تک لند از تفاوت های بین Dead Island و Dying Light می گوید
Dead Island یک بازی هیجان انگیز و وحشی بود. حمله و یورش بردن به زامبی ها توسط بیل و چماغ اگرچه بسیار مفرح بود، اما متأسفانه باگ های بی شمار بازی مانع لذت بردن از اتمسفر و گیمپلی دیوانه وار آن می شد. واضح به نظر می رسد که استدیوی Tech Land تفاوتهایی را در عنصر بازی جدید خود Dying Light تزریق کرده است. IP جدیدی که هم برای کنسولهای نسل بعد و هم کنسولهای کنونی عرضه خواهد شد.
بازیکنان می توانند حداکثر با ۳ نفر از دوستان خود به کند و کاش در این جزیره، نفله کردن زامبی ها و جمع کردن و ترکیب کردن آیتم های مختلف بپردازند. بهرحال با اینکه تفاوتهایی در هسته ی بازی از جمله گماشتن سیستم شب و روز در بازی و همچنین بزرگ تر شدن محیط وجود دارد، اما هیچگاه نمی شود شباهت های آشکار این دو بازی را نادیده گرفتکه ما از مدیر استدیوی TechLand آقای Blazej Krakovic جویای همین مسئله شدیم.
کراکویچ اعلام کرد که این بازی توسط همان افرادی ساخته می شود که جزیره ی مردگان را ساخته اند. او ادامه داد:
من امیدوارم که توانسته باشیم نشان دهیم که ما در ساخت این بازی واقعاً می خواهیم از نقطه ی صفر شروع کنیم. ژآنر زامبی،حوزه ای وسیع از بازی های رایانه ای را در بر می گیرد و علاوه بر اینکه از محبوبیت بالایی بین گیمران برخوردار است، پتانسیل بالایی برای خلق اثراتی خوب و به یاد ماندنی دارد. به نظر خود من بازی قبلی خود یعنی جزیره مردگان دقیقاً از همین نوع بازی ها بود ولی چون برای مردم غیر قابل منتظره بود، بازخورد خوبی از آن نشان ندادند. بازی های خوب خیلی کمی مانند واکینگ دد وجود دارند. هنوز هم هنوز است فضای زیادی برای بازی هایبا محوریت زامبی وجود دارد و سعی ما هم این است که یک عنوان متحصر به فرد و زیبا بیافرینیم. در هسته ی اصلی استدیوی ما، وقتی ساخت Dead Island را تمام کردیم، ما واقعآً می خواستیم یک چیز بزرگ تر و هیجان انگیز تر خلق کنیم اما نه با تمرکز با عناوین موجود قبلی، بلکه با ساختن یک IP جدید با یک گیمپلی جدید که حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. به همین خاطر چراغ در حال مرگ یک IP جدید، مستقل و متفاوت از جزیره ی مردگان است.
با این حال که کراکویچ معتقد است هیچ ارتباطی بین این دو بازی وجود ندارد، به نظر می رسد سازنده ها دارند درسهایی را که از جزیره ی مردگان گرفتند، روی این بازی پس می دهند. چرا که خود کراکویچ اشاره ای به علاقه ی تیم خود از درس گرفتن از گذشته کرده است.
سریع دویدن در هسته ی اصلی گیمپلی اصلی ما گنجانده است. این چیزی نیست که بخاطر جذابیتش گزاشته باشیم، بلکه این چیزی است که همه ی انسان ها به هنگام احساس شرایط خطر انجام می دهند.
ما از کراکویچ درباره ی احتمال وجود المان هایی مانند تشنگی یا گشنگی کاراکتر که این روزها در بعضی بازی های Survival مورد استفاده قرار می گیرد پرسیدیم که او جواب داد:
فکر نکنم ما آنقدرها جلو برویم. ما در هسته ی اصلی گیمپلی خود به دنبال چیزی هستیم که به واسطه ی آن یک چالش جدی برای بازیبازها مطرح کنیم. ما همین موضوع را در تیم مطرح کردیم اما چون Dying Light یک بازی اکشن Survival هست خیلی ها به خاطر اینکه این کار به هدف اصلی بازی لطمه می زند، موافقت نکردند.
بحث های زیادی رو می توانستیم بر چرایی شباهت های این دو بازی بپردازیم. اما چون این تنها اولین نمایش از بازی بود نمی خواهیم بیشتر از این جلو برویم و اطلاعات و مطالب بعدی را در پست های بعدی و بعد از E3 پیرامون این بازی مطرح خواهیم کرد.
Dying Light پاییز امسال میهمان پلتفرمهای Xbox360، Play Station 3, Xbox one
, Play Station 4 و PC خواهد بود
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اقا روزشمارE3خرابه برای چندمین بار دارم میگم رسیدگی کنین ممنون
مرسی بابت خبر ……
منتظر یه multi با حال هستم…. حرف ها که قابل قبوله .امید وارم بازی خوبی بشه….. :smug:
خوبه 😀
عـالی 😀 :yes:
عجیب خیلی من به این امید دارم
بعد از left 4 dead ی بازی زامبی درست حسابی بازی نکردم
ممنون عاشق اینجور بازی ها هستم یه حس خاصی میده به آدم ! :rotfl:
به نظرم یه چیزایی ما بین فیلم من یک افسانه ام با بازی دد آیلند هستش :-/
ولی کلا دیگه از بازی هایی با محوریت بازی خوشم نمیاد یه جورایی یکنواخت به نظر میاد
معلومه که از Dead Island بهتره اصلا شباهتی Dead Island نداره… :sidefrown:
دیگه خیلی تکراری شده!
به نظرم یه چیزایی ما بین فیلم من یک افسانه ام با بازی دد آیلند هستش :-/
ولی کلا دیگه از بازی هایی با محوریت بازی خوشم نمیاد یه جورایی یکنواخت به نظر میاد :no:
بازیش open world یا نه??????????????جواب بدین
مطمىنم خیلی بازی جالب وبهتراز dead islandمیشه و وضوح تصویر وgیم pلی زیبا تری خواهد
داشت (باتوجه به تصویر)۰
_______________________
مرسی :yes:
Dead island این قدر داغون بود(ازلحاظ gرافیک) که از بازی کردنش صرف نظر کردم- 😐
:yes:
اما متأسفانه باگ های بی شمار بازی مانع لذت بردن از اتمسفر و گیمپلی
دیوانه وار آن می شد !
—————————————————————————–
نسخه قبلی که حداکثر برای بعضی دست زامبی ها از در رد میشد
که این موقعه تهاجم زامبی ها به نفع گیمر هم بود !
از پشت در بسته خدمت رسانی میکرد ! اینم برای بعضی ها بود
من خودم با ۴ تا کارکتر هر کدام ۲۹ ساعت گیم پلی ! هرگز همچین
موردی ندیدم !
نسخه RIPTIDE هم همینطور فعلا با دو تا کارکتر ۶۰ ساعت گیم پلی
بدون باگ ! با هیجان مضاعف و عالی
فکر نکنم مالی باشه 😀