برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰

احمد آریا
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا

آغاز ماه آذر، به معنی آغاز نمایش فیلم‌های مهم سال است. فیلم‌هایی که در فصل جوایز منتشر می‌شوند تا بتوانند در جشنواره‌های سینمایی مهمی چون اسکار و گلدن گلوب، شانس بیشتری داشته باشند.

از این رو و در این هفته، شاهد انتشار دو فیلم مهم با حضور چندین بازیگر مطرح هستیم که از بخت‌های مهم فصل جوایز محسوب می‌شوند. این دو فیلم، دومین فیلم ریدلی اسکات (Ridley Scott) در سال ۲۰۲۱ و اثر جدید پل توماس اندرسن (Paul Thomas Anderson) می‌باشند که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.


افسون

انیمیشن افسون encanto

کارگردان: بایرون هاوارد
صداپیشگان:
استفانی بیاتریز – جان لگویزمائو – دایان گررو
ژانر:
انیمیشن – موزیکال – کمدی
نمرات:
امتیاز ۷.۷ از سایت IMDB | امتیاز ۹۲ درصد از سایت Rotten Tomatoes
داستان:
در خانواده‌ای خاص که همگی دارای قدرت‌های جادویی هستند، دختری بنام میرابل، هیچ قدرت جادویی ندارد.

انیمیشن افسون (Encanto)،‌ جدیدترین ساخته کمپانی مطرح دیزنی است و به مانند سایر آثار این کمپانی، فیلمی رنگارنگ و مفرح است. انیمیشنی که شصتمین انیمیشن تاریخ این کمپانی محسوب می‌شود.

در این انیمیشن که درباره یک خانواده کلمبیایی است، استفانی بیاتریز (Stephanie Beatriz)؛ در نقش میرابل به صداپیشگی پرداخته است. میرابل؛ اولین قهرمان دنیای دیزنی است که از عینک استفاده می‌کند.

کارگردانی این اثر، برعهده بایرون هاوارد (Byron Howard) بوده است. کسی که آخرین ساخته وی، انیمیشن فوق‌العاده موفق زوتوپیا (Zootopia) بود که علاوه بر نامزدی اسکار در رشته بهترین انیمیشن سال، بیش از ۱ میلیارد دلار فروش کرد تا نهمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما لقب گیرد.

انیمیشن اِن‌کانتو، از روز جمعه اکران خود را آغاز کرده و با فروش ۷.۵ میلیون دلاری در روز نخست اکران خود، صدرنشین احتمالی این هفته باکس آفیس خواهد بود.


رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید

فیلم به راکون سیتی خوش آمدید welcome to raccoon city

کارگردان: یوهانس رابرتس
بازیگران:
کایا اسکودلاریو – رابی امل – هانا جان کامن
ژانر:
ترسناک – اکشن
نمرات:
امتیاز ۵.۷ از سایت IMDB | امتیاز ۲۶ درصد از سایت Rotten Tomatoes
داستان:
کلر که قبلا از شهر راکون فرار کرده بود، متوجه یک توطئه بزرگ در این شهر می‌شود و برای نجات جان برادر خود؛ کریس، به این شهر باز می‌گردد.

فیلم به راکون سیتی خوش آمدید (Welcome to Raccoon City)، جدیدترین برداشت هالیوود از یک بازی ویدئویی و البته مجموعه دوست داشتنی رزیدنت ایول (Resident Evil) است.

فیلمی که هیچ ارتباطی به مجموعه فیلم‌های رزیدنت ایول با بازی میلا یوویچ (Milla Jovovich) ندارد و برخلاف آن مجموعه، کاملا براساس دو قسمت نخست بازی‌های رزیدنت ایول ساخته شده است.

کایا اسکودلاریو (Kaya Scodelario) ایفاگر نقش کلر بوده است که شخصیت اصلی این فیلم است و رابی امل (Robbie Amell) نیز،‌ ایفاگر نقش برادر وی؛ کریس، بوده است.

هانا جان کامن (Hannah John-Kamen) در نقش جیل به هنرنمایی پرداخته است و اون جوگیا (Avan Jogia) نیز انتخاب عوامل سازنده برای نقش لیان بوده است. انتخابی که با واکنش چندان مثبتی همراه نشده است.

این فیلم که از روز جمعه منتشر شده است، در روز نخست اکران خود به فروش نه چندان موفق ۲.۵ میلیون دلاری دست یافت تا شانس چندانی برای حضور در جمع سه فیلم برتر هفته نداشته باشد.


لیکریش پیتسا

فیلم لیکریش پیتسا licorice pizza

کارگردان: پل توماس اندرسن
بازیگران:
آلانا هایم – کوپر هافمن – شان پن – بردلی کوپر
ژانر:
درام
نمرات:
امتیاز ۸.۹ از سایت IMDB | امتیاز ۹۱ درصد از سایت Rotten Tomatoes
داستان:
این فیلم، داستان عاشقانه دو جوان را نشان خواهد داد که در دهه هفتاد میلادی، وارد هالیوود می‌شوند …

فیلم لیکریش پیتسا (Licorice Pizza)، یکی دیگر از فیلم‌های مهم فصل جوایز امسال و جدیدترین ساخته پل توماس اندرسن (Paul Thomas Anderson)؛ کارگردان مطرح آمریکایی است که در این هفته، اکران محدود خود را آغاز کرد.  

اندرسن که تاکنون نامزد ۸ جایزه اسکار شده است، برای فیلم جدید خود، بازیگران مطرح زیادی چون شان پن (Sean Penn)، بردلی کوپر (Bradley Cooper) و بن استیلر (Ben Stiller) را استخدام کرده است.

با این حال، ستارگان اصلی این فیلم، دو بازیگر جوان و کم نام و نشان به نام‌های آلانا هایم (Alana Haim) و کوپر هافمن (Cooper Hoffman) می‌باشند که هر دو، نخستین تجربه بازیگری خود را با بازی در این فیلم کسب کرده‌اند.

آلانا ۲۹ ساله، یکی از خوانندگان گروه پاپ / راک هایم است و کوپر، فرزند فیلیپ سیمور هافمن (Philip Seymour Hoffman)؛ اسطوره فقید سینما است. اندرسن در فیلم‌های زیادی با هافمن همکاری کرده بود و اکنون به فرزند وی کمک کرده است تا در ۱۷ سالگی، وارد حرفه بازیگری شود.

اما این دو، تنها بازیگران تازه‌کار این فیلم نیستند و در ساخته جدید اندرسن، برای نخستین بار شاهد هنرنمایی جرج دی‌کاپریو (George DiCaprio) هستیم. همانطور که احتمالا از نام وی حدس زدید، جرج، پدر لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio)، بازیگر بزرگ و محبوب سینماست.

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
لئوناردو دی‌کاپریو در کنار پدر خود؛ جرج، که در این فیلم برای نخستین بار، تجربه بازیگری را به دست آورده است.

خاندان گوچی

فیلم خاندان گوچی house of gucci

کارگردان: ریدلی اسکات
بازیگران:
لیدی گاگا – آدام درایور – آل پاچینو – جرد لتو
ژانر:
درام – جنایی
نمرات: امتیاز ۷.۱ از سایت IMDB | امتیاز ۶۰ درصد از سایت Rotten Tomatoes
داستان:
پاتریزیا رجیانی با مائوریزیو گوچی، رئیس کمپانی مُد گوچی ازدواج می‌کند. ازدواجی که بخاطر جاه‌طلبی‌های زیاد پاتریزیا، دچار پیچ و خم‌های زیادی شده و در نهایت منجر به قتل می‌شود.

فیلم خاندان گوچی (House of Gucci)، یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ میلادی و جدیدترین ساخته ریدلی اسکات (Ridley Scott)؛ کارگردان بزرگ بریتانیایی و دومین ساخته وی در سال ۲۰۲۱ است.

فیلمی که بازیگران مطرح زیادی در آن به هنرنمایی پرداخته‌اند و از بخت‌های مهم بخش بازیگری جشنواره‌های امسال محسوب می‌شوند. لیدی گاگا (Lady Gaga)، ایفاگر نقش نخست بوده است و آدام درایور (Adam Driver)، در نقش همسر وی ایفای نقش کرده است.

اما این دو، تنها بازیگران مطرح این فیلم نیستند و آل پاچینو (Al Pacino)؛ اسطوره هالیوود، در کنار جرد لتو (Jared Leto)، جرمی آیرونز (Jeremy Irons) و سلما هایک (Salma Hayek)، دیگر بازیگران مطرح این فیلم هستند.

فیلم جدید اسکات، درباره یکی از مهم‌ترین خانواده‌های فشن و مد است. فیلمی که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۰۶ و با بازی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) و لئوناردو دی‌کاپریو ساخته شود.

فیلم خاندان یا خانه گوچی که با بودجه سنگین ۷۵ میلیون دلاری ساخته شده است، از روز جمعه، اکران جهانی خود را آغاز کرده و در نخستین روز، به فروش خوب ۴.۲ میلیون دلاری رسید.


هاکای

سریال هاکای hawkeye

بازیگران: هیلی استاینفلد – جرمی رنر
ژانر:
اکشن
نمرات:
امتیاز ۸.۲ از سایت IMDB | امتیاز ۹۳ درصد از سایت Rotten Tomatoes
داستان:
هاکای یا همان کلینت بارتون، با دختری جوان بنام کیت بیشاب آشنا می‌شود که با هویت هاکای، مشغول مبارزه با جرم و جنایت است.

جدیدترین سریال کمپانی مارول، سریال هاکای (Hawkeye) است که داستان آن، روایتگر وقایعی است که برای شخصیت هاکای، ۲ سال پس از وقایع فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)، رخ می‌دهد.

جرمی رنر (Jeremy Renner) به مانند مجموعه فیلم‌های انتقام‌جویان، ایفاگر نقش هاکای بوده است و هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld)؛ یکی از جوان‌ترین نامزدان تاریخ اسکار، وظیفه بازی در نقش کیت را عهده دار بوده است.

این سریال کوتاه، دارای ۶ قسمت است که دو قسمت نخست آن در روز چهارشنبه منتشر شده و ۴ قسمت پایانی، به صورت هفتگی و در روزهای چهارشنبه منتشر خواهند شد.

در صورتی‌که علاقه دارید بیشتر درباره این سریال و شخصیت هاکای بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله اختصاصی گیمفا درباره این شخصیت دوست داشتنی را، مطالعه بفرمایید.

آرینblackcityیوهانMEYSAMB300P.morgan 𔓙

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا
برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برترین فیلم‌ها و سریال‌های هفته اول آذر ۱۴۰۰ - گیمفا