیت‌ها در تجربه اکانت‌های ظرفیت یک در بالاترین درجه قرار دارد؛ به همین منظور قیمت آن یک سوم قیمت اکانت ظرفیت‌های دو و سه است.

همانطور که گفته شد، استفاده از اکانت‌های ظرفیت یک چندان قانونی نیست. با این وجود، مشکل یا خطری برای کنسول شما ایجاد نمی‌کند و احتمال بن شدن شما تقریبا صفر است. در نهایت توجه داشته باشید که حتما اکانت‌های ظرفیتی خود را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. برخی از فروشنده‌ها می‌توانند با استفاده از کردیت کارت‌های فیک و تقلبی، اقدام به خرید بازی کنند که در صورت شناسایی آن‌ها توسط سونی، امکان بن شدن کنسول را بالا می‌برد. در نتیجه در انتخاب فروشگاه‌ها و فروشنده‌های خود نهایت دقت را به عمل آورید.

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

هنوز توان مالی خرید بازی را ندارید؟ نگران نباشید، چرا که راه‌حل‌های ما هنوز به اتمام نرسیده است. یکی از راه‌های تجربه بازی که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، استفاده از سرویس‌های گیمینگ است. کنسول‌های PS4 و PS5 دو سرویس بازی در اختیار دارند که سطح دسترسی به بازی‌ها را بالاتر می‌برند. این دو سرویس PS Plus و PS Now نام دارند. شما برای تجربه بازی‌های پولی به صورت آنلاین و چند نفره، نیاز به خرید یک اشتراک PS Plus دارید. خوشبختانه سونی چند سال قبل، بازی‌های رایگان یا Free to Play را بدون نیاز به خرید اشتراک پلاس در دسترس بازیکنان قرار داد.

منتهی خدمات اصلی سرویس پلاس به خدمات آنلاین خلاصه نمی‌شود. اگر از دارندگان کنسول PS5 هستید، به محض خرید سرویس پلاس، به PS Plus Collection دسترسی پیدا خواهید کرد. این کالکشن یا مجموعه، در رویداد معرفی کنسول ‌PS5 به هواداران نمایش داده شد. این بسته شامل بیست عدد از بازی‌های پرطرفدار و محبوب نسل هشتم می‌شود. در این لیست نام بازی‌های بزرگی چون Batman Arkham Knight ،Bloodborne و God of War نیز دیده می‌شود. شما می‌توانید لیست کامل بازی‌های PS Plus Collection را در ادامه مقاله مشاهده کنید:

Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Call of Duty Black Ops 3: Zombies Chronicles
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Days Gone
Detroit: Become Human
Fallout 4
Final Fantasy XV
God of War
inFAMOUS: Second Sun
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet and Clank
Resident Evil 7: Biohazard
Uncharted 4
Until Dawn

علاوه بر این بیست بازی، سونی به صورت ماهانه سه الی شش بازی رایگان را در دسترس مشترکین سرویس پلاس قرار می‌دهد. تا الان که ۱۱ ماه از سال ۲۰۲۱ گذشته است، چیزی نزدیک به ۳۸ بازی برای این سرویس عرضه شده است. به محض اضافه کردن این بازی‌ها به Library خود، تا ابد صاحبشان خواهید بود؛ با این تفاوت که برای بازی کردنشان همیشه به اشتراک پلاس نیاز خواهید داشت. از مهم‌ترین بازی‌هایی که امسال برای این سرویس عرضه شد، می‌توانم به Mortal Kombat X، Knockout City، ‌Hitman 2، ‌ Call of Duty BO4، Battlefield V و Days Gone اشاره کنم.

شما می‌توانید لیست کامل بازی‌های رایگان سرویس پلاس را در سال جاری از این لینک مشاهده کنید. سرویس پلاس در سه تعرفه یک ماهه، سه ماهه و یک ساله به فروش می‌رسد که به ترتیب ۱۰ دلار، ۲۵ دلار و ۶۰ دلار قیمت دارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حدالامکان اشتراک‌های یک ساله پلاس را خریداری کنید. اگر بخواهید به صورت ماهانه برای سرویس پلاس هزینه کنید، در طول یک سال ۱۲۰ دلار پول داده‌اید که دو برابر تعرفه یک ساله آن است. اشتراک یک ماهه پلاس در ایران با قیمت دویست و پنجاه هزار تومان به فروش می‌رسد.

دیگر سرویس اشتراکی پرطرفدار پلی‌استیشن، PS Now نام دارد. این سرویس که ساز و کارش بیشتر مشابه‌ سرویس‌هایی چون Gamepass است، دسترسی به بیش از ۲۰۰ بازی را در اختیارتان قرار می‌دهد. نه تنها با خرید PS Now به صدها بازی دسترسی پیدا می‌کنید، بلکه سونی به صورت ماهانه به لیست این عناوین اضافه می‌کند. جالب است بدانید که امکان تجربه بازی‌های PS3 و PS2 نیز با این سرویس امکان‌پذیر است؛ با این تفاوت که شما مجبور به استریم کردن بازی‌ها روی Cloud هستید. البته برای تجربه‌ بازی‌های PS4 و PS5 به صورت آفلاین ممانعتی وجود ندارد و می‌توانید آن‌ها را در هارد کنسول خود ذخیره کنید.

بازی‌های جذاب زیادی از جمله Mafia Definitive Edition ،The Last of Us Part 2 و Fallout 76 در سال ۲۰۲۱ به این سرویس اشتراکی اضافه شد. همچنین شما می‌توانید لیست کامل عناوین قابل بازی سرویس PS Now را از این لینک مشاهده کنید. قیمت تعرفه‌های ماهانه PS Now تفاوت خاصی با Plus ندارد، منتهی در حال حاضر اشتراک یک ماهه آن در دسترس نیست. لازم است که دوباره ذکر کنم، برای خرید غیرمستقیم سرویس‌های PS Now و PS Plus تنها به فروشنده‌های معتبر مراجعه کنید.

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

همانطور که مطالعه کردید، راه و روش‌های مختلفی برای تجربه بازی‌های پلی‌استیشن به صورت قانونی وجود دارد. اگر توانایی مالی شما به هیچ‌کدام از آن روش‌های ذکر شده نمی‌رسد، خود را سرزنش نکنید؛ چرا که هنوز ایران زیرمجموعه قوانین کپی‌رایت به حساب نمی‌آید. اگر پلی‌استیشن دارید، سعی کنید حداقل برای وجدانتان قانونی بازی کنید.

نحوه تجربه قانونی بازی‌های ‌Xbox:

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

خرید بازی‌های ایکس باکس به صورت قانونی، تقریبا مشابه روش‌هایی است که برای کنسول پلی‌استیشن معرفی کردیم. شما می‌توانید همانند روش‌های ذکر شده، اقدام به خرید گیفت کارت و خرید بازی در تخفیفات مختلف کنید. تجربه ثابت کرده قیمت دیسک‌های دست دوم ایکس باکس در ایران، تا حدودی ارزان‌تر از دیسک‌های پلی‌استیشن است. همچنین به عنوان مخاطب دو کنسول پلی‌استیشن و ایکس باکس، معمولا تخفیفات بهتری در فروشگاه مایکروسافت مشاهده کردم (سرویس Gold معمولا تخفیفات اختصاصی خوبی را برای بازی‌ها اعمال می‌کند).

با این حال، خرید بازی به صورت ظرفیتی برای کاربران ایکس باکس هم میسر است. ایکس باکس سه نوع اکانت قانونی دارد که به ظرفیت‌های کامل، هوم و غیر هوم (عادی) خلاصه می‌شوند. درست همانند سونی، مایکروسافت هم قابلیت Share بین دو اکانت را برای بازیکنان فراهم کرده است. شما می‌توانید یک اکانت را روی کنسول خودتان وارد کرده و سپس آن را روی ایکس باکس خود هوم کنید. سپس می‌توانید آن اکانت را به دوستتان بدهید و بدون وارد شدن به آن اکانت، بازی‌ها را روی حساب اصلی خود تجربه کنید. منتهی دوست شما که این‌جا ظرفیت غیر هوم محسوب می‌شود، محدودیت‌هایی دارد که در ادامه توضیح می‌دهم.

اکانت ظرفیت هوم ایکس باکس، دقیقا همان ظرفیت دو پلی‌استیشن است. یعنی همان خدمات و سطح دسترسی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما برای تجربه بازی‌های اکانت هوم، نیازی ندارید مستقیما وارد آن اکانت شوید یا کنسول خود را آنلاین کنید. این در حالی است که برای تجربه‌ بازی‌های اکانت غیر هوم، کنسولتان باید همیشه به اینترنت متصل باشد. برتری که اکانت ظرفیتی غیر هوم نسبت به اکانت ظرفیت سه پلی‌استیشن دارد، این است که کماکان امکان تجربه بازی روی اکانت شخصی خودتان را فراهم می‌کند. فرقی نمی‌کند بازی‌های اکانت ظرفیت هوم را تجربه کنید یا غیر هوم، اچیومنت‌ها تماما برای اکانت شخصی خودتان ثبت می‌شوند.

اکانت ظرفیت کامل هم حسابی است که حق مالکیت هر دو ظرفیت هوم و غیر هوم را به یک نفر می‌دهد. یعنی شما می‌توانید با اختیار خودتان، یکی از دو ظرفیت اکانت را به یک گیمر بفروشید. طبیعتا اکانت ظرفیت کامل بیشترین قیمت را دارد که بعد از آن ظرفیت‌ هوم و غیر هوم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. جدا از موارد ذکر شده، اکوسیستم ایکس باکس با سرویس گیم‌پس عجین شده است. اگر ایکس باکس دارید، باید حتما این سرویس فوق‌العاده را خریداری کنید. البته مایکروسافت چند سال پیش بسته‌ای را تحت نام گیم‌پس آلتیمیت معرفی کرد که هر دو سرویس گیم‌پس و Gold را در دسترس شما قرار می‌دهد.

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

به لطف اکانت‌های ظرفیتی، امکان خرید اکانت گیم‌پس هم فراهم شده است. فروشنده‌های ایرانی گاها با قیمت‌های خوبی نظیر هفتاد الی صد هزار تومان، اکانت‌های ظرفیتی و ماهانه گیم‌پس آلتیمیت را به فروش می‌رسانند. البته توجه کنید که این روز‌ها خرید‌های غیرقانونی گیم‌پس، در میان فروشنده‌ها رایج شده است که چند ماه قبل، موجب بن شدن کنسول‌های چندین نفر از کاربران ایرانی ایکس باکس شده بود. حتما در انتخاب منبع خرید خود دقت کامل را به خرج دهید. سرویس گیم‌پس آلتیمیت لیستی از صدها بازی را در دسترس شما می‌گذارد.

اضافه شدن بازی‌های فرست‌پارتی و انحصاری مایکروسافت برای این سرویس در روز عرضه، ارزش آن را دو چندان می‌کند. از ارزش خرید گیم‌پس همین بس که بازی Forza Horizon 5 با متای ۹۲، از روز انتشار در دسترس مخاطبین این سرویس قرار گرفت. حتی سرویس EA Play هم با خرید گیم‌پس آلتیمیت در دسترس شما قرار می‌گیرد که خود شامل بیش از پنجاه بازی مختلف می‌شود.

از طرفی سرویس دیگری به نام Gold هم در میدان حضور دارد. این سرویس نتوانسته در چند سال اخیر چندان جذاب عمل کند. تمام تمرکز و سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی گیم‌پس قرار دارد و همین موجب شد تا در دو سال اخیر، بازی‌های خوبی برای سرویس Gold عرضه نشود. مایکروسافت به صورت ماهانه، چهار بازی را برای ‌Xbox Live Gold عرضه می‌کند. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید با این سرویس، به تجربه بازی‌های آنلاین پولی روی کنسول‌های ایکس باکس بپردازید. شما می‌توانید لیست کامل بازی‌های سرویس گیم‌پس آلتیمیت را از این لینک مشاهده کنید.

شما همچنین می‌توانید سرویس‌های Gold، گیم‌پس و گیم‌پس آلتیمیت را به صورت جداگانه خریداری کنید. سرویس‌های گیم‌پس و گیم‌پس آلتیمیت با قیمت ماهیانه ۱۰ و ۱۵ دلار قابل خریداری هستند. همچنین برای ماه اول تنها با پرداخت یک دلار می‌توانید به سرویس آلتیمیت دسترسی پیدا کنید. اید‌ه‌آل‌ترین روش تجربه قانونی در کنسول‌های ایکس باکس، همین خرید گیم‌پس است که بیش از ۲۰۰ بازی در سبک‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. به همین راحتی می‌توانید بازی‌ها را در کنسول‌های ایکس باکس به صورت قانونی تجربه کنید.

نحوه تجربه قانونی بازی‌های Nintendo Switch

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

شاید خرید قانونی روی نینتندو سوییچ، سخت‌ترین و گران‌ترین راه برای تجربه بازی‌های روز باشد. از یک طرف به دلیل تقاضای کم، بازی‌های فیزیکی سوییچ با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند. از طرفی دیگر، بازی‌های دیجیتالی سوییچ کم‌تر از فروشگاه‌های دیگر تخفیف می‌خورند (خصوصا عناوین انحصاری نینتندو). حالا تکلیف چیست؟ باید برای خرید یک بازی روی نینتندو سوییچ میلیون‌ها تومان هزینه کنیم؟ جواب تا حدودی بله است. هرچند خیلی از ایرانی‌ها و خارجی‌ها، کنسول سوییچ خود را هک می‌کنند و با این راه هر بازی‌ای که بخواهند روی آن نصب می‌کنند؛ اما ما می‌خواهیم روش‌های قانونی را به شما معرفی کنیم.

روش خرید مستقیم، همان راه خرید گیفت کارت است که در دو قسمت قبلی مقاله توضیح دادیم. اما آیا می‌توان بازی‌ها را به صورت ظرفیتی روی کنسول سوییچ تجربه کرد؟ شاید برایتان جالب باشد اما چنین چیزی امکان‌پذیر است. بازی‌های نینتندو سوییچ هم در دو ظرفیت قانونی و یک ظرفیت غیرقانونی که به دور زدن قوانین نینتندو منجر می‌شود، خلاصه می‌شوند. تقریبا می‌شود ساز و کار اکانت‌های ظرفیتی نینتندو را مشابه اکانت‌های ظرفیتی پلی‌استیشن توصیف کرد.

اکانت‌های ظرفیت دو و سه با اختلاف قیمت اندک، روی کنسول شما وارد می‌شوند. بعد از وارد کردن اکانت‌ها و دانلود بازی، می‌توانید با حساب شخصی خودتان وارد بازی‌ها شوید. اکانت ظرفیت یک تقریبا یک دهم قیمت حساب‌های ظرفیتی دیگر به فروش می‌رسد و بسیار ارزان است. منتهی شما نمی‌توانید به صورت آنلاین به بازی بپردازید و به محض آنلاین شدن، بازی‌ها قفل می‌شوند. متاسفانه به دلیل تقاضای کم، تعداد فروشنده‌‌های اکانت ظرفیتی نینتندو در ایران، به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

نینتندو هم مانند دو کنسول دیگر، از سرویس آنلاین مخصوص خود پشتیبانی می‌کند. سرویس Nintendo Switch Online نه تنها امکان تجربه بازی‌های آنلاین را فراهم می‌کند، بلکه صدها بازی از کنسول‌های کلاسیک نینتندو تحت نام NES و SNES را در دسترس شما قرار می‌دهد. درست است که بازی‌های اختصاصی سوییچ برای این سرویس عرضه نمی‌شود، ولی باز هم یک روش برای بازی کردن است. سرویس Nintendo Switch Online در سه تعرفه یک ماهه، سه ماهه و یک ساله به فروش می‌رسد که به ترتیب ۴، ۸ و ۲۰ دلار قیمت دارند.

نهایتا به عنوان یک رسانه که هدفش آگاه‌سازی مخاطب است، خرید کنسول نینتندو را نمی‌توانم به همه عزیزان ساکن ایران پیشنهاد بدهم. در نهایت اگر روزی آن را تهیه کردید، خود را برای هزینه‌های بالای آن آماده کنید. نینتندو سوییچ یک کنسول پرخرج در ایران است.

نحوه تجربه قانونی بازی‌های PC

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

با وجود هزینه‌های زیادی که برای بستن یک سیستم بالارده خرج می‌شود، خرید بازی روی این پلتفرم، معمولا سادگی‌های مخصوص به خودش را دارد. منطور من بازی‌های کرکی یا اکانت‌های هکی فروشگاه‌های مختلف نیست، منظور من پلتفرم فوق‌العاده‌ای به نام استیم است. استیم یکی از فروشگاه‌های پرطرفدار خرید بازی روی ‌PC و سیستم‌‌عامل‌های آن است که توسط کمپانی Valve اداره می‌شود. چه چیزی این پلتفرم را نسبت به سایر فروشگاه‌ها متمایز می‌کند؟ قطعا جواب این سوال تخفیف‌های بی‌نظیر آن است. استیم انقدر در تخفیفات ماهانه خود عالی عمل می‌کند که طرفداران آن را اعتیادی برای خرید بازی توصیف کرد‌ه‌اند.

جدای از اینکه می‌توانید به صورت مستقیم، از ریجن آمریکا و به قیمت دلار بازی‌ها را بخرید، ما می‌خواهیم روشی بهتر به شما معرفی کنیم. کمپانی Valve با در نظر گرفتن قدرت خرید مردم در هر کشور و تمایل آن‌ها به تجربه بازی‌های قانونی، سیستمی طراحی کرده است که بازی‌ها در هر کشور، قیمت‌گذاری خاص خود را داشته باشند. به عنوان مثال کشور آرژانتین را تصور کنید. مردم این کشور توان مالی خوبی برای خرید به دلار ندارند؛ در عوض می‌توانند بازی‌ها را با نرخ پزو و قیمت دلاری به مراتب کمتری خریداری کنند. مثلا اگر فلان بازی با قیمت ۱۰ دلار در دسترس است، در ریجن آرژانتین تنها با پرداخت ۱.۵ دلار قابل خریداری است.

مثلا کشور روسیه را تصور کنید. مردم کشور روسیه اصولا بازی‌ها را به صورت کرکی تجربه می‌کنند. Valve برای اینکه اشتیاق خرید بازی‌ قانونی را در دل مردم روسیه بیشتر کند، قیمت‌گذاری کمتری برای بازی‌های آن ریجن طراحی کرده است. می‌خواهم به این نکته برسم که شما می‌توانید با ساخت یک اکانت استیم در ریجن‌هایی چون آرژانتین، ترکیه، روسیه، هند و برزیل، بازی‌ها را زیر قیمت جهانی خریداری کنید. چه چیزی بهتر از این؟ پیشنهاد می‌کنم که حتما یک اکانت آرژانتین برای خود بسازید و با دریافت گیفت کارت‌های پزو، اقدام به خرید کنید. همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف درخواست گیفت بازی در ریجن‌های مختلف کنید.

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

استیم تنها مرجع فروش بازی دیجیتالی روی PC نیست. Epic Games هم چند سال پیش با راه‌اندازی فروشگاه Epic Games Store وارد رقابتی جدی با Steam شد. سیستم ریجن‌بندی و قیمت‌گذاری فروشگاه Epic Games به خوبی استیم نیست اما همواره بازی‌های رایگان خوبی را در دسترس گیمرها قرار می‌دهد. فروشگاه GOG نیز گاها بازی‌هایی را به صورت رایگان عرضه می‌کند و البته تخفیفات خوبی هم در دسترس قرار می‌دهد. با این وجود کماکان فروشگاه استیم، ارزان‌ترین راه برای خرید بازی قانونی روی PC به حساب می‌آید.

ناشرهای معروفی چون Electronic Arts ،Ubisoft ،Rockstar و Activision، لانچرها و فروشگاه‌های مخصوص به خود را روی پی‌سی دارند. بعضی از آن‌ها مانند یوبی‌سافت و الکترونیک آرتز، سرویس‌های اشتراکی خاصی را مانند EA Play و +Ubisoft ارائه دادند که گزینه‌های خوبی برای تجربه بازی‌ها به حساب می‌آیند. فراموش نکنید که سرویس گیم‌پس برای پی‌سی نیز در دسترس است و می‌توانید از آن استفاده کنید. در کل روش‌های بی‌نهایتی برای خرید بازی قانونی روی PC وجود دارد که چندتا از آن‌ها را به شما معرفی کردم. شما از چه روشی استفاده می‌کنید؟

فارغ از اینکه از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید، روش‌های مختلفی برای تجربه قانونی بازی‌ها در دسترس است. روش‌هایی که شاید پنج سال قبل انقدر زیاد نبودند. فراموش نکنید سازندگان ساعت‌ها و حتی سال‌ها برای ساخت برخی بازی‌ها زحمت کشیده‌اند؛ پس اگر می‌توانیم، بهتر است از آن‌ها حمایت کنیم. شما از چه روش‌هایی برای تجربه قانونی بازی‌ها استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

GidoraP.morgan 𔓙KurosdamhazerMEYSAMB300AlirezaSniperArdalanاربابفریدSina Morgan𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Atomic Soldier🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا
چگونه با کمترین هزینه قانونی بازی کنیم؟ - گیمفا