بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا

بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند

علی محمدپناه
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا

در این مطلب قرار است به معرفی بازیگرانی بپردازیم که در بازی‌های ویدیویی حضور پیدا کردند.

حضور کیانو ریوز (Keanu Reeves) در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077)، یکی از نمونه‌های اخیر از حضور بازیگران سینمایی برجسته در دنیای بازی‌های ویدیویی است. کمپانی‌های بازی سازی همیشه در تلاش هستند تا بازی‌های خود و به خصوص گرافیک آنها را ارتقاء بدهند، با این حال، کمک اندکی از سوی بازیگران برجسته هالیوودی ممکن است جالب توجه باشد.

گاهی اوقات، برای اینکه بتوان به بهترین شکل ممکن یک کاراکتر از بازی ویدیویی را به تصویر کشید، باید یک بازیگر برجسته استخدام کرد تا آن نقش را بازی کند. اخیرا، این روش به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است. بازیگران نه تنها صداپیشگی کاراکترهایی از بازی‌های ویدیویی را بر عهده دارند بلکه چهره کاراکتر، مشابه با چهره آنها است. در ادامه همراه ما باشید که علاوه بر کیانو ریوز، دوازده بازیگر هالیوودی دیگر را به شما معرفی کنیم که در بازی‌های ویدیویی حضور داشته‌اند.

بروس ویلیس

بروس ویلیس

یکی از نمونه‌های اولیه حضور بازیگران برجسته هالیوودی در دنیای بازی‌های ویدیویی برای لذت‌بخش‌تر کردن تجربه گیمرها، بازی شوتر Apocalypse است. با اینکه صحبت‌ها در مورد اسکن سه بعدی و موشن کپچر نقش‌آفرینی بروس ویلیس (Bruce Willis)، بسیار تاثیرگذار به نظر می‌رسد اما در نهایت مشخص شد که سخت‌افزار پلی‌استیشن برای انجام چنین فرایند گرافیکی بزرگی مناسب نیست. امروزه، این بازی، اثری است که باعث شکل‌گیری بازی تونی هاوک (Tony Hawk) شده است.

جت لی

جت لی

جت لی (Jet Li) که در هنرهای رزمی مهارت بسیاری دارد، در بازی ویدیویی Jet Li: Rise to Honor پلی‌استیشن ۲ در سال ۲۰۰۴ میلادی حضور پیدا کرده بود. در این بازی ویدیویی، جت لی، نقش یک پلیس مخفی به نام کیت یان را بازی می‌کند که ماموریت یافته تا از دختر یک رئیس مافیا محافظت کند. مطمئنا بسیاری از طرفداران جت لی از ساخت این بازی ویدیویی بسیار خوشحال شده بودند اما این بازی، ایرادهایی نیز داشته است.

ژان رنو

ژان رنو

بازی اونیموشا ۳: محاصره اهریمن (Onimusha 3: Demon Siege)، سومین عنوان از مجموعه بازی‌های اونیموشا به شمار می‌رود که عنصر سفر در زمان را به بازی اضافه کرده است. شخصیت اصلی این بازی‌ها به نام سامانوسکه آکچی جای خود را با افسر پلیس جک بلانک عوض می‌کند. نقش جک بلانک را در این بازی، بازیگر فرانسوی ژان رنو (Jean Reno) به تصویر کشیده است.

چو یون فات

چو یون فات

بازی Stranglehold یکی از نمونه‌های خاص و جالب توجه از استفاده بازی‌های ویدیویی از چهره یک سلبریتی است. این بازی ویدیویی، دنباله مستقیمی برای فیلم سرسخت (Hard Boiled) به کارگردانی جان وو (John Woo) در سال ۱۹۹۲ میلادی است. یون فات (Chow Yun-fat) در این فیلم، نقش بازپرس تکیلا یوئن را بازی کرده است و در این بازی ویدیویی، این نقش را بازآفرینی کرده است. برای چندین سال است که گزارش‌هایی از ساخت یک فیلم اقتباسی از این بازی ویدیویی منتشر شده اما این پروژه هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

ناتان فیلیون

ناتان فیلیون

ناتان فیلیون (Nathan Fillion) در بازی Halo 3 در سال ۲۰۰۷ میلادی وارد این مجموعه شد و صداپیشگی کاراکتری به نام گروهبان توپخانه رینولدز را بر عهده داشت. با این حال، در سال ۲۰۰۹ میلادی، فیلیون در بازی Halo 3: ODST، علاوه بر صداپیشگی کاراکتری تازه به نام گروهبان توپخانه ادوارد باک، در آن نقش‌آفرینی کرده بود. شخصیت باک را ناتان فیلیون در بازی Halo 5: Guardians در سال ۲۰۱۵ بازی کرده و از لحاظ بصری بسیار پیشرفت کرده بود.

کریستن بل

کریستن بل

کریستن بل (Kristen Bell)، نقشی کلیدی در بازی‌های Assassin’s Creed ایفا کرده است. صدا و تصویر او به عنوان کاراکتر لوسی استیلمن مورد استفاده قرار گرفته بود. در بازی اصلی، کاراکتر لوسی استیلمن، دستیار دکتر وارن ویدیک بود و به دزموند کمک می‌کرد تا به خاطرات ژنتیکی جد خود یعنی الطایر دست پیدا کند. کریستن بل، این کاراکتر را در چندین دنباله این بازی به تصویر کشیده است.

سم ویتور

سم ویتور

طرفداران آثار جنگ ستارگان، سم ویتور (Sam Witwer) را بیشتر برای صداپیشگی کاراکتر دارث ماول در سریال انیمیشنی جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون (Star Wars: The Clone Wars) و فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story) می‌شناسند. با این حال، او در ابتدا، نقش کاراکتری متفاوت را در دنیای جنگ ستارگان ایفا کرده است. سم ویتور نقش آدمکش مخفی دارث ماول به نام استارکیلر را در هر دو بازی Force Unleashed به تصویر کشیده است.

آرون استیتون

آرون استیتون

بازی L.A. Noire، در سال ۲۰۱۱ میلادی عرضه شد و از لحاظ فنی جالب توجه بود. تکنولوژی اسکن حرکت در این بازی، برای برداشت حرکات چهره بازیگران از زوایای مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود. همین به گیمرها این امکان را داده بود تا در طی صحنه‌های بازجویی در داخل بازی، قادر باشند تا تغییر حالت و احساسات ریز را شناسایی کنند. در این بازی، آرون استاتون (Aaron Staton) نقش شخصیت اصلی بازی یعنی کاراگاه کول فلپس را به تصویر کشیده بود.

الن پیج

الن پیج

بازی Beyond: Two Souls در سال ۲۰۱۳ عرضه و یک ماجراجویی جذاب سینمایی بوده است. در این بازی، الن پیج (Ellen Page) نقش زنی را به تصویر کشیده است که از لحاظ روانی به موجودی غیر جسمانی به نام ایدن پیوند خورده است. پیج و دیگر بازیگران این بازی همچون ویلم دفو (Willem Dafoe)، علاوه بر صداپیشگی، کار ضبط حرکت و چهره را انجام داده‌اند. بسیاری از گیمرها اشاره به شباهت‌های مدل کاراکتر الن پیج در این بازی با کاراکتر الی در بازی The Last of Us داشتند.

کوین اسپیسی

کوین اسپیسی

مجموعه بازی‌های Call of Duty، سابقه دراز مدتی در استفاده از بازیگران برجسته و مشهور هالیوودی در صداپیشگی نقش‌های کلیدی داشته است. با این حال، بازی Call of Duty: Advanced Warfare در سال ۲۰۱۴ میلادی، نسبت به دیگر بازی‌های این مجموعه، بیشترین تمرکز را بر روی بازیگر سلبریتی خود داشته است. کوین اسپیسی (Kevin Spacey)، چهره‌ی برجسته این بازی بوده و نقش شخصیت منفی بازی به نام جاناتان آیرونز را به تصویر کشیده است.

هیدن پنیتیر

هیدن پنیتیر

بازی Until Dawn اثری در ژانر ترس و بقاء است و به شدت از فیلم‌های ترسناک اسلشری همچون جمعه سیزدهم (Friday the 13th) و مرده‌ی شریر (The Evil Dead) الهام گرفته است. از همین رو، بسیار به جا بوده که بازیگران مشهور در آن حضور داشته باشند. هیدن پنیتیر (Hayden Panettiere)، از جمله بازیگران هالیوودی است که در این بازی، نقشی ایفا کرده است. از جمله دیگر بازیگران این بازی می‌توان به رامی ملک (Rami Malek)، برت دالتون (Brett Dalton) و پیتر استورماره (Peter Stormare) اشاره کرد.

نورمن ریدس

نورمن ریدس

نورمن ریدس (Norman Reedus)، بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) شناخته می‌شود. او در بازی Death Stranding نقش‌آفرینی کرده است. در این بازی، نورمن ریدس نقش شخصیت اصلی سم بریجز را بازی کرده است. این کاراکتر، شخصی است که به شکل‌گیری ارتباط بین مردمان جداشده در دنیایی پسا آخرالزمانی کمک می‌کند. با اینکه نورمن ریدس به چهره برجسته این بازی تبدیل شده اما در این بازی، چهره بازیگران دیگری نیز دیده می‌شود. از جمله این بازیگران می‌توان به مس میکلسن (Mads Mikkelsen)، لئا سیدو (Léa Seydoux)، لیندسی واگنر (Lindsay Wagner) و حتی کارگردانی همچون گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) و نیکولاس ویندینگ رفن (Nicolas Winding Refn) اشاره کرد.

کیانو ریوز

کیانو ریوز

احتمالا یکی از جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین حضور بازیگران مشهور هالیوودی در دنیای بازی‌های ویدیویی، حضور کیانو ریوز (Keanu Reeves) در بازی Cyberpunk 2077 بوده است. در این بازی، کیانو ریوز نقش کاراکتری به نام جانی سیلورهند را به تصویر کشیده است. مطمئنا، تماشای کیانو ریوز با بازوهای سایبرنتیک می‌تواند برای گیمرها بسیار جالب توجه و جذاب باشد.

foolbutseekerriversideخستهabas kalbasHitmanDark FantasyDARKSIRENvafadarkanameKurosCorvoBombsammasoud pc gamerمینو فرجیAlirezaعلیAliShadow2003آرینAshen undead the bearerMEYSAMB300more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا
بازیگرانی که در بازی‌های ویدیویی حضور داشتند - گیمفا