معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا
معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا
معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا
معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا

معرفی و نمرات فیلم House of Gucci

علی محمدپناه
۱۵:۵۶ ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
فیلم خانه گوچی house of gucci

فیلم House of Gucci با وجود داشتن بازیگرانی برجسته موفق نشده از منتقدان امتیازات بالایی بگیرد.

فیلم خانه گوچی (House of Gucci) جدیدترین اثر ساخته شده توسط ریدلی اسکات (Ridley Scott) است. این فیلم با وجود داشتن بازیگرانی برجسته و مشهور، نتوانسته نظر منتقدان را جلب کند و امتیازات در حد متوسطی از آنها گرفته است.

ریدلی اسکات، در سال ۲۰۲۱ میلادی، دو پروژه بزرگ و کاملا متفاوت از یکدیگر داشته است. این دو پروژه، فیلم آخرین دوئل (The Last Duel) و خانه گوچی است. منتقدان نظرات متفاوتی در مورد خانه گوچی داشتند. گرچه ریدلی اسکات بیشتر برای کارهای خود در زمینه آثار علمی و تخیلی کلاسیکی همچون بیگانه (Alien) و بلید رانر (Blade Runner) شناخته می‌شود اما او در ژانرهای دیگر نیز کارگردانی کرده است.

ریدلی اسکات با فیلم تلما و لوییس (Thelma & Louise) در ژانر جنایی، با فیلم گلادیاتور (Gladiator) در ژانر تاریخی و حماسی، با فیلم هانیبال (Hannibal) در ژانر وحشت و روانشناختی و با فیلم گنگستر آمریکایی (American Gangster) در ژانر جنایی و بیوگرافی کار کرده است. جدیدترین فیلم او یعنی فیلم خانه گوچی در ژانر جنایی و بیوگرافی است.

فیلم خانه گوچی بر اساس کتابی به همین نام محصول سال ۲۰۰۱ میلادی نوشته سارا گی فوردن (Sara Gay Forden) است. فیلم خانه گوچی بر محوریت داستان عاشقانه و ازدواج بین پاتریزیا رجیانی با بازی لیدی گاگا (Lady Gaga) با مائوریزیو گوچی با بازی آدام درایور (Adam Driver) است. قدرت این تجارت خانوادگی در دستان پدر مائوریزیو به نام رودولفو با بازی جرمی آیرونز (Jeremy Irons) و عمویش به نام آلدو با بازی آل پاچینو (Al Pacino) است. اگر پاتریزیا که از بیرون وارد این خانواده شده، می‌خواهد تا قدرتی در این خانواده داشته باشد باید افراد این خانواده را در مقابل یکدیگر قرار دهد.

بر خلاف بسیاری از آثار سال جاری میلادی که به صورت آنلاین عرضه شدند، فیلم خانه گوچی روی پرده سینماها اکران شده است. به دلیل وجود کارگردانی برجسته و بازیگرانی درجه یک در جمع بازیگران فیلم خانه گوچی، انتظارات بسیار زیادی از این فیلم وجود داشته است اما نقدهای منتشر شده خلاف این انتظارات هستند.

بر اساس ۱۶۶ نقد منتشر شده برای فیلم خانه گوچی در وب سایت راتن تومیتوز، این فیلم امتیاز ۶۱ درصد را بدست آورده است. منتقدان در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۵۸ درصد را به این فیلم دادند که بر اساس ۵۳ نقد منتشر شده برای آن است. منتقدانی که نظرات مثبتی در مورد فیلم خانه گوچی داشتند، اظهار داشتند که نقطه قوت این فیلم، نقش‌آفرینی لیدی گاگا و آدام درایور بوده است. آنها همچنین تاکید کردند که این دو بازیگر، رابطه بسیار خوبی با یکدیگر در جلوی دوربین داشتند. علاوه بر این، لیدی گاگا، طنزی در درون نقش‌آفرینی خود ارائه کرده است مطمئنا در بهتر شدن این فیلم تاثیر به سزایی داشته است.

با این حال، از سوی دیگر، برخی منتقدان چندان از درون مایه داستان، کارگردانی ریدلی اسکات، فیلم‌نامه فیلم و نقش‌آفرینی برخی از بازیگران راضی نبودند. منتقدان اظهار داشتند که داستانی که در درون تریلرهای فیلم به تصویر کشیده شده بهتر از داستان درون خود فیلم است.

در ادامه، نظرات برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم خانه گوچی قرار دارد.

فیلم خانه گوچی house of gucci

«۸۳/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

فیلم خانه گوچی از همان ابتدا، یک بحث داغ را ارائه می‌کند و از تضاد اصولی در این بحث بهره می‌گیرد تا تنش میان ثروت و ارزش را به تصویر بکشد.

«۸۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

فیلم خانه گوچی به کارگردانی ریدلی اسکات، داستانی به هم ریخته و پر از هیاهو در مورد سقوط گوچی‌ها را ارائه می‌کند که نقش‌آفرینی باشکوه لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رجیانی توانسته آن را از احمقانه بودنش نجات دهد. در کل، فیلم خانه گوچی، اثری با درخشش لیدی گاگا است. لیدی گاگا با جذابیت خود توانسته این فیلم را دلپذیرتر بکند.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم خانه گوچی، اثری درام و مستند است که سرگرم‌کنندگی و جذابیت خاصی را ارائه می‌کند اما اصلا یک فیلم جدی و زیرکانه‌ای به شمار نمی‌رود.

«۷۵/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: لیا گرینبلات»

اگر فیلم خانه گوچی می‌توانست شبیه به آن چیزی باشد که در تریلرها وعده داده شده بود، مطمئنا می‌توانست اثری بهتری باشد. فیلم خانه گوچی، گاه و بی گاه بیش از حد جدی می‌شود و ترکیب عجیبی را ارائه می‌کند گاهی بیش از حد و گاهی کم است. فیلم‌نامه فیلم به طرز عجیبی از قتل رخ داده صرف نظر کرده و کمتر به آن پرداخته است. در هر صورت، فیلم خانه گوچی، با وجود اینکه داستان یک خانواده جدا شده را به تصویر می‌کشد اما همچنان سرگرم‌کننده است.

«۶۳/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: تومریس لفلی»

فیلم خانه گوچی به لطف برخی از بازیگران خود، کسل‌کننده و خسته‌کننده نیست. فیلم خانه گوچی دارای لحظاتی بی‌باکانه است که مطمئنا در هیجان اندک آن تاثیر به سزایی داشته است.

«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: برایان رونی»

به نظر می‌رسد که در این فیلم، ریدلی اسکات چندان از خودش مطمئن نبوده است. علاوه بر این، فیلم‌نامه و دیالوگ‌های زمخت نوشته شده توسط بکی جانستون و روبرتو بنتیوگنا نیز به او کمکی نکرده است. علاوه بر این، فیلمبرداری فیلم در دوران کرونا در مکان‌های مختلف در جهان و همچنین داستان طولانی آن، تاثیر منفی بر فیلم خانه گوچی داشته است.

«۵۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مای عبدالباکی»

بهترین نکته در مورد فیلم خانه گوچی، نقش‌آفرینی لیدی گاگا در نقش پاتریزیا است. او بیشتر از بسیاری از بازیگران فیلم، نسبت به لهجه ایتالیایی خود حساس است. با این حال، نقش‌آفرینی او مرزی میان ویرانگر بودن و سرگرم‌کننده بودن قرار دارد.

یوهانMEYSAMB300

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا
معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا
معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا
معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا
معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی و نمرات فیلم House of Gucci - گیمفا