نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲

امیرحسین رنجبر
۱۷:۳۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ بیندازیم و اطلاعات رسمی این بازی ها را با هم مرور کنیم.

بعد از مقالاتی که برای بازی‌های انحصاری‌ سونی و مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ نوشتیم، نباید یکی از پرطرفدارترین برندهای جهان یعنی نینتندو را فراموش می‌کردیم. شاید برایتان جالب باشد اما کمپانی Nintendo، لاین‌آپ به مراتب شلوغ‌تری نسبت به PlayStation و Xbox از منظر عناوین انحصاری در سال ۲۰۲۲ در اختیار دارد. در این مقاله نه تنها قصد داریم نگاهی کوتاه به این عناوین بیندازیم، بلکه نتیجه‌گیری می‌کنیم که چرا باید برای سال آینده شرکت Nintendo بسیار امیدوار بود. با گیمفا و ادامه این مقاله همراه باشید…

The Legend of Zelda Breath of the Wild Sequel – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

مگر می‌شود کسی از اسم Zelda استفاده کند اما یاد شاهکارهای عرضه شده از این فرنچایز نیفتد؟ بدون شک می‌توانیم سری The Legend of Zelda را یکی از تاثیرگذارترین عناوین تاریخ صنعت گیم خطاب کنیم. فرنچایزی که تحولی عظیم در ژانر اکشن-ماجراجویی و بازی‌های جهان‌باز ایجاد کرد. آخرین نسخه اصلی این سری، The Legend of Zelda Breath of the Wild نام داشت. از بزرگ بودن نام این بازی همین بس که اکثر رسانه‌ها، منتقدین و بازی‌سازان مطرح صنعت گیم، این بازی را Game of Generation یا همان بهترین و تاثیرگذارترین بازی نسل خطاب می‌کنند.

بازی Zelda BOTW آنقدر خوب بود که توانست با اقتدار، جایزه بازی سال ۲۰۱۷ را در رویداد The Game Awards از آن خود کند. جدای از این‌ها، موفقیت این بازی توانست سکوی پرتاب بزرگی برای کنسول Nintendo Switch به حساب بیاید. در واقع می‌شود موفقیت بی حد و اندازه کنسول Nintendo Switch در سال ۲۰۱۷ را مدیون دو بازی Zelda BOTW و Mario Odyssey بدانیم که هر دو متای بالای ۹۵ کسب کردند. تاثیر بازی Breath of the Wild در عناوین Open-World به قدری زیاد بود که امروزه کمتر بازی‌ جهان بازی پیدا می‌شود که از BOTW در برخی زمینه‌ها الگوبرداری نکرده باشد.

بعد از موفقیت‌های کیفی و فروش خارق‌العاده نسخه اول، Nintendo خیلی زود تصمیم گرفت تا دنباله مستقیم این بازی را توسعه دهد. Sequel یا ادامه بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild که هنوز نام مشخصی ندارد، توسط تیم و استودیو Nintendo EPD در دست توسعه قرار گرفته است. آقای Hidemaro Fujibayashi کارگردان و آقای Eiji Aonuma تهیه‌کننده این بازی به حساب می‌آیند. بازی دوم با ادامه راه نسخه قبلی خود، در سبک جهان‌باز و اکشن-ماجراجویی جریان خواهد داشت. بازی برای انتشار در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، هرچند احتمال تاخیر این تاریخ انتشار وجود دارد.

همانطور که احتمالا مطلع هستید، بازی ذکر شده در انحصار کامل کنسول Nintendo Switch قرار خواهد داشت و احتمالا هیچوقت برای PC یا پلتفرم‌های دیگر عرضه نخواهد شد. بازی BOTW 2 برای اولین بار در رویداد E3 2019 و کنفرانس Nintendo Direct با یک تیزر چند ثانیه‌ای معرفی شد. بعد از این معرفی، بازی به مدت دو سال در سکوت خبری کامل فرو رفت و در کنار Bayonetta 3 و Metroid Prime 4، از جمله عناوین انحصاری Nintendo بود که هیچ خبری از آن‌ها منتشر نمی‌شد. سرانجام در رویداد E3 2021، کمپانی Nintendo طی اقدامی غیرقابل پیش‌بینی، اولین صحنه‌های گیم‌پلی و in-game بازی را به مدت چند دقیقه به نمایش گذاشت.

در همان تریلر متوجه شدیم که تا عرضه بازی فاصله زیادی نداریم و Nintendo قصد دارد BOTW 2 را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. البته که هنوز اسم دقیق این دنباله مشخص نشده و برخی طرفداران معتقدند، Nintendo تعمدا این نام را در اختیار ما نمی‌گذارد. به گفته آن‌ها، اعلام نام دنباله BOTW می‌تواند بخش‌هایی از داستان و برنامه‌های Nintendo برای بازاریابی بازی را خراب کند. هنوز اطلاعات زیادی از داستان و تغییرات گیم‌پلی بازی مذکور در دسترس نیست؛ اما بدون شک دنباله Breath of the Wild یکی از موردانتظارترین عناوین سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید که شانس زیادی برای بردن جایزه بازی سال‌ در اختیار دارد.

از نکات تامل‌برانگیز دیگر، عرضه دوباره این بازی همزمان با انتشار نسخه جدیدی از سری Horizon است! همانطور که می‌دانید، بازی Horizon Zero Dawn با تمام ویژگی‌های مثبتی که در اختیار داشت، ضرر زیادی را به دلیل انتشار بازی BOTW در همان حوالی متحمل شد. باید دید دوباره چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خیر.

Bayonetta 3 – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

به نسخه جدید یکی از بهترین عناوین Hack and Slash تاریخ سلام کنید! بازی Bayonetta 3 یک بازی Hack and Slash و اکشن-ماجراجویی از شرکت Platinum Games به حساب می‌آید که سابقه طولانی‌ای در ساخت عناوینی در این سبک و سیاق دارد. این بازی همانند نسخه قبلی خود، توسط کمپانی Nintendo نشر شده و در انحصار کنسول گیمینگ این شرکت، یعنی Nintendo Switch قرار خواهد داشت.

بعد از هفت سال، نسخه جدیدی از Bayonetta عرضه خواهد شد که دنباله مستقیم نسخه دوم این بازی با همین نام به حساب می‌آید. همچنین Bayonetta 3 احتمالا داستان سه‌گانه Bayonetta را تکمیل می‌کند. تقریبا یک سال از ساخت Bayonetta 2 گذشته بود که هیدکی کامیا علاقه خود برای ساخت نسخه سوم را به Nintendo اعلام کرد. هرچند در ابتدا قرار بود Bayonetta 3 بازی لانچ کنسول Nintendo Switch در سال ۲۰۱۷ باشد؛ اما پروسه ساخت آن برای مدتی طولانی متوقف شد. این بازی اولین بار در رویداد The Game Awards 2017 توسط رئیس سابق بخش آمریکای کمپانی نینتندو، یعنی آقای Reggie Fils-Aimé، معرفی شد.

این بازی برای مدت زمانی طولانی در سکوت خبری فرو رفت؛ حتی طولانی‌تر از سکوت خبری دنباله بازی The Legend of Zelda: ‌Breath of the Wild. در فوریه سال ۲۰۱۹، چیزی نزدیک به دو سال پس از معرفی بازی، Yoshiaki Koizumi اعلام کرد که روند ساخت بازی Bayonetta 3 بدون مشکل در حال دنبال شدن است. سنت معرفی زودهنگام بازی‌ها توسط Nintendo، تا حدی طرفداران این شرکت را عصبانی کرده بود. طرفداران چهار سال برای نمایش جدید بازی Bayonetta 3 منتظر ماندند اما هیچوقت به خواسته خود نمی‌رسیدند.

سرانجام در رویداد Nintendo Direct در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱، بازی نمایش جدیدی دریافت کرد. این تریلر علاوه بر اینکه تاریخ انتشار ۲۰۲۲ را به صورت رسمی برای بازی تایید کرد، بلکه دارای صحنه‌های متعددی از گیم‌پلی بود. سیستم مبارزات بازی برای اولین بار در این تریلر به نمایش گذاشته شد. با این وجود، بعضی از طرفداران از گرافیک بصری بازی Bayonetta 3 ناراضی بودند. نه که گرافیک بازی بد بود، بلکه نتوانست انتظارات بخشی از هواداران را برآورده سازد.

آقای هیدکی کامیا، کارگردان اجرایی بازی Bayonetta 3 بازی ذکر شده را فراتر از انتظارات توصیف کرد. او جاه‌طلبی تیم Platinum Games را در ساخت بازی مذکور این‌چنین توصیف کرد:

بازی Bayonetta 3 واقعی است و روزی که بتوانید آن را واقعا در دست بگیرید و تجربه کنید هم فرا خواهد رسید. در آرامش منتظر انتشار اطلاعات بیشتر از بازی بمانید. مهم نیست چقدر انتظارات شما از این بازی بالا است، ما از انتظارات شما فراتر خواهیم رفت!

– هیدکی کامیا

یکی از نکات قابل ذکر بازی، عدم حضور خانم Hellena Taylor در نقش صداگذار این بازی است. نظر شما چیست؟ آیا برای بازگشت این سری هایپ هستید؟

Splatoon 3 – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

فکر کردید فقط Sony بازی شوتر سوم‌شخص می‌سازد؟ Splatoon 3 اینجاست تا تجربه‌ای سرگرم‌کننده از ژانر شوتر سوم شخص در اختیار شما بگذارد! همانند نسخه قبل، بازی روی مبارزات چندنفره آنلاین و همچنین بخش داستانی تک‌نفره خود تمرکز دارد. بازی مذکور در رویداد Nintendo Direct در تاریخ ۱۷ فوریه سال ۲۰۲۱ معرفی شده و اطلاعات تکمیلی آن در سپتامبر همین سال در دسترس قرار گرفت. تهیه‌کنندگی این بازی را Hisashi Nogami برعهده داشته و برای انتشار در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

گیم‌پلی بازی از هسته اصلی دو نسخه قبلی خود الگو گرفته است. بازیکنان می‌توانند بین Inklingها و Octolingها شخصیت قابل بازی خود را انتخاب کنند. تقریبا توانایی تمام سلاح‌ها و تفنگ‌های بازی Splatoon 3 به پاشیدن رنگ روی سر و صورت بازیکن‌ها و محیط‌ها خلاصه می‌شود. سازندگان قول اضافه شدن سلاح‌های جدید و زیادی را به بازیکنان داده‌اند. بنابر تایید Nintendo، یکی از بخش‌های قابل بازی سری تحت نام Turf War در این نسخه برگشته است. در Turf War، بازیکنان باید در دو تیم چهار نفره، حدالامکان تمام محیط و زمین بازی را رنگ‌آمیزی کنند.

اتمام این حالت بازی چیزی نزدیک به ۳ دقیقه زمان خواهد برد و بعد از آن، تیمی که بیشترین مسافت را رنگ کرده باشد برنده خواهد شد. بدون شک این بازی می‌تواند ساعت‌ها سرگرمی و نشاط را به شما هدیه دهد؛ اما آیا تفاوت‌های عمده‌ای با Splatoon 2 خواهد داشت؟ نمی‌توان با اطمینان نظر داد.

Mario + Rabbids: Sparks of Hope – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

امکان ندارد از طرفداران بازی‌های فانتزی یوبی‌سافت و نینتندو باشید اما نام Mario + Rabbids تا به حال به گوشتان نخورده باشد. بازی Mario + Rabbids Sparks of Hope یک عنوان نقش‌آفرینی استراتژی با سیستم مبارزاتی نوبتی یا Turn-Based است که توسط Ubisoft Milan در دست ساخت قرار داشته و توسط کمپانی Ubisoft به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch عرضه خواهد شد.

همانطور که از اسمش پیداست، این بازی کراس اوری بین جهان ماریو از نینتندو و سری Raving Rabbids از شرکت یوبی‌سافت خواهد بود. همچنین این بازی دنباله‌ای برا عنوان سال ۲۰۱۷ تحت نام Mario + Rabbids Kingdom Battle به حساب می‌آید. این بازی برای انتشار در تاریخ نامعینی در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. ‌ Davide Soliani و Xavier Manzanares به ترتیب وظیفه کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارند.

در داستان این بازی، ماریو و دوستانش باید به سیاره‌های مختلف سفر کنند تا علاوه بر نجات Sparkها و شکست دادن Cursa، نظم و آرامش را به کهکشان برگردانند. گیم‌پلی این اثر شباهت بی حد و اندازه‌ای به گیم‌پلی نسخه Kingdom Battle دارد. بازیکنان باید در نقش کاراکترهایی مثل Mario و Luigi، به صورت نوبتی به نبرد با دشمنان بپردازند. به گفته سازندگان، برخلاف نسخه اول، سیستم طراحی مراحل بازی کمتر حالت خطی دارد و بازیکنان می‌توانند با آزادی عمل بیشتری به تجربه بازی بپردازند.

سیستم مبارزات جدید بازی بیش‌تر با عناوینی چون Divinity: Original Sin مقایسه می‌شود. همچنین دیگر تمام حرکات شما در بازی به صورت نوبتی نخواهد بود و گاها می‌توانید به صورت کاملا آزادانه در محیط بچرخید. بازی نام‌برده اولین بار در تاریخ ۱۲ ژوئن سال ۲۰۲۱ در وبسایت Nintendo معرفی شد. در ادامه در رویداد E3 2021 تریلرهای جدیدی از بازی در کنفرانس یوبی‌سافت به نمایش درآمد. نظر شما درخصوص این بازی پرطرفدار چیست؟

Kirby and the Forgotten Land – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بازی Kirby and the Forgotten Land یک بازی جدید در سبک پلتفرمر سه بعدی از سری Kirby به حساب می‌آید. بازی مذکور توسط استودیو HAL Laboratory در دست ساخت قرار داشته و توسط Nintendo به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch عرضه خواهد شد. بازی در رویداد Nintendo Direct در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ توسط سازندگانش معرفی شد و بهار ۲۰۲۲ را برای تاریخ انتشار خود مدنظر قرار داده است.

داستان بازی راجع به کاراکتری به نام Kirby دنبال می‌شود؛ موجود بامزه‌ای که ناگهان در سرزمینی عجیب و ناشناخته بیدار می‌شود. این سرزمین که سازنده بازی آن‌ را نقطه برخورد تمدن و طبیعت در گذشته‌ای دور از تاریخ خطاب می‌کند. این سرزمینی توسط موجوداتی به نام Beast Corps اشغال شده که به نظر کینه‌ای از Kirby در سینه دارند. آن‌ها در طول بازی برای نابودی شخصیت Kirby تلاش می‌کنند. برای موفقیت در این ماموریت سخت، Kirby دوست‌های زیادی در بین راه پیدا می‌کند

بازی Kirby and the Forgotten Land اولین نسخه اکشن-سه‌بعدی سری به حساب می‌آید. با این وجود، به نظر می‌رسد که سازندگان بازی کماکان روی یک چهارچوب گیم‌پلی تاکید دارند. به عنوان مثال همانند همیشه، بازیکن برای پیش‌روی در داستان باید به نقاط و اهداف مشخص شده در محیط نقل مکان کند. به جای خلق جهانی کاملا آزاد و بزرگ، سازندگان از فرمول ساخت جهان بازی‌هایی مثل Kirby 64: The Crystal Shards الگو گرفتند. بازی همچنین از سلاح‌های مبارزه‌ای مختلفی پشتیبانی می‌کند.

Triangle Strategy – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بازی Triangle Strategy یک عنوان استراتژی و نقش‌آفرینی جدید است که توسط استودیو Square Enix Artdink در دست ساخت قرار دارد و توسط کمپانی ناشر Square Enix به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch عرضه خواهد شد. تهیه‌کنندگی این بازی را Tomoya Asano که پیش‌تر روی بازی‌هایی چون Bravely Difficult و Octopath Traveller کار کرده است، برعهده دارد. بازی همچنین قرار است در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ منتشر شود.

گیم‌پلی بازی ذکر شده با الگوبرداری از آثاری چون Fire Emblem و Final Fantasy Tactics، در سبک استراتژی نوبتی جریان دارد. بازیکن حرکات و حملات شخصیت خود را برنامه‌ریزی می‌کند و بازی باید واکنش دشمنان را برای شما شبیه‌سازی کند. مانند تمام بازی‌های هم‌سبک، هر کاراکتر ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال هر مبارز تا میزان معینی از مسافت را پوشش می‌دهد و ضرباتش آسیب مشخصی را به دشمنان وارد می‌کند. مردن هرکدام از شخصیت‌های شما به منزله از دست دادن او برای همیشه خواهد بود، پس باید در انتخاب‌هایتان در بازی دقت کنید.

داستان بازی در قاره خیالی Norzelia جریان دارد. نبردهای بازی که به نبردهای Saltiron مشهور هستند، نبرد سه تا از کشورهای این قاره را شامل می‌شوند. این سه کشور Glenbrook ،Aesfrost و Hyzante نام دارند. همان‌طور که از این نبرد پیداست، کشورها برای دستیابی به منابع آهن و نمک به جنگ با یکدیگر می‌پردازند. بازی Triangle Strategy اولین بار در رویداد Nintendo Direct در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۲۱ معرفی شد. سازندگان این بازی که پیش‌تر به ساخت عناوین استراتژی و JRPG شهرت داشتند، برای اولین بار به ساخت یک بازی Tactical RPG روی آوردند. بازی چیزی نزدیک به ۵۰ ساعت داستان و گیم‌پلی خواهد داشت.

Advanced Wars 1+2 Re-Boot Camp – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بازی و پکیج Advanced Wars 1+2 Re-Boot Camp یک مجموعه نقش‌آفرینی و استراتژی-نوبتی دیگر است که در بهار سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. آماده مبارزه باشید چون میدان نبرد به تمام نیروی شما در قوای هوایی و زمینی نیاز پیدا خواهد کرد! شما در این بازی باید دشمن‌ها از سر راه خود بردارید و زمین‌های دشمن را تصاحب کنید؛ تنها با این‌ کار است که می‌توانید آرامش را به جهان خیالی بازی برگردانید.

این بسته شامل نسخه ریمیک یا بازسازی شده دو عنوان کلاسیک Advanced Wars و Advanced Wars 2: Black Hole Rising می‌شود. مثل تمام بازی‌های استراتژی نوبتی، این شخصیت‌ها هستند که از بیشترین اهمیت در مبارزات برخوردارند. این شخصیت‌ها شامل سربازانی به نام Andy ،Max و Sami می‌شوند. Andy توانایی بازسازی ابزارها را خواهد داشت؛ در حالی که Sami قدرت ارتش را افزایش می‌دهد. سازندگان این بازی‌ها یعنی استودیو WayForward توانایی بازی به صورت تک‌نفره تا چهارنفره را برای بازیکنان فراهم کردند. به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۲ بهشتی برای طرفداران سبک استراتژی به حساب می‌آید. شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟

Pokémon Legends: Arceus – (انحصاری کامل)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بازی Pokémon Legends: Arceus یک عنوان اکشن-نقش‌آفرینی جدید است که توسط استودیوهای Game Freak و The Pokémon Company در دست ساخت قرار دارد. این بازی در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch عرضه خواهد شد. این اثر پیش‌درآمد یا Prequel نسخه ۲۰۰۶ این بازی تحت نام Pokémon Diamond and Pearl به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که آن بازی انحصار کنسول Nintendo DS به حساب می‌آمد. این بازی در کنار محصولی به نام Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl در رویداد ۲۵ سالگی Pokémon معرفی شد.

بازی Pokémon Legends: Arceus به صورت کلی از فرمول مشابه گیم‌پلی در نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند. به گفته سازندگان، یکی از پوکمون‌های افسانه‌ای تحت نام Arceus، در داستان بازی نقشی کلیدی خواهد داشت. بازیکنان می‌توانند بدون دخالت مستقیم در مبارزات، پوکمون‌های مختلفی در محیط بازی تصاحب کرده و از آن‌ها در مبارزات استفاده کنند. کمپ‌های اصلی‌ای در محیط بازی قرار داده شده که به روش‌های مختلفی به بازیکنان کمک‌رسانی می‌کنند.

وقتی پوکمون‌ها به میدان نبرد منتقل می‌شوند، می‌توانند به دو صورت Strong و Agile به مبارزه بپردازد. همانطور که از اسمشان پیداست، شیوه مبارزه در مورد اول قدرت بیشتری دارد اما سرعتش کمتر است. مبارزه با روش دوم با اینکه قدرت کمتری دارد اما سرعت بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. یک نکته مهم درخصوص بازی وجود دارد. کمپانی The Pokémon در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۱ رسما اعلام کرد که بازی Pokémon Legends: Arceus عنوانی جهان‌باز نخواهد بود؛ درحالی که تا پیش از آن رسانه‌ها و طرفداران تصور دیگری داشتند.

Monster Hunter Rise: Sunbreak – (انحصاری کنسولی)

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بسته الحاقی Sunbreak یک DLC برای بازی تحسین شده Monster Hunter Rise است که برای انتشار در تابستان سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. بسته الحاقی Sunbreak در رویداد Nintendo Direct برگزار شده در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی شد. همچنین در رویداد Tokyo Game Show 2021 اطلاعات بیشتری از این DLC در دسترس قرار گرفت. اگر از طرفداران سری Monster Hunter باشید، متوجه می‌شوید که بسته‌های الحاقی این فرنچایز همواره دست کمی از یک بازی کامل نداشته‌اند.

چنین سنتی را می‌توانید در بسته‌ الحاقی Iceborn برای بازی Monster Hunter World هم مشاهده کنید. یک الدر دراگون جدید تحت نام Malzeno در این بسته الحاقی جدید به بازی اضافه خواهد شد. صفحه توییتر رسمی شعبه Nintendo در قاره اروپا، تایید کرد که این بسته الحاقی شامل داستان‌های جدید، لوکیشن‌های جدید، هیولاهای جدید، مبارزات شکاری جدید و ماموریت‌های Rank جدیدی خواهد بود.

نظر شما درخصوص برنامه‌ی Nintendo در سال ۲۰۲۲ چیست؟ آیا منتظر بازی‌های انحصاری این کمپانی محبوب برای کنسول Nintendo Switch هستید؟ نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

سبحان کورلئونهZ2656marioDARKSIRENSpider-Mah04Omid_Fshdeathwingsvitto corleone🤘Mohsenj74KurosMahyarMsmRezaGtxMillennium EarlDream in Red (Playstation T)alinerdSina MorganP.morgan 𔓙Amir hossine EshghiyanMEYSAMB300یوهانmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • HGY007 گفت:

    ممنون از مقاله .
    chocobo gp هم هست که فکر نمیکنم زیاد مهم باشه ولی خوب برای طرفدارای فاینال فانتزی میتونه بازی جالبی باشه .
    امیدوارم متروید پرایم ۴ هم واسه همین ۲۰۲۲ باشه

    marioSpider-Mah04Amir(PC & PS4)deathwingsMR.ADream in Red (Playstation T)alinerdvitto corleoneshir taziyehیوهانmore
  • O2 گفت:

    سامورایی ها همچنان در صدر جدول🤩

    deathwingsMR.ADream in Red (Playstation T)alinerdshir taziyehیوهانآرین
  • Leon گفت:

    منتظر شاهکار زلدا و بانو تمام عالم بایونتا هستم

    marioMariomanSpider-Mah04deathwingsMahyarMsmalinerdshir taziyehیوهانآرین
  • خسته نباشید آقای رنجبر مثل همیشه عالی بود 🌹

    Spider-Mah04MR.Aalinerdshir taziyehP.morgan 𔓙یوهانآرین
  • Amir :)) گفت:

    بازی های فوق العاده ای داره
    من بیشتر برای زلدا و کربی هایپم

    Spider-Mah04deathwingsMR.Aalinerdshir taziyehP.morgan 𔓙یوهانآرین
  • بی برو برگرد اگه همه‌ی عناوین شاخص سوییچم تجربه کرده باشید فقط فقط زلدا ۲ دلیلی هستش برای خرید سوییچ
    فکر نمیکنم بایونتا۳ و زلدا۲ ، هر دو ۲۰۲۲ عرضه بشن ، که اگه بشن از همین حالا به دو تا از نامزدای ۲۰۲۲ سلام کنید
    رسما جنگ داخلی توو نینتندو شکل میگیره
    حالا چرا اینو میگم؟!
    بخاطر پیشینه‌ی وحشتناک خوب این دو اثر
    از بوینتا یک و دو که فاصله تجربشون برای من حدود ۱۰ سال طول کشید و کاملا تکاملو از هر نظر احساس کردم
    ((شماره دوم که یه پا گاد اف وار ۳ بود))
    فقط بخاطر همین بازی بایونتا۳ باید سوییچ جور کرد
    از اونطرم زلدا که نویسنده راجبش حجتو تموم کرد ((بازی نسل))
    سال ۲۰۱۷ ، سال عوض کردن استایل بازی‌های اوپن‌ورلد و نقش‌آفرینی بوده
    من خنگ ، یکی دو ماه پیش تازه فهمیدم زلدا عجب غولیه
    استایل هنری بازی ، دنیای بزرگ و به شدت پرمحتوا و سرگرم‌کننده ، داستان به ظاهر ساده اما خیلی جذاب ، آزادی عمل ‌بی‌نهایت
    عجب سالیه این ۲۰۲۲

    MariomanSpider-Mah04deathwingsMR.AآرینMahyarMsmalinerdTlou part 2 game of the centuryshir taziyeh
    • Amir گفت:

      به همین خیال باش بایونتا ۲ با اون عظمتش اونجوری نادیده گرفته شد ,و تو سال خلوتی ۲۰۱۴متاش هم بالا بود بازی عالی و موفقی تو همین سبک مانند دویل می کرای ۵ هم تو ۲۰۱۹ بسیار بهش کم لطفی شد و نادیده گرفته شد منتقدین و جوایز بنداز بره در کل تو سبک هک اند اسلش اصیل جز همین بایونتا و دی ام سی چیزی نمونده که همینارو هم جوایز و مراسم ها نادیده میگیرن مهم تجربه و خود بازی ها و عشق کردن باهاشون گوتی و نامزد شدن و نشدنشون فرقی نداره که حالا ماهم بیایم براشون داستان و خیال پردازی کنیم ارزشی نداره

      deathwingsآرینLeon
    • Marioman گفت:

      اقا امید شما چه مدلی از switch رو خریدی؟بازی ها رو اصل میخری؟

  • SiRSiNa گفت:

    نینتندو : بازی انحصاری کامله😭😠
    پیسی گیمرا : 😎🤝

    Z2656PC gamer ;)Spider-Mah04deathwingsSXERXESآرینMahyarMsmDream in Red (Playstation T)alinerdmore
  • shir taziyeh گفت:

    ممنون اقای رنجبر
    من بشخصه برای زلدا ۲ و بایونتا ۳ و ماریو ربیدز بیشتر هایپم ‌
    اما متاسفانه من نه پیسی (شبیه ساز)دارم نه نیتندو و نمیتونم این شاهکار هارو تجربه کنم .

    Spider-Mah04SiRSiNaalinerd
  • از این لیست
    Bayonetta 3
    Kirby
    Zelda bow2
    بازی های مورد انتظارم هستن
    فقط یک چیز نینتندو فوق العاده رو مخ هست اونم گدا بازی هاش سره تخفیف زدن عناوینش last of us part 2 به اون خفنی الان شده ۲۰ دلار (حالا کاری به بد بودن داستانش ندارم خیلی بازی ها حتی داستان هم ندارن)ولی این زلدا ۲۰۱۷ هنوز ۶۰ دلار میفروشه یا حتی هنوز به مناسبت black friday هنوز تخفیفات اعمال نکرده پول پرستی تا چه اندازه!!!

    exampleآرین𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
    • بازی بدون داستان ، بهتر از یه بازی با داستان بده ، و این یه فکته
      یا یه چیز دیگه ، بازی ای که تمرکزش رو داستان نیتس و داستانش بده ، به مراتب بهتر از بازی ایه که تمرکزش رو داستانه و داستانش بده

      AldiaexampleDream in Red (Playstation T)آرین𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰levineXERXESShougo MakishimaLeonS
      • Leon گفت:

        الان منظورت اینه داستان لست بده؟(که نظر شخصیه و بهتره فکت ندی)
        یا همینطور واسه خودت یچیزی گفتی؟
        تو همونی نبودی که میگفت دراکمن از نبوغ و استعدادش نبوده از بی ایده گیش بوده که این داستان رو نوشته منم میتونم همچین داستانی بنویسم؟یادته که بعد سوژه شد همین حرفت؟😂

        deathwings𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰MahyarMsm
        • MahyarMsm گفت:

          جدی اینارو ارمان گفته؟😂
          Commander Shepard fake@
          ارمان جان شما با این استعداد و نبوغ چرا داری تلف میشی اینجا؟؟باید الان نویسنده ای کارگردانی یا تهیه کننده ای طراحی چیزی باشی تو بایوور😂😂😂

          آرین𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰🤘Mohsenj74
        • نه ، من در جواب این گفتم که گفت خیلی بازیا هستن که داستان ندارن ، بخون میفهمی
          اون کامنت هم دقیقش اینه ، یکی گفت از هنر دراکمنه داستانی نوشته که یه سریا عاشقش شدن یه سرا متنفر
          من گفتم نه از بی ایدگیش بوده که یه سریا خوششون اومده یه سریا نه ، هنر رو کسی داره که داستانی بده که نود درصد خوششون بیاد
          هنوز هم نظرم رو همینه

          آرین𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
          • لست۱ و آتچارتد۴ رو دراکمن ساخت و ۱۰۰ درصد گیمرا از داستان خوششون اومد و تا الان ندیدم کسی از داستانشون بد بگه. لست۲ هم بعضیا نتونستن درکش کنن وگرنه اونم بیش از ۸۰ درصد رضایت داشتن. اکثر کسایی که رضایت ندارن اصلا بازیو تجربه نکردن و رفتن سکانس اول و سکانس آخرو دیدن و میان نظر میدن.
            .
            بعدشم بازیای دراکمن یکی از نکات قوتشون گیمپلی فوق العاده و معتادکنندشونه.

            PC gamer ;)Sahandمحمد کرامت‌ فر
            • HGY007 گفت:

              بیزحمت من یکنفر رو از اون ۱۰۰ درصد کم کن .
              لست رو بازی بازی نکردم ولی آنچارتد ۴ .
              خوشم نیومد

              PC gamer ;)Nathanمحمد کرامت‌ فرexample𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
            • خب مگه بحث ما سر لست یک و آنچ چهاره؟
              اونجا ایده داشته داستانی نوشته که همه عاشقش شدن
              اینجا ایده نداشته نتونسته داستانی بنویسه که همه دوسش داشته باشن ( دو نکته ، از نقش آنیتا سارکیسیان منفور هم تو ساخت بازی نمیشه گذشت ، شاید دراکمن ایده داشته و این ملعون نداشته ، دو هم اینکه میگی هشتاد درصد ، ولی یوزر بازی یه چیز دیگه رو میگه ، حتی اگر هشتاد درصد هم باشه یعنی خیلیا بدشون اومده ، خیلیا هم بهش هفت و هشت دادن برعکس تلو یک )
              .
              فوق العاده؟
              حوصله ی بحث ندارم ولی کم نقص رو ترجیه میدم ، گفتن فوق العاده برای گیم پلی بازیای دراکمن ( جز تلو دو ) مسخرست ، کلا برای ناتی نسل هفت و تا آخرای هشت مسخرست
              معتاد کننده هم بیشتر مثل شوخیه تا واقعیت😂

              Ladon𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
              • ببخشید ، ولی بیشتر از این چر.ت نگو لطفا. احتمالا گیمپلی آنچارتد ها رو ندیدی. بی نقص ترین گیمپلی ممکن رو داشتن.
                کاربرا ناراضی بودن؟ پس چرا در نظرسنجی ۱۰۸ سایت بهترین بازی سال شد و رکورد رو شکوند؟ چطوری بهترین بازی سال از نظر کاربرای متاکریتیک شد؟
                نمره ۹۶ و ۹۵ و ۹۳ میدونی یعنی چی؟ یعنی از همه نظر “بی نقص” و “فوق العاده” و “شاهکار” و “بی نظیر”
                ۴ بار بیگ وینر و ۲ بار گوتی میدونی یعنی چی؟ یعنی پرافتخارترین استودیوی تاریخ.
                ۳۱۰ جایزه بازی سال در یک سال میدونی یعنی چی؟ یعنی پرافتخارترین بازی تاریخ.
                لست۲ ۵۴ نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ داشت و رکورد تعداد نمره ۱۰۰ رو هم شکوند.
                لست۲ در ۱۲ بخش نامزد شد و ۸ بخش رو (از جمله بهترین داستان) برنده شد و این رکورد رو هم شکوند.
                حالا باز بیا بگو گیمپلی بازیای ناتی داگ مسخرس و داستانشون چر.ته😂

                NathanLadon
                • دفعه ی بعد از خواستی حرف بزنی از خودت بگو نه از جوایز اینور اونور
                  میخوای نظر منو راجب به جوایز دورغوز آباد بدونی؟
                  Bk

                  LadonShougo Makishima𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
              • Ladon گفت:

                اینا پشت پرده ی قضیه اس که اینا نمیخوان قبول کنن اینا الان اصن نمیدونن انیتا سارکیسیان کیه به کی میخوای بفهمونی😂 خوشحالم دو سه چهار نفری از کاربرا هستن حداقل راجع شون حداقل تحقیق میکنن نمیان گرافیک ببینن بگن خفن ترین ویدیو گیم تاریخه

                Commander jensen
        • آرین گفت:

          سلام
          خب الآن این چه برداشت ماورایی‌ای بود؟

      • جواد خیابانی سلام رسوند😂
        لست۲ گیمپلیش معتادکنندس ، داستانش شاهکاره ، موسیقیاش بی نظیرن ، گرافیکش فضاییه ، هیچ مشکل فنی ای نداره و هرچی رکورد بوده شکونده. پس فکت های بیهوده ندهید.

        • example گفت:

          عزیز خود مایکروسافتم کف و خون قاطی کرده بود سرش رفت تیم ویژه درست کرد ببینه میتونه نزدیک این بازی رو بسازه دید نه فایده نداره، به همون کپی انچارتد کفایت کرد! اینا اگه همین بازی مال مایکروسافت بود هر روز مارو زخمی میکردن، الانم چاره ای ندارن جز اراجیف سر هم کردن، بذار خوش باشن

          Ali11086𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
      • آرین گفت:

        سلام، شب بخیر!
        جدا حق اند، خب داستان نداری الکی ادا درنیار.
        برو رو جاهای دیگه.

        𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Commander jensen
    • از شما بعید بود بگی لست۲ داستانش بده👎 اگه بد بود هزاران مقاله درباره شاهکار بودن داستانش نوشته نمی شد ، اگه بد بود جایزه بهترین روایت سال رو نمی گرفت ، اگه بد بود متای ۹۳ نمی گرفت ؛ دلیل اصلی پرافتخارترین بازی تاریخ شدنش و رکوردشکنی هاش روایت بی نظیر داستان و کلیشه شکنیش بود. لطفاً بدون دلیل و از روی سلیقه شخصی (اگر واقعا بازیو تجربه کرده باشید) و نظرات هیترایی که چیزی از داستان‌گویی و هنر نمیدونن ننویس داستانش بده. همیشه داستان نباید طبق سلیقه گیمرا پیش بره ، گاهی کلیشه شکنی و ریسک لازمه. قطعا اگر این کلیشه شکنی ها نبودن به این همه افتخار و جوایز نمی رسید.

      Ladon
      • Ladon گفت:

        بیخیال بابا حرف از هنر نباید بزنی لست ۲ خود از لیزی رایتینگ رنج میبره لست ۱ قبول میکنم ولی ۲ رو بیخیال گیم پلی معتاد کنندش امضای بازی ناتی داگه ولی داستان بزار بیخیال شیم و فرض کنیم هوا خوبه

        MariomanSahandexample𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
      • @از نظر من گیم پلی اش و سیستم کرفتینگ و ایتم سازی و از همه مهم تر شوتینگ و تنوع مراحل عالی بود
        موزیک و صدا گذاری هم حرف نداشت هنوز هم صدای تق تق کردن سر و کله کلیکر ها یا جیغ کشدن انسانا وقتی قطع عضو میشدن تو مغزمه
        گرافیک که شاهکار بود
        ولی داستان واقعا مضخرف بود به خصوص حذف شخصیت اصلی و جایگزینی این دختر و از همه بدتر ۲۵ تا ۳۰ ساعت به دنبال انتقام بودن و اخرش دعوا دوتا دختر که موی همو میکشن و انگشت هم گاز میگیرن و قطع میکنن
        لست یک همه چیش عالی بود متا ۹۵ شد این داستان بد بود متا افت کرد ۹۳ شد یوزر اسکور لست یک سبز هست یوزر اسکور لست دو زرد که نشون میده خیلی ها با داستان حال نکردن چون بقیه چیزا همون در حد لست یک هست به غیر از داستان

        Ladon𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
        • تحلیلت درباره داستان خیلی سطحی و مسخره بود.
          .
          لست۲ از همه نظر نسبت به لست۱ پیشرفت کرده بود. یوزراسکور رو که دیگه همه میدونن به دست چه کسایی خراب شده… متا هم حالا ۲ نمره کمتر شده زیاد چیز دقیقی نیست که بگیم چون ۲ نمره کمتر شد پس قطعا افت کرده.
          گیمپلی: لست۲ بهتر از لست۱
          گرافیک: لست۲ بهتر از لست۱
          موسیقی و صداگذاری: لست۲ بهتر از لست۱
          داستان: به نظرمن لست۲ به مراتب بهتر از لست۱
          از نظر فنی: هر دو در بالاترین سطح ممکن
          من نمیگم لست۱ بده ، اتفاقا یکی از ۳ بازی برتر زندگیمه ولی خب لست۲ بهتره و سخته دیگه شاهکاری شبیهش ساخته بشه (مگر به دست خود ناتی داگ کبیر و نیل دراکمن)

          vitto corleoneSahand
        • example گفت:

          خانواده ای که بچه شون کشته میشه، دنبال قصاصن، چی میشه که به بخشش میرسن؟ طرف تا کشیدن چهارپایه میره اما اونجا میبخشه، این بازی تلاش کرد اینو بفهمونه به مخاطب، برای ما و خیلی های دیگه قانع کننده بود این حالات روحی و روندی که الی طی کرد تا به اون مرحله برسه، اما برای شما قابل درک نیست، اوکی، اما نیا بگو قصه ایراد داره، چون درکش نکردی دلیلی بر بد بودنش نیست

          Nathanvitto corleone𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
          • Ladon گفت:

            شما اون و با این مقایسه میکنی تو کدوم شرایط روانی و روحی مثلا دوس پسرت و بکشن و رفیقت که حامله است بکشن بعد ادمش جلو چشته نمیکشیش ؟تو یه شرایط روانی که جفتشون دارن اصن غیر منطقیه کسی که نشون داد تو wlf چی کار میکرده شما منطور کلی ش و متوجه شدی ولی مسیری که طی میکنه به پایان برسه رو نمیبینی به نطرت دلیلی که گیم اف ترون انقدر واکنش بد بهش نشون دادن ولی خیلی ها چون فن سریال ان میگن اوکیه با لست ۲ و طرفداراش چیه

            examplevitto corleone
        • Ladon گفت:

          میدونی قضیه چیه داستانش یه زورکی های خاصی داره اول کاراکتر اصلی ت و میکشه بعد حس تنفر میده بهت که بری انتقام بگیری بعد فلش بک های واقعا مسخره که تنفر کلی که تو بازی داشتی از ابی یهو تبدیل بشه به یه ادم دوس داشتنی خدایی واقعا ؟ یه سوتی بزرگ تو بازی هست هیچکس بهش حتی نگاهم نمیکنه اولین بار جوئل ابی رو نجات میده رو برید نگاه کنید اسلحه داشتن یهو تو خونه اونا اسلحه هاشون محو میشن بعد خیلی جالبه تامی و جوئل اصن خیلی ها دنبالشونن بعد میاد اسم شو همینطوری به هر غریبه ای میدن اون تیکه رابطه اش با اوون اصن چی بود نه شخصیت پردازی درستی داره اوون نه عمق رابطه ای اصن الکی بود اون صحنه ینی بود و نبودش تاثیر خاصی به شخصیت پردازی ابی نداره بعد میاد نشون میده الی سگ میکشه ابی با سگ ها مهربونه بعد یه سری شخصیت ها تو بازی هست که واقعا اصن نمیدونم چرا اونجان تامی مثلا تیر خورد به چشمش زنده موند بعد یه سری مراحل از قصد جذاب تر برای ابی طراحی شدن تو خوشت بیاد هر چیز منفی برای الی یه قسمت هاییش واقعا از منطق خارج میشه دینا بارداره مثلا بعد از این همه قضایا پرت شدنش جامپ زدن هاش دردشم نمیگیره من خودم به بازی از لحاظ داستانی ۵ بهش نمره میدم ولی از لحاظ گرافیکی هنری شوتینگ بازی طراحی انیمیشن های خفن بهش ۱۰ میدم

          examplevitto corleone
      • آرین گفت:

        سلام
        جایزه که مهم نیست، طرفدارها و منتقدها اصلا حواسشون به عظمت و بزرگی لست نیست د فقط گیر می‌دن به جایزه.
        لست ۱ هم جایزه نبرد حالا مگه چیزی شد؟ آنچارتد ۴ هم که نبرد از اون ور رد دد هم نبرد.
        جای لست ۱ بازی gta v برد که حتی نباید نامزد می‌شد بی‌شرف خائن! (من سر v بحث زیاد دارم.)
        لست ۲ ملت حق دارند بد بگن چون کارگردانی کار هم تا حدی سلیقه‌ای ست نه هنری که همه با هم ازش راضی باشند.
        جو منفی هم زیاد داشت خدایی.

        Commander jensen
        • منظورتو نفهمیدم دقیقا. با لست۲ مشکل داری یا نداری؟🙄
          .
          لست۱ و انچارتد ۴ هر چی جایزه بود درو کردن و بیگ وینر شدن دیگه ، دقیقا مثل لست۲.

          آرینSahand
          • Sahand گفت:

            داداش دست خودم نیست
            ولی فک کنم از اون آدمایی هستی که اگه بیرون ببینمت میخوام با مشت بزنمت😐

            vitto corleone𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
          • آرین گفت:

            سلام
            من با چالش نکشیدن هواداران مشکل دارم، هر چی می‌شه می‌گن ابن بازی بیگ‌وینر و برترین تاریخ هست و فلان.
            اینا که نشد دلیل و مدرک! بهترین فیلم سینما هم شده‌بود همشهری کین که منتقدان جز تعریف هیچی ازش نمی‌دانند.
            فقط می‌گن این بهترین و بیگ‌وینر هست و حتما منتقدان یه چیزی می‌فهمند و تو نمی‌فهمی.
            در حالی که همون منتقدان نمی‌فهمند که همشهری کین فقط فیلم نوآورانه و متوسطی ست و لست ۲ هم یک بازی داستانی خوب.
            لست ۲ از بهترین‌ها ست ولی جامعه هوادارانش از بهترین‌ها نیستند و با اومدن آنچارتد بعدی یا لست ۳ و گاد یا آیپی جدید ناتی‌داگ، مثل همیشه همه ما بازی رو فراموش و عکس پروفایل‌ها را تغییر می‌دهیم!

            𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰vitto corleone
            • بقیه رو نمیدونم ولی خاطراتی که من از بازیای ناتی داگ دارم هیچوقت از ذهنم پاک نمیشن و فراموششون نمی کنم.

              آرین
              • آرین گفت:

                سلام
                حالا شما استثنایی بقیه صدی به نود همه از باد می‌برند، همین الآن بخاطر لست ۲ حواسشون به لست ۱ و آنچارتد نیست.
                ولی داستان لست ۲ یک اتفاق مهم داره در همون اول بازی که سوالات و بحث زیادی ایجاد می‌کنه اما نمی‌تونه به همه اونها پاسخ بده.
                جسارت لازم برای این کار رو نداشت پس بهتر بود انجام نمی‌داد.
                اما شخصیت‌‌پردازی آبی بسیار خوب و بجا کار شده.

  • alinerd گفت:

    دیگه نینتدو هم تکمیل شد (:
    از بین این ها breath of the wild 2 و bayonetta 3 برام مورد انتظارترینن
    واقعا ادم با این بازی های نینتدو بیشتر هوس سوییچ میکنه (: ولی خدا رو شکر نعمتی به نام شبیه ساز داریم 😂
    مرسی اقای رنجبر (:

    Z2656آرینMR.A
  • دوستانی که می‌خوان از همین الان زلدا ۲۰۱۷ رو هیت کنن و بهش بگن اورریتد
    بنظرم بجای اینکه دلیلای شخمی بیارید برید نظر چند تا مخالف واقعی رو بخونید و همونا رو کپی پیست کنید ما هم راحت باشیم😂
    درباره ی tloz دو تنها انتظاری که من ازش دارم تنوع انمی های بیشتر ( تنوع داشتن انمی های بازی تقریبا ، ولی خب تکراری میشدن بعد یه مدت بالاخره )
    یکم durability سلاح ها فقط رو بیشتر کنم تا گشتن برای سلاح های خوب منطقی باشه ، یه سلاح محشر میگیری بعد ، بعد دو تا فایت می‌شکنه مجبور میشی با چوب خشک مبارزه کنی😂
    یه نقطه ضعف دیگه ای هم که داشت مراحل بازی بود بنظرم ، بازی به اندازه ی کافی سرنخ نمی‌ده تو یه تعدادی از موارد ، مثال میگم
    یکی از شراین های بازی میگه یه ستاره های روبه رو نگاه کن بعد توپ هارو قرار بده، من هرچقدر فکر کردم نفهمیدم چطوری از اونهمه ستاره ی اون جلو باید دوتا توپ رو جا بندازم😂
    هیچی دیگه ات ات گوگل
    یکم تو خیلی مواقع آدرس بیشتری بده بهتره ، نگه خب تو فلان منطقست که یه منطقه ی گنده ای برای گشتن باشه ، باید جوری باشه که با حل معما بتونی به یه آدرس نسبی برسی و مجبور به گشتن منطقه ی عظیمی نشی ، مثالی که این قضیه رو رعایت کرده بود مموری های نسخه ی ۲۰۱۷ ان که با حل معما میشه مکان تقریبیشون رو حدس زد

    alinerdSpider-Mah04آرینMR.AKiaShougo MakishimaSXERXESDream in Red (Playstation T)
    • آها یه نقطه ضعف دیگه ، شراین هایی که محتاج به گیم پد و همون موشن کنترل گیم پد سوییچ ان رو حذف کن ، بخدا مایی که با شبیه ساز می‌زنیم هم دل داریم😂😂😂😂😂😂😂

      آرینS
      • HGY007 گفت:

        کسی هنوز بازی رو هیت نکرده . خب . انگار زلدا کامل فرهنگ سازی شد تو گیمفا . بریم سراغ بقیه . یکی ماریو رو برداره . یکی متروید . یکی زنوبلید . خودمم وظیفه فایر امبلم 😂
        (شوخی بود باو )
        بیکاریم مگه .
        در مورد شراین هم که آسون بودند ! اتفاقا من از این ناراحتم ای کاش یکم سختتر بودن . از ۱۲۰ تا شراین بازی شاید کمتر از ۱۰ تا نیاز به گوگل پیدا کردم یکیش همین که خودت گفتی .
        عوضش divine beast ها …
        یه دستم کنترلر . یه دستم گوشی بچرخ تو واکترو .
        عو

        آرین
        • برعکس من خیلی دیواین بیست ها برام راحت بود ، یکم نیاز به گشتن داشت یکم ور رفتن با مپ
          عملا پنج تا شراین رو یکی کرده بودن😂
          شراین های زلدا بنظرم نباید سخت باشن ، باید فان باشن و سختی بیش از حد فان رو از شراین ها میگیره ، همین شراینی هم که من گفتم اصلا فان نبود!
          کمن اینجور شراین ها ولی هستن تو بازی ( البته تو بقیه ی زلدا ها هر چقدر دانجن سخت تر بهتر😂)
          .
          خداروشکر درست شده سایت😂
          زنوبلید بازی نکردم ، من متروید😂

          آرینHGY007
          • HGY007 گفت:

            نمیدونم از jrpg یا همون نقش آفرینی ژاپنی خوشت میاد یا نه .
            ولی بنظرم زنوبلید رو امتحان کن .
            اگه سوییچ داری که definitive edition ش روی سوییچ هست .
            اگه نه و سیستم داری و میخوای با شبیه ساز بازی کنی
            که اگه سیستمت ضعیفه میتونی نسخه اوریجینالش روی wii رو بازی کنی .
            سیستمت متوسط نسخه ۳dsش
            سیستمت بالاتر که definitive edition روی شبیه ساز سوییچ .
            نمیدونم با گرایند کردن مشکل داری یا نه ( از اونجایی که گنشین ایمپکت بازی میکنی احتمالا مشکلی نداشته باشی ) ولی definitive edition روی سوییچ گزینه casual mode داره که مبارزات آسونتر میشن برای تمرکز روی داستان . چون روی نرمال مود فاصله کاتسین ها بعضا اینقد زیاد میشه که اصلا یادت میره داستان سر چی بود . ( داستانش قشنگه )
            مبارزاتش هم مثل بقیه jrpg ها نوبتی نیست
            یه چیزیه که نمیتونم دقیقا توضیح بدم ولی نوبتی نیست

  • نینتندو که همیشه تو عرضه بازی ها عالی بوده
    و سال بعد هم واقعا بازی های رایانه خوبی داره
    ولی دقت کنیم هیچی انحصاری زمانی نداره نینتندو 😅

    آرینMR.A
  • به شدت منتظر زلدا و بایونتا هستم. Kirby هم جالب بنظر میرسه. بنظرم اگه متروید پرایم ۴ هم برسه به ۲۰۲۲، خیلی خوب میشه. یه مدت پیش نشستم یه سری از عنوان هاش رو با شبیه ساز پلی دادم. خیلی خوب بودن. هم عنوان های دوبعدی ش هم سه بعدی

    Spider-Mah04آرینMR.AS
  • Ali گفت:

    نینتندو سوییچ عالیه. پارسال یه سوییچ کپی خور خریدم ۸ تومن. برای اجرای بازی‌هاش روی شبیه ساز حداقل باید ۵۰ تومن خرج پی سی میکردم!! حالا بگذریم از حس و حال جوی کان‌ها و خود پرتابل بودن نینتندو سوییچ.

    Kia
    • Kia گفت:

      یعنی اونی که ۵۰ میلیون پول پی سی میده فقط برا شبیه ساز نینتندو پول میده ؟ این مقایسه قیمتها واقعا مسخرس مثل این میمونه بگی من یه ام پی تری پلیر خریدم یک میلیون برا آهنگ گوش دادن بجای اینکه پنج میلیون بدم موبایل باهاش آهنگ گوش بدم.یا من یک چراغ قوه خریدم ۲۰۰ هزار بجای اینکه یک موبایل بخرم ۵میلیون و از فلشش استفاده کنم .کسی که پی سی میخره به مجموعه ای از کاربردها دسترسی داره .به بیشترین بازی تو طول سال دسترسی داره.

      LadonDream in Red (Playstation T)آرینSiRSiNa
  • Nathan گفت:

    من نینتندو ندارم ( متاسفانه) اما خداییش زلدا برام جزو ۵ بازی مورد انتظار من تو سال بعده
    اگه متاش هم بالای ۹۵ بشه تعجب نمیکنم چون کلا این فرانچایز همیشه بالای متاش
    یکی از بخت های اصلی گوتی هم هست
    .
    پ.ن البته برام جالبه ۲۰۱۷ زلدا و هورایزن جزو مدعیان گوتی بودن و ۲۰۲۲ هم بازم جزو مدعیان هستند ( البته این بار با کلی شاهکار دیگه)

    MR.A
  • mario گفت:

    واقعا با بازی های داخل لیست عشق کردم
    اگه متروید پرایم ۴ هم ۲۰۲۲ بیاد و چند تا بازی ریمستر و ریمیک یا غافلگیری مثل متروید درد معرفی بشن شدیدا سال جذاب تری میشه با اینکه همین الانشم فوق العادست
    مثل سونی و مایکرو

    marioآرینMR.A
  • Ladon گفت:

    وای فقط سیکوئل زلدا ینی واقعا محشره این بازی بایونتا این دو تا ینی منتظرشونم سال ۲۰۲۲ سکته میخواد بده سر بازی سال گاد اف وارم خدا کنه تاخیر نخوره برسه جنگشون با الدن رینگ و استار فیلد واقعا تماشایی میشه بهترین سال گیمینگ

    mario
نگاهی به بازی های انحصاری نینتندو در سال ۲۰۲۲ - گیمفا