با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا
با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا
با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا
با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا

با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع

علی محمدپناه
۲۲:۰۰ ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
با دنیای انیمه آشنا شوید بهترین انیمه‌ها برای شروع

در این مطلب، بهترین انیمه‌ها برای کسانی که به دنبال آشنایی بیشتر با دنیای انیمه هستند را معرفی خواهیم کرد.

دنیای انیمه، کاراکترهای زیادی از شکارچیان شیطان تا جنگجویان شنل‌پوش را در خود جای داده است. دنیای انیمه، دنیایی گسترده و پر از عناوین منحصربه‌فردی است که می‌توانید از میان آنها، انتخاب کنید. اگر تا به حال انیمه ندیده‌اید و به دنبال آن هستید تا با این دنیای گسترده آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین انیمه‌ها برای شروع را به شما معرفی کنیم.

برخی از انیمه‌ها، ممکن است طولانی و سرشار از شگفتی باشند که از جمله آنها می‌توان به انیمه وان پیس (One Piece) اشاره کرد. از سوی دیگر، انیمه‌های شاهکار و کوتاهی همچون انیمه کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) وجود دارند که می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید. اگر به دنبال آن هستید تا عناوینی از دنیای انیمه را به دوستان خود معرفی کنید یا قصد دارید تا سفر طولانی خود در دنیای انیمه را آغاز کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

انیمه برای علاقه‌مندان به ابرقهرمانان

انیمه آکادمی قهرمان من my hero academia

اگر به دنیای سینمایی مارول و دی‌سی یا کمیک‌های این دو کمپانی و در کل، ژانر ابرقهرمانی علاقه‌مند هستید، انیمه آکادمی قهرمان من (My Hero Academia) و انیمه مرد تک مشتی (One Punch Man) از جمله انیمه‌های عالی و جذابی هستند که باید تماشا کنید. تاکنون پنج فصل از انیمه آکادمی قهرمان من منتشر شده است. این انیمه، یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های شونن تمام تاریخ به شمار می‌رود. انیمه شونن، به انیمه‌هایی گفته می‌شود که مخاطب آنها پسران جوان است.

انیمه آکادمی قهرمان من، داستان جهانی را بازگو می‌کند که در آن، افراد خاصی با یک خصلت به خصوص به دنیا آمده‌اند که به آنها، قدرت و توانایی فرا بشری داده است. انیمه آکادمی قهرمان من، داستان شخصی به نام ایزوکو میدوریا را دنبال می‌کند. او خصلت یا کوییرک “یکی برای همه” را به ارث برده است و در کنار دانش‌آموزان دیگری با کوییرک‌های متفاوت، در حال آموزش برای تبدیل شدن به قهرمانی حرفه‌ای است.

داستان و روایت انیمه آکادمی قهرمان من، نقطه برجسته این انیمه محسوب می‌شود. شما شاهد آموزش‌های این دانش‌آموزان، مبارزه آنها با شرورها و رشد و تبدیل شدن آنها به افراد قهرمان خواهید بود. انیمه‌ای سینمایی از این دنیا تحت عنوان آکادمی قهرمان من: ماموریت قهرمانان جهان (My Hero Academia: World Heroes’ Mission) ساخته شده است.

انیمه مرد تک مشتی one punch man

انیمه مرد تک مشتی، یک انیمه ابرقهرمانی دیگر است که بسیار جالب توجه است و کاملا ارزش دیدن را دارد. تاکنون تنها دو فصل از این انیمه منتشر شده است و مطمئنا به راحتی می‌توانید در چند روز، تمام آن را تماشا کنید. روایت انیمه مرد تک مشتی، داستانی ابرقهرمانی است که اندکی متفاوت به نظر می‌رسد.

شخصیت اصلی این انیمه یعنی سایتاما یا مرد تک مشتی، فردی بسیار قدرتمند است که می‌تواند دشمنان خود را تنها با یک مشت، شکست دهد. از همین رو، او دوست دارد تا در مبارزه با شروران با چالش روبه‌رو شود و به دنبال پیدا کردن حریفی قدرتمند برای خودش است. این انیمه، برداشتی منحصربه‌فرد از ژانر ابرقهرمانی دارد.

در انیمه مرد تک مشتی، ابرقهرمانان دیگری نیز وجود دارند. آنها، با دشمنان خود مبارزه می‌کنند و گاهی اوقات، تا مرز مرگ نیز پیش می‌روند و سرانجام، مرد تک مشتی از راه می‌رسد و دشمن آنها را تنها با یک مشت شکست می‌دهد.

انیمه برای علاقه‌مندان به ورزش

انیمه هایکیو haikyu

اگر به دنبال انیمه‌های بیشتری هستید و دوست دارید تا انیمه‌های مرتبط با ورزش را تماشا کنید، انیمه هایکیو (Haikyu) و انیمه مگالو بوکس (Megalo Box) انتخاب‌های خوبی به نظر می‌رسند که در راستای علایق ورزشی شما هستند. انیمه هایکیو، انیمه بسیار محبوبی است که داستان یک دانش‌آموز جوان به نام شویو هیناتا را دنبال می‌کند.

او به دنبال آن است تا به بهترین فرد در ورزش تبدیل شود و از همین رو، به تیم والیبال دبیرستان خود می‌پیوندد تا این هدف را دنبال نماید. این انیمه توسط استودیوی انیمیشن سازی Production I.G ساخته شده است و این کمپانی موفق شده تا به بهترین شکل ممکن، ورزش والیبال را به نمایش بگذارد.

سبک درخشان این استودیوی انیمیشن سازی در هر قسمت از انیمه کاملا مشهود است. انیمه هایکیو با داشتن داستانی قانع‌کننده و الهام‌بخش و انیمیشنی شگفت‌انگیز، یکی از بهترین انیمه‌های ورزشی شونن به شمار می‌رود که مطمئنا از تماشای آن لذت خواهید برد.

انیمه مگالو بوکس megalo box انتخاب‌های خوبی به نظر می‌رسند که در راستای علایق ورزشی شما هستند انیمه هایکیو انیمه بسیار محبوبی است که داستان یک دانش‌آموز جوان

انیمه مگالو بوکس، برای کسانی که به دنبال یک داستان مشت زنی با یک پیچش فنی خاص هستند، انیمه بسیار خوبی است. این انیمه، پروژه خاصی است که توسط کارگردان یو موریاما (Yo Moriyama) ساخته شده است. این کارگردان، این انیمه را برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد پخش انیمه کلاسیک و مربوط به بوکس Ashita no Joe ساخته است.

اتفاقات انیمه مگالو بوکس در قرن بیست و یکم میلادی و در کشور ژاپن رخ می‌دهد. بوکسورها در این دنیا، در مسابقاتی به نام مگالوبوکسینگ رقابت می‌کنند که در آن، شرکت‌کننده‌ها دارای پوششی فلزی هستند. تاکنون دو فصل از این انیمه منتشر شده است. انیمه مگالو بوکس، داستان بوکسری به نام جو را دنبال می‌کند که در این دنیای زیرزمینی، سعی در پیشرفت دارد.

زندگی جو همانند مسابقات او در درون رینگ مسابقه، دارای بالا و پایینی‌های بسیاری است. انیمیشن به شکل زیبایی به تصویر کشیده شده که شما حس می‌کنید در حال تماشای یک مسابقه بوکس واقعی هستید. فصل اول و دوم انیمه مگالو بوکس، بسیار جذاب است و هر شخصی را به وجد می‌آورد.

انیمه برای علاقه‌مندان به داستان‌های فضایی

انیمه کابوی بیباپ cowboy bebop

در دنیای انیمه، چندین انیمه وجود دارد که تنها یک فصل از آنها ساخته شده است و همین، آنها را به گوهری گران بها و منسجم در میان طرفداران انیمه تبدیل کرده است. از این انیمه‌ها می‌توان به انیمه کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) و انیمه ستاره یاغی (Outlaw Star) اشاره کرد.

انیمه کابوی بیباپ، یکی از شناخته‌شده‌ترین عناوینی است که در این فهرست وجود دارد و بسیاری از افراد بر این باور هستند که انیمه کابوی بیباپ، یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده در تاریخ به شمار می‌رود. این انیمه، داستان گروهی از شکارچیان جایزه‌بگیر را دنبال می‌کند که در داخل کهکشان سفر می‌کنند و به دنبال شکار افراد هستند.

سبک انیمیشن سازی، عمق کاراکترها و موسیقی، به انیمه کابوی بیباپ، هیجان و فضای سرگرم‌کننده‌ای داده است که همانند آن را نمی‌توان در هیچ انیمه دیگری پیدا کرد یا همانند آن را بازآفرینی کرد. کمپانی نتفلیکس، به تازگی سریالی لایو اکشن بر اساس این انیمه ساخته است. کسانی که می‌خواهند این سریال لایو اکشن را تماشا کنند، بهتر است در ابتدا، این انیمه را ببینند تا درک بهتری از داستان و موضوع داشته باشند.

در میان طرفداران انیمه تبدیل کرده است از این انیمه‌ها می‌توان به انیمه کابوی بیباپ cowboy bebop و انیمه

انیمه ستاره یاغی، انیمه بزرگ دیگری است که مربوط به داستانی‌های فضایی است. این انیمه، بر اساس مانگایی به همین نام است که توسط توکهیکو آیتو نوشته شده است. از این انیمه، تنها ۲۶ قسمت تولید شده است. انیمه ستاره یاغی، داستان شخصی به نام جین استارویند و همرزمانش را دنبال می‌کند که در داخل کهکشان سفر می‌کنند و به کارهای مختلفی مشغول می‌شوند.

آنها به دنبال پیدا کردن چیزی به نام گلکتیک لیلاین هستند که بنابر گفته‌ها، تمام دانش کهکشان را در درون خود جای داده است. انیمه‌های کابوی بیباپ و ستاره یاغی، انیمه‌هایی بسیار عالی هستند و دلیل آن، ماجراجویی‌های منحصربه‌فرد کاراکترهای آن نیست بلکه عمق کاراکترها و داستان پس‌زمینه جذاب آن‌ها است.

انیمه برای گیمرها

انیمه high score girl

انیمه High Score Girl، به خوبی توانسته بود تا ماهیت و جذابیت بازی‌های آرکید را در دهه ۹۰ میلادی به تصویر بکشد. داستان این انیمه، پسری مشتاق رقابت به نام هاروئو یاگاچی را دنبال می‌کند که بازی‌های آرکید، او را در مسیر برخورد و آشنایی با دختر گیمری آرام و مرموز به نام آکیرا اونو قرار می‌دهد.

رابطه منحصربه‌فرد و در برخی موارد، عجیب آنها، از اینجا رشد پیدا کرده است. چیزی که این انیمه را بسیار خاص کرده، این است که این انیمه به عنوان مستندی تاریخی در مورد بازی‌های مبارزه‌ای در دهه ۹۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفته بود و به نمایش مجموعه‌های نمادینی همچون تکن (Tekken)، مبارز خیابانی (Street Fighter)، ورچوئا فایتر (Virtua Fighter) و تعدادی دیگر می‌پردازد.

این انیمه موفق شده تا به خوبی و با صحت کامل فرهنگ بازی‌های آرکید در آن دوره زمانی را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، این انیمه به خوبی سخت‌افزار و نرم‌افزار بازی‌های آن دوره را به تصویر کشیده است. تاکنون دو فصل از این انیمه روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است.

انیمه‌های بسیار خوب و جذاب دیگری همچون انیمه بیستارز (Beastars)، انیمه شیطان کش (Demon Slayer) و انیمه تاکسی عجیب (Odd Taxi) وجود دارند که می‌توان آنها را پیشنهاد داد اما این فهرست، تنها برای کسانی است که تازه با دنیای انیمه آشنا شدند و به دنبال آن هستند تا وارد این دنیای جذاب شوند. نظر شما در مورد این انیمه‌ها چیست؟

راستین کولهامینkanameکاپتان استخونیCROW-BPARASITE EVE 2RezaGtxآرینامیرحسین خسرویانX_Wolverine_X1100tPAlastیوهانMEYSAMB300exampleP.morgan 𔓙Amir hossine EshghiyanOmid_Fsh

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا
با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا
با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا
با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا
با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

با دنیای انیمه آشنا شوید: بهترین انیمه‌ها برای شروع - گیمفا