مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا

مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز

امیرمهدی نامجو
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا

ماه‌های آخر هر سال میلادی، آثار مهمی را شامل می‌شوند که برای انتخاب آن‌ها باید اطلاعات کافی داشته باشیم. این مطلب به مهم‌ترین بازی‌ های آذر ۱۴۰۰ اختصاص دارد.

توجه: لیست به ترتیب تاریخ انتشار مرتب شده است.

Death’s Door

بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰ death's Door
Death’s Door

تاریخ انتشار: ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ | ۲ آذر – سازنده: Acid Nerve – ناشر: Devolver Digital – پلتفرم: Switch, PS4, PS5

بازی Death’s Door که چندماه پیش برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های مایکروسافت منتشر شده بود، در ۲ آذر برای سوییچ و کنسول‌های نسل هشت و نه سونی عرضه خواهد شد. این بازی یک عنوان اکشن ایزومتریک به شمار می‌رود که با الهام گرفتن از سری سولز و The Legend of Zelda طراحی شده است.

نحوه‌ی مبارزات و سختی بازی تا حد زیادی مشابه سری Dark Souls است و باید بسیار با برنامه با دشمنان مبارزه کنید. مکانیک‌های حرکتی و معماهای بازی هم با الهام گرفتن از سری The Legend of Zelda و به خصوص عناوین قدیمی‌تر این سری نظیر Link’s awakening ساخته شده‌اند. داستان بازی در مورد کلاغی است که به عنوان جمع کننده روح برای سازمان جمع‌آوری روح کار می‌کند و در طی وقایعی، یکی از روح‌هایی که باید جمع‌آوری کند به دست فرد دیگری افتاده و او وارد ماجراهای جدیدی می‌شود.

این بازی یکی از بهترین عناوین مستقل امسال محسوب می‌شود و نسخه‌ی مخصوص رایانه‌های شخصی آن از گیمفا نمره ۹.۵ از ۱۰ را دریافت کرده است. اگر به بازی‌های سری Souls یا Zelda علاقه دارید، به هیچ وجه این عنوان را از دست ندهید.

‌Beyond a Steel Sky

بازی‌های آذر ماه ۱۴۰۰ ‌beyond a steel sky
‌Beyond a Steel Sky

تاریخ انتشار: ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ | ۹ آذر – سازنده: Revolution Software – ناشر: Microids – پلتفرم:Switch, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series

بازی Beyond a Steel Sky که سال گذشته برای رایانه‌های شخصی عرضه شده بود، قرار است در ۳۰ نوامبر برای همهی کنسول‌های اصلی نسل هشت و نه عرضه بشود. این بازی در سبک ادونچر قرار دارد و عنوانی کاملاً داستان محور است.

داستان این اثر در یک دنیای علمی تخیلی سایبرپانکی به وقوع می‌پیوندد. در این دنیا شما در نقش شخصیتی به نام رابرت فاستر قرار می‌گیرید که به دنبال یک بچه‌ی دزدیده شده می‌گردد و در راه خود به یکی از معدود شهرهای پابرجا در دنیای بازی که Union City نام دارد، می‌رسد. بسیاری از شهرها در این دنیا به دلیل جنگ‌های هسته‌ای از بین رفته و در نتیجه تصویری که برای بسیاری از مردم از ابر شهرها باقی‌مانده، شهر‌هایی یوتوپیایی و آرمانی است. با رسیدن به این ایالت، او می‌فهمد که وضعیت این شهر نیز چندان خوب نیست و مردم زندگی بدی دارند.

داستان این بازی نوشته چارلز سیسیل، یکی از مؤسسان اصلی استودیوی سازنده بازی است. تیم سازنده این بازی سابقه‌ای طولانی در ساخت آثار ادونچر دارد و سری بازی موفق Broken Sword از جمله مهم‌ترین عناوین آنان است. همچنین این بازی خود دنباله‌ای بر یک عنوان ادونچر قدیمی به نام Beneath a Steel Sky محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۴ عرضه شده بود.

با توجه به این که تعداد عناوین ادونچر خالص در هر سال و خصوصاً تعداد آن‌ها روی کنسول‌ها چندان زیاد نیست، تجربه این بازی به افرادی که طرفدار این سبک هستند و پیش‌تر آن را روی رایانه‌های شخصی تجربه نکرده‌اند، توصیه می‌شود.

Evil Genius 2: World Domination

بازی‌های آذر ماه ۱۴۰۰ evil genius 2 world domination
Evil Genius 2: World Domination

تاریخ انتشار: ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ | ۹ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Rebellion Developments – ناشر: Rebellion Developments – پلتفرم: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series

بازی Evil Genius 2: World Domination یک عنوان استراتژیک است که چند ماه پیش برای رایانه‌های شخصی منتشر شده بود و اکنون شاهد عرضه آن برای کنسول‌ها هستیم. این بازی شما را در نقش یک گروه تبهکار در یک جزیره‌ی استوایی قرار می‌دهد که قصد دارند یک وسیله برای نابودی دنیا اختراع کنند. آن‌ها از طرفی نباید به مأموران مخفی اجازه بدهند که به اهداف شومشان پی ببرند.

وظیفه‌ی گیمرها در این بازی مدیریت قرارگاه این گروه و ایجاد تله‌های مختلف و همچنین طراحی محیطی با ظاهری عادی، اما باطنی فریبنده است تا مأموران به قصد و نیت این گروه پی نبرده و در صورت پی بردن، به سرعت از میان برداشته شوند. این بازی فضایی طنز دارد و می‌تواند لحظات مفرحی را برای مخاطبین فراهم کند. با توجه به زمانی که سازنده برای پورت نسخه‌‎ی کنسولی بازی گذاشته است، احتمالاً با پورت مناسبی از جهت کنترل روی کنسول‌ها رو‌به‌رو خواهیم شد. با توجه به کمبود بازی‌های استراتژیک در کنسول‌ها، تجربه این عنوان برای افرادی که علاقه به بازی‌های این سبک دارند ولی به رایانه‌های شخصی دسترسی ندارند می‌تواند مفید باشد.

Century: Age of Ashes

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ century age of ashes
Century: Age of Ashes

تاریخ انتشار: ۲ دسامبر ۲۰۲۱ | ۱۱ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Playwing LTD – ناشر: Playwing LTD – پلتفرم: PC

بازی Century: Age of Ashes یک عنوان رایگان در سبک مبارزات هوایی است. برخلاف اکثر بازی‌های این سبک که بازی‌بازان در آن‌ها کنترل هواپیماها یا هلیکوپترهای جنگی را بر عهده می‌گیرند، در این بازی شما کنترل تعدادی اژدها را بر عهده دارید که باید با یکدیگر مبارزه کنند.

این بازی به طور کامل با تمرکز بر بخش چندنفره ساخته شده و حالت‌های مختلفی نظیر Capture the Flag یا Team Deathmatch برای آن طراحی شده است. سه کلاس اصلی اژدها در بازی وجود دارد که هر کدام توانایی‌های متفاوتی از لحاظ تهاجمی و تدافعی دارند. با توجه به رایگان بودن بازی، تجربه این عنوان برای دوستداران مبارزات هوایی خالی از لطف نخواهد بود.

Solar Ash

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ solar ash
Solar Ash

تاریخ انتشار: ۲ دسامبر ۲۰۲۱ | ۱۱ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Heart Machine – ناشر: Annapurna Interactive – پلتفرم: PC, PS4, PS5

بازی Solar Ash عنوان جدید استودیوی Heart Machine است که سابقه‌ی ساخت عنوان موفق Hyper Light Drifter را در کارنامه‌ی خود دارد. این بازی یک اثر اکشن پلتفرمر با ریتمی سریع است.

داستان بازی در مورد فردی به نام Rei است که در نزدیکی یک سیاهچاله کیهانی قرار گرفته و قصد دارد با گشت و گذار در محیط‌های مرموز و عجیب اطراف این سیاهچاله، راهی برای جلوگیری از نابودی دنیای خود به وسیله‌ی آن پیدا کند.

سبک گرافیکی بازی بسیار شبیه بازی Hyper Light Drifter بوده و استفاده مناسبی از رنگ‌های روشن شده است. با وجود این که بازی تفاوت‌هایی با آن عنوان دارد، اما همچنان می‌توان امضای اصلی سازنده را در سرتاسر این بازی مشاهده کرد. اگر از بازی Hyper Light Drifter لذت برده‌‌اید، بهتر است این عنوان را هم در لیست خرید خود قرار بدهید.

Chorus

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ chorus

تاریخ انتشار: ۳ دسامبر ۲۰۲۱ | ۱۲ اذر ۱۴۰۰ – سازنده: Deep Silver Fishlabs – ناشر: Deep Silver پلتفرم:PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series
Chrous عنوانی در سبک مبارزات فضایی به شمار می‌رود. گیم‌پلی بازی کاملاً مبتنی بر کنترل سفینه‌های فضایی و جنگیدن با سفینه‌های دشمن است. سفینه‌ها در بازی‌های این سبک امکان شخصی سازی بالایی دارند. شما می‌توانید انواع و اقسام موشک‌ها و سلاح‌های مختلف را به سفینه‌ی خود متصل کنید.

بازی بخش‌هایی هم دارد که در آن کنترل شخصیت اصلی بازی را که نارا نام دارد، به طور مستقیم در دست می‌گیرید و باید با او تعدادی معمای ساده را حل کنید. این شخصیت که خود جنگجو و خلبان بسیار ماهری است، پیش‌تر عضو یک فرقه‌ی عجیب به نام Circle بوده‌ است که قصد تسلط بر کل جهان را دارند. او با پی بردن به اهداف شوم فرماندهان این فرقه، از آن‌ها جدا شده و قصد نابودی آن را دارد. در صورتی که از کنترل سفینه‌های جنگی در بازی‌ها لذت می‌برید، این عنوان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

White Shadows

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ white shados
White Shadows

تاریخ انتشار: ۷ دسامبر ۲۰۲۱ | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Monokei – ناشر: Headup, Mixtvision – پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series

White Shadows یک بازی سینماتیک پازل پلتفرمر با تم سیاه و سفید است که شما را در نقش دختری به نام Ravengirl قرار می‌دهد، شخصیتی که قصد دارد از یک پادآرمان‌شهر ترسناک و خشن فرار کند.

دنیای بازی محیطی تاریک پر از برج‌های بلند و مخوف را شامل می‌شود که سرتاسر آن نگهبان‌هایی سنگدل و ماشین‌های کشتار قرار گرفته‌اند. شخصیت اصلی باید با حل معماهای مختلف، از میان همه این موانع عبور کند تا بتواند از این شهر ترسناک خارج شود. محیط بازی و سبک هنری آن تا حدی شبیه به عناوین Limbo یا Inside است. اگر از طرفداران بازی‌های داستان-محور پلتفرمر هستید، این عنوان را از دست ندهید.

Final Fantasy XIV: Endwalker

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ final fantasy xiv endwalker
Final Fantasy XIV: Endwalker

تاریخ انتشار: ۷ دسامبر ۲۰۲۱ | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Square Enix – ناشر: Square Enix – پلتفرم: PC, PS4, PS5

بازی Final Fantasy XIV در چند سال اخیر با افزایش شدید مخاطبان سبک MMORPG رو‌به‌رو بوده است و سازندگان هم با ارائه‌ی بسته‌های الحاقی به شدت باکیفیت، توانسته‌اند همچنان مخاطبان جدیدی را به این عنوان جذب کنند.

این سری با ارائه‌ی گیم‌پلی قدرتمند و همچنین خط‌های داستانی بسیار قوی که در سایر نسخه‌های Final Fantasy هم شاهد آن بودیم، توانسته بسیاری از طرفداران عناوین رقیب، نظیر World of Warcraft را به خود جذب کند. نسخه‌ی Endwalker نیز که جدیدترین بسته‌ی الحاقی این عنوان است، قصد دارد خطوط داستانی را بیش از پیش گسترش داده و همچنین بخش‌های جذابی را به گیم‌پلی آن اضافه کند. به عنوان مثال قرار است یک بخش PVP اختصاصی برای مبارزات با ابعاد کم به بازی اضافه بشود.

این اثر قرار بود کمی زودتر عرضه شود، اما به دلیل مشکلاتی که همه‌گیری کرونا ایجاد کرده است، عرضه آن اندکی به تأخیر افتاد اما هم اکنون می‌توان تقریباً مطمئن بود که ۷ دسامبر بازی پولیش شده‌ای عرضه خواهد شد. اگر از طرفداران سبک MMORPG هستید ولی تا به حال Final Fantasy XIV را امتحان نکرده‌اید، بهتر است فرصت را از دست نداده و با موج جدیدی از مخاطبین که به خاطر نسخه‌ی جدید آن را تهیه خواهند کرد، به سراغ این عنوان جذاب بروید.

Halo Infinite

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ halo infinite
Halo Infinite

تاریخ انتشار: ۸ دسامبر ۲۰۲۱ | ۱۷ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: ۳۴۳ Industries – ناشر: Xbox Game Studios – پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox Series

بدون شک مهم‌ترین بازی آذرماه، نسخه‌ی جدید فرنچایز بزرگ Halo است. Halo Infinite سرانجام بعد از گذشت حدود سه سال از معرفی‌اش در سال ۲۰۱۸، قرار است در این ماه عرضه بشود. Halo Infinite برای اولین بار در این سری قرار است در بخش Campaign یک محیط شبه جهان آزاد را به بازی‌بازان ارائه بدهد و سیستمی متفاوت با مراحل خطی نسخه‌های قبلی داشته باشد. البته نسخه‌های قبلی این سری هم با محیط‌های بزرگ بیگانه نیستند ولی هیچ یک عملاً ساختاری غیرخطی را در پیش نگرفته بودند.

با اضافه شدن المان‌های مختلف به این بازی نظیر Grappling Hook و دنیای بسیار بزرگ‌تر در کنار گرافیک عالی با توجه به ابعاد بزرگ و همچنین بهبود‌های مختلف بخش چندنفره، انتظار می‌رود که با یکی از بهترین نسخه‌های این سری روبه‌رو باشیم. بدون شک سری Halo یکی از مهم‌ترین فرنچایز‌های شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود و به احتمال بسیار بالا، یکی از بهترین‌ بازی‌های امسال را شاهد خواهیم بود. در صورتی که به سبک شوتر اول شخص علاقه دارید ولی تا به حال سری Halo را تجربه نکرده‌اید، باز هم این عنوان می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد.

Syberia: The World Before

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ syberia the world before

تاریخ انتشار: ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Microids – ناشر: Microids – پلتفرم: PC

سری بازی‌ Syberia یکی از معروف‌ترین فرنچایزهای سبک ادونچر است و دو نسخه اول آن از جمله بهترین عناوین این سبک به حساب می‌آیند. بعد از عدم موفقیت نسخه سوم، انتظار می‌رود که سازندگان ایرادات بازی را برطرف کرده باشند و عنوانی در حد نام این سری عرضه کنند.

داستان این نسخه به طور همزمان در دو بازه‌ی زمانی رخ می‌دهد و داستان دو نفر را که به یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند روایت خواهد کرد. خط داستانی اول به زندگی دانا رز در سال ۱۹۳۷ می‌پردازد و خط داستانی دیگر به ادامه ماجراهای کیت واکر، کاراکتر اصلی نسخه‌های قبلی در سال ۲۰۰۴ اختصاص دارد.

نویسنده و کارگردان اصلی این سری یعنی آقای Benoit Sokal مدتی قبل در ۲۸ ماه مه ۲۰۲۱، در سن ۶۶ سالگی به علت بیماری درگذشت، اما تیم سازنده بازی همچنان به کار روی این عنوان ادامه دادند تا میراث این نویسنده بزرگ زنده بماند. امیدواریم که آخرین اثری که آقای سوکال به عنوان کارگردان در آن حضور داشته است، اثری به یادماندنی و زیبا در سبک ادونچر باشد.

Five Nights at Freddy’s: Security Breach

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ five nights at freddys security breach
Five Nights at Freddy’s: Security Breach

تاریخ انتشار: ۱۶ دسامبر ۲۰۲۱ | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Steel Wool Studios – ناشر: ScotGames – پلتفرم: PC, PS4, PS5

سری بازی‌های Five Nights at Freddy از جمله عناوین ترسناک جذاب هستند که در چند سال اخیر نسخه‌های مختلفی از آن‌ها عرضه شده است. نسخه‌ی جدید این بازی، شما را در نقش شخصیتی به نام گرگوری قرار می‌دهد که در یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ گیر افتاده و ربات‌های عروسکی این محیط زنده شده و قصد کشتن او را دارند. او هم باید سعی کند تا ساعت ۶ صبح زنده مانده و از این مکان وحشتناک فرار کند.

در این راه، گرگوری یک نیروی کمکی هم دارد. یک از ربات‌های عروسکی با نام Freddy به او کمک می‌کند که مخفی شده و همچنین توصیه‌هایی برای عبور بدون مشکل از این مکان به او ارائه می‌دهد. اگر طرفدار بازی‌های ترسناک هستید و یا نسخه‌های قبلی این سری را تجربه کرده‌اید، این بازی را از دست ندهید.

The Gunk

بازی های آذر ماه ۱۴۰۰ the gunk
The Gunk

تاریخ انتشار: ۱۶ دسامبر ۲۰۲۱ | ۲۵ آذر ۱۴۰۰ – سازنده: Image & From – ناشر: Thunderful Publishing – پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox Series

بازی The Gunk ساخته استودیوی سوئدی Image & From به شمار می‌رود که تا به حال سابقه ساخت چندین عنوان جذاب از سری SteamWorld را داشته است. این استودیو بعد از موفقیت چند عنوان مستقل که عموماً به صورت دو بعدی بودند، تصمیم گرفت با بازی The Gunk سطح جاه طلبی خود را بالاتر برده و اقدام به ساخت یک اثر سه‌بعدی کند.

در بازی The Gunk بازی‌بازان در نقش شخصیتی به نام Rani قرار می‌گیرند که به همراه دوست خود Beck وارد یک سیاره بیگانه شده‌ است. آن‌ها متوجه می‌شوند نوعی انگل سیاه رنگ این سیاره را تحت کنترل خود در آورده و در حال آسیب زدن به حیات‌وحش آن است. در نتیجه، آنان تصمیم به نجات این سیاره می‌گیرند.

هر چند داستان بازی نسبتاً کلیشه‌ای است، اما این سازندگان نشان داده‌اند که در زمینه‌ی گیم‌پلی همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارند و بازی‌های قبلی آنان همگی از لحاظ طراحی مکانیک‌ها و گیم‌پلی، در سطح بسیار بالایی قرار داشته‌اند. به علاوه، بازی‌های این سازنده از لحاظ هنری هم بسیار باکیفیت بوده‌اند و با توجه به تصاویر منتشر شده از The Gunk، به نظر می‌رسد که وضعیت این عنوان نیز به همین شکل خواهد بود. این بازی ۱۶ دسامبر برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس منتشر خواهد شد.

CommunistDARKSIRENCameraManshadowGidoraPlayStation Studios PS5🤘Mohsenj74damhazer...Eternal...NigelAlirezaTang HaoیوهانSina Morganکاپتان استخونیMEYSAMB300Amir hossine Eshghiyan🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉MahyarMsmvitto corleonemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Conor گفت:

    چرا ی سوم شخص درست حسابی نمیدن؟ همش اول شخص!! ی سوم شخص اونم تو سبک ترس و بقا بشدت کمبودش حس میشع!! هنو بازی حتی نزدبک ایول ۲ ریمیک ندیدم دوباره رفتم سمتش

    shadowNicKalinerdیوهانBlack KnightMahyarMsmSahand.R
  • برای بازی وایت شدو و هیلو و فناف سکیرتری بریچ بیشتر از همه هایپم خیلی هایپم
    به ترتیب هایپ :
    ۱ fnaf چون با نسخه های زندگی کردم و تقریبا جامع ترین تایم لاین فنف تو ایران رو نوشتم
    ۲: هیلو اینفینت : اصلا سری هیرو برام مقدسه
    ۳ وایت شدو : چون خیلی شبیه لیمبو است
    راستی کسی اطلاعاتی درمورد بازی Luto داره جز اونی که گیمفا پوشش داد چون این بازی دیوانم کرده

    shadowalinerdT800Alirezaیوهان...Eternal...FanresidentevilAtomic SoldierSahand.R
  • alinerd گفت:

    ممنون بابت مقاله
    از بین این ها مورد انتظارترین برای من قطعا halo infinite هستش
    White shadows هم واقعا عنوان جذاب و منحصر به فردی به نظر میرسه و من رو یاد لیمبو میندازه،gunk هم بخاطر اینکه سری استیم ورلد رو خیلی دوست داشتم منتظرش هستم
    در کل ماه خوبی به نظر میاد،باز هم ممنون

    AlexshadowT800Shinji MikamiAlirezaیوهانAtomic SoldierSahand.R
  • ShinjiMikami گفت:

    مهم ترین عنوان در آذر که کاملا مشخصه هیلو هستش.
    ۱۸ روز مونده به مراسم گیم اواردز و در این مراسم مایکرو حسابی قراره بترکونه.
    مهم ترین اتفاق اذر ماه همین گیم اواردز هست و بس.

    shadowVahidsparda021Tlou part 2 game of the centuryمجید قاسمیRESettArt Pro : are you a calm and a resonable personJoBeanuسونی فنی که وارد نسل ۹ شدهmore
    • Alex گفت:

      الان واقعا این پست چه ربطی داشت به The Game Awards ؟
      خوشت میاد جو سایت رو بهم بریزی ؟
      کل کامنت هات همیشه تو ۹۹ درصد مواقع اسپم و صحبت کردن درباره گوتی و متا و بازی های مایکروسافت اون هم تو بی ربط ترین پست ها هست
      یکم بزرگ شو
      آخه مراسم گیمینگ چه ربطی به بازی مورد انتظار تو ماه پیشرو داره ؟!!!

      shadowTlou part 2 game of the centuryمجید قاسمیRESettArt Pro : are you a calm and a resonable personJoBeanu𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰XERXESmore
      • ShinjiMikami گفت:

        پس شما الان بزرگی؟😂
        بسیار عالی
        ربطش به اینه که فضولارو پیدا کنم😂 الان در مورد سونی حرف میزدن صداتم درنمیومد.
        ریپلی کنید بخندیم 😅

        AlexBlack KnightshadowTlou part 2 game of the centuryمجید قاسمیRESett𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
        • Alex گفت:

          جواب سوال من رو ندادی فقط بحث رو بردی به بیراهه !!
          تو مگه علم غیب یا ماشین زمان داری که میدونی اگه درباره سونی این حرف رو میزدی اینطوری نمیشد ؟!!!
          بعدشم تو کی اصلا درباره سونی اینطوری صحبت کردی که این بار دومت باشه حالا
          همین در حال فن بوی بازی مایکروسافت بودی و با مولتی اکانت های دیگه خودت سونی رو هیت میکردی بعد داری برای من از این حرف ها میزنی ؟!!

          Black KnightSettShinjiMikami
          • ShinjiMikami گفت:

            خدایی ادای منطقیارو درنیار خنده داره😂
            برو به هیتراتون برس، همینکه به پایینی بدون توجه به حرفش و اسمش لایکش کردی واسمون کافیه😂
            از سونی زیاد حرف زدم، شما نمیبینی، تشریف ببر به پستای دیزگان نگاه کن تا گاد و هرایزن و …
            من نمیام بگم ایول ویلیج غلط کرده و بازی چرتیه و باید ریترنال جاش بود.
            .
            من هیچوقت نمیذارم چند تا شاعر که ps4 دارن بیان و به پیسی و مایکروسافت توهین کنن.
            مولتی چیه؟😂
            مولتیای خودتون رو میگید؟

            AlexBlack Knight
            • Alex گفت:

              حداقلش از تو که با هزار تا اکانت فیک ادعای منطقی بودن میکنی بهترم
              یه کامنت از بیار که توش هیت کرده باشم جایزه داری
              آره لایکش کردم چون با تمامی ترول بودنش یه حرف راست تو زندگیش زد و اون هم همین بود
              پس جای اینکه بحث رو تغییر بدی و دنبال لایک و دیس لایک های من باشی جواب سوال های من رو بده عزیزم
              آره از هر ۱۰ تا کامنتت ۲ ۳ تا هم درباره سونی حرف میزنی به صورت معمولی بعد نوبت به مایکروسافت که میرسه یهو با یه حالت هیجان بیشتر میگی کاملا مشخصه بی طرف هستی و از هر دو طرف کامنت زیاد میگی !!!
              من هیچوقت نگفتم اویل ویلیج غلط میکنه کاندید بشه من گفتم تغییر زیادی نداشته و صرفا به خاطر مارکتینگ الکی و جو رسانه ای که قبلا پشتش بود کاندید شده درحالیکه حق یه بازی مثل ریترنال با اون همه نوآوری مثل شوتر سوم شخص بودن آرکید و فضایی با به سبک روگ لایک خورده شده صرفا برای اینکه یه بازی متوسط رو به خوبی مثل اویل ویلیج به خاطر مارکتینگ بیشتر کاندید شده !
              همین قدر که حرف تو دهن من میزاری مشخص میکنه کی اینجا راست میگه کی دروغ
              کل سایت من رو میشناسن و میدونن مولتی اکانت من نیستم حالا اینکه یکی مثل تو به من بگه مولتی اکانت اصلا برام اهمیتی نداره
              خوبه حتی جناب کریمی هم مولتی اکنت بودنت رو تایید کرد به طوری که هیچ جوابی نداشتی بدی تو اون پست !

  • S گفت:

    پاییزی پر از بازی های بی نقص(پر باگ و نیمه کاره)

    KiaalinerdT800Alirezaیوهان
  • بی شک همگیمون برای تجربه ی سری جدید halo لحظه شماری میکنیم . اما این به معنی عدم اهمیت بازی های دیگه نیست . تمامی بازی های این لیست رو واسه خودم واجب کردم اما خب خیلی منتظرم ببینم پرچمدار مایکرو چی تو چنته داره . موسیقی متن بی نظیری رو از بازی در یکی از کانال های یوتیوب شاهد بودم . به عنوان یه سونی فن ، موفقیت این بازی رو موفقیت صنعت گیم میدونم .
    طرفدراش رو خیلی به صبوری دعوت کرده و حالا قراره تا چند روز دیگه شاهد عرضش باشیم .
    واقعا سر از پا نمی شناسم . یکی از مورد انتظار ترین بازی های صنعت گیم داره عرضه می شه .

    MahCommunistshadowTlou part 2 game of the centuryalinerdT800AlirezaShinji Mikamijohn117ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔmore
  • NicK گفت:

    من به شخصه دوبار تو زندگیم تو مسائل گیمینگ ضرر کردم
    ۱.نداشتن سخت افزار نسل هفت که بهترین نسل گیمینگو از دست دادم
    ۲.اینکه امسال مجبورم از گیم دوری کنم و کلی بازی خوب داره میاد و من از دست میدم😭
    امیدوارم حالا بعد این همه تلاش و دوری از میکی از مهم ترین علاقه های زندگیم حداقل به هدفم برسم

    shadowArt Pro : are you a calm and a resonable personalinerdT800john117Sیوهان
  • دقیقا بزرگترین بازی این ماه هم هیلو هستش و واقعا تا این دو هفته تموم بشه و بخش کمپینش قابل بازی بشه جونم در میاد ….
    مقاله زیبایی بود ، از این دست مقالات در اول هر ماه واقعا لازمه …

    کاتاکوریshadowBeanuNicKalinerdShinji MikamiSیوهانکاپتان استخونی...Eternal...
  • Kia گفت:

    https://gamefa.com/549834/%d8%ae%d8%af%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%b4-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-days-gone/
    دوستان لطفا به این نقد توجه کنین .آقای کریمی اینجا نظر سایتهای معتبر و بزرگ کجا بودن یعنی اونا هم اشتباه میکردن ؟وقتی میگم معیار نمره دادنتون فقط طرفداریه منظورم اینه

    Black KnightshadowREMr DewittSettJoBeanuALIREZA0111سونی فنی که وارد نسل ۹ شده𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
    • S گفت:

      کامنت نامربوط و اسپم
      حالا یکم به تو لایک دادیم فکر نکن خیلی بلبل زبونی ترول جان😊

      Black KnightshadowTlou part 2 game of the centuryRESett𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Kia
    • Gunner1998 گفت:

      جالبه یک پی سی فن فیک در اصل مولتی اکانت یک ایکس باکس فنه از بازیای مایکرو طرفداری میکنه
      اصلا مشخص نیست محمدرضا ایکس باکس وان رضا جباری یا کوله ترین پشت این اکانتن
      دوستان لطفا به این نقد توجه کنین .آقای کریمی اینجا نظر سایتهای معتبر و بزرگ کجا بودن یعنی اونا هم اشتباه میکردن ؟وقتی میگم معیار نمره دادنتون فقط طرفداریه منظورم اینه

      https://gamefa.com/423545/%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-forza-motorsport-7/
      بازی فورتزا موتور اسپورت ۷ با متای ۸۶و یوزر اسکور ۶.۳ از گیمفا گرفته ۹.۸ اشکالی نداره سایت های معتبر به قول ایشون مثل گیم اسپات هم بهش ۸ داده اینجا ایشون شاکی نمیشن
      تراستد ریویو ۸
      گیم اینفورمر ۷۸ و…
      *
      ولی اگر دیزگان که به لطف سایتای فن بوی مثل Steiviver که به همه بازی های مایکرو بالای ۸ ۹ میده ولی به بازیای سونی مثل دیزگان میاد ۶۰ میده چندین سایتم بهش ۴۰ میدن که جالبه این سایتای ۴۰ بده ۲۰ بده در بازیای مایکرو پیداشون نیست و یوزر اسکور دیزگان ۸.۶ هستش
      حالا قضاوت با شما
      مردباشید با یک اکانت بیایید نظر بدید اینقدر با چهل تا اکانت نظر ندید خودتون به خودتونم لایک بدید
      با این کارا مایکروسافت نمیتونه بعد از ۱۱ سال نامزد گوتی بشه
      ساله دیگه با دست چک هیلو رو نامزد میکنن طلسم ۱۲ ساله شکسته بشه

      Black KnightshadowTlou part 2 game of the century𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰S
    • تو که از نزدیک دیزگان رد نشدی دربارش نظر نده لطفاً. نمره ای که دادن کاملا منطقیه. منم به بازی ۸.۸ میدم. ۴۰ ساعت گیمپلی خالص و روان با داستان و گرافیک عالی و موسیقی های زیبا. مشکلات فنیشم با چند تا آپدیت حل شدن.

      Black KnightshadowTlou part 2 game of the centuryXERXESKia
    • ALIREZA0111 گفت:

      اول اینکه اون بررسی رو اقای مقدم انجام داد نه اقای کریمی و شاید اقای کریمی نمره پایین تری میداد یا بالاتر..اگه بحث طرفداری باشه یعنی گوست ریکون برکپوینت هم طرفداری نمره دادن ؟
      هر شخصی یه نظری به بازی داره یکی از کواپ خوشش میاد یکی از سینگل پلیر یکی گیم پلی و داستانش رو دوس داره یکی نداره
      این مضخرفات چرا به این بازی بالا دادین به این بازی کم دادین رو جایی نگین لطفا خیلی زشته حداقل نگاه کنید بازی ها رو کی نقد میکنه هر کس از اون بازی لذت ببره بهش نمره خوبی میده هرکی هم لذت نبره نمره پایینی میده منم از دیزگان خیلی لذت بردم و راحت ۸.۵ میدم
      همین رد دد ۲ ..خیلیا مثل بنده خوششون اومد دوبار هم تمومش کردن بعضی ها هم خوششون نیومد حتی تمومش نکردن میتونید درصد تموم کردن رد دد رو ببینید که خیلی پایینه ممکنه من به رد دد بدم ۱۰ یکی دیگه از همون اشخاصی که خوشش نیومده بده ۵ مثلا
      دیگه این حرفا از این بازی طرفداری کردین از اون بازی نکردین خیلی زشته

      Black KnightshadowTlou part 2 game of the centurySettXERXESJo𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Kia
    • کاری به نمره و به حق بودن یا نبودنش ندارم، منتهی اون زمانی که این نقد و مطالب منتشر میشدن من اصلا داخل گیمفا مسئولیتی نداشتم. در طول این ده پونزده سالی که گیمفا (یا هر سایت دیگری) فعالیت داشته خدا میدونه چند بار مسئولیت‌ها، دید نسبت به بازی‌ها و تیم تحریریه تغییر و تحول داشته. اینجا یه تیم ثابت نیست که سی سال کار کنن و بعد بازنشسته بشن؛ نویسنده ها و مدیران تغییر میکنن. آیا این منطقیه که با چشم‌انداز و طرز دید یک مدیر یا سردبیر و مطالب قدیمی یک مسئول دیگر رو بازخواست کنیم؟

      Black KnightalinerdSahand.RshadowTlou part 2 game of the centuryیوهانSettSMobinکاپتان استخونیmore
      • Kia گفت:

        سیستم نمره دهیتون از بیخ اشتباست هرکی سلیقه شخصی خودش و از رو طرفداری نمره میده.بعد میگین سلیقه شخصیه.سلیقه شخصی یک نویسنده میشه نماینده یک سایت باشه ؟هیچوقت نمیگن نمره طبق سلیقه شخصی آقای ایکس میگن نمره گیمفا .حتی تو اینفو سایتم میزنه نمره گیمفا زیرشم میزنه نمره کاربران.پس این بهانه که نظر منتقد و سلسقه شخصی اصلا درست نیست.یک بازی سطح پایین مثل دیزگان باید با شهکارها یک نمره بگیره چون سلیقه شخصیه.بعد بود و نبود شما چه ربطی به قضیه داره اگه بودین جلوشو میگرفتین که اینطور نمره نده ؟یا بازم دفاع میکردین

        Xbox one s pro gamerBlack KnightshadowTlou part 2 game of the centuryRESett𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Jo
        • من کاری به خوب و بدش ندارم، گفتم این که مینویسی آقای کریمی، مسئول سایت من نبودم. پس نگو “آقای کریمی” به قول خودت شخص که نیست سایته بنویس @گیمفا، اگر دیدیم منطقیه رسیدگی میکنیم، نبود هم نمیکنیم. days gone گرفته ۸.۸ همتراز با شاهکاره؟ شما به شاهکار میدی ۸.۸؟
          سیستم نمره دهی و اعتراض به این قضیه همه جای دنیا هست. مختص گیمفا نیست. میتونید بخش نظرات پست “شیوه نمره‌دهی گیم اسپات” رو بخونی:
          https://www.gamespot.com/review-guidelines/
          دلیلشم چیزی نیست جز سلیقه‌ی شخصی. یک وبسایت در دنیا وجود نداره که نمره عادلانه بده کاربران اعتراض نداشته باشن. با این وجود، اگر فکر میکنید جای بهتری بهتون ایده بهتر از یک بازی میده و عادلانه تر بررسی شده، حتماََ دنبال کنید تا برای انتخاب بازی ها در خرید کمک بزرگی براتون باشه.

          *جدا از تمامی این موضوعات من در مورد قوانین صحبت نکردم، بلکه در مورد یک فکت صحبت کردم. بنده قبلا گفتم که نمرات با اعتبار سایت ارتباط مستقیم دارن اگر عادلانه نباشن باعث خدشه دار شدن اعتبار میشن اگر خوب باشن مخاطب بیشتر جذب میکنن. منتهی این یک حقیقت هستش که مجموعه‌ی گیمفا یک ربات نیست که از خودش نقد تولید کنه، ناخواسته نظرات متفاوته. این که به نام گیمفا ثبت میشه درسته این که اعتبار سایت رو تحت تاثیر میذاره درسته، اما تمامی این موارد فکت بودن این که نقدها opinion هستند و هر کس پارامتر مخصوص به خودش رو در نقد داره رو عوض نمیکنه. اصلا دلیل اصلی این که سایت‌های بزرگی مثل IGN هم ده ها نقد منتشر کردن که انتقادات بی اساس مثل نقد شما در بخش کامنتشون وجود داره، این حقیقت رو چند باره اثبات میکنه.

          Xbox one s pro gamerBlack KnightalinerdshadowTlou part 2 game of the centuryیوهانRESettS🤘Mohsenj74more
          • Kia گفت:

            دیگه نمرش چسبیده به ۹۰ بماند بازیهای که ۸۸ میگیرن یا شاهکارن یا همتراز با شاهکارن.اینکه گفتم آقای کریمی ادامه کامنتهای قبلمون بود.اینکه به خاطر نمره بازی Bright Memory اعصابم خراب بود بی تاثیر نیست انقدر لذت بخشه این بازی تو مغزم نمیگنجه ۶ بهش بدن .بازیهای مثل این .dark sector .bulletstorm و خیلیهای دیگه با اون گیم پلی خاص فقط فقط چون شخصیت پردازیش باب نویسنده نبوده حقشون خورده میشه چرا چون شرکت بزرگی پشتشون نیست.اصلا ببینین یه بازی از ۱ تا ۱۰ چقدر براتون لذت بخش بوده بخدا برا تیر زدن به برگ نمیشه نمره کم کرد(اغرق اما حقیقت)

            Black KnightshadowTlou part 2 game of the centuryRESett𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰XERXES
          • Kia گفت:

            آقای کریمی شما دیگه چرا .همین سایتهای که اسم میبرین بارها مظهر بی عدالتی بودن.عدالت رو نمیشه تقلید کرد به عدالت باید رسید.همیشه چیزهای که برا یه عده عدالته برای یه عده دیگه بی عدالتیه.متاسفانه دخالت همین منتقدها باعث شده گیمپلی تو خیلی از بازیها کمرنگ شه تو بعضی از بازیها که به کل از بین رفته.ما چرا بازی میکنیم ؟برای سرگرمی و لذت بردن این هدف کل گیمه.اما منتقدها میخوان آثار سینمایی هیچکاک رو از تو گیم بکشن بیرون و کلا هدف گیم فراموش شده

            SettBlack KnightshadowTlou part 2 game of the centuryXERXES
          • Kia گفت:

            آقای کریمی اون نمره و اون پیشنهاد آخر باعث میشه خیلیها این بازی رو از دست بدند آخه نویسنده چرا باید بگه اگه میخواین تجربه کنید یک مقدار تامل کنید.منم خودم اگه تجربش نمیکردم و نقد رو میخوندم مطمعنن دیگه بازیش نمیکردم به جون خودم از اونور به خاطر نقد گیمفا ۵۰ دلار پول دیزگانو دادم بعد نیم ساعت انقدر زامبیهای احمق و حتی راه کردنش رو مخم بود پاکش کردم و فقط تا اونجا که میره موتور رو پس بگیره بازی کردم.شما تاثیر گذارید لطفا تاثیر درستی بزارین

            SettBlack KnightshadowTlou part 2 game of the century𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
            • اتفاقا من بازی دو ساعته برایت مموری تجربه کردم، به نظرم لیاقت نمره بیشتر از ۶ رو نداره، این که شما لذت بردین قابل احترامه، ولی بازی مشکل ساختاری داره و حتی ۲۰ دلار هم توجیهش نمیکنه. به سلایق همه احترام بگذارید دلیل نمیشه اگر با نتیجه گیری نقد موافق نیستید دیگه آیه الهی باشه و اون نقد غلط باشه شاید ده نفر دیگه بازی کنن و با منتقد هم نظر باشن. همانطور که داخل اون پست افراد زیادی موافق بودن و تجربه کرده بودن.

              Black KnightshadowTlou part 2 game of the century
              • Kia گفت:

                بحث به بیراهه کشیده شد اینطور پیش بره تا چندین ماه باید بحث کنیم چون من میتونم بگم چرا شما ۶ میدین بعد شما یک دلیل میارین بعد من کلا به جایی نمیریسم. موفق باشین .بجای بحث منبع تصمیم گیریمو عوض کنم بهتره و صفحات مربوط به نقدهارو نخونم

                SettBlack KnightshadowTlou part 2 game of the century
        • ALIREZA0111 گفت:

          این سیستم نمره دهی مختص گیمفا نیس کل سایت های دنیا همینن
          اگه پنج نفر بشینن یه بازی رو نقد کنن که سره نمره دهی به مشکل برمیخورن.. سایت متاکریتیک برای همینه.. شامل صد تا نقد با صد تا سلیقه متفاوته

          Black KnightshadowTlou part 2 game of the centuryRESettمحمد حسین کریمیKia
      • Sahand گفت:

        آقای کریمی بنده اصلا قصد جسارت ندارم ، شما از نویسنده های کاربلد و خوب گیمفا هستید
        این رو بدونید کسی از شما گله ای نداره
        منتها این حقه که فورزا ۵ و دیزگان هردو یه نمره بگیرن؟
        یکی با باگ و شخصیت پردازی ضعیف و داستان تکراری ۸.۸ بگیره
        اون یکی چون آهنگاش کمه ۹ بگیره؟
        اینه که انصاف نیست
        بازم میگم قصد جسارت نداشتم
        🤚

        𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • آذرماه خیلی خلوته. برای هیچکدوم هایپ نیستم. فقط solar ash رو ممکنه یه روزی تجربه کنم ، به بقیشون هیچ علاقه ای ندارم.

    کاتاکوریalinerdshadowTlou part 2 game of the centuryXERXESKiaJoBeanu...Eternal...سونی فنی که وارد نسل ۹ شدهmore
  • Mr Dewitt گفت:

    مهم ترینشون که بی شک هیلوعه ۱۶ روز یگهه بالاخره میاد!!

  • majidam گفت:

    اینو هم اضاف کنید بازی انچارتد برای پی سی هم منتشر میشه در اذر ماه

مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌ های آذر ماه ۱۴۰۰؛ وداع با پاییز - گیمفا