آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump

علی محمدپناه
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از goodfellas تا forrest gump

دهه ۹۰ میلادی، بخش برجسته‌ای در تاریخ سینما به شمار می‌رود و در این هفته قرار است به معرفی چندین آثار برجسته از دهه ۹۰ میلادی بپردازیم.

دهه ۹۰ میلادی در تاریخ سینما، یک نقطه برجسته محسوب می‌شود. در طی این دهه، آثار جالب توجه و شاهکاری ساخته شده است. در این مطلب از مقالات آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم قرار است به معرفی سه اثر برجسته از دهه ۹۰ میلادی بپردازیم. در ادامه همراه با ما باشید.

به عنوان اولین اثر، به معرفی فیلم رفقای خوب خواهیم پرداخت. این اثر جذاب و تماشایی، از جمله آثار ابتدای دهه ۹۰ میلادی به شمار می‌رود که توانسته به موفقیت قابل قبولی دست یابد و خود را به عنوان یکی از آثار برتر تاریخ سینما به مخاطبان بشناساند. در ادامه قرار است فیلم فهرست شیندلر را معرفی کنیم.

فیلم فهرست شیندلر، اثری سیاه و سفید است و این موضوع، اصلا از جذابیت آن نکاسته است. در ابتدا ممکن است برای دیدن این اثر دچار شک و تردید باشید اما مطمئنا، پس از تماشای آن، این اثر تا مدت‌ها در ذهن شما ماندگار خواهد شد. این فیلم یکی دیگر از آثار برتر دهه ۹۰ میلادی به شمار می‌رود.

اگر به دنبال آن هستید تا پس از دیدن یک اثر سینمایی جالب و جذاب، شور و شوق آن تا مدت‌ها در ذهن شما وجود داشته باشد، به شما پیشنهاد می‌شود که فیلم فارست گامپ را مشاهده کنید. این اثر، فیلمی تماشایی با بازی خیره‌کننده و تماشایی تام هنکس است.

فیلم رفقای خوب (Goodfellas)

فیلم رفقای خوب goodfellas

فیلم رفقای خوب، اثری از سال ۱۹۹۰ میلادی است. این فیلم، اثری بیوگرافی و جنایی است. کارگردانی فیلم رفقای خوب را مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) در دست داشته است. فیلم‌نامه آن را اسکورسیزی به همراه نیکولاس پیلگی (Nicholas Pileggi) قلم زده است. این فیلم، اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته پیلگی در سال ۱۹۸۵ میلادی بوده است.

فیلم رفقای خوب، با بازی رابرت د نیرو (Robert De Niro)، ری لیوتا (Ray Liotta)، جو پشی (Joe Pesci)، لورین براکو (Lorraine Bracco) و پل سوروینو (Paul Sorvino) است. این فیلم جنایی به داستان ظهور و سقوط هنری هیل و دوستان و خانواده‌اش از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۸۰ میلادی می‌پردازد.

فیلم رفقای خوب را می‌توان نقطه برجسته‌ای در کارنامه هنری مارتین اسکورسیزی و یکی از برترین آثار ساخته شده در تاریخ سینما دانست. این فیلم در ژانر گانگستری نیز از جمله برترین‌ها به شمار می‌رود. فیلم رفقای خوب، اثری کلاسیک، شیک و خوب است.

تمام بازیگران فیلم رفقای خوب توانستند تا نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای از خود ارائه دهند. جو پشی در این میان، برجسته‌تر به نظر می‌رسد. در فیلم رفقای خوب، می‌توان برخی از روش‌های کارگردانی مارتین اسکورسیزی در اوایل کارنامه هنری‌اش همچون فریم‌های ثابت، برش سریع و شات‌های طولانی گاه و بی گاه را مشاهده کرد.

در پایان، فیلم رفقای خوب، از جمله برترین آثار سینما است که هر فیلم‌بازی حداقل یکبار باید به تماشای آن بنشیند. این فیلم را می‌توان از جمله برترین همکاری‌های میان اسکورسیزی با رابرت د نیرو دانست. این فیلم در تمام مدت زمان خود، شما را درگیر داستان می‌کند و جذابیت آن تا پایان ادامه دارد. مطمئنا کسانی که به تماشای آثار گانگستری و جنایی علاقه‌ دارند، از تماشای آن لذت بسیار خواهند برد.

فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List)

فیلم فهرست شیندلر schindler's List)

فهرست شیندلر اثری حماسی، تاریخی و درام محصول سال ۱۹۹۳ میلادی است. کارگردانی این فیلم را استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در دست داشته و فیلم‌نامه آن را استیون زیلیان (Steven Zaillian) قلم زده است. این فیلم بر اساس کتابی تاریخی و غیر واقعی به نام کشتی شیندلر (Schindler’s Ark) نوشته توماس کنیلی (Thomas Keneally) است.

فیلم فهرست شیندلر، داستان کارخانه‌داری آلمانی به نام اسکار شیندلر را روایت می‌کند که با استخدام بیش از هزار پناهنده یهودی – لهستانی در کارخانه‌های خود در دوران جنگ جهانی دوم، توانسته بود تا بیش از هزار نفر را نجات دهد. لیام نیلسون (Liam Neeson) بازیگر نقش اسکار شیندلر است. دیگر بازیگران این فیلم شامل رالف فاینز (Ralph Fiennes) و بن کینگزلی (Ben Kingsley) هستند.

در فیلم فهرست شیندلر، وحشت و ترس هولوکاست با سبک رایج انسان‌گرایی استیون اسپیلبرگ ترکیب شده و همین، باعث شکل‌گیری اثری شاهکار در کارنامه استیون اسپیلبرگ شده است. فیلم فهرست شیندلر را می‌توان یکی از بهترین آثار ساخته شده در زمینه هولوکاست دانست.

فیلم فهرست شیندلر با نقش‌آفرینی بسیار عالی از سوی بازیگران خود همراه بوده است. استیون اسپیلبرگ توانسته تا به خوبی کارگردانی آن را مدیریت کند. فیلم فهرست شیندلر با اینکه به صورت سیاه و سفید است اما همچنان از لحاظ بصری زیبا و چشم‌نواز است. برخی از سکانس‌های فیلم تا حدی حیرت‌انگیز هستند که تا مدتی بعد همچنان در ذهن شما ماندگار خواهند شد.

در پایان، برخی افراد ممکن است برای دیدن فیلم فهرست شیندلر تردید داشته باشند اما مطمئنا، پس از تماشای آن، به این فکر خواهید کرد که چرا زودتر آن را تماشا نکردید. این فیلم، یک تجربه سینمایی تاثیرگذار و ماندگار در ذهن شما را رقم خواهد زد. گرچه ممکن است این فیلم بر اساس رمانی غیر واقعی باشد اما به خوبی توانسته تا بخشی از تاریخ جهان را به نمایش بگذارد.

فیلم فارست گامپ (Forrest Gump)

فیلم فارست گامپ forrest gump

فیلم فارست گامپ، اثری درام و عاشقانه محصول سال ۱۹۹۴ میلادی به شمار می‌رود که کمدی قابل توجهی در آن وجود دارد. رابرت زمیکس (Robert Zemeckis) کارگردانی آن را بر عهده داشته و فیلم‌نامه آن را اریک راث (Eric Roth) قلم زده است. فیلم فارست گامپ بر اساس رمانی به همین نام نوشته وینستون گروم (Winston Groom) است.

فیلم فارست گامپ با بازی تام هنکس (Tom Hanks)، رابین رایت (Robin Wright)، گری سینیس (Gary Sinise)، مایکلتی ویلیامسون (Mykelti Williamson) و سالی فیلد (Sally Field) است. این فیلم، داستان چندین دهه از زندگی شخصی به نام فارست گامپ را به تصویر می‌کشد. این فیلم برنده شش جایزه اسکار شده بود.

در ابتدا ممکن است فیلم فارست گامپ، اثری بیش از حد احساسی و با پیامی گیج‌کننده به نظر برسد اما این فیلم به اندازه کافی شیرین و جذاب است که عیب‌های اندک آن را می‌پوشاند. شخصیت فارست گامپ، شخصیتی است که همانند آن در تاریخ سینما بسیار اندک است و از همین رو، فیلمی همانند فیلم فارست گامپ، اثری متمایز و برجسته محسوب می‌شود.

نقش‌آفرینی تام هنکس در نقش فارست گامپ، یک نقش‌آفرینی خیره‌کننده است که بین خوشی و ناراحتی به خوبی تعادل برقرار کرده است. فیلم فارست گامپ، اثری است که در آن لحظات خنده‌دار بسیار و اتفاقات جالب توجه زیادی وجود دارد که آن را به شاهکاری از دهه ۹۰ میلادی تبدیل می‌کند.

فیلم فارست گامپ با بازی تام هنکس، اثری جذاب و تماشایی است که ندیدن آن، یکی از فرصت‌های از دست رفته هر فیلم‌بازی به شمار می‌رود. فیلم فارست گامپ، شما را به خنده وا می‌دارد و در عین حال، احساسی می‌کند. شوق و ذوق ناشی از دیدن این اثر، تا مدت‌ها همراه با شما خواهد بود. حس لذت‌بخش تماشای این فیلم تمام شدنی نیست، پس در دیدن آن شک نکنید.

در پایان، دهه ۹۰ میلادی، یکی از نقاط برجسته در تاریخ سینما به شمار می‌رود. در این دهه، آثار برجسته زیادی ساخته شده اند که هر کدام از آنها، به نوبه خود، یک شاهکار به شمار می‌روند و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردند. نظر شما در مورد دهه ۹۰ میلادی و همچنین آثاری همچون فارست گامپ، فهرست شیندلر و رفقای خوب چیست؟

آرینP.morgan 𔓙یوهانMEYSAMB300

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Nathan گفت:

    سلام
    دوستان پایه آید یه نظرسنجی هفتگی بذاریم ؟
    اینکه این آخر هفته کدوم بازی رو دارید بازی میکنید ( چه شروع کرده باشیدش و چ دارید ادامش میدید)
    بگید و نمره ای ک بهش تا اینجا میدید رو بگید
    این ایده رو تو سایت همسایه دیدم ب نظرم جالب میومد گفتم اینجا هم بیارم
    خودم
    Assassin’s creed Odyssey : 9/5

    OmidآرینP.morgan 𔓙یوهان
  • یوهان گفت:

    خسته‌ نباشید بابت مقاله
    فیلم های خیلی خوبی رو برای این آخر هفته معرفی کردید👌👍

    OmidP.morgan 𔓙
  • آرین گفت:

    سلام
    رفقای خوب واقعا قشنگ و ضدحال هست.
    فهرست شیندلر هم که هفته پیش با رفقا کوبیدیم و گفتیم شعاری ست.
    فهرست گامپ هم شعاری نیست بلکه شاعرانه ست! حالا نمی‌گویم ۱۰۰ از شاوشنگ بهتره ولی واقعا فیلم عالی یه و همه‌پسند.
    می‌تونید به خوبی با خانواده هم ببینید.

    یوهان
  • Omid گفت:

    در دیدن فیلم “فهرست شیندلر” تردید نکنید…..شگفت انگیزه این اثر….در کنار بازی عالی همه بازیگران اما بازی Ralph Fiennes در نقش آمون گات ، یک افسر نازی و مسئول اردوگاه اسکان یهودیان ، به معنای واقعی کلمه حیرت انگیزه. حتما حتما فیلم رو به زبان لصلی و با زیرنویس ببینید….در ضمن این بر اساس تکه هایی از واقعیت ساخته شده و تمام فیلم خیالی و غیر واقعی نیست. بخشهایی از فیلم کاملا مبتنی بر واقعیت تاریخی هست که اتفاق افتاده کما اینکه خود اسکار شیندلر و بازماندگانی که تحت عنوان یهودیان شیندلر شناخته میشن وجود داشتند……فارست گامپ هم که دیگه نیازی به توضیح نداره.

    یوهان
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Goodfellas تا Forrest Gump - گیمفا