چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا

چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟

پست گیمفا
۱۸:۲۸ ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا

نقد کردن درآمد یوتیوب

داشتن درآمد دلاری و ارزی در گذشته ای نه چندان دور، نه خیلی به درد افراد می خورد و نه کسی برایش برنامه داشت. اما در زمان امروزه و به دلیل وضعیت اقتصادی ایران، داشتن درآمد ارزی یا دلاری، برای برخی از افراد به یک آرزو دست نیافتنی و برای برخی به یک هدف که زندگیشان را برای آن می گذارند شده است. به عنوان مثال شما به عنوان فریلنسر دارای درآمد ارزی هستید که برای نقد کردن و تبدیل کردن آن به ایران باید فرایندی را پشت سر بگذارید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که رویای داشتن درامد دلاری را در سر می پرورانید؛ باید بگویم به کمک یوتیوب به راحتی می توانید به سمت خواسته تان نیل کنید. امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا با بارگذاری ویدئوهای خود پارتنر یوتیوب می شوند. و با کسب درآمد از تبلیغات یوتیوب به راحتی نسبت به نقد کردن درامد ارزی خود اقدام می کنند.  

اما، این موضوع در ایران به سبب تحریم های موجود به همین سادگی هم نیست. براساس تحریم ها، کاربران ایرانی هم در استفاده از یوتیوب و بارگذاری محتوا در آن مشکل دارند؛ و هم نمی توانند با استفاده از بانک های بین المللی درآمد ارزی خود را نقد کنند. با این وجود همواره شاهد کانال های یوتیوب فارسی زبان زیادی هستیم؛ که از طریق تولید محتوا، درآمد دلاری دارند! و اما سوال اینجاست؛ نقد کردن درآمد یوتیوب چگونه است؟

صفرتا صد کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک گذاری فیلم جهانی است. شماهم می توانید عضوی از این خانواده بزرگ جهانی باشید. برای اینکار کافی است. محتوایی مختص به خودتا در هر زمینه ای که می خواهید؛ تولید کنید. و آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارید. البته انجام اینکار به سادگی همین جملات اخیر نیست! برای اینکه بدانید چگونه می توانید در یوتیوب مشترک شوید؛ ادامه مطلب را بخوانید.

چهارگام برای ساخت اکانت یوتیوب

  1. یک جیمیل بسازید؛ از آنجایی که به سبب تحریم ها نمی توانید از شماره موبایل ایران استفاده کنید. برای عضویت در یوتیوب به یک جیمیل نیاز خواهید داشت؛
  2. وارد سایتcom شوید. تا از این طریق به دنیای جهانی این سایت پا بگذارید؛
  3. در فضای یوتیوب از قسمت سمت چپ بالا گزینه عضویت را انتخاب کنید؛
  4. گزینه کانال من را انتخاب کنید؛ سپس اطلاعات شخصی خود را وارد کنید؛ تبریک می گویم اکنون یکی از کاربران یوتیوب هستید.

رویای درآمد دلاری در یک قدمی شما

انجام تمام موارد فوق به شما کمک می کند. یکی از کاربران یوتیوب باشید. این موضوع شما را نقد کردن درآمد ارزی تان نزدیک می کند. اما تمام آن نیست! شما در یک قدمی  دستیابی به رویای کسب درآمد دلاری هستید. اکنون شما یاتوجه به عملکردتان و تلاشتان رشد خواهید کرد.

برای آنکه بتوانید یک پارتنر برای یوتیوب درانجام تبلیغات گسترده جهانی باشید. و بتوانید سهم خود را از این سفره پهن شده بردارید. نیاز است یک حساب AdSense بسازید.

ایجاد حساب ادسنس؛ آغازی بر مسیر کسب درآمد ارزی

ادسنس؛ مکانیسم گوگل برای ارائه و پرداخت هزینه حاصل از تبلیغات به دارنگان سایت ها و کانال های یوتیوب است. زمانی که شما حساب گوگل ادسنس وریفای شده خود را به یوتیوب متصل کنید. می توانید در روز ۲۱ هرماه درآمد خود را از این طریق دریافت کنید. اما شما برای آنکه بتوانید؛ با تشکیل این حساب از یوتیوب کسب درآمد کنید باید، مشمول چند مورد باشید.

  • تعداد دنبال کنندگان شما حداقل باید ۱۰۰۰ نفر باشند؛
  • ویدئو هایتان باید در یک سال اخیر؛ ۴۰۰۰ ساعت دیده شده باشد؛
  • باید ویدئوهاتان کاملا یونیک و متعلق به خودتان باشد.

حواستان به این دو نکته باشد:

 اگر ویدئوهاتان از حق کپی رایت پیروی نکند؛ و از شخص دیگری باشد؛ به محض تشخیص داده شدن این موضوع از سمت یوتیوب اکانتتان بسته می شود.

فراموشتان نشود قوانین یوتیوب هرسال بنابر صلاح دید این پلتفرم تغییر می کند.اگر دلتان می خواهد همچنان به کسب درآمد و نقد کردن درآمد ارزی خود از یوتیوب ادامه دهید. لازم است از تمامی قوانین جدید مطلع باشید.

چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا

دو محدودیت اساسی عضویت در گوگل ادسنس برای کاربران ایرانی

اگر شما یک کاربر در خارج از مرزهای ایران بودید؛ احتمالا به راحتی می توانستید با رعایت نکات، و چند گام ساده فوقا بیان شده؛ در ادسنس عضو شوید. و به نقد کردن درآمد ارزی خود بپردازید. اما برای کاربران ایران دو محدودیت اساسی وجود دارد.

آدرس محل سکونتتان: هنگام ثبت نام در AdSenseشما ملزم هستید یک آدرس پستی از محل سکونتتان بدهید. سپس این سامانه برای اعتبار سنجی گفته تان یک پاکت نامه حاوی یک کد به آدرس درج شده ارسال می کند. صاحب حساب ادسنس باید پین کد ارسال شده را داخل پنل ادسنس وارد کند. تا ادسنس متوجه شودآدرس واقعی و متعلق به صاحب حساب است. و خب همانطور که می دانید آدرس ایران در پلتفرم ادسنس جایگاهی ندارد.

حساب بانکی: ادسنس همچنین چند سنت را به حساب وارد شده واریز می کند. و برای اعتبار سنجی شما ملزم هستید مقدار آن را در پنل ادسنس وارد کنید.

نحوه پرداخت های یوتیوب به چه صورت است؟

حال که متوجه نحوه ساخت حساب یوتیوب و وارد شدن به دنیای تبلیغات و گوگل ادسنس شدید. شاید برایتان سوال باشد که مقدار پول پرداختی یوتیوب بابت هر تبلیغ چقدر است؟ و به چه معیارهایی بستگی دارد؟

معیاری که یوتیوب برای پرداخت هزینه تبلیغات در نظر گرفته است؛ بر اساس Cost Per Impressionیا میزان بازدید در نظر گرفته می شود. این اصطلاح به عنوان CPI شناخته می شود. یعنی آنکه هرگاه کسی تبلیغی را در ویدئو شما می بیند. یوتیوب مبلیغی را به شما می دهد. این پرداخت با ده هزار بازدید شروع می شود. و با هر ده هزار کلیک این دریافتی بیشتر نیز می شود.

اگر برایتان جالب است بدانید این مبلغ چقدر است. باید بگویم میانگین cpi  پرداختی ۲ دلار است. اما ممکن است مقدار دریافتی شما از چند سنت تا ده دلار باشد. تصمیم گیری این انتخاب براساس یک سری معیار ها بنابر صلاح دید ی. تیوپ است. برخی از این معیار ها به شرح ذیل است:

  • قیمت هرکدام از تبلیغات
  • تماشای کامل ویدئو تبلیغاتی توسط مخاطب شما
  • میزان محبوبیت کانالتان
  • مخاطب هدف کانال شما چه افرادی هستند

چگونگی نقد کردن درآمد ارزی از یوتیوب در ایران

پس از آگاهی به تمامی موارد فوق حتما بیشتر مشتاق شدید که بدانید. چگونه می توانید درآمد ارزی خود را نقد کنید. بدیهی ترین راه نقد کردن درآمد استفاده از حساب گوگل ادسنس است. که برای شما امکان دریافت ماهانه حقوقتان را فراهم می کند. از آنجا که ایران در تحریم است. استفاده از این روش ساده به سسبب دومورد فوقا بیان شده؛ یعنی: ارسال کد به آدرس محل سکونت و واریز چند سنت برای اعتبار سنجی به حساب ویزا کارت و مستر کار ممکن نیست. حال سه روش دیگر باقی می ماند.

آشنایی مقیم خارج؛ راهکاری سهل و ناممکن

یکی از پیش پا افتاده ترین راه ها، آن است که شما در خارج از کشور آشنایی داشته باشید. شما می توانید از آشناتان بخواهید اطلاعات حساب و آدرس محل سکونتش را در اختیارتان بگذارد تا از آن برای ایجاد حساب گوگل ادسنس استفاده کنید. حتی اگر شما این شانس را داشته باشید که آشنایی در خارج از مرزها پیدا کنید. باید ببینید آیا راضی می شود اطلاعات حسابش را در اختیار شما بگذارد یا خیر؟ و پس از آن حاضرند احتمال مشکلات مالیاتی را بخاط شما بپذیرند؟

سفر و قامت در خارج از کشور؛ روشی دور از دسترس

اکنون باید به خودتان این شانس را بدهید که به یکی از شهرهای خارجی مهاجرت کنید. اگر امکانات، توان و مقدار هزینه لازم برای اینکار را دارید. پس از سکونت یوتیوب می تواند منبعی خوبی برای ایجاد درآمدتان باشد. البته اگر خوب کار کنید! همچنین می توانید یک سفر به کشورهای نزدیک تر بزنید مدتی آن جا را بگردید و درهمین حین اقدام به ساخت حساب بانکی و کد پستی برای نقد کردن درآمد حاصل از یوتیوبتان باشید. احتمالا اگر بخت با شما یار باشد در همین مدت اندک می توانید، پاکت نامه و چند سنت اعتبار سنجی را دریافت کنید!

استفاده ازmcn ها؛ یک راه معقول

ام سی ان ها همان شرکت های واسط هستند. که کار را برای شما راحت می کنند. فعالیت این شرکت ها از نظر گوگل قانونی و پذیرفته شده است. این شرکت ها در سراسر دنیا وجود دارند. یوتیوب یک فعالیت اختصاصی و تمرکز بالا می طلبد. در سراسر جهان این نوع شرکت ها؛ فعالیت های مربوط به حفاظت از مالیکت و کپی رایت محتوا و روش های بازاریابی و رشد کانال را بر عهده دارند. همچنین  ماموریت اصلی آنها بهینه کردن رسانه و افزایش درآمد تبلیغاتی است. اما در ایران به سبب محدودیت تحریم نقش دریافت و انتقال پول در شرکت های واسطه پر رنگ تر است. به هر ترتیب اینگونه شرکت ها می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای دریافت و نقد کردن درآمد ارزی از یوتیوب است. 

منبع : https://arzipay.com/وبلاگ/

علی🌱🌱Korok vegansaeed KhSackboyXERXES

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا
چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چگونه درآمد از یوتیوب را نقد کنیم؟ - گیمفا