سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا

سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد

رضا مهرعلی
۲۳:۳۴ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا

شرکت سگا به تازگی اعلام کرده است که معاهده‌ی استراتژیک این ناشر ژاپنی با شرکت مایکروسافت، به معنای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس نخواهد بود.

اواسط آبان ماه بود که شرکت سگا (Sega) از امضای قراردادی خبر داد که بر اساس آن، موظف به توسعه‌ی بازی‌هایی جهانی در مقیاس بزرگ خواهد بود. سگا تصریح کرد که این کار باید در یک محیط توسعه‌ی نسل بعدی انجام گیرد که روی پلتفرم ابری Microsoft Azure ساخته شده است.

روز گذشته و در پی انتشار بخشی از صحبت‌های انجام‌شده در نشست مالی این شرکت ژاپنی، جزئیات بیشتری از قرارداد مذکور مشخص شد. سگا در این نشست اعلام کرد که به عرضه‌ی بازی‌های انحصاری برای مایکروسافت نخواهد پرداخت. این شرکت با در نظر داشتن فعالیت استودیوهایش روی بازی‌های Halo Wars 2 و Age of Empires 4 گفت:

ما تا کنون رابطه‌ی کاری نزدیکی را با مایکروسافت داشته‌ایم. ما به عنوان (شرکت) ترد پارتی، توسعه‌ی عناوین بزرگ مقیاس آن‌ها را افزایش دادیم، ما در حال حاضر عناوین متنوعی را ارائه می‌کنیم.

زمانی که ما مفهوم Super Game را معرفی کردیم، مایکروسافت نگاه مثبتی را به آن چشم‌انداز داشت و این (چیزی است) که به اطلاعیه امروز منتهی شد.

در این رابطه، ما از انتشار انحصاری بازی‌ها برای مایکروسافت صحبت نمی‌کنیم، بلکه از توسعه‌ی Super Game (سخن می‌گوییم) که با همکاری (با یکدیگر) و با پشتیبانی فنی آن‌ها به جهان عرضه خواهد شد.

شرکت سگا، امسال متعهد به ارائه‌ی یک طراحی نوآورانه از یک ابر بازی جدید شده است؛ یک استراژی میان تا طولانی مدت با هدف خلق یک عنوان بزرگ جهانی که بر پایه‌های “جهانی”، “آنلاین”، “جامعه” و “استفاده از IP” متمرکز خواهد بود. در گزارش سالانه‌ی این ناشر ژاپنی، سگاسامی (SegaSammy) که شرکت مادر سگا به حساب می‌آید، از سرمایه‌گذاری در پنج سال آینده و تا سقف ۸۸۲ میلیون دلار روی اهداف جاه طلبانه‌ی Super Game گفت.

این سرمایه‌گذاری صرفا برای منابع توسعه‌ی داخلی و بازی‌های در حال ساخت انجام نخواهد شد و ممکن است به تصاحب شرکت‌های ژاپنی یا خارجی دیگر اختصاص داده شود. سگا یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های استودیوهای توسعه‌دهنده را در بین شرکت‌های ژاپنی دارد. پس از خرید استودیوی Creative Assembly در سال ۲۰۰۵، استودیوهای Sports Interactive ،Relic ،Atlus ،Amplitude و Two Point هم به تصاحب شرکت سگا در آمدند. در گزارش سالانه‌ی سگاسامی آمده بود که خریدهای آینده‌ی این شرکت، بستگی به این خواهند داشت که استودیوهای جدید چگونه می‌توانند مکمل توسعه‌دهندگان فعلی آن باشند.

در سال‌های اخیر، شرکت مایکروسافت به صورت کاملا آشکار مشغول لایسنس کردن فناوری سرور ابری خود برای شرکت‌های بازی بوده است. حتی مایکروسافت و سونی در ماه پنجم سال ۲۰۱۹ از یک همکاری استراتژیک با یکدیگر خبر دادند؛ همکاری‌ای که به استفاده‌ی سازنده‌ی پلی‌استیشن از مراکز داده‌ی Microsoft Azure، برای سرویس‌های ابری بازی‌های ویدئوی و سرویس‌های استریم محتوا منجر خواهد شد.

بازی ابری کماکان یکی از پایه‌های اصلی تجارت برند ایکس‌باکس به حساب می‌آید. مایکروسافت که پیش از این سرویس ابری ایکس‌باکس را در اختیار کاربران تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی قرار داده بود، حالا استریم ابری بازی‌ها را در کنسول‌های خود نیز ممکن کرده است.

متأثر گشتهعلیOmid_FshAlirezaMEYSAMB300deathwingsalinerdLittle∞God...Eternal...Ellie terminatorBlack KnightPARASITE EVE 2matrix4221489کاپتان استخونیNietj🤘Mohsenj74Tang Hao

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا
سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سگا عرضه عناوین انحصاری برای ایکس باکس را رد کرد - گیمفا