معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا

معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop

علی محمدپناه
۱۹:۵۱ ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
سریال کابوی بیباپ cowboy bebop

منتقدان نظرات مثبتی در مورد سریال Cowboy Bebop نداشتند و آن را یک اثر اکشن زنده بی‌روح خطاب کردند.

سریال کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)، سریالی اکشن زنده محصول کمپانی نتفلیکس است. این سریال، بر اساس انیمه‌‌ای سریالی به همین نام محصول سال ۱۹۹۸ میلادی است. منتقدان اظهار کردند که این سریال نتوانسته تا موفقیت انیمه اصلی را تکرار کند و اثری بدون روح محسوب می‌شود.

انیمه کابوی بیباپ، شامل بیست و شش قسمت بوده است که در سال ۱۹۹۸ میلادی پخش شده است. این انیمه، یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ محسوب می‌شود. بر اساس این انیمه، یک مجموعه مانگا، بازی‌های ویدیویی و حتی یک انیمه سینمایی در سال ۲۰۰۱ تولید شده است.

اتفاقات سریال کابوی بیباپ در آینده رخ می‌دهند. این سریال، به ماجراجویی‌های یک شکارچی جایزه‌بگیر به نام اسپایک اسپیگل و چند تن دیگر می‌پردازد که روی سفینه بیباپ هستند و در سرتاسر کهکشان سفر می‌کنند.

سریال اکشن زنده کابوی بیباپ توسط آندره نمک (André Nemec) توسعه داده شده است. کریستوفر یوست (Christopher Yost) نیز داستان این سریال را قلم زده است. او نوشتن فیلم‌نامه چندین اثر در دنیای سینمایی مارول از جمله فیلم ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) و ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok) و همچنین سریال ماندلورین (The Mandalorian) را در کارنامه خود دارد.

بازیگران سریال کابوی بیباپ شامل جان چو (John Cho) در نقش اسپایک اسپیگل، مصطفی شکیر (Mustafa Shakir) در نقش جت بلک، دنیلا پیندا (Daniella Pineda) در نقش فی ولنتین، الینا ساتین (Elena Satine) در نقش جولیا و الکس هاسل (Alex Hassell) در نقش ویشس است.

آهنگساز انیمه اصلی کابوی بیباپ، یوکو کانو (Yoko Kanno)، وظیفه ساخت موسیقی متن سریال اکشن زنده را در دست داشته است و این یک نقطه قوت برای این سریال محسوب می‌شود.

منتقدان، سریال اکشن زنده کابوی بیباپ را اثری بی‌روح، توخالی و در حد متوسط خطاب کردند. با این حال، برخی از منتقدان، سکانس‌های اکشن جذاب و جذبه میان بازیگران سریال را ستودند. منتقدان بر این باور هستند که سریال کابوی بیباپ به شدت تلاش کرده تا روحیه متمایز انیمه اصلی را بدست بیاورد اما در این کار شکست خورده است.

از ۴۴ نقد منتشر شده برای سریال کابوی بیباپ در وب سایت راتن تومیتوز، این سریال امتیاز ۵۰ درصد را بدست آورده است. این سریال در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۴۵ درصد را بدست آورده است که بر اساس ۲۱ نقد منتشر شده برای آن بوده است. در ادامه، نظرات برخی از منتقدین برتر جهان در مورد سریال کابوی بیباپ قرار گرفته است.

سریال کابوی بیباپ cowboy bebop

«۵۸/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: کریستین هولوب»

سریال کابوی بیباپ، ممکن است کسانی که انیمه سریالی اصلی را ندیده‌اند، به هیجان دربیاورد. این سریال ممکن است برای کسانی که دوست دارند بازآفرینی این دنیا را مشاهده کنند نیز جالب توجه باشد. اما در هر صورت، باید گفت که در پایان، شما باید به سراغ انیمه اصلی بروید و آن را مشاهده کنید چون این انیمه، در سطح بالاتری از این سریال اکشن زنده قرار دارد.

«۵۸/۱۰۰ Polygon | منتقد: توسن ایگان»

سریال اکشن زنده کابوی بیباپ، کاراکترها و جهان مربوط به آنها را از انیمه اصلی برداشت کرده است و سعی دارد تا هویتی مختص خود را شکل دهد. با این حال، قوی‌ترین بخش‌های این سریال اکشن زنده، آنهایی نیستند که تازه به این سریال اضافه شدند بلکه همان‌هایی هستند که از انیمه اصلی گرفته شدند.

«۵۰/۱۰۰ Vulture | منتقد: رکسانا حدادی»

انیمه سریالی اصلی کابوی بیباپ، یک انیمه معمولی محسوب نمی‌شود. با این حال، سریال اکشن زنده آن، یک سریال اکشن زنده معمولی دیگر محصول کمپانی نتفلیکس به شمار می‌رود. زمانی که سریال کابوی بیباپ را تماشا می‌کنید و آن را با انیمه اصلی مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید این سریال چه چیزی کم دارد. این سریال، به هنگام اقتباس داستان انیمه، روح اندوهگین آن را از دست داده است.

«۴۰/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: برایان تالریکو»

سریال اکشن زنده کابوی بیباپ سعی دارد تا نسبت به انیمه اصلی وفادار باقی بماند اما موفق نمی‌شود. از همین رو، این سریال حس خلاقانه و ابتکاری خود را از دست داده است. سه بازیگر اصلی سریال توانستند تا این سریال را از فروپاشی حفظ کنند. آنها توانستند تا نقش‌آفرینی خوبی در نقش‌های خود داشته باشند و رابطه عالی با یکدیگر در جلوی دوربین دارند. با این حال، فیلم‌نامه و طراحی سریال با نقش‌آفرینی آنها مطابقت ندارد.

«۴۰/۱۰۰ Empire | منتقد: کمبول کمپبل»

سریال کابوی بیباپ در بهترین حالت، یک نسخه کاور نسبتا خوب از انیمه اصلی محسوب می‌شود. این سریال اصلا یک ترکیب سرگرم‌کننده و جالب محسوب نمی‌شود.

«۳۰/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

طرفداران انیمه کابوی بیباپ، با دیدن این سریال اکشن زنده، وحشت خواهند کرد. با این حال، کسانی که انیمه اصلی را ندیده‌اند، با دیدن این سریال، این سوال برای‌شان شکل خواهد گرفت که چرا افراد این انیمه را تا این حد بالا بردند. فیلمبرداری سریال، بی‌رنگ و مسطح است و محیط و دکور چندان جذاب و چشم‌نواز نیست. بازیگران سریال اغلب اوقات تنها چیزی هستند که از فروپاشی و فاجعه بودن قسمت‌های سریال جلوگیری می‌کنند. هر چند، آنها نتوانستند کاری در مورد دیالوگ‌های ضعیف‌الحال بکنند و این موضوع مربوط به نویسنده سریال است.

«۳۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: انجی هانوف»

انیمه سریالی کابوی بیباپ دارای سرعتی مناسب، جلوه‌های جذاب، طنزی جالب و سرزنده بوده است. اما سریال اکشن زنده آن، کند، سرشار از جلوه‌های کامپیوتری تیره، خنده‌های ساختگی و طراحی صحنه نامناسب است. این سریال از لحاظ نویسندگی نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

ReversepointMEYSAMB300

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا
معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی و نمرات سریال Cowboy Bebop - گیمفا