سونی قصد دارد کیفیت بازیهای ابری را افزایش دهد
اخیرا اختراع جدیدی از طرف شرکت سونی به ثبت رسید که هدفش ارتقاء سرویسهای ابری (Cloud) برای پلی استیشن است.
اگر تا به حال از سرویس استریم ابریای مثل پلی استیشن نَو (PS Now) استفاده کرده باشید، میدانید که تاخیر و لگ در این پلتفرم چیزی است که باید به آن عادت کنید؛ اما اختراع جدید شرکت سونی که به تازگی به ثبت رسمی رسیده است نشان میدهد که سونی قصد دارد با استفاده از این سیستم جدید، تاخیر و اختلالات ناخواسته را در پلتفرم ابری خود حذف کند. در فایلهای این گواهی نوشته شده است:
محبوبیت شبکهی ابری روز به روز بیشتر میشود و به همین دلیل باید تواناییهای پردازش و کدنویسی سرورها برای ارسال تصاویر با کیفیتتر به کاربران ارتقا یابد.
با توجه به این که ایکس باکس با سرویس گیم پس (Game Pass) و پلی استیشن با سرویس پلی استیشن نَو در فضای ابری با هم رقابت میکنند، عجیب نیست که سونی قصد داشته باشد سرعت سرویس خود را به وسیلهی این سیستم ارتقا دهد. این گواهی ثبت اختراع دربارهی روش کار این سیستم نوشته است:
بخشی از این متد وابسته به ارسال سیگنالهای چندگانه به دستگاه مشتری است تا بدین وسیله بتوان بخشی از نرخ فریم و کیفیت تصویر را افزایش داد. این سیگنالها حاوی تصاویر فشردهی بازی است که در سیستم کاربر به تصویر ترجمه میشود و زمانبندیِ نرخ فریم و یکپارچگی تصویر را افزایش میدهد.
از آنجایی که بیشتر بازیبازان سرویس ابری میدانند، این پلتفرم نیاز به سیستم قدرتمندی برای پردازش بازی ندارد، بلکه تصاویر بازی به صورت کدهای اینترنتی برای دستگاه فرستاده خواهد شد و نمایش داده میشود. به دلیل اینترنتی بودن این سرویس احتمال ایجاد تاخیر و اختلال در آن زیاد بوده و هدف این اختراع هم بهبود همین شرایط برای بازیبازان با اینترنت ضعیفتر است. در بخشی از این گواهی نوشته شده است:
… نتیجهی اجرای این سیستم میتواند بهبود فرایند کدگذاری تصویر، سرعت ارسال اطلاعات ، افزایش استثنایی کیفیت تصویر و ارتقای کیفیت کلی سرویسهای ابری، برای کاربران باشد.
اگر اختراع جدید سونی به درستی عمل کند، ممکن است سرویس پلی استیشن نَو به روانترین سرویس ابری موجود در این پلتفرم تبدیل شود.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
نظرات
کیفیت سرویس ابری نه بازی های ابری
بازی های ابری میشه یه چیزی مثل مایکروسافت فلایت سیمولاتور که بر اساس پردازش ابری ساخته میشن
اینجا پتنت سونی مال کیفیت سرویس ابریه نه ساخت بازی ابری
چقدر تیتر ها تون تازگی ها غیر حرفه ای شده
کاش بیان این وسط Now و Plus رو هم با یکی بکنن و روند آوردن بازی های خوب به Now رو جدی تر پیش بگیرن اگه با همین فرمون برن میتونن پیشرفت قابل توجهی داشته باشن
واقعا از سرویس ابری خوشم میاد فک کن رو کنسول نسل ۸ و موبایل بازیای نسل ۹ اجرا کنی حالا چه ماله سونی چه مایکروسافت
بنظرم اینده گیمینگ در همین خلاصه میشه
امیدوارم ما ایرانی ها هم با این پهنای باند مض.خرف بتونیم از گیمینگ ابری استفاده کنیم
دوستان کسی در مورد اینترنت fthh مخابرات اطلاعی داره در مورد سرعتش ،این بازی های ابری من برای مایکروسافت رو امتحان کردم نیاز به سرعت بالا می خواد با اینترنت همراه اول هم میاره ولی نخ کیفیت خوب
با میانگین ۳= ۳۶۰
با میانگین ۵= ۴۸۰
با میانگین ۸ تا ۱۰= ۷۲۰
با میانگین ۱۵ به بالا= ۱۰۸۰
من خودم ۳۶۰ میرم ولی اینترنت…
واقعا پلی استیشن ناو داره پیشرفت میکنه
و پلاس هم که همینطور داره ادامه میده و مشکل خاصی نداره
اگه سونی بیاد از ناو کلی تبلیغ بکنه و …
و بعد از چند ماه پلاس و ناو رو باهم یکی بکنه خیلی خوب میشد