برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال ۲۰۲۱

ابوالفضل مناف زاده
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بازار آشفته‌ی کارت‌های گرافیک در سال ۲۰۲۱ بیندازیم تا با سنجش موارد مختلف بتوانید بهترین گزینه‌ی ممکن را برای خود بیابید.

استفاده از کارت‌های گرافیکی قدرتمند نه تنها برای تجربه‌ی بازی‌ها یک نیاز اساسی محسوب می‌شود، بلکه برای انجام کارهای گرافیکی، مدل‌سازی سه‌بعدی، ویرایش ویدیو و حتی توسعه‌ی بازی نیز نیازمند آن‌ها خواهید بود. برای انجام کارهای روزمره از جمله تماشای فیلم، وبگردی، نیازهای روزمره مانند پخش ویدئو و مرور وب، نیازی به کارت‌های گرافیکی مجزا ندارید و استفاده از CPUهایی که میزبان پردازنده‌ی گرافیکی داخلی (iGPU) هستند چیزی بیشتر از “کافی” خواهد بود. اما اگر قصد دارید تا به وسیله‌ی رایانه‌ی شخصی خود بازی‌های مختلف و جدید را تجربه کنید، قطعاً نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند خواهید بود و فکر بهره‌گیری از iGPUها را از سرتان بیرون کنید.

خوشبختانه، این موضوع لزوماً به این معنا نیست که برای تجربه‌ی بازی‌ها و انجام کارهای مذکور به قوی‌ترین کارت گرافیک موجود در بازار نیاز خواهید داشت، زیرا برخی از کارت‌های گرافیکی ارزان قیمت می‌توانند در زمینه‌ی فعالیت‌های مدنظر شما عملکرد بسیار بهتری نسبت به بهترین و قدرتمندترین و صد البته گران‌قیمت‌ترین کارت‌های بازار داشته باشند.

با این حال، بر کسی پوشیده نیست که خرید کارت‌های گرافیکی طی دو سال اخیر خصوصاً در کشور ما به امری تقریباً غیر ممکن تبدیل شده است و برای دسترسی به آن‌ها باید هزینه‌هایی بسیار بیشتر از قیمت اصلی آن‌ها پرداخت. همانطور که اشاره شد، در حال حاضر این شرایط بنا به دلایلی مختلف در سراسر جهان یکسان است و حتی امسال و سال گذشته کارت‌های گرافیکی از تخفیف‌های مرسوم بلک فرایدی نیز بی‌نصیب ماندند و این نشان از تقاضای بسیار بالا و عرضه‌ی بسیار کم آن‌ها دارد.

چگونه مناسب‌ترین کارت گرافیک برای خود را انتخاب کنیم؟

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

انتخاب مناسب‌ترین کارت گرافیک و گزینش مناسب‌ترین کانفیگ رایانه‌های شخصی که خروجی‌ای متناسب با نیازمان را داشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود. البته، مسبب تمامی این دشواری‌ها تنها دو شرکت انویدیا (Nvidia) و AMD (و به زودی اینتل) هستند که با تولید کارت‌های مختلف چالشی شیرین را در اختیارمان قرار می‌دهند. اگرچه چنین به نظر می‌رسد که در گام اول باید یکی از این دو شرکت را برگزید، اما اولین قدم این است که نیاز خود را سنجیده و هدف خود از تهیه‌ی کارت گرافیک را بیابید.

به هر حال، خرید یک کارت گرافیکی بالا رده نظیر Nvidia GeForce RTX 3080 همواره در اولین مشاوره به خریداران توصیه می‌شود. این کارت‌های گرافیک به صورت تضمینی بالاترین کیفیت ممکن در انجام هر عملیاتی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند و خرید آن‌ها بدین معناست که تا سال‌های سال نیازی به تعویضشان نخواهید داشت. البته، این کارت گرافیکی قیمت عجیب و غریبی ندارد و در نظر داشته باشید که قیمت واقعی و رسمی این کارت تنها ۷۰۰ دلار است. در واقع، برچسب‌های حدوداً ۸۰ میلیون تومانی‌ای که در فروشگاه‌های مختلف به این محصول چسبانده شده‌اند، با عادی شدن اوضاع کنده خواهند شد و کم کم شاهد نزدیک شدن قیمت این کارت به نرخ واقعی‌اش خواهیم بود.

البته، کارت‌های پرچمدار AMD کمی ارزان‌تر از کارت‌های انویدیا هستند اما با شایعاتی که در مورد گران‌تر شدن کارت‌های گرافیک در سال آینده شنیده می‌شود، احتمالاً این اختلاف قیمت به نزدیک صفر خواهد رسید. در مجموع، خرید کارت‌های گرافیکی بالا رده تنها در صورتی عقلانی خواهد بود که هیچ مشکلی با پرداخت مبالغ سنگین نداشته باشید. در نقطه‌ی مقابل، اگر با محدودیت منابع مالی روبرو هستید، گزینه‌های بسیار معقول‌تر و مقرون به صرفه‌تری نیز در اختیار شما قرار دارند و هر شرکت کارت‌های مختلفی برای وضوح‌های ۱۰۸۰p ،۱۴۴۰p و یا ۴K توسعه می‌دهد تا با دامنه‌ی انتخاب گسترده‌تری روبرو شوید.

رزولوشن و ویژگی‌های بصری مدنظرتان چیست؟

یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب یک کارت گرافیک مناسب، رزولوشن یا وضوح تصویر است که رابطه‌ی مستقیم با میزان حافظه‌ی اختصاصی آن‌ها دارد. به عنوان مثال، یک کارت گرافیک مناسب برای وضوح ۱۰۸۰p ممکن است نیازمند ۸ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR6 باشد و این عدد برای وضوح ۱۴۴۰p به ۱۲ گیگابایت می‌رسد؛ وضوحی که کارت گرافیکی AMD Radeon RX 6700 XT به صورت اختصاصی برای آن تولید شده است.

اما موردی که عملکرد بین شرکت‌های مختلف را از یکدیگر متمایز می‌کند، فناوری رهگیری پرتو (Ray-Tracing) است. این فناوری، بازتاب‌های نور و سایه‌ها را به شکل معجزه‌آسایی بهتر می‌کند و تصاویر بسیار زیباتری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. شرکت AMD به وسیله‌ی RDNA 2 اولین تجارب خود در رهگیری پرتو را کسب کرد و شرکت انویدیا نیز مدتی قبل‌تر به این فناوری دست یافته بود. البته، جالب است بدانید که توسعه‌دهندگان اخیراً راهی برای فعال کردن رهگیری پرتو توسط کارت‌های گرافیک قدیمی یافتند و موفق شدند تا این قابلیت را در بازی Quake 2 فعال کنند.

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
توسعه‌دهندگان اخیراً موفق شدند قابلیت رهگیری پرتو را به وسیله‌ی کارت‌های گرافیکی قدیمی در بازی Quake 2 فعال کنند.
(منبع تصویر: بتسدا)

بنابراین، اگر فناوری رهگیری پرتو برایتان مهم است و حتماً می‌خواهید از آن بهره ببرید، باید به سراغ کارت‌های گرافیکی سری ۳۰ و ۲۰ انویدیا و کارت‌های سری ۶۰۰۰ شرکت AMD بروید. البته، در نظر داشته باشید که خرید کارت‌های پایین رده‌تر سری‌های مذکور از جمله RTX 2060 در ازای فعال‌سازی قابلیت رهگیری پرتو نرخ فریم کمتری را ارائه می‌کنند و اگر نرخ فریم نیز برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است که سراغ کارت‌های بالارده بروید تا در آینده از این نظر با مشکل خاصی روبرو نشوید.

بین قدرت کارت گرافیک و پردازنده‌ی مرکزی تعادل برقرار کنید

علاوه بر این که باید بین قدرت پردازنده‌ی مرکزی و کارت گرافیک تعادل برقرار باشد، بلکه باید از سازگاری مادربرد با دو قطعه‌ی مذکور نیز اطمینان حاصل شود تا از قدرت هر دو پردازنده بهره‌گیری کامل صورت بگیرد. از طرفی دیگر، اگر قصد تهیه‌ی یک لپ‌تاپ گیمینگ دارید، باید دقت بیشتری در سنجش میزان نیاز خود از کارت گرافیک و حتی پردازنده‌ی مرکزی به خرج دهید؛ چرا که این قطعات در لپ‌تاپ‌ها قابل تعویض نیستند. همچنین، با توجه به ضعف نسبی کارت‌های گرافیکی لپ‌تاپ نسبت به کارت‌های گرافیکی دسکتاپ (به دلیل توانایی نابرابر لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با رایانه‌های شخصی در دفع گرما)، سعی کنید که کارت گرافیکی لپ‌تاپ‌ها را اندکی بیش از نیاز خود انتخاب کنید.


در ادامه به معرفی کارت‌های گرافیکی منتخب خواهیم پرداخت:

(این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده برای کارت‌های گرافیکی زیر، قیمت‌های رسمی کالا هستند و طبعاً در شرایط فعلی نمی‌توان آن‌ها را با چنین قیمت‌هایی یافت. برای مثال، کارت گرافیکی AMD Radeon RX 6700 XT به صورت رسمی قیمتی معادل ۴۸۰ دلار دارد اما هم اکنون در فروشگاه آمازون با قیمت ۱,۶۰۰ دلاری به فروش می‌رسد.)

بهترین گزینه: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti 8 GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • بهترین کارت گرافیک موجود برای وضوح ۱۰۸۰p
  • بهره‌گیری عالی از فناوری رهگیری پرتو
  • قیمت ۴۰۰ دلاری

معایب:

  • عملکرد نه‌چندان مطلوب در وضوح ۴K

آیا شرکت AMD دیگر به عنوان پرچمدار کارت‌های گرافیکی مقرون به صرفه شناخته نمی‌شود؟ قطعاً کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 Ti این جایگاه را با عملکرد عالی و قیمت وسوسه کننده‌اش متزلزل خواهد کرد. جدیدترین کارت گرافیک سری RTX 3000 به سادگی از نظر قدرت توان رقابت با کارت گرافیک RTX 2080 Super را دارد و در عین حال قیمتی بسیار کمتر از آن نیز طلب خواهد کرد. این مزایا را به بهره‌گیری عالی از فناوری رهگیری پرتو در این کارت اضافه کنید تا این کارت به بهترین کارت گرافیک موجود در بازار، به خصوص برای وضوح ۱۰۸۰p شناخته شود.

بهترین کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3080 10 GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • عملکرد عالی در وضوح ۴K
  • دمای بسیار پایین

معایب:

  • برچسب قیمت ۷۰۰ دلاری

با خرید کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 با خیالی راحت می‌توانید سال‌ها بازی‌های مختلف را در وضوح ۴K تجربه کنید. جالب است بدانید که پیش از این برای دریافت خروجی به مراتب کمتری نسبت به این کارت، گزینه‌ی دیگری جز خرید RTX 2080 Ti با قیمت ۱۰۰۰ دلار وجود نداشت. همچنین، این کارت یکی از بیشترین جهش‌های نسلی در تاریخ کارت‌های گرافیک محسوب می‌شود و شاهد افزایش ۵۰ تا ۸۰ درصدی خروجی این کارت نسبت به کارت‌های به نسبت قدیمی‌تر هستیم.

پرچمدار جدید کارت‌های گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti 12 GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • عملکرد فوق‌العاده
  • طراحی زیبا
  • اندازه‌ای مشابه به RTX 3080

معایب:

  • قیمت ۱,۲۰۰ دلاری
  • مصرف برق بسیار بالا

پرچمدار جدید شرکت انویدیا بهترین خروجی ممکن را با قیمتی کم‌تر از حد تصور در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این کارت گرافیک عملکردی مشابه با کارت ۱۵۰۰ دلاری RTX 3090 دارد و در نوع خودش یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود. در واقع، اگر تشنه‌ی اجرای عناوین با بهره‌گیری از فناوری رهگیری پرتو در وضوح ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و حتی بیشتر هستید و با قیمت ۱۲۰۰ دلاری این کارت مشکلی ندارید، گمان نکنم که تا سال‌های سال به کارتی بهتر از Nvidia GeForce RTX 3080 Ti نیاز پیدا کنید.

بهترین گزینه برای افراد خلاق: Nvidia GeForce RTX 3090 24 GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • بی‌رقیب در قدرت
  • گزینه‌ای ایده‌آل برای وضوح ۸K

معایب:

  • ابعاد بسیار بزرگ
  • قیمت ۱,۵۰۰ دلاری

زمانی که بحث عملکرد و توان خروجی به میان بیاید، با هیچ کارتی نمی‌توان Nvidia GeForce RTX 3090 را شکست داد. نه تنها هیچ بازی‌ای، بلکه هیچ برنامه یا پروژه‌ی سنگین گرافیکی‌ای نیز نمی‌تواند حافظه‌ی اختصاصی ۲۴ گیگابایتی این کارت گرافیک را به چالش بکشد و حتی می‌توانید بازی‌ها را با وضوح ۸K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه توسط این کارت اجرا کنید. البته، در نظر داشته باشید که با یک کارت فوق‌العاده گران‌قیمت روبرو هستید و میزان قدرت خروجی این کارت بسیار بیشتر از حد معمول مورد نیاز برای گیمینگ است.

در واقع، Nvidia GeForce RTX 3090 به عنوان یک جایگزین برای کارت گرافیکی Titan در نظر گرفته شده است و مخاطبان آن عمدتاً کسانی هستند که با پروژه‌های سنگین گرافیکی و کارهای رندرینگ سر و کار دارند. البته، اگر از نظر مالی با محدودیت خاصی روبرو نیستید، به لطف قیمت به مراتب کمتر این کارت نسبت به کارت Titan می‌توانید نیم نگاهی به آن داشته باشید و بازی‌های مختلف را بدون هیچ تردیدی در بالاترین کیفیت گرافیکی ممکن در بالاترین وضوح‌ها تجربه کنید.

گزینه‌ای عالی برای وضوح ۱۰۸۰p: کارت گرافیکی AMD Radeon RX 6600 XT ۸GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • عملکردی عالی در وضوح ۱۰۸۰p
  • دمای بسیار پایین
  • مصرف برق پایین

معایب:

  • قیمت ۳۸۰ دلاری که می‌توانست کم‌تر باشد
  • به مقدار کمی بهتر از ۳۰۶۰ RTX است که ۳۳۰ دلار قیمت دارد

برای اجرای بازی‌ها در وضوح ۱۰۸۰p کارت AMD Radeon RX 6600 XT گزینه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. این کارت گرافیکی نه تنها عملکرد بسیار خوبی دارد، بلکه از مصرف برق بسیار کمتری نیز بهره می‌برد و نگرانی‌ای بابت استفاده از پاورهای گران‌قیمت نخواهید داشت. از طرف دیگر، دمای پایین این کارت گرافیک باعث می‌شود که نیازی به سیستم‌های خنک کننده‌ی گران‏‌قیمت نیز نداشته باشید. متأسفانه، این کارت کمی گران‌تر از کارت گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3060 یعنی رقیب مستقیم خود است و عملکردی نسبتاً بهتر از آن دارد.

یکی از بهترین‌های تاریخ: Nvidia GeForce RTX 3070 8 GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • قدرت فوق‌العاده بالا
  • عملکردی عالی در فناوری رهگیری پرتو
  • مقرون به صرفه‌ترین کارت بازار با قیمت ۶۰۰ دلار

معایب:

  • نیاز به کانکتور ۱۲ پین

بهترین کارت گرافیک موجود در بازار برای قشر کثیری از کاربران، GeForce RTX 3070 است که حتی در مقایسه با کارت گرافیکی RTX 2080 Ti نیز در ازای قیمتی بسیار کمتر عملکردی بهتر دارد. با داشتن این کارت گرافیکی حتی می‌توانید کنسول‌های بازی نسل نهمی را پشت سر بگذارید و تمام بازی‌ها را با نرخ ۶۰ فریم در وضوح ۴K و با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنید. در واقع، این کارت گرافیکی مقرون به صرفه‌ترین کارت برای تجربه‌ی بازی‌ها در وضوح ۴K است و از نظر ارزش خرید در بالاترین جایگاه فهرست ما قرار دارد.

یکی از بهترین‌ها برای وضوح ۱۴۴۰p: کارت AMD Radeon RX 6700 XT 12GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • عملکرد فوق‌العاده در وضوح ۱۴۴۰p
  • وزن پایین
  • قیمت ۴۸۰ دلاری

معایب:

  • عملکرد ضعیف در رهگیری پرتو

با مرسوم شدن نمایشگرهایی که از وضوح ۱۴۴۰p پشتیبانی می‌کنند، رفته رفته باید شاهد کنار رفتن نمایشگرهای Full HD باشیم و این موضوع به هر ترتیب در آینده‌ای نه چندان دور رخ خواهد داد. اگر از دارندگان مانیتورهای ۱۴۴۰p هستید و قصد خرید یک کارت گرافیک مناسب برای وضوح مدنظر خود را دارید، شرکت AMD پیشنهادی وسوسه انگیز برای شما ترتیب داده است.

البته، با پرداخت ۱۲۰ دلار بیشتر می‌توانید به جای کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT برای خرید کارت گرافیک RTX 3070 اقدام کنید که از هر نظر، به خصوص رهگیری پرتو یک سر و گردن عملکرد بهتری ارائه می‌کند، اما گاهی اوقات همین ۱۲۰ دلار بیشتر نیز می‌تواند تعیین کننده باشد. به هر ترتیب، این کارت گرافیک برای دارندگان نمایشگرهای ۱۴۴۰p و طرفداران AMD گزینه‌ای عالی خواهد بود.

پرچمدار جدید AMD: کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800 16GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • فوق‌العاده قدرتمند
  • عملکردی عالی در رهگیری پرتو
  • قیمت ۵۸۰ دلاری

معایب:

  • طراحی

اگر فکر می‌کنید که شرکت AMD همچنان روی بازار کارت‌های گرافیکی پایین رده و میان‌رده تمرکز دارد، سخت در اشتباه هستید. کارت گرافیکی فوق‌العاده قدرتمند AMD Radeon RX 6800 نشان‌دهنده‌ی بازگشت AMD به بازار کارت‌های گرافیکی بالارده است و با همه‌ی این موارد، تنها ۵۸۰ دلار قیمت دارد. این پردازنده‌ی گرافیکی عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها در وضوح ۴K (با فعال‌سازی رهگیری پرتو در ۱۴۴۰p) ارائه می‌دهد. در عین حال، این کارت گرافیک به لطف VRAM خود ارزش خرید بیشتری نسبت به رقیب مستقیمش یعنی RTX 3070 پیدا می‌کند و به علاوه، فناوری Smart Access Memory technology نیز عملکرد آن را تسریع می‌بخشد.

برای کسانی که بهترین را می‌خواهند: MSI RTX 3090 Gaming X Trio 24GB6GB

کارت‌های گرافیک

مزایا:

  • بی‌نهایت قدرتمند
  • نورپردازی RGB

معایب:

  • قیمت ۱,۵۸۹ دلاری

اگر دنبال خرید کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3090 هستید و در کنار آن به زیبایی ظاهری و سیستم خنک کنندگی آن اهمیت می‌دهید و صد البته اگر پولتان از پارو بالا می‌رود، MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio هر آنچه که لفظ “بهترین” نیاز دارد را در خود می‌بیند. قدرت خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌ی این کارت گرافیک به برای اورکلاک کردن آن نیز کافی است. البته، شخصاً نمی‌دانم که اورکلاک کردن این کارت گرافیکی چه فایده‌ای دارد، چرا که قدرت خام این کارت گرافیکی به سادگی به تمامی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین پوزخند می‌زند.

بهترین برای eSports: کارت گرافیک PNY GeForce GTX 1660 Ti XLR8 Gaming OC 6GB

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

مزایا:

  • قیمت ۲۸۰ دلاری
  • عملکرد عالی در وضوح ۱۰۸۰p

معایب:

  • پهنای باند محدود

زمانی که شرکت انویدیا برای اولین بار خط تولید تورینگ خود را معرفی کرد، یافتن مدلی در بین آن‌ها که بخش چشمگیری از قدرت خود را قربانی نکرده باشد بسیار دشوار به نظر می‌رسید. با این وجود، عرضه‌ی کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1660 Ti به خصوص مدل PNY XLR8 Gaming OC باعث شد تا در این بازار پر آشوب همچنان گزینه‌ای قابل اتکا برای گیمرها وجود داشته باشد. البته، با استفاده از این کارت نرخ فریم ۶۰ در وضوح ۴K را باید فراموش کنید، اما بدون هیچ تردیدی شاهد عملکرد خوبی از جانب این کارت گرافیکی در وضوح ۱۰۸۰p خواهید بود و این موضوع علاقه‌مندان بازی‌های رقابتی آنلاین را برای خرید آن وسوسه می‌کند.


بالاخره کدام کارت گرافیک برای گیمینگ مناسب‌تر است؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، مناسب‌ترین کارت گرافیک برای شما به عوامل مختلفی از جمله نیازهایتان بستگی دارد. به طور کلی، باید بازی مورد نظر، وضوح و نرخ تازه‌سازی نمایشگر، ویژگی‌هایی نظیر رهگیری پرتو و فناوری‌هایی نظیر DLSS را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر تنها قصد دارید تا تمامی بازی‌ها را در وضوح ۱۰۸۰p به همراه تنظیمات گرافیکی بالا (نه لزوماً بالاترین) بازی کنید، می‌توانید به سراغ خرید کارت‌های Nvidia GeForce RTX 3060 و یا AMD Radeon RX 6600 XT بروید. از طرفی دیگر، اگر به ویژگی رهگیری پرتو و وضوح ۴K اهمیت می‌دهید، کارتی نظیر RTX 3080 Ti را خریداری کنید.

چگونه کارت‌های گرافیکی مختلف را مورد بررسی قرار دهیم؟

زمانی که قصد بررسی کارت‌های گرافیکی مختلف را دارید، حتماً به سراغ تماشای ویدیوهای مربوطه از طریق کانال‌های معتبر بروید و عملکرد آن‌ها را در بازی‌های مختلف بسنجید. سنجش نسبت استفاده از قدرت پردازنده‌ی مرکزی و نرخ فریم در تماشای این ویدیوها در اولویت قرار دارند و سعی کنید که این اعداد و ارقام را در هنگام اجرای بازی‌های مختلف از جمله مولتی‌پلیر بررسی کنید. در نظر داشته باشید که کارت‌های گرافیک مختلف همه باید به وسیله‌ی دیگر قطعات یکسان مورد آزمایش قرار بگیرند.

بهترین برند کارت‌های گرافیک چیست؟

این سوال از دیرباز ذهن تمامی خریداران کارت‌های گرافیک را مشغول کرده است و احتمالاً هیچ گاه جواب قاطعانه‌ای نتوان برایش یافت. این موضوع که آیا انویدیا یا AMD بهترین هستند، چیزی است که به نیاز و انتظارات شما بستگی دارد.

در سال ۲۰۲۱ خرید چه کارت گرافیکی پیشنهاد می‌شود؟

کوتاه‌ترین جواب برای این سوال “هیچ کدام” است. در واقع، بازار کارت گرافیک سال‌ها پیش تحت تاثیر تقاضای سرسام آور ماینرها قرار گرفت و این موضوع باعث شد تا یافتن کارت گرافیکی با قیمت منصفانه بسیار دشوار شود. به علاوه، ویروس کرونا و مصائب حاصل از آن نیز نمک به این زخم عمیق پاشید تا به طور کلی خرید یک کارت گرافیک با قیمتی مناسب و عادلانه غیر ممکن شود. بنابراین، نیازهای خود را بسنجید و به دنبال فروشگاه‌های مختلف بروید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و هر کدام که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

خوشبختانه یا متاسفانه، کشور ما از جمله کشورهایی است که همچنان می‌توان در بازارهای آن کارت‌های گرافیک مختلف را به سادگی یافت، اما قیمت‌های مشابه و حتی بیشتر از قیمت تعیین شده‌ی فروشگاه‌هایی نظیر آمازون برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

Ubisoft,EA,Rockstar,Tell TaleP.morgan 𔓙1100.ֆǟʍʊʀǟɨMEYSAMB300farshadxdamhazer

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021
برترین کارت‌های گرافیک گیمینگ در سال 2021