معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا

معرفی و نمرات سریال Hawkeye

علی محمدپناه
۱۹:۱۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
سریال hawkeye

منتقدان نظرات بسیار مثبتی در مورد فصل اول سریال Hawkeye از دنیای سینمایی مارول داشتند.

سریال هاکای (Hawkeye)، جدیدترین سریال از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. پخش این سریال شروع شده است و منتقدان نظرات خوبی نسبت به آن داشتند و بازگشت این سبک داستان‌سرایی به این دنیای سینمایی را ستایش کردند. سریال هاکای توسط جاناتان ایگلا (Jonathan Igla) توسعه داده شده است.

این سریال بر اساس کتاب‌های کمیکی نوشته مت فرکشن (Matt Fraction) است. داستان این کتاب‌های کمیک و سریال در مورد اتفاقات پس از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) است. در این سریال، کلینت بارتون سعی دارد تا بهترین تعطیلات کریسمسی را برای فرزندان خود به ارمغان بیاورد.

با این حال، دشمنانی از گذشته هاکای و اعمالش به عنوان رونین، سعی دارند تا او را مجازات کنند و همین باعث می‌شود تا آرامش آنها در تعطیلات کریسمسی به هم بخورد. کلینت بارتون برای مقابله با این دشمنان با یکی از طرفداران سرسخت خود به نام کیت بیشاپ همکاری می‌کند.

در این سریال، هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) نقش کیت بیشاپ را به تصویر می‌کشد، کسی که قرار است عهده‌دار نقش هاکای در ادامه دنیای سینمایی مارول و پس از جرمی رنر (Jeremy Renner) باشد. الاکوآ کاکس (Alaqua Cox) نیز قرار است در این سریال، نقش مایا لوپز ملقب به اکو را به تصویر بکشد. کمپانی مارول در حال ساخت سریالی مستقل بر اساس شخصیت اکو است.

اولین فصل از سریال هاکای روی سرویس آنلاین دیزنی پخش شده است و منتقدان نظرات مثبتی در مورد آن داشتند. ستایش‌های زیادی نسبت به رابطه عالی میان استاینفلد و جرمی رنر صورت گرفته است. برخی منتقدان نسبت به سرعت قسمت‌ها و همچنین تمرکز بیش از حد روی کیت به جای بارتون انتقادهایی داشتند. برخی دیگر نیز پس‌زمینه کریسمسی داستان و همچنین داستان ساده و به دور از تهدیدات بزرگ را ستودند.

از ۶۱ نقد منتشر شده برای فصل اول سریال هاکای در وب سایت راتن تومیتوز، این سریال امتیاز ۹۳ درصد را بدست آورده است. از ۲۰ نقد منتشر شده برای این سریال در وب سایت متاکریتیک، این فصل از سریال هاکای امتیاز ۶۴ درصد را کسب نموده است. در ادامه، نظرات برخی از منتقدان برتر در مورد سریال هاکای قرار دارد.

سریال hawkeye

«۸۳/۱۰۰ The Playlist | منتقد: چارلز بارفیلد»

سریال هاکای ممکن است چالش‌برانگیزترین و هیجان‌انگیزترین چیزی نباشد که شما می‌توانید تجربه کنید اما با حس گرم و دلنشین خود، مطمئنا شما را ناامید نخواهد کرد. این حس گرم و دلنشین نیز از رابطه میان استاینفلد و رنر نشات گرفته است. این دو بازیگر در کنار یکدیگر واقعا عالی بودند.

«۸۳/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

سریال هاکای موفق شده تا داستانی در مورد آسیب‌های فیزیکی و روحی کلینت بارتون ارائه کند و در عین حال، روحیه شادی‌بخش و گرما آن را حفظ نماید. کلینت بارتون احتمالا آخرین انتقام‌جویایی است که داستان مختص به خود را بدست آورده است.

«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: انگی هان»

کاراکتر کیت بیشاپ، ستاره واقعی سریال هاکای است. به نظر می‌رسد که در پایان سریال، کیت بیشاپ به یک کاراکتر محبوب جدید در دنیای سینمایی مارول تبدیل می‌شود. سریال هاکای، اتفاقی نادر در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود.

«۷۵/۱۰۰ Polygon | منتقد: رزی نایت»

سریال هاکای، یک داستان کوچک با تهدید‌های سطح پایین‌تری خلق کرده است که ما را بیشتر با ابرقهرمانانی آشنا می‌کند که بیشتر روی زمین هستند. این می‌تواند افقی تازه برای دنیای سینمایی مارول باشد، افقی که مشهورترین قهرمان خیابانی مارول یعنی مرد عنکبوتی را به شاگردی برای تونی استارک تبدیل کرده بود. به این ترتیب، سریال هاکای بسیار شبیه به سریال‌های مارول ساخته شده توسط سرویس نتفلیکس است که دارای پیچشی دوستانه و خانوادگی است. سریال هاکای بیش از حد به گذشته مارول تکیه نمی‌کند و در عین حال، تعادل خود را حفظ می‌کند. همین، سریال هاکای را به سریالی برجسته از دنیای سینمایی مارول تبدیل می‌کند.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: لزلی فلپرین»

اگر داستان و موضوع سریال هاکای چندان جالب نیست اما کاراکترهای آن معتبر هستند و ارزش سرمایه‌گذاری احساسی روی آنها را دارند. قسمت‌های ابتدایی فصل اول سریال هاکای، دارای مشکلات و نواقصی است که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: کارولین فریمکی»

سریال هاکای محصول سرویس آنلاین دیزنی پلاس، متعهد به دنیای بزرگتری است. این سریال دارای داستان‌سرایی پرچمدار و سبک فیلمبرداری جالب توجهی است که سبب شده تا این سریال به خوبی بتواند هویتی مختص خودش بدست بیاورد. با این حال، بر خلاف کتاب‌های کمیک، در سریال هاکای، کاراکترهای کیت و کلینت فرصت زیادی برای حضور در کنار یکدیگر بدست نیاورند.

MEYSAMB300

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی و نمرات سریال Hawkeye - گیمفا