برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

سهراب قربانی
۲۱:۵۸ ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

در این مقاله به معرفی برترین فیلم‌های ساخته شده براساس واقعیت، خواهیم پرداخت.

معمولاً بیشتر فیلم‌های ساخته شده براساس داستان واقعی، در ژانر تاریخی یا بیوگرافی قرار دارند. با این حال، فیلم‌های ژانر ترسناک یا کمدی نیز می‌توانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از داستان‌ها یا اتفاقات واقعی الهام بگیرند.

میزان وفادار بودن این‌دسته از فیلم‌ها به داستان واقعی‌شان نیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال فیلم Hidden Figures که براساس داستان زنان ریاضیدان سیاه‌پوست آمریکا در ناسا ساخته شده، تا جایی که توانسته سعی کرده تا به اتفاقات واقعی رخ داده در برهه‌ی تاریخی خود وفادار باشد، در حالی که فیلم‌هایی مانند Bohemian Rhapsody و Vice، اغلب مواردی ساختگی را به داستانشان تزریق کرده‌اند.

برترین فیلم‌های ساخته شده براساس داستان یا شخصیت‌های واقعی را فیلم‌های زیر تشکیل می‌دهند:

Escape From Alcatraz

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم بسیار مشهور «فرار از آلکاتراز»، محصول سال ۱۹۷۹ کمپانی پارامونت پیکچرز می‌باشد. این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در دهه‌ی ۱۹۷۰ نامید.

فیلم Escape From Alcatraz براساس داستانی واقعی از فرار سه نفر، از زندانی بسیار مشهور در آمریکا با نام آلکاتراز ساخته شده است.

این زندان در جزیره‌ای کوچک در خلیج شهر سانفرانسیسکو آمریکا واقع شده است.

زندان آلکاتراز، ‌یکی از امن‌ترین زندان‌های جهان به شمار می‌رفته و بسیاری بر این باور بودند که فرار از این زندان، عملاً غیر ممکن است تا این‌که سه زندانی در سال ۱۹۶۲ موفق به فرار از این زندان شدند و داستان فرارشان، توانست سر و صدای زیادی را به پا کند.

این سه نفر، فرانک موریس، کلارنس آنگلین و برادرش با نام جان آنگلین نام داشته‌اند و نقش این شخصیت‌ها را در این فیلم، بازیگران مطرحی با نام‌های کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، فرد وارد (Fred Ward) و جک تیبو (Jack Thibeau) ایفا کرده‌اند.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردانی با نام دان سیگل (Don Siegel) بر عهده داشته است.

Apocalypse Now

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم جنگی و حماسی «اینک آخرالزمان» محصول سال ۱۹۷۹ کمپانی United Artists می‌باشد. این فیلم یکی از بحث‌برانگیزترین و مهم‌ترین فیلم‌های به نمایش درآمده در تاریخ صنعت سینما به شمار می‌رود.

این عنوان براساس رمان کوتاه نوشته شده توسط جوزف کنراد (Joseph Conrad) در سال ۱۸۹۹ با نام Heart of Darkness (قلب تاریکی) ساخته شده است.

جوزف کنراد این رمان کوتاه را براساس اتفاقات واقعی که برای او در حین سفرش به کشور کنگو در سال ۱۹۸۰ رخ داده، به قلم درآورده است.

فیلم Apocalypse Now داستان کاپیتانی با نام بنیامین ویلارد که برای کشتن شخصی روانی با نام والتر کورتز، به ماموریتی بسیار خطرناک در کشور کامبوج اعزام شده را روایت می‌کند.

والتر کورتز کاراکتری ساختگی می‌باشد که سازندگان این فیلم در خلق کردن او، از شخصیتی با نام کورتز در رمان Heart of Darkness الهام گرفته‌اند.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به مارلون براندو (Marlon Brando)، رابرت دووال (Robert Duvall) و مارتین شین (Martin Sheen) اشاره کرد.

The Imitation Game

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم تاریخی و بریتانیایی «بازی تقلید» محصول بسیار موفق کمپانی The Weinstein Company در سال ۲۰۱۴ می‌باشد.

این فیلم داستان واقعی دانشمندی مشهور در دوران جنگ جهانی دوم، با نام آلن تورینگ (Alan Turing) را روایت می‌کند که جهت شکستن کد دستگاه‌های رمزگذاری با نام انیگما (دستگاه‌های استفاده شده برای مکالمات سرّی نازی‌ها در جنگ جهانی دوم) توسط دولت انگلیس استخدام شده است.

آلن تورینگ به ‌عنوان پدر علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی شناخته شده و مهم‌ترین جایزه‌‌ی علمی در زمینه‌ رایانه نیز به افتخار وی، جایزه‌ی تورینگ نام گرفته ‌است.

نقش این دانشمند را در این فیلم، بازیگر مطرح هالیوودی با نام بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) ایفا کرده است.

این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره از جوایز اسکار، نامزد دریافت هشت جایزه شده و توانسته جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی را نیز از آن خود کند.

Into the Wild

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم ماجراجویی و بیوگرافی «به‌سوی طبیعت وحشی» محصول سال ۲۰۰۷ کمپانی Paramount Vantage می‌باشد.

این فیلم داستان واقعی سفر‌های شخصی با نام کریستوفر مک‌کندلس (Chris McCandless) به آمریکای شمالی و زندگی‌اش در طبیعت وحشی آلاسکا در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی را روایت می‌کند.

کریستوفر مک‌کندلس پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه Emory آمریکا، دارایی‌های خود را رها کرده و تمام پس‌اندازش (۲۴ هزار دلار) را به یک خیریه اهدا می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد که به تنهایی و بدون تجهیزات و غذای کافی، به نقاط دورافتاده آلاسکا سفر کند.

هدف او از این سفر این بوده که مدتی را در تنهایی و به‌سادگی هرچه تمام‌تر و به‌دور از تمدن زندگی کند.

داستان این فیلم براساس کتابی با همین عنوان که توسط نویسنده‌ای با نام جان کراکائر (Jon Krakauer) در سال ۱۹۹۶ به قلم درآمده، ساخته شده است.

نقش کریستوفر مک‌کندلس را در این فیلم بازیگری با نام امیل هرش (Emile Hirsch) ایفا کرده است. این فیلم علاوه بر تحسین منتقدین، توانسته جوایز بسیاری را نیز از آن خود کند.

Lawrence of Arabia

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم حماسی «لورنس عربستان»، محصولی بسیار موفق از کمپانی Columbia Pictures در سال ۱۹۶۲ می‌باشد.

این فیلم بر پایه‌ی زندگی باستان‌شناس، افسر نظامی و دیپلماتی با نام توماس ادوارد لورنس (Thomas Edward Lawrence) که در دوران جنگ جهانی اول به کشور عربستان اعزام شده، ساخته شده است.

فیلم Lawrence of Arabia داستان این شخصیت و تجربه‌های او در کشور عربستان، در دوران جنگ جهانی اول را روایت می‌کند.

داستان این فیلم به بررسی کشمکش‌های عاطفی این افسر نظامی در رابطه با هویت خود، خشونت‌های ذاتی جنگ و وفاداری هم‌زمانش به بریتانیا و قبایل حاضر در صحرا‌ی عربستان پرداخته است.

نقش توماس ادوارد لورنس را در این فیلم بازیگر مطرح هالیوودی با نام الک گینس (Alec Guinness) ایفا کرده است.

اکثر منتقدین از این فیلم، به عنوان حماسه‌ای شگفت‌انگیز، غیرقابل تکرار و یک شاهکار سینمایی یاد کرده‌اند.

علاوه بر این، فیلم Lawrence of Arabia توانسته جوایز بسیاری را نیز از آن خود کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به هفت جایزه‌ اسکار اشاره کرد.

Midnight Express

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم درام «قطار سریع‌السیر نیمه‌شب» نیز مانند فیلم Lawrence of Arabia، محصول دیگری از کمپانی Columbia Pictures در سال ۱۹۷۸ می‌باشد.

این فیلم براساس کتاب مشهوری با همین نام در سال ۱۹۷۷ که توسط نویسنده‌ای با نام الیور استون (Oliver Stone) به قلم درآمده، ساخته شده است.

فیلم Midnight Express داستان شخصی واقعی با نام بیلی هیز (Billy Hayes)، در یکی از زندان‌های کشور ترکیه را روایت می‌کند. او یک دانشجوی آمریکایی بوده که در سال ۱۹۷۷، به جرم خارج کردن هشیش (نوعی موارد مخدر) از کشور ترکیه، دستگیر شده و به یکی از زندان‌های این کشور فرستاده می‌شود.

داستان این فیلم به تلاش‌های متوالی و ناموفق این شخصیت جهت فرار کردن از این زندان و ضرب و شتم‌های وحشیانه‌ی نگهبانان آن به او، پرداخته است.

نقش کاراکتر اصلی این فیلم یعنی بیلی هیز را بازیگری با نام برد دیویس (Brad Davis) ایفا کرده است.

یکی از مشهور‌ترین قسمت‌های این فیلم، موسیقی‌ متن فوق‌العاده‌اش می‌باشد. این فیلم علاوه بر تحسین منتقدین، توانسته نامزد دریافت جوایز متعددی نیز شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در سال ۱۹۷۹ اشاره کرد.

علاوه بر این، این فیلم موفق شده که در پنجاه و یکمین دوره از جوایز اسکار، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی و بهترین موسیقی‌ متن اورجینال نیز شود.

Spartacus

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم «اسپارتاکوس» را می‌توان یکی از مشهورترین و بهترین فیلم‌های واقع شده در دوران روم باستان قلمداد کرد. این فیلم محصول سال ۱۹۶۰ کمپانی یونیورسال پیکچرز می‌باشد.

فیلم Spartacus براساس رمانی با همین عنوان که توسط نویسنده‌ای با نام دالتون ترامبو (Dalton Trumbo) در سال ۱۹۵۱ به قلم درآمده، ساخته شده است.

این فیلم داستان واقعی شورش برده‌های امپراتوری روم با رهبری شخصیتی با نام اسپارتاکوس را روایت می‌کند. داستان فیلم تاریخی Spartacus، حکایتی بسیار الهام‌بخش و امیدوارکننده به حساب می‌آید.

بازیگران بسیار بزرگی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به لارنس الیویه (Laurence Olivier)، کرک داگلاس (Kirk Douglas) و تونی کرتیس (Tony Curtis) اشاره کرد.

علاوه بر این، وظیفه‌ی هدایت این فیلم را نیز کارگردان و تهیه‌کننده‌ی مطرح آمریکایی با نام استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) بر عهده داشته است.

فیلم Spartacus جوایز بسیاری را از آن خود کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چهار جایزه‌ی اسکار اشاره کرد.

علاوه بر این، این فیلم به‌قدری تأثیرگذار بوده که توانسته به فرهنگ عامه مردم نیز راه پیدا کند.

Catch Me If You Can

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم جنایی «اگه می‌تونی منو بگیر»، محصول بسیار موفق و پرفروش کمپانی DreamWorks Pictures در سال ۲۰۰۲ می‌باشد که وظیفه‌ی هدایت آن را کارگردان مطرح هالیوودی با نام استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) بر عهده داشته است.

این فیلم براساس داستان زندگی شخصی بسیار مشهور در آمریکا با نام فرانک ابگنیل (Frank Abagnale) ساخته شده است. فرانک ابگنیل شهرت خود را به خاطر کلاه‌برداری‌ها، جعل کردن چک‌های مختلف و فرار‌های موفقش از دست مأموران دولتی به دست آورده است.

فیلم Catch Me If You Can داستان زندگی این کاراکتر و کلاه‌برداری‌های بزرگ انجام شده توسط او از جمله‌ جعل کردن چک‌های مختلف و به جیب زدن میلیون‌ها دلار پول نقد را روایت می‌کند.

مورد جالب ماجرا این است که او موفق شده تمامی این کارها را قبل از رسیدن به سن ۱۹ سالگی خود انجام دهد. علاوه بر این به گفته‌ی این شخصیت، او این کارها را فقط به خاطر بازگشت دوباره‌ی پدر مادرش به آغوش یکدیگر (که به خاطر مسائل مالی از هم جدا شده بودند) انجام داده است.

نقش کاراکتر فرانک ابگنیل را در این فیلم بازیگر مطرح هالیوودی با نام لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) ایفا کرده است.

به غیر او، از دیگر بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به تام هنکس (Tom Hanks) در نقش مأموری از سازمان FBI با نام جوزف شی که موفق به دستگیری فرانک ابگنیل شده، اشاره کرد.

Schindler’s List

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم درام تاریخی «فهرست شیندلر»، محصول سال ۱۹۹۳ کمپانی یونیورسال پیکچرز با کارگردانی استیون اسپیلبرگ می‌باشد.

این فیلم داستان زندگی تاجر نازی مشهوری با نام اسکار شیندلر (Oskar Schindler)، در دوران جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. او با تغییر موضعش در جنگ جهانی دوم، موفق شده که بیش از ۱۰۰۰ نفر از یهودیان را از واقعه‌ی هولوکاست (کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی نزدیک به یازده میلیون نفر در طی جنگ جهانی دوم به دست آلمان نازی) نجات دهد.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به لیام نیسون (Liam Neeson) در نقش اسکار شیندلر و ریف فاینز (Ralph Fiennes) در نقش فرمانده‌ بی‌رحمی با نام آمون گوت (Amon Goeth) اشاره کرد.

این فیلم علاوه بر تحسین منتقدین، موفق شده جوایز بسیاری از جمله جایز‌ه‌ی اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را نیز از آن خود کند.

A Beautiful Mind

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم بیوگرافی و درام «ذهن زیبا» محصول مشترکی از دو کمپانی یونیورسال پیکچرز و DreamWorks در سال ۲۰۰۱ می‌باشد.

این فیلم براساس داستان زندگی ریاضی‌دان بسیار مشهور و برند‌ه‌ی جایزه‌ی نوبلی با نام جان فوربز نش (John Forbes Nash) ساخته شده است. وی به مدت بیش از سه دهه به بیماری روان‌گسیختگی که زندگی شخصی‌اش را دچار مشکلات بسیاری کرده، مبتلا بوده است.

این فیلم علاوه بر پرداختن به زندگی این نابغه، اثرات این بیماری در زندگی‌ شخصی‌، کار و روابط او با دوستان و خانواده‌‌اش را نیز مورد بررسی قرار داده است.

نقش این شخصیت را در این فیلم بازیگر مطرحی با نام راسل کرو (Russell Crowe) ایفا کرده است.

فیلم A Beautiful Mind با داستان تکان‌دهنده‌ و بسیار زیبایش‌ ثابت کرده که مرز بین نبوغ و دیوانگی تنها یک خط بسیار باریک است.

American Sniper

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم درام جنگی «تک‌تیرانداز آمریکایی» یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌های به نمایش درآمده توسط کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۴ به حساب می‌آید.

این فیلم براساس شرح حال واقعی نوشته شده توسط یکی از سربازان نیروی زمینی آمریکا در جنگ عراق با نام کریس کایل (Chris Kyle) ساخته شده است.

کریس کایل، موفق‌ترین تک‌تیرانداز آمریکایی و مرگبارترین تک‌تیرانداز تاریخ نیروهای مسلح آمریکا به حساب می‌آید. او در مدت زمان حضورش در کشور عراق، توانسته با مهارت‌های بی‌نظیر خود، زندگی افراد بسیاری را نجات دهد.

داستان فیلم American Sniper به تلاش‌ها و کشمکش‌های این شخصیت در زمان بازگشتش به کشور آمریکا و اثرات مخربی که جنگ و مرگ بر روی روان او گذاشته، پرداخته است.

نقش این شخصیت را در این فیلم، بردلی کوپر (Bradley Cooper) ایفا کرده است. وظیفه‌ی کارگردانی این عنوان را نیز، بازیگر افسانه‌ای هالیوود با نام کلینت ایستوود بر عهده داشته است.

The Pianist

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم بیوگرافی و درام جنگی «پیانیست» محصول سال ۲۰۰۲ کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلستان و لهستان می‌باشد.

این فیلم براساس داستان زندگی نوازنده‌ی پیانویی با نام ولادیسلاو اشپیلمان (Władysław Szpilman) در دوران جنگ جهانی دوم در کشور لهستان، ساخته شده است.

داستان فیلم The Pianist، به تلاش‌های این شخصیت جهت زنده ماندن از حمله‌ی نازی‌ها به کشور خود و تجربه‌های شخصی او در این دوران پرداخته است.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردان مشهور لهستانی-فرانسوی با نام رومن پولانسکی (Roman Polanski) بر عهده داشته و نقش این پیانیست مشهور را نیز در این فیلم، بازیگر برنده‌ی جایزه اسکار با نام آدرین برودی (Adrien Brody) ایفا کرده است.

فیلم The Pianist توانسته جوایز بسیاری را از آن خود کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سه جایزه‌‌ی اسکار، دو جایزه‌ی گلدن گلوب و جوایزی دیگر اشاره کرد.

Erin Brockovich

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم درام حقوقی «ارین براکویچ»، یکی از پرافتخارترین فیلم‌های کمپانی یونیورسال پیکچرز در چند دهه‌ی اخیر به حساب می‌آید.

این فیلم داستان واقعی زن جوانی با نام ارین براکویچ (Erin Brockovich)، در شهری کوچک در ایالت کالیفرنیا آمریکا را روایت می‌کند. او یک وکیل استخدام شده‌ بدون هیچ‌گونه پیشینه تحصیلی و مادر سه بچه بوده که به یک‌باره تصمیم می‌گیرد به تنهایی، به سراغ شرکتی قدرتمند که متهم به آلوده کردن منبع آب این شهر است، برود.

این فیلم دارای داستانی جالب و بسیار گیرا می‌باشد. نقش شخصیت اصلی این فیلم را جولیا رابرتس (Julia Roberts) ایفا کرده و وظیفه‌ی هدایت آن را نیز، کارگردان مطرح هالیوودی با نام استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) بر عهده داشته است.

جولیا رابرتس برای بازی در نقش ارین براکویچ در این فیلم، توانسته برنده جایزه‌ی اسکار بهترین نقش‌آفرینی در یک فیلم شود.

Twelve Years a Slave

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

فیلم درام تاریخی «۱۲ سال بردگی»، محصول بسیار موفق و تحسین‌ شده‌ی کمپانی فاکس در سال ۲۰۱۳ می‌باشد.

این فیلم براساس شرح حال واقعی نوشته شده توسط یک سیاه‌پوست آزاد در قرن نوزدهم میلادی در شهر نیویورک آمریکا، با نام سالومون نورثاپ (Solomon Northup) ساخته شده است.

فیلم ۱۲ سال بردگی، داستان ربوده شدن این سیاه‌پوست و فروخته شدن دوباره‌ی او به عنوان یک برده را روایت می‌کند.

وظیفه‌ی هدایت این فیلم را کارگردانی با نام استیو مک‌کوئین (Steve McQueen) بر عهده داشته است. از بازیگران مطرح حاضر در آن نیز می‌توان به چیویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor)، مایکل فاسبندر (Michael Fassbender)، بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) و برد پیت (Brad Pitt) اشاره کرد.

این فیلم علاوه بر تحسین منتقدین، موفق شده جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ را نیز از آن خود کند.

منبع: کالچر تریپ

Amir hossine EshghiyanDARKSIRENP.morgan 𔓙Corvoآرینmatrix4221489Masuod EnayatiیوهانMEYSAMB300Amir Hossein006MahyarMsm

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ninja theorey گفت:

    خدمت آقای نویسنده باید بگم که درباره فیلم فهرست شیندلر هیچگونه سندی و حتی دستوری در باره کشتار یهودیان تحت عنوان هلوکاست وجود ندارد و کوره های آدم سوزی فقط برای سوزاندن مردگان استفاده میشده بدلیل وجود بیماریهای تیفوس و دیگر امراض واگیر دار.
    این فیلم بسیار دور از واقعیت ساخته شده و در آن جنبش ناسیونال سوسیالیست وحشی و دیکتاتور نشان داده شده است در صورتیکه بخاطر نبودن رسانه هایی مثل اینترنت فاتحان هر گونه کشتاری را به پیشوا و حزب نازی نسبت دادند

    (HIDEO KOJIMA (HASAN KAHRAMANLion RJEnnenraexampleآرینDeleted account...Eternal...Masuod EnayatiMEYSAMB300
    • آرین گفت:

      سلام
      شاید در ظلم وارده سیاه‌نمایی و اغراق صورت گرفته ولی مسلما ظلمی بوده.
      اما منم با فیلم فهرست شیندلر مخالفم، حالا شما تو داستان من تو ساخت و کارگردانی.
      شما کاراکتر اول فیلم رو ببینید، از یهودیان بیگاری می‌کشه و تنها هدفش پول هست نه نجات!
      هیچ نگاه دلسوزانه و مثبتی هم نسبت به مردم ایجاد نمی‌کنه فیلم، اون صحنه دختر قرمز هم تأثی گذار نیست برای بلندمدت.

    • example گفت:

      دوست عزیز هنوز هم بازمانده های اون وقایع هستن، اصلا اونها دروغ میگن، خود آلمانی ها که هر سال اظهار ندامت میکنن چی؟ بازی سیاسیه؟ اوکی! اینکه افراد دخیل در اون کشتار که تا همین اواخر هم در صورت شناسایی شدن دادگاهی میشن پس چی؟ این همه سند و مدرک هست شما چسبیدی به اراجیف یه مشت ادمی که حرفاشون دوزار ارزش نداره؟ الیته از پیشوا گفتنت مشخصه طرز نگاهت!

      Ninja theorey
      • آرین گفت:

        سلام خب واقعا می‌تونه همه‌اش بازی باشد وگرنه چه کاری دارد؟ شفاف‌سازی کنید و مجرمان را دادگاهی کنید.
        برای اتحادیه اروپا و آمریکا و امثالهم این کار انقدر سخته؟

        SiRSiNa
        • example گفت:

          مگه شفاف سازی نکردن؟ مجرمانی که شناسایی شدن دادگاهی شدن اما یک سری ها بعد از جنگ تونستن هویت جدیدی برای خودشون دست و پا کنن و سالها با اون هویت جدید زندگی کردن، اصرار شما بر نفی یه واقعه تاریخی که اسناد بسیار زیادی هم ازش موجود هست رو واقعا درک نمیکنم! متاسفانه فرهنگ تئوری توطئه و سیستم دایی جان ناپلئونی نهادینه شده تو این مملکت
          اگه سندی دارید در راستای اثبات ادعاتون ممنون میشم لینک بدید که مطالعه کنم بلکه روشن شدم

          آرین
          • آرین گفت:

            سلام
            دوست عزیز من مثل شما مطالعات زیادی نداشتم ولی با توجه به شناخت نسبی‌ای که از دنیا دارم مطمئنم وضع نه آنقدر که می‌گن بد بوده نه اونطور که بالا گفتن گل‌وبلبل.
            منتها اینکه همه تقصیرات جنگ گردن آدولف هیتلر بیفته بنظرم غلطه و استفاده باققی کشورها از اسم او.
            چون اگر هیتلری نبود باز حداقل جنگ اول که بود و لکه ننگی محسوب می‌شد.
            بعد خود هیتلر هم برخواسته از دوره‌ای سیاه از تاریخ آلمان و حقارت‌هلی واردشده به این کشور هست.
            دیدگاه نژادپرستانه‌اش هم از اینجا می‌آید و بیشتر از اینکه نژادپرست باشد بدنبال قدرت آلمان خصوصا در برابر قدرت‌های بزرگ و زورگو بوده.
            این شخصیت سوءبرداشت‌های زیادی ازش شده ولی با همه این وجود گناهکار بزرگی در تاریخ هست ولی تنها نیست.

            example
      • Ninja theorey گفت:

        عزیزم تاریخ جنگ جهانی دوم بسیار آموزنده هست خوندنش را برای هر ایرانی لازم میدونم که تکرار نشود.
        بعد جنگ اول و تقسیم المان بین دو ابر قدرت فرانسه و انگلیس و غارت زمینهای حاصلخیز و معادن و همه چیز مردم آلمان قحطی و اعتیاد و فحشا تمام المان را گرفت.
        در چنین شرایطی ادولف هیتلر ۲۰ سال با این حکومت دیکتاتوری که هر کس اعتراضی میکرد کشته میشد مبارزه کرد.که بعد از پیروزی و تاسیس حزب نازی خواهان خروج بیگانگان از المان شد خب مسلما پیر استعمارگر از این قضیه راضی نبود و خودتون میدونید که انگلیس هر کاری که بخواهد انجام میده
        زنجیر از مهره ضعیفش میشکنه پس انگلیس از لهستان استفاده کرد و شروع کرد به اعمالی مثل سر بریدن و کشتن زنان حامله و دادان جنین انها به سگها و اعدام مردم مرز نشین المان خیلی بیشتر از کاری که داعش کرد.هیتلر چندین نامه نوشت به انگلیس که ملت من جنگ نمیخواد و خسته هستند و درخواست کرد که مساله حل شود که فرستاده فقط زندانی میشدند ولی هیتلر دولت لهستان را دولت مسخره نامید و در اخرین کشتار مردم مرز نشین انتقام سختی از عوامل کشتار گرفت.نتیجه این شد به محض این اتفاق انگلستان در بوق و کرنا کرد که من گفته بودم آلمانها خشونت طلب هستند و دنبال جنگ !! انگلیس دنبال بهانه بود تا استثمار ادامه بده ولی نمیدونست که ملتی که دیگه هیچی نداره و جون به لب شدن چه مقاوتی کردن (داستان این جنگ شباهت زیادی با جنگ ما عراق داره البته ما تا چند کیلومتری بغداد رسیده بودیم پس ما هم متجاوزیم ؟؟

        example
        • example گفت:

          یه داستان نوشتی پر از پارادوکس!
          کشوری که دست دو ابرقدرت افتاده و داره تاراج میشه میتونه سر بلند کنه و شرط و شروط بذاره؟
          و اما نقطه اوج داستانت که تو ژانر تخیلی قرار میگیره و بیشتر شبیه فیلم ۳۰۰ هست اینجاست:
          “انگلیس از لهستان استفاده کرد و شروع کرد به اعمالی مثل سر بریدن و کشتن زنان حامله و دادان جنین انها به سگها و اعدام مردم مرز نشین المان”
          مرجع این حرفتون چیه؟ اسنادشم بفرمایید کجا میشه مطالعه کرد؟
          اینکه ما تا چند کیلومتری بغداد رسیده بودیم هم میشه ۳ الی بینهایت کیلومتر رو متصور شد، عدد بده!

          • Ninja theorey گفت:

            در مورد شرط و شروط متوجه نشدم چی نوشتین
            سخنرانی زنده هیتلر که در آن تمام این موارد صحبت شده و نامه های نوشته شده به اتگلستان درباره حل کردن اختلافات مرزی که دولت اتگلیس در این مورد کارشکنی کرد و ۲ تن از افسران ارتش فرستاده نامه را تا اخر جنگ بازداشت کرد .بهترین سند برای شما فرمان مشهور هیتلر معروف فرمان ۴۸ ساعته هست.میتونید با سرچ کوچکی مطالعه کنید .در مورد لهستان عکسهای زیادی وجود داره از اعدام های رندوم و بی دلیل مرز نشینها(البته مرز المان و لهستان روستاهای زیادی هست که در ان مروم لهستان و المان کنار هم زندگی میکردن و دولت لهستان ففط المانی ها را انتخاب میکرد و در خیابان اعدام میکرد

      • Ninja theorey گفت:

        کدوم المانی احساس ندامت میکنه من سالها تو یوتیوب هستم با بیشتر مردم چت میکنم کامنت میدم هیچ آلمانی ناراحت نیست.

  • آرین گفت:

    سلام، شب همگی بخیر!
    فیلم‌های خوبی ست خصوصا ذهن زیبا و بازی تقلید و صدالبته فرار از آلکاتراز.
    آنچارتد ۴ هم یه مرحله فرار از آلکاتراز داشت که ۱۸۰ درجه با این فیلم فرق داره کلک!
    تک‌تیرانداز آمریکایی پشیمانی کارگردانش را به دنبال داشت و ایستوود از ساخت همچین فیلم و محتوایی عذرخواهی کرد.
    اینکه آخرالزمان هم از ویتنام استفاده سیاسی کرده که بد هم نیست خیلی خوب هست ولی ماجرای اصلی فیلمش در مورد یک رهبر گروه شبه‌مذهبی ست.

    Tang HaoMahyarMsmP.morgan 𔓙
برترین فیلم‌هایی که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند