تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند
تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند
تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند
تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند

تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند

احسان شریعت
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
nft

توسعه دهندگان GTA و سران الکترونیک آرتس (Electronic Arts) نظرات خود را در مورد متاورس، NFT و فناوری بلاک‌چین (Blockchain) ارائه کردند.

رئیس تیک تو (Take-Two)، شرکت مادر GTA، نظرات خود را درباره‌ی دو مورد از پر سر و صداترین موضوعات فعلی در عرصه‌ی فناوری یعنی متاورس و NFT، به اشتراک گذاشته است. استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) در صحبت با GI.biz گفت که متاورس در حال حاضر نیز وجود دارد و GTA Online نمونه‌ی خوبی از آن است. او افزود که به NFTها و اینکه چگونه آن‌ها می‌توانند اوضاع را در دنیای بازی متزلزل کنند، “باور زیادی” دارد. اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتس، نیز اخیراً به موضوع NFT پرداخته است. زلنیک درباره‌ی دنیای متاورس که تردیدهای در مورد آن دارد، گفت:

من باور نمی‌کنم که صبح از خواب بیدار شوید، به یک اتاق اختصاصی بروید، روی یک صندلی اختصاصی بنشینید، هدست بگذارید و مطلقاً هر کاری را که در حال حاضر در دنیا انجام می‌دهید را در خانه انجام دهید. من فکر می‌کنم همه‌ی ما در زمان پاندمی متوجه شدیم که در حالت عادی نیز زمان زیادی را صرف انجام این کار می‌کنیم.

زلنیک افزود که تیک تو در حال حاضر نیز دارای چندین متاورس را در بازی‌هایی مانند GTA Online، Red Dead Online و NBA 2K است، که در آن پلیرها می‌توانند وارد قلمروهای فانتزی شده و به یک شخص متفاوت تبدیل شوند. او ادامه داد:

اگر یک شرکت در عرصه‌ی متاورس وجود داشته باشد که درآمد و ارزش واقعی ایجاد کند، ما هستیم. احتمالاً در حال حاضر ما اولین شرکتی هستیم که این کار را انجام داده است.

اما در مورد NFTها یا توکن‌های غیر قابل تعویض، زلنیک بسیار خوش بین است. چنان که وی درباره‌ی این تکنولوژی گفت:

اگر به کالاهای فیزیکی کلکسیونی اعتقاد دارید، نمی‌دانم چگونه به کالاهای دیجیتال کلکسیونی اعتقاد ندارید. مجوز بلاک چین، که معنای واقعی NFT است، یکی از راه‌ها برای تأیید این واقعیت است که یک چیز منحصر به فرد، واقعا نادر است.

NFTها، از آنجایی که با بلاک چین مرتبط هستند و برخی از آن‌ها با قیمت بالایی فروش رفته‌اند، از نظر برخی، صرفا فرصت دیگری برای سرمایه‌گذاری در بازاری است که افرادی فکر می‌کنند ارزش آن افزایش خواهد یافت. اما باید به یاد داشته باشند که ارزش هر چیزی فقط بالا نمی‌رود و نقطه‌ی افت نیز دارد.

البته زلنیک در خوش بینی خود به NFT تنها نیست. چنان که اندرو ویلسون اخیراً در جریان فراخوان درآمد الکترونیک آرتس درباره‌ی این موضوع صحبت کرد و گفت که NFTها می‌توانند راه دیگری برای “افزودن ارزش” به بازی‌های این شرکت باشند. او اظهار کرد:

من فکر می‌کنم که هنوز برای صحبت درباره‌ی بازی برای کسب درآمد (P2E) یا NFT، واقعاً خیلی زود است و در برخی سطوح، هیجان زیاد از حدی در مورد آن‌ها وجود دارد. البته من معتقدم که NFT بخش مهمی از آینده‌ی صنعت ما خواهد بود. اما هنوز زود است که بفهمیم این اهمیت چگونه افزوده خواهد شد.

آنچه که ما در مورد جمع آوری یک مجموعه می‌دانیم این است که محتوای جمع آوری شده‌ی کاربردی، برای یک کلکسیونر بسیار ارزشمندتر از بقیه‌ی محتوا است. من فکر می‌کنم که محتوای دیجیتالی قابل جمع آوری، در زمینه‌ی بازی‌هایی که ما ایجاد می‌کنیم و خدمات زنده‌ای که ارائه می دهیم، نقش بسیار مهمی را بازی خواهد کرد. هنوز زود است که بگوییم، اما به عقیده‌ی من، ما در این عرصه در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و باید از ما انتظار داشته باشید که با خلاقیت بیشتری در مورد آن فکر کنیم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا NFT و متاورس آینده‌ای جدید را برای صنعت گیمینگ رقم خواهند زد؟

DARKSIRENDream in Red (Playstation T)P.morgan 𔓙Visible 6-tigh manLittle∞Godآرین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند
تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند
تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند
تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند
تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • S گفت:

    اشاره به سرویس محور کردن gta vi؟؟

    متأثر گشتهAlirezaP.morgan 𔓙Vampire
  • Sorush CZX گفت:

    بعد از عرضه gta v برای سه نسل حالا شاهد nft شدن کاور بازی gta v خواهیم بود. برای gta vi باید تا پورت gta v برای موبایل صبر کنیم. 😂

    متأثر گشتهAlirezaVampire
  • Leon گفت:

    در کل حس خوبی به آینده صنعت گیم ندارم
    و مطمئنم آینده این صنعت هم مثل باقی صنعت ها در پول و سرگرمی های گذرا و پوچ خلاصه میشه

    Amir(PC & PS4)AlirezaVampire
    • DMC3 گفت:

      مگه همین الانش اینطوری نشده؟؟؟
      دارم درباره اکثریت بازی ها صحبت میکنم نه یه تعداد بازی محدود درست حسابی از نظر من صنعت گیم تو نسل ۸ با اومدن و رونق بازیهای مولتی پلیر مردش چون خلاقیت کاملا مرد شما جهشی که از هر نسل داشتیم رو تماشا کنید تغییر بازی ها از نوع انیمیشنی و دو بعدی به بازی های سه بعدی و رئالستیک شدن تو نسل ۶ تغییر نوع بازی ها از خطی به جهان باز به صورت جامع تو نسل ۷ اتفاق افتاد که تغییر خیلی بزرگ و مثبتی بودش ولی ما تو نسل ۸ چی داشتیم جهش چی بودش؟؟ بازی های آنلاین و سرویس محور که فقط به دنبال گرفتن کیل گرفتن دنبال گرفتن اسکور و یه چرخه بی‌پایان از همین هستیم که چون این روش هیچ خلاقیتی توش نیست و پول زیادی هم توش هستش همه رفتن سمتش و دیگه ما تو این صنعت بازی های فوق العاده خیلی کم میبینیم
      ( دوستان دقت کنید وقتی من دارم درباره خلاقیت صحبت میکنم نظرم فقط رو مکانیک های گیم پلی جدید نیستش دارم درباره موسیقی ،داستان ، افکت های کارگردانی عالی ،روایت عالی ، جزئیات بی نظیر و ….. صحبت میکنم )

      DARKSIRENAmir(PC & PS4)AlirezaDMC3
      • وقتی وارزون یا ماینکرافت یا فورتنایت اینقدر بازیکنن دارن و شرکتهای سازنده چنین بازیهای اینقدر درآمد دارن دلیلی نمبیین یه بازی تک نفره با کیفیت بالا تولید کنن چون خود گیمرها بازیهای بی محتوا انلاین دوست دارن ودرننیجه بازیهای تک نفره با کیفیت بالا کم میبینیم
        تو ایران هم بخاطر تحریم ها و سرعت پایین اینترنت وهزینه بالای اینترنت باعث شده بازیهای تکنفره طرافدار بیشتری داشته باشه اگر اوضاع ایران هم مثل خارج بود بازیهای انلاین طرافدار بیشتری داشت

        Amir(PC & PS4)Alireza
  • O2 گفت:

    اینا احتمالا فیلم Ready player one دیدن هایپ شدن، آینده صنعت گیم واقعا معلوم نیست اما امیدوارم به جایی ختم نشه که باعث بشه زندگی ها از هم بپاشه

    تی‌تاپ طلاییVampire
  • الان کار به گیم ندارم.nft بدجوری در حال گسترشه.جدیش بگیرید.

تهیه‌کنندگان GTA و سران الکترونیک آرتس به NFT باور دارند