معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا

معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan

علی محمدپناه
۱۲:۲۲ ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
حمله به تایتان attack on titan

در این مطلب قرار است به معرفی نسخه‌های فرعی مانگا و انیمه Attack on Titan بپردازیم.

مانگای حمله به تایتان (Attack on Titan) در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به پایان رسیده است. در ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی نیز، دومین بخش از فصل پایانی انیمه حمله به تایتان عرضه خواهد شد. انیمه و مانگای حمله به تایتان، دوره بسیار موفقیت‌آمیزی را به پایان رساندند و کاملا منطقی است که نسخه‌های فرعی متعددی از آنها ساخته شود.

این نسخه‌های فرعی تا حدی زیاد هستند که برخی از افراد حتی نام آنها را نشنیده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا نسخه‌های فرعی ساخته شده از حمله به تایتان شامل انیمه، مانگا و رمان را به شما معرفی کنیم.

حمله به تایتان: مدرسه راهنمایی (Attack on Titan: Junior High)

حمله به تایتان مدرسه راهنمایی attack on titan junior high

یکی از بانشاط‌ترین آثار در مجموعه حمله به تایتان، این مانگا است. مانگای حمله به تایتان: مدرسه راهنمایی، اثری کمدی است که کاراکترهای حمله به تایتان را به عنوان دانش‌آموز و استاد در مدرسه‌ای راهنمایی در ژاپن مدرن متصور شده است. در این جهان نیز تایتان‌ها وجود دارند اما چندان تهدیدی برای بشریت محسوب نمی‌شوند و عملا موجوداتی بی‌آزار هستند.

هویت کاراکترها در این مانگا همانند داستان اصلی است اما دیگر خبری از سیاست و آسیب‌های روحی نیست و همین، به این کاراکترها اجازه می‌دهد تا بخشی از زندگی را تجربه کنند که آرامش‌بخش است، یک زندگی که آنها در داستان اصلی ندارند. یک انیمه دوازده قسمتی با همین عنوان از این مانگا تولید شده است.

یک نسخه فرعی کوتاه از این مانگا تحت عنوان The Marley Academy Next Door ساخته شده است. مانگا و انیمه حمله به تایتان: مدرسه راهنمایی، هیچ ارتباطی به داستان اصلی ندارند اما اگر کاراکترها را دوست دارید و علاقه‌مند هستید تا آنها را در داستانی شادتر و روشن‌تر مشاهده کنید، پس این مانگا و انیمه را دنبال نمایید.

Spoof on Titan

spoof on titan

همانطور که از عنوان این مانگا مشخص است، این اثر نیز یک مانگای شاد و خنده‌آور از دنیای حمله به تایتان است. در این مانگا، کاراکترها در درون دنیای حمله به تایتان قرار دارند اما تایتان‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شوند. قالب این مانگا شبیه به بخش طنز روزنامه‌ها است و داستان این مانگا ارتباط عمیقی با مانگا و انیمه اصلی حمله به تایتان ندارد.

هیچ اقتباسی از این مانگا تولید نشده اما به دو زبان ژاپنی و انگلیسی در دسترس است. اگر به دنبال خواندن یک مانگای شاد و روشن از دنیای حمله به تایتان هستید، پس این مانگا ارزش خواندن را دارد.

حمله به تایتان: بدون پشیمانی (Attack on Titan: No Regrets)

حمله به تایتان بدون پشیمانی attack on titan no regrets

اگر طرفدار کاراکترهای لوای و اروین هستید، رمان حمله به تایتان: بدون پشیمانی مناسب شما است. این رمان، پیش‌درآمدی برای مانگای حمله به تایتان به شمار می‌رود. این رمان به دنیایی اشاره دارد که بخشی از دنیای اصلی است اما در داستان اصلی، چندان به بررسی آن پرداخته نشده است.

این جهان زیرزمینی، مکانی متروکه است که برای ایجاد فضای بیشتر برای زندگی مردم ساخته شده است اما از آنجا که نگهداری آن بسیار دشوار بوده، به سرعت رها شده است. این دنیای زیرزمینی عمدتا توسط دولت نادیده گرفته می‌شود و به مکانی تبدیل شده تا فقرا بتوانند زندگی کنند و جنایت‌کاران جولان دهند.

لوای در این جهان زیرزمینی به دنیا آمده است. او کودکی فقیر بوده که برای گذراندن زندگی، به جرم و جنایت روی آورده است. این مانگا، داستان لوای و زندگی او در این مکان را دنبال می‌کند تا اینکه در نهایت او با اروین ملاقات می‌کند و به گروه شناسایی می‌پیوندد.

این داستان تحت رمانی گرافیکی و در دو جلد عرضه شده است. یک مانگای دو بخشی از آن و همچنین یک انیمه دو قسمتی از این رمان ساخته شده است. اگر به دنبال جزئیات بیشتری در مورد دنیای حمله به تایتان و همچنین رابطه میان کاراکتر لوای و اروین هستید، این مانگا و انیمه جالب توجه هستند.

حمله به تایتان: دختران گمشده (Attack on Titan: Lost Girls)

حمله به تایتان دختران گمشده attack on titan lost girls

اگر یکی از طرفداران کاراکتر انی لئونهارت محسوب می‌شوید و به دنبال آن هستید تا اطلاعات بیشتری از او به دست بیاورید، پس حتما این مانگا را بخوانید. در ابتدا این داستان در قالب یک رمان عرضه شده بود. با این حال، یک مانگا و همچنین چندین قسمت انیمه از آن ساخته شده است.

نیمی از داستان حمله به تایتان: دختران گمشده، ماجراهای انی لئونهارت در پلیس نظامی را بازگو می‌کند. از آنجا که در انیمه و مانگای حمله به تایتان، بسیاری از شخصیت‌های اصلی حمله به تایتان تصمیم گرفتند تا به گروه شناسایی بپیوندند، چندان به پیوستن انی به پلیس نظامی و دوران او در آنجا پرداخته نشده است.

نیمه دوم این داستان، در درون ذهن یکی از کاراکترهای اصلی حمله به تایتان یعنی میکاسا آکرمن می‌گذرد. او در ذهن خود، دنیایی را متصور می‌شود که در آن، تاریخ اندکی متفاوت رقم خورده و او طوری دیگر با ارن آشنا می‌شد. هر دو داستان، نگاهی منحصربه‌فرد به دو کاراکتر مهم از دنیای حمله به تایتان را ارائه می‌کند. اما داستان انی لئونهارت، قابل‌توجه‌تر است.

حمله به تایتان: قبل از سقوط (Attack on Titan: Before the Fall)

حمله به تایتان قبل از سقوط attack on titan before the fall

حمله به تایتان: قبل از سقوط، داستان دو کاراکتر کاملا مجزا از انیمه و مانگای اصلی را دنبال می‌کند. یکی از آن‌ها، داستان مردی به نام کوکلو را روایت می‌کند. مادر باردار او توسط یک تایتان بلعیده می‌شود و او به عنوان پسر یک تایتان به دنیا می‌آید. همانطور که داستان پیش می‌رود، او در مورد نحوه زندگی افراد در درون دیوارها بیشتر اطلاعات کسب می‌کند و در نهایت، به گروه شناسایی می‌پیوندد تا ثابت کند که او پسر یک تایتان نیست.

داستان دیگر در مورد مردی به نام انجل آلتونن است که ابزار مانور سه بعدی را توسعه داده است، ابزاری که گروه شناسایی از آن برای مقابله با تایتان‌ها بهره می‌گیرند. در این داستان، علاوه بر پرداخته شدن به این دو کاراکتر، به جنبه‌های کشف نشده در داستان اصلی همچون پلیس نظامی، دنیای زیرزمینی و همچنین گروه شناسایی قبل از اروین پرداخته می‌شود. حمله به تایتان: قبل از سقوط، در ابتدا به عنوان یک مجموعه رمان عرضه شده اما چندین مانگا از آن اقتباس شده است.

حمله به تایتان: دلبر خشن شهر (Attack on Titan: Harsh Mistress of the City)

حمله به تایتان دلبر خشن شهر attack on titan harsh mistress of the city

حمله به تایتان: دلبر خشن شهر، یک رمان دو جلدی است که داستان کاراکتری را بازگو می‌کند که در داستان اصلی وجود ندارد. اتفاقات این رمان‌ها در طی و پس از شکسته شدن دیوار ماریا رخ می‌دهد. همانطور که در آن رویداد وحشتناک دیده شده بود، بسیاری از افراد از محله ارن موفق شدند تا بگریزند اما همه خوش‌شانس نبودند.

این رمان‌ها، داستان هرج و مرجی را روایت می‌کنند که در منطقه کوئینتا رخ داده است. تایتان‌ها ساکنین این محله را محاصره کرده‌اند و از آنجا که دولت سلطنتی به کمک آنها نخواهد آمد، این بازمانده‌ها باید به یکدیگر کمک کنند و در حین تهاجم تایتان‌ها، به فکر نجات خود باشند.

این اثر، داستانی دراماتیک را بازگو می‌کند که به ما، زندگی افرادی را نشان می‌دهد که مستقیما تحت تاثیر حمله تایتان‌ها قرار گرفتند اما این رمان‌ها از لحاظ جهان سازی برجسته نیستند. متاسفانه این رمان‌ها برای انیمه یا مانگا مورد اقتباس قرار نگرفتند اما رمان‌ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

دختر گریسون: رمانی از حمله به تایتان (Garrison Girl: An Attack on Titan Novel)

دختر گاریسون رمانی از حمله به تایتان garrison girl an attack on titan novel

رمان دختر گریسون، اثری است که در ابتدا به زبان انگلیسی نوشته شده و سپس به ژاپنی ترجمه شده است. این رمان ثابت می‌کند که در طی چندین سال گذشته، دنیای حمله به تایتان بسیار گسترش یافته است. این رمان، داستان دختری به نام روزالی از یک خانواده ثروتمند را دنبال می‌کند.

او از آکادمی نظامی سلطنتی بیرون می‌آید تا به دسته گریسون بپیوندد. دسته گریسون، بزرگ‌ترین شاخه نظامی محسوب می‌شود که همانند پلیسی در درون دیوارها عمل می‌کند. داستان این رمان تقریبا سر راست است و در نهایت، روزالی تصمیم می‌گیرد تا به دسته شناسایی بپیوندد. هنوز اقتباسی از این رمان تولید نشده است.

فیلم لایو اکشن حمله به تایتان

فیلم لایو اکشن حمله به تایتان

در سال ۲۰۱۵ میلادی، یک فیلم لایو اکشن دو قسمتی از حمله به تایتان ساخته شد. این فیلم‌ها تحت عنوان حمله به تایتان و حمله به تایتان: پایان جهان (Attack on Titan: End of the World) عرضه شده بودند. با اینکه برخی از مکان‌ها، کاراکترها و ابزارها شبیه به انیمه و مانگا هستند اما این اقتباس لایو اکشن، چیزهای متفاوت بسیار زیادی دارد.

دنیای این فیلم‌ها، دنیایی مدرن است و داستان پس زمینه جامعه درون دیوارها و همچنین نحوه به وجود آمدن تایتان‌ها به طرز چشمگیری نسبت به انیمه و مانگا متفاوت است. بسیاری از کاراکترهای انیمه و مانگا در این فیلم‌ها هستند اما داستان آنها و شخصیت آنها تغییر پیدا کرده و حتی برخی از کاراکترها حذف یا جایگزین شدند.

به عنوان مثال، در راستای نیازهای داستان این فیلم‌ها، کاراکتر کاپیتان لوای حذف و با کاراکتر دیگری جایگزین شده است. ابزارها، دیوارها و تایتان‌های این فیلم‌ها، باعث شدند تا این آثار سینمایی لایو اکشن، ارتباطی با انیمه و مانگای حمله به تایتان داشته باشند، در غیر این صورت، این فیلم‌ها تنها آثاری علمی – تخیلی غیرمرتبط به شمار می‌روند.

گلچین حمله به تایتان (Attack on Titan Anthology)

گلچین حمله به تایتان attack on titan anthology

کمیک گلچین حمله به تایتان، مجموعه‌ای از داستان‌ها و درون مایه‌های بسیار متنوع از روایت حمله به تایتان است. این اثر به زبان انگلیسی عرضه شده است. این کمیک‌ها نوشته افرادی همچون گیل سیمون (Gail Simone)، اسکات اسنایدر (Scott Snyder) و پائولو ریورا (Paolo Rivera) است.

به نظر می‌رسد که کونداشا کمیکس در این گلچین، به این نویسندگان اختیار کامل داده تا مطابق میل خود، هر داستانی می‌خواهند را تولید نمایند. ایده‌ها و داستان‌های بسیار زیادی در این مجموعه گلچین ارائه شده است که ممکن است برخی از آنها جالب توجه نباشند اما تعدادی از آن‌ها، نظر مخاطبان را جلب خواهند کرد.

حمله به انتقام‌جویان (Attack on Avengers)

حمله به انتقام‌جویان attack on avengers

همکاری مارول و حمله به تایتان در سال ۲۰۱۴، یک همکاری کوتاه بوده که تحت عنوان حمله به انتقام‌جویان عرضه شده است. این اثر، دارای داستان قابل توجهی نیست. در این اثر، کاراکترهایی همچون مرد آهنی و بیوه سیاه با تایتان‌های مختلفی مبارزه می‌کنند. مطمئنا، این اثر هیچ تاثیری بر روایت اصلی انیمه و مانگای حمله به تایتان نداشته است. با این حال، این اثر، یک رمان عجیب است که یک همکاری غیره‌منتظره را رقم زده است.

𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)Alireza3200whitedaybreakbellآرینSpider-Mah04Sیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا
معرفی نسخه‌های فرعی انیمه Attack on Titan - گیمفا