مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا

مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد

رضا مهرعلی
۲۲:۲۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا

شرکت مایکروسافت به تازگی از نامه‌ای رونمایی کرده است که در سال ۱۹۹۹ میلادی، برای تصاحب نینتندو به این شرکت فرستاده بود.

دنیا چگونه می‌شد اگر مستر چیف و ماریو یک تیم را با یکدیگر تشکیل می‌داند؟ اگر شخصیت بوزر به عنوان مهمان به بازی Killer instinct می‌آمد چطور؟ آیا می‌توانید کراس اور Forza Horizon و Mario Kart را تصور کنید؟ دیدن یک مامور Crackdown در بازی‌های Smash را چه؟

در یک دنیای موازی، همه‌ی این اتفاق‌ها در حال رخ دادن است. می‌پرسید چرا؟ زیرا بیش از بیست سال قبل و در مقطعی که شرکت مایکروسافت برای عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس اورجینال آماده می‌شد، برخی از مدیران پیشین این شرکت نگران ضعف این کنسول از نظر داشتن بازی‌های انحصاری در بازه‌ی لانچ بودند. راه حل چه چیزی بود؟ خریدن نینتندو!

نینتندو اما پیشنهاد مایکروسافت را با خنده و بی‌اهمیتی رد کرد. حالا -احتمالا با کمرنگ شدن رسوایی پیش آمده پس از گذشت بیش از بیست سال- شرکت مایکروسافت نامه‌ای را که بین دو شرکت رد و بدل شده بود، منتشر نموده تا ما از تفکر پشت این قراداد کمی با خبر شویم.

لازم به ذکر است که این نامه به عنوان بخشی از موزه‌ی تعاملی و مجازی سالگرد بیست سالگی ایکس‌باکس به اشتراک گذاشته شده است. البته بخش زیادی از این سند پوشیده شده، با این حال، چیز‌های زیادی را می‌توان از آنچه که قابل مشاهده است، متوجه شد. بخشی از متن نامه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

ژاکوالی (Jacqualee) عزیز، بابت وقت گذاشتن شما برای ترتیب دیدن یک ملاقات با آقایان تاکدا (Takeda) و یاماوچی (Yamauchi) برای بحث راجع به یک شراکت استراتژیک بین مایکروسافت و نینتندو در رابطه با پلتفر‌های بازی آینده، قدردان هستم. من نگرانی‌های آقای تاکدا را درک می‌کنم و سعی خواهم کرد تا از تمامی رهنمودهای درخواست شده جلوگیری کنم.

به نظر شما چه اتفاقی می‌افتاد اگر نینتندو تحت مالکیت مایکروسافت قرار می‌گرفت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

امینمتأثر گشتهHasan0930علیRaminDARKSIREN@alistarPARASITE EVE 2ChiefshadowTang HaoMahyarMsmalinerdMEYSAMB300Little∞God🤘Mohsenj74کاپتان استخونیAldiaTlou part 2 game of the centuryT800more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا
مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بزار دیگه بفرستید شاید ایندفعه جواب مثبت دادن😂

    Alexshadowsamanalinerdکاپتان استخونیNVIDIA GeForce GTXS
  • T800 گفت:

    تنم میلرزه وقتی این پست رو میخونم
    فکر کن نینتندو رو میخرید 😬

    صد در صد تو بحران اول نسل ۸ مایکروسافت در نینتندو رو مثل همه استدیو های دیگه مایکروسافت تخته میکردن

    kanameRaminDARKSIRENMr.JMPDXAmir(PC & PS4)shadowNathanalinerdکاپتان استخونیmore
    • MPDX گفت:

      داداش نینتندو خودش توی نسل هشت بیشتر از مایکروسافت له شد
      تنها کنسول نینتندو که از Wii U کمتر فروخته ویرچوال بویه :/
      درش که تخته نمی شد ولی با ریسک پذیری ای که داشت، اگه زیر دست سهام داران می افتاد احتمالا تا الان ایده هاشون ته می کشید
      یعنی به نظر شما ایکس باکس می ذاشت نینتندو بهترین مترویدوینیای تاریخ کنار کسلوینیا رو اول شخص بسازه؟ سهام دارا پدرشون رو در می آوردن

  • AmirAgha گفت:

    حاجی ادبیات متنش خیلی باحاله
    انگار میخای بری خواستگاری
    😂😂

    علیMr.JMPDXChiefshadowMahyarMsmsamanalinerdP.morgan 𔓙کاپتان استخونیmore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خریدن نینتندو از بیخ سیاست اشتباه و ناشیانه ایی بود از نظر من همچنین نینتندو هم شرکتی نیست که بشه به این راحتی ها خریدش و به احتمال بسیار بالا هرگز هم فروخته نخواهد شد اون خنده نینتندو الکی نبود کلی حرف داخلش بود ، در هر صورت اینده پیش روی ایکس باکس بسیار روشن هست و اونا خودشون الان یک قطب حساب میشن اونم بدون نینتندو 🙂 به خاطر همین گفتم خرید نینتندو یک سیاست ناشیانه بود .

    متأثر گشتهRaminshadowایمان غلامی مهرآبادیMahyarMsmalinerdکاپتان استخونیKurosNVIDIA GeForce GTXLittle∞God
    • G.LN گفت:

      دقیقا خود مایکی همین الانش تو این نسل با این همه استودیو که مطمئنا بیشتر هم میشه فکر نکنم نیازی داشته باشه تا نینتندو رو هم تصاحب کنه ضمنا دیگه ترسناک میشه😂.
      همین الانش هر استودیو دو بازی بده تا آخر نسل کلی انحصاری داره.
      البته اینم نباید فراموش کرد سیاستهاش باعث شد سونی به سمت pc هم بیاد.
      بنظرم اگه مایکی نبود سونی با همین فرمون میرفت تازه قیمت بازیهاشو احتمالا بیشتر هم میکرد.
      نینتندو رقیب هیچکدوم نیست چونکه برای خودش یه بازار جداگانه گذاشته که همینطور هم کنسولش و هم بازیهاش بدون هیچ تخفیفی بعد از سالها بازم فروش میره.
      فکر کنم آمار فروش نینتندو سوییچ از ps4 هم بیشتر بشه.

      متأثر گشته🤘Mohsenj74
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        اصلا بعید نیست امار فروشش بیشتر بشه از ps4 در مورد تاثیر شرکت ها به هم فقط همین که اگر ایکس باکس ها برچسب ۳۰۰ و ۵۰۰ دلاری نمیخوردن من شک نداشتم هر نسخه پلی ۵ حداقل ۱۰۰ دلار گرونتر بود ۱۰۰دلار هم تو ایران برابرِ با چند کیلو طلا 😁😁

        G.LN
  • Mr. PC گفت:

    الان مایکروسافت سرویس گیمپسش داره جهانی میشه و از هر نقطه دنیا از این سرویس استفاده میکنن . نینتندو با نیشخند بازیاش و انحصاری ساختناش غافل شد از روزیکه مایکروسافت رقیب سونی بشه .

    متأثر گشتهعلیDARKSIRENMr.JH.SONYStarwarszerosaeed KhAlex☆WKNWS☆shadowmore
    • نینتندو بعد از اون دوره Wii رو عرضه کرد. که از هر دو کنسول ps3 و xbox 360 بهتر عمل کرد. همین الآن داخل ژاپن از سونی جلوتره. نینتندو سوییچ یکی از موفق‌ترین کنسول‌ها هستش که حتی بعد از این همه سال و افتادن تب و تابش و بالا رفتن تب و تاب کنسول های جدید، برخی ماه‌ها پا به پای پلی استیشن ۵ فروش داشته. حالا من منظور از غافل شدن رو نمیفهمم. با این سطح از موفقیت، شکست دادن پلی استیشن در خانه‌ی خودش و فروش خارق‌العاده انحصاری‌ها نسبت به دو رقیب دیگه و اتخاذ سیاست‌های بسیار خوب، چجوری میشه بگی نینتندو غافل شده از چیزی. اتفاقا بدون درگیر شدن با قضایای مختلف و بولد شدن داره بهترین فروش رو میکنه. به زودی هم از مرز ۱۰۰ میلیون رد خواهد کرد و در سال ۲۰۲۲ هم دو سه بازی بزرگ تعیین کننده داره.

      علیSDARKSIRENMPDXH.SONYAmir1990ایمان غلامی مهرآبادیAlexChiefshadowmore
      • Mr. PC گفت:

        بله الان در حال حاضر پرفروش ترین کنسول از لحاظ واحدی نینتندو سوییچ وی هست. اما یادمون نره که پرفروش ترین کنسول تاریخ PS2 بود که با امار فروش ۱۵۷ میلیونی سگا رو شکست داد. در اون زمان کی فکرشو میکرد که مایکروسافت در آینده رقیب جدی برای پلی استیشن بشه. اگر بخوایم از دید ارزش دلاری نگاه بکنیم در حال حاضر کنسول ایکس باکس فروش بیشتری رو نسبت به نینتندو داره که در ایالت متحده نینتندو تونست دوباره جاشو بگیره.

  • Star1 گفت:

    نینتندو احتمالا نمیتونست تصور کنه سال ۲۰۲۱ ارزش مایکروسافت ۲۶۰۰ میلیارد دلار باشه و ارزش خودش ۵۰ میلیارد.

    exampleمتأثر گشتهO2Aiden pearce
    • Hasan0930 گفت:

      همون سال ۱۹۹۹ هم مایکروسافت با ارزش ترین شرکت جهان بود… اون موقع اپل داشت ورشکست میشد تا همین بیل گیتس به خاطر جلوگیری از چند بخش شدن مایکروسافت توسط سازمان ضد انحصار آمریکا در اپل سرمایه گذاری کرد…

      میدونی به نظرم دلیلش خون سامورایی ژاپنی ها هستش… الان مثلا نگاه کن بخشی از انحصاری های پلی استیشن رو خود ژاپنی ها ساختن بدون اینکه حتی یک قرون پلی استیشن بهشون پول بده.. همینطوری مفتی براش انحصاری کردن که پیشرفت کنه مثل پرسونا…

      ای کاش آمریکایی ها هم همین خون سامورایی رو داشتن و چند بازی رو بدون اینکه ایکس باکس پولی بهشون میداد انحصاری می کردن تا اون پیشرفت کنه… ایکس باکس برای تمام انحصاری کردن هاش به شرکتا پول پرداخت می کرد برخلاف پلی استیشن…

      باز خدا تادهاوارد رو خیر بده که به خاطر پیشرفت هموطن آمریکاییش الدر اسکروز ۳ رو انحصار کامل ایکس باکس کرد…

      حالا تو فکر بکن با این وضعیت خون سامورایی چه طوری نتندو به مایکرو ملحق میشد…

      ...Eternal...
    • O2 گفت:

      عزیز مایکرو ۴۵۰ میلیارد دلار net worth هست، ۲۶۰۰ رو از کجات در آوردی؟

  • خوب شد نفروختن
    چون صنعت گیم ۲۰ سال عقب میومد

    O2...Eternal...علی
  • MahyarMsm گفت:

    انها پیشنهاد را دیدن و بلند زیر خنده زدن!

  • فرشاد گفت:

    یه سامورایی همیشه سامورایی این ژاپنی هرچیشون بد باشه که من چیز بدی تا حالا ندیدم یه کارشون خیلی خوبه باج نمیدن حتی تو جامعه امروزیشون هم با اینکه ارتش ندارن و آمریکا کشورشون رو ۷۰ ساله اشغال کرده ولی تو اقتصاد رتبه ۲ یا ۳ دنیا بودن همیشه و هیچوقت صنایعشون رو به راحتی و ساده به کسی ندادن دمشون گرم فقط این قسمت رو باید با طلا نوشت نینتندو اما پیشنهاد مایکروسافت را با خنده و بی‌اهمیتی رد کرد بلکه این مدیران واقعا نفهم جدید سونی دست آورد های گذشته رو به چوب حراج روی هر پلتفرمی نزنن و از انتشار بازی های انحصاریشون رو پی سی دست بکشند رایان کم مونده دیگه خودشم عرضه کنه روی پی سی

مایکروسافت نامه قدیمی تصاحب نینتندو را منتشر کرد - گیمفا