معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا
معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا
معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا
معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا

معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time

علی محمدپناه
۱۷:۴۳ ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
سریال the wheel of time

منتقدان نظرات متفاوتی در مورد سریال The Wheel of Time محصول کمپانی آمازون پرایم داشتند.

سریال چرخ زمان (The Wheel of Time)، اثری فانتزی و حماسی ساخته سرویس آمازون پرایم است. سریال چرخ زمان، بر اساس مجموعه رمانی به همین نام نوشته رابرت جردن (Robert Jordan) است. رمان‌های چرخ زمان، از جمله آثار فانتزی است که برای مدت‌ها، باور بر این بوده که اقتباس از آنها برای فیلم و سریال، کاری غیر ممکن یا به شدت دشوار خواهد بود. مدیر اجرایی سریال چرخ زمان، ریف جادکینز (Rafe Judkins) است.

سریال چرخ زمان، داستان شخصی به نام مویرین، یکی از اعضای آئس سدای را دنبال می‌کند. سازمان آئس سدای، سازمانی بسیار قدرتمند متشکل از زنان است که از جادو استفاده می‌کنند. او گروهی از پنج جوان را به سفری به دور دنیا می‌برد و باور دارد که یکی از آنها، احتمالا تناسخی انسانی از دراگون است. دراگون، فردی قدرتمند است که در پیشگویی‌ها آمده که او یا جهان را نجات خواهد داد یا آنکه آن را نابود می‌کند.

سریال چرخ زمان با نقش‌آفرینی رزمند پایک (Rosamund Pike) در نقش مویرین است. دیگر بازیگران سریال چرخ زمان شامل مارکوس راترفورد (Marcus Rutherford)، جاشوا استرادوسکی (Josha Stradowski)، زوئی رابینز (Zoë Robbins)، بارنی هریس (Barney Harris) و مدلین مدن (Madeleine Madden) است.

کمپانی آمازون به دنبال آن است تا سریال چرخ زمان را به سریالی مشابه با سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تبدیل کند. سریال چرخ زمان، قبل از شروع پخش فصل اولش، توسط کمپانی آمازون برای فصل دوم تمدید شده است. مجموعه رمان‌های چرخ زمان شامل چهارده رمان است که فصل اول سریال قرار است چندین رمان را پوشش بدهد.

اولین فصل از سریال چرخ زمان شامل هشت قسمت است که سه قسمت ابتدایی آن در تاریخ ۱۹ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی روی سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو عرضه شده است. پنج قسمت بعدی نیز قرار است به صورت هفتگی عرضه شوند.

منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز درباره سریال چرخ زمان گفته‌اند که این سریال سعی دارد تا نسبت به دیگر آثار ژانر فانتزی، متفاوت به نظر برسد. از همین رو، ممکن است انقلاب‌ها و چرخش‌های این سریال نسبت به دیگر آثار فانتزی، اندکی ضعیف و قدیمی به نظر برسد. در هر صورت، سریال چرخ زمان موفق شده تا برای کسانی که با رمان‌های رابرت جردن آشنا نیستند، این داستان را قابل توجه کند.

منتقدان در مورد سریال چرخ زمان نظرات متفاوتی داشته‌اند. این سریال در وب سایت راتن تومیتوز، از ۳۳ نقد منتشر شده برای آن، امتیاز ۶۴ درصد را گرفته است. منتقدان در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۵۴ درصد را به این سریال داده‌اند. این امتیاز بر اساس ۱۸ نقد منتشر شده برای آن است. در زیر، نظرات برخی از منتقدان برتر جهان در مورد این سریال قرار گرفته است.

the wheel of time

«۱۰۰/۱۰۰ Collider | منتقد: کارلی لین»

سریال چرخ زمان برای تداعی هیجان و تنش، به جای تکیه بر صحنه‌های اکشن بزرگ یا مخلوقات افسانه‌ای کامپیوتری، بیشتر سعی داشته تا بر لحظات خودمانی و صمیمی تمرکز داشته باشد. مانند هر سریال فانتزی خوب، سریال چرخ زمان نیز بیننده‌ها را درگیر خود می‌کند و امیدوار است تا برای مدتی طولانی، بیننده‌ها را پای خود بنشاند.

«۸۰/۱۰۰ The Telegraph | منتقد: اد پاور»

سریال چرخ زمان به جای قهرمانان و ابرقهرمانان زن، دارای غول‌ها و جادوگران است. طرفداران سریال بازی تاج و تخت ممکن است از نبود برخی از عناصر این سریال در سریال چرخ زمان، ناامید شوند. در کل، سریال چرخ زمان، اثری فانتزی است که مطمئنا علاقه‌مندان و طرفداران ژانر فانتزی را به خود جذب خواهد کرد.

«۷۵/۱۰۰ TVLine | منتقد: جان نگرونی»

چرخ زمان به لطف تعهد بازیگران خود و همچنین بودجه بسیار بالای خود، مطمئنا از این ناامیدی‌ها و مشکلات ابتدایی سر راه خود عبور خواهد کرد و در آینده، به یکی از آثار برجسته ژانر فانتزی تبدیل خواهد شد.

«۷۰/۱۰۰ Decider | منتقد: مگان اوکیف»

دیدگاه سخت، شک برانگیز و بی‌رحمانه جورج آر آر مارتین، مورد توجه مخاطبان شبکه اچ‌بی‌او و سریال بازی تاج و تخت قرار گرفته است. با این حال، نباید انتظار داشت که دیدگاه عاشقانه، امیدوارانه و عرفانی رابرت جردن در همه جا مورد استقبال قرار بگیرد. سریال چرخ زمان، نمی‌تواند بازی تاج و تخت بعدی باشد. داستان و موضوع این دو سریال کاملا متفاوت هستند. با این حال، سریال چرخ زمان این فرصت را دارد تا هویت خاص خود را داشته باشد و مخاطبان خود را جذب کند.

«۶۰/۱۰۰ Empire | منتقد: جیمز دایر»

یک شروع آرام و مطمئن، می‌تواند راه را برای یک سریال فانتزی رضایت‌بخش و عالی هموار کند، سریالی که مطمئنا توجه مخاطبان و طرفداران ژانر فانتزی را جذب می‌کند. البته، این سریال ممکن است در ابتدا برای افراد ناآشنا اندکی نامفهوم و گنگ به نظر برسد.

«۵۸/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: چنسلور اگار»

علیرغم شخصیت پردازی بسیار ضعیف، همچنان سریال چرخ زمان، اثری جالب توجه و تماشایی محسوب می‌شود. سریال چرخ زمان دارای رویدادها و اتفاقات بسیار زیادی است. جادو به اندازه کافی وجود دارد و سکانس‌های اکشن به قدر کافی هستند. نویسندگان سریال نیز موفق شدند تا داستان را جذاب نگه دارند.

«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: دنیل داداریو»

سریال چرخ زمان برای کسانی که با رمان‌های رابرت جردن آشنا هستند، اثری جذاب و تماشایی خواهد بود. با این حال، کسانی که ممکن است به دنبال سریالی مشابه با سریال بازی تاج و تخت باشند، ناامید خواهند شد. البته باید در نظر داشت که این سریال، به نوبه خود، سریال خوش ساخت و منسجمی است.

Stanley kubrickMEYSAMB300

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا
معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا
معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا
معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا
معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی و نمرات سریال The Wheel of Time - گیمفا