نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی

نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی

محمد حسین کریمی
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی

بازسازی سه‌گانه GTA تحت عنوان نسخه Definitive، کامل یا نهایی، نمایانگر بهترین نسخه موجود در بازار است، گرچه در واقعیت امر، نام Indefinitve، ناقص یا گناه کبیره عدالت را بهتر ادا می‌کند.

در زمان پخش شدن شایعات انتشار بازسازی سه‌گانه‌ی GTA با خود می‌‌گفتم که رزولوشن بالاتر، نرخ فریم پایدارتر و افزایش کیفیت بافت‌ها برای سه بازی خاطره‌انگیز صنعت گیم در راه است. اعتماد داشتم که تیر راکستار خطا نمی‌رود، اگرچه بازی به استودیویی خارجی سپرده شده است، اما راکستار که برَند خود را به خطر نمی‌اندازد. حالا روبه‌روی خود کاراکتر‌های با ابهت قدیمی را با ظاهری احمقانه، نرخ فریم را ناپایدار و مشکلات فنی را بی‌انتها می‌بینم. گویی تیم سازنده خصومتی شخصی با راکستار داشته و دو سال وقت خود را صرف نابودی آرمان‌های راکستار کرده است.

مطمئناََ سه‌گانه‌ی قدیمی GTA آنقدر بزرگ و تاثیرگذار است که این بازسازی کوچک‌ترین تاثیر منفی‌ای روی فرنچایز نگذارد، اگرچه پیامی در مورد راکستار گیمز به ما می‌دهد. فکر این که وسواسی‌ترین شرکت بازی‌سازی به چنین پروژه‌‌ای چراغ سبز داده، باعث شگفتی است. بازی حکم خالی نبودن عریضه را دارد، اما با چنین نتیجه‌ای، خالی بودنش بهتر از نبودنش است!

معلق در هوا

gta

طرفداران همیشه می‌دانستند که نوعی بازسازی از سه‌گانه‌ی سه بعدی GTA در دست ساخت قرار دارد. جمع کثیری مشتاق ریمیک بودند و عده‌ای واقع‌بین انتظار ریمستر را داشتند. حالا راکستار به ما نسخه‌ی The Definitve را می‌دهد و می‌گوید این نسخه نهایی بوده و بهترین تجربه‌ی ممکن را رقم خواهد زد. حقیقت را من به شما می‌گویم: بازی در هوا معلق است. بخش‌هایی ریمیک و قسمت‌هایی ریمستر شده‌اند، آن‌هایی که ریمیک شده‌اند، از جمله مدل کارکترها، بدتر از این نمی‌شوند. بخش‌های ریمستر شده مخلوطی از نکات مثبت و منفی هستند که منفی‌ها به مثبت‌ها می‌چربند.

طراحی جدید و چشم‌انداز استودیوی سازنده در قبال مدل شخصیت‌ها، رویکردی کارتونی و آرکید دارد که با چشم‌انداز و اتمسفر هدف راکستار حول بازی‌های کلاسیک همخوانی ندارد و به همین دلیل حس و حال قدیمی را القاء نمی‌کند. راکستار همیشه نوعی طراحی واقع‌گرایانه را در قبال شخصیت‌ها پیش گرفته است و بازی‌های قدیمی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما حالا شاهد نسخه‌ای بدتر از بازی اورجینال هستیم که طراحی محیط و شخصیت‌ها در تضاد مطلق قرار دارند.

چنین تضادی در مسیر طراحی (دیزاین) یک بازی نشان می‌دهد که تیم سازنده در فاز آغازین کارگردانی پروژه شکست خورده است و نتوانسته چشم‌انداز خود را مشخص کند. با این وجود، اگر نکته‌ی مثبتی در بازی وجود داشته باشد، نورپردازی و محیط آن است که در نقاط مختلف عملکرد خوبی بر جای می‌گذارد، اگرچه در برخی مکان‌ها نورپردازی و ترکیب آن با سایه‌زنی به خوبی نقاط دیگر در نیامده است. انعکاس از سطوح مختلف قابل مشاهده بوده، نورهای نئونی جلوه‌ی ویژه‌ای به نسخه‌ی Vice City داده‌اند و از طرفی شاهد دورنماهای پرجزئیات‌تر و باکیفیت‌تری هستیم. حداقل انتظاری که از بازی داشتم، یکپارچگی تنها نکته‌ی مثبت آن یعنی نورپردازی بود که سرانجام در بخش‌هایی به یک ناامیدی دیگر بدل می‎گردد.

gta

متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارائه‌ی یک سیستم نورپردازی مناسب، بازی GTA تاکید محوری روی شخصیت‌‌ها دارد و به همین دلیل در حین سپری کردن ماموریت‌ها، شخصیت‌های شبیه به کارتون‌های دهه نودی به طور مداوم توجه‌ شما را به خود جلب می‌کنند و نمی‌گذارند که از نقطه‌ی مثبت یعنی محیط باکیفیت‌تر لذت ببرید.

بازی فقط در کارگردانی هنری ایراد ندارد؛ مشکلات فنی مختلف نیز می‌توانند به شکلی ناگهانی همان تجربه‌ی مناسب از محیط را به یک کابوس تبدیل کنند. به عنوان مثال، همواره باید دعا کنید که آب و هوا بارانی نشود. افکت باران در بازی شبیه به یک شوخی بی‌مزه است. بالای دریاچه‌ها افکت باران پردازش نمی‌شود و گویی ابرها همواره شخصیت اصلی را دنبال می‌کنند، از سمت مقابل پل‌ها مانعی برای باران نیستند.

در بازسازی GTA: San Andreas مِهی که سرتاسر نقشه را پوشانده بود برداشته شده است و حالا می‌توانید از ارتفاع تمامی مناطق را مشاهده کنید. این تصمیم از سوی سازنده باعث شده است که منظره‌‌ای به شدت مصنوعی پدید آید و نقشه کوچک‌تر از آنچه تصور می‌شد دیده شود. از آنجا که نسخه‌ی نسل نهمی بازی اختصاصی یا Native نیست، بنابراین تیم سازنده به طور کامل از سخت‌افزار کنسول‌های جدید بهره‌ای نبرده است. به عنوان مثال انتظار می‌رفت که شاهد خیابان‌های شلوغ‌تر باشیم، اما خبری از این دست بهبودها نیست یا این که میزان بهبود کافی به نظر نمی‌رسد.

نرخ فریم در کنسول‌های نسل نهمی که این نقد بر اساس آن نوشته شده، قابل قبول است، اما پس از تست بازی روی پلی استیشن ۴ متوجه شدیم که پایداری مقبولی در بحث نرخ فریم وجود ندارد.

gta

سازنده نه تنها در ارائه‌ی حس نوستالژی‌ای که دنبالش بودیم عاجز است، بلکه با دخالتی غیر ضروری در کارگردانی هنری و توجه‌ ناکافی به برخی جنبه‌های فنی، به طور کلی یک حس نوستالژی تحریف و تخریب شده را ارائه می‌دهد.

وعده‌های پوچ

سه‌گانه‌ی GTA با وعده‌ی سیستم کنترل و تیراندازی GTA V معرفی شد. اگرچه هر سه بازی از این نظر بهبودهایی به خود دیده‌اند و از آن سیستم شوتینگ خشک فاصله گرفته‌اند، اما آوردن نام GTA V تنها یک اغراق در بهبود است. دیگر شاهد قفل شدن هدف (Aim-Lock) روی مردم یا دشمنان نخواهید بود و این موضوع باعث می‌شود که بتوانید در هنگام هدف‌گیری میان اهداف خود تمایز قائل شوید.

بزرگ‌ترین نکته‌ی مثبت این سه‌گانه که به شکلی قابل توجه طاقت‌فرسا بودن نسخه‌ی کلاسیک را کاهش می‌دهد، اضافه شدن چک پوینت است که امری قابل پیش‌بینی و ابتدایی به شمار می‌رود. از آنجایی که در این آثار احتمال شکست خوردن در ماموریت‌ها بنا بر دلایل شانسی بالا است، حالا در صورت رخداد چنین اتفاقی و شکست خوردن در ماموریت‌ها، می‌توانید آن‌ها را از آخرین چک پوینت آغاز کنید.

کلام آخر

بازسازی GTA Trilogy می‌توانست راه‌های مختلفی را پیش‌ بگیرد و سازنده‌ بدترین راه را انتخاب کرد. مخاطبین جدید بازی‌های ویدیویی باید چشم‌انداز قدیمی راکستار را تجربه کنند و بهترین گزینه برای مخاطبین قدیمی خواهان حس نوستالژی، قطعاََ تجربه‌ی همان بازی‌های قدیمی است. GTA Trilogy – Definitive Edition یک ترور نوستالژی و انهدام اتمسفر به شمار می‌رود که باید از آن دوری کرد. ۶۰ دلار را در جیب خود نگه دارید، عدم وجود چک پوینت در بازی‌های کلاسیک را بپذیرید و همان آثار سرگرم‌کننده‌ی کلاسیک را تجربه کنید.

نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی

Meme.shezDota2red-eyed Banished Knightgod of warAli 0zadeKratosاریاChris redfieldامینlolparhamکسری نراقیStanley kubrickPrince.n46Caxel105CorvodamhazerعلیMr.JOmid_FshPaprikamore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • O2 گفت:

    به معنی کلمه آشغال، یه آشغال به تمام معنا، این راک استار هم دیگه شورش رو در آورده، یه بازی میسازه ۱۰ سال میره توی کله ی مرغی

    ARSHIAAAAMeme.shezDota2BabayagakrakenKratosاریاChris redfieldred-eyed Banished Knightlolparhammore
  • https://s4.uupload.ir/files/img_20211117_173609_614_7lmi.jpg

    راکستار🤝سیدی پراجکت 🤝 بلیزارد

    Chris redfieldlevineعلیalinerdLittle∞Godمتأثر گشتهMahyarMsmDexterDream in Red (Playstation T)SiRSiNamore
  • be name pc گفت:

    من حتی کرکیشم دانلود نکردم چون توهین به شعور ادمه شانس بیاریم یه همچین بلایی سر gta iv و ردد۱ نیارن با این سیستمی که راکستار پیش گرفته ایندش نگران کنندس

    اریاChris redfieldCaxel105علیalinerdLittle∞GodRed.foxمحمد کرامت‌ فرDexterDream in Red (Playstation T)more
  • Flawless گفت:

    واقعا که این چیه تحویل داده 😒

    اریاCaxel105DARKSIRENalinerdآرینDexterDream in Red (Playstation T)AlirezaFlawless
  • sefirot2011 گفت:

    اقای کریمی خسته نباشید نقدتتون عالی بود ،دو تا سوال دارم از شما
    اول اینکه چرا بازیهای ریسینگ در بخش نامزد بهترین بازی سال قرار نمیگیرن ایا قانونی وجود داره یا به خاطر اینکه داستان نداره به حسابش نمیارن، چون ما اورواچ داشتیم که به صورت عجیبی بهترین بازی سال شد

    دوم اینکه البته این یک مزاح هست در نقد الدن ایا شما نقد میکنید؟ آیا بین شما و اقای بابایی قرار خون ریزی اتفاق بیفته برای نقد الدن؟!!! 😁😅

    Caxel105Skyrim : The Elder Scrolls Vعلیمحمد کرامت‌ فرآرینAlireza
    • من بررسی کردم و دلیل قانع‌کننده‌ای پیدا نکردم که چرا Forza Horizon 5 نباید کاندید بازی سال باشه. به طور کلی این جوایز مثل جوایز بقیه رویدادها چه در صنعت گیم چه در صنعت سینما نمادین و تبلیغاتی هستند. یکی در میان sponsored by twitch یا شورلت یا سامسونگ یا ال جی هستند. مشخصاََ بهتره خیلی درگیر این مراسم‌ها و القاب نباشیم در نهایت تجربه‌ی شخص گیمر مهمه. میشه ناامید شد ولی عصبانی شدن از مراسم و انتخاب‌ها توجیه منطقی نداره.

      Caxel105Mahdi987Skyrim : The Elder Scrolls VMortyعلیOmid_Fshایمان غلامی مهرآبادیLittle∞GodAldiaMahyarMsmmore
  • NicK گفت:

    ۳؟😂😂😂😂😂
    فک کنم اقای کریمی فقط روش نشد بگه این ریمستر ااشغاله😂
    اقا دمتون گرم نقد خوبی بود

    Caxel105Skyrim : The Elder Scrolls VعلیalinerdDexterDream in Red (Playstation T)AshenآرینAlirezaVisible 6-tigh man
  • Geralt74 گفت:

    سن اندرس رو تو گیم پس دارم بازیش میکنم
    بدترین باگی که داره مشکل بارونه وقتی میاد هیچی معلوم نیس
    بعضی چهره ها فوق مسخره شدن
    هیچ تغییر فیزیکی ندادن توی بازی و دقیقا همونه
    فریم هم به طور عجیبی لگ میزنه
    واسه یه کمپانی مث راک استار واقعا زشته بدم زشته
    اونایی که خریداری کردن و بابتش پول دادن واقعا مثل دزدی باهاش رفتار شده
    من صرفا به خاطر خاطرات کودکیم یه بار دیگه تمومش میکنم ولی واقعا نا امید شدم از این ریمستر

    ARSHIAAAAPlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)Caxel105MortyعلیalinerdRed.foxDexterDream in Red (Playstation T)محمد کرامت‌ فرmore
  • با تشکر. نمره کاملا منطقی بود👍😀

    ARSHIAAAACaxel105Skyrim : The Elder Scrolls ValinerdDream in Red (Playstation T)PlayStation studios (عضو گروه پلی استیشن بشوید)آرینAlirezaP.morgan 𔓙Shougo Makishimamore
  • باورم نمیشه… “۳” :(((
    این نمره باید «حداقل» ۹/۵ میبود در صورتی که راکستار وظیفه ساخت این سه گانه رو به یکی از استودیو های «زیر مجموعه»ی خودش القا میکرد… یه تایم و «هزینه»ی بیشتر از ۲ سال روش میزاشتن و “ریمیک” میشد این اثر… این نوستالژی لیاقت به این شکل فجیع خرد شدن رو نداشت… راکستار باید علیه تیم سازنده شکایت قانونی کنه ، و بعد خودش با عرضه ی چند پتچ درست حسابی این وضعیت رو سامان بده…

    ARSHIAAAAChris redfieldred-eyed Banished KnightCaxel105DARKSIRENعلیRed.foxDexterDream in Red (Playstation T)Ashenmore
    • sefirot2011 گفت:

      راکستار خودش هم پورت بد میزنه مگه یادتون نیست پورت های افتضاح gta v و la noir و red dead 2 روی pc ، در ضمن خیلی باید ساده باشیم که راکستار یه نظارت کوچیک هم نداشته باشه روی این بازی ، حالا که استودیو جدا بوده یعنی هیچی ،یعنی راکستار گفته هر غلطی خواستید بکنید ما هیچی ،عزیز اینطوری نیست از سوی راکستار صد در صد نظارتی بوده وگرنه در توییتشون پیام خوشحالی نمیزدن بعد هم لایک کنن، حقیقت رو باور کنید چشم روسای راکستار رو با دقت ببینید فقط نشان پول حک شده، امیدوارم به مسیر نسل ۶ و ۷ برگردن تا دوباره شاهد چندین بازی شاهکار باشیم

      اریاCaxel105DARKSIRENعلیآرینRed.foxمتأثر گشتهMahyarMsmDream in Red (Playstation T)محمد کرامت‌ فرmore
    • Silverhand گفت:

      برادر خود راکستار بازی رو منتشر کرده، بدون اجازه که این کار صورت نگرفته

      اریاCaxel105علیXERXESDream in Red (Playstation T)آرینAlirezaTang HaoTlou part 2 game of the century
      • دوست عزیز وظیفه ساختش دست استودیو های اصلی راکستار نبوده ، یه استودیو که قبلا نسخه های ایفون و اندروید سه گانه رو ساخته ظاهرا (اسمشم خاطرم نیست) حالا اینکه رو ساخت نظارت داشتن یا نه رو خدا میدونه ، اگه وظیفه ساختش با یکی از زیر مجموعه های خودشون بود همچین چیزی ازش در نمیومد! (نظر شخصی)

  • alinerd گفت:

    چی فکر می کردیم و چی شد…
    یعنی حداقل حاضر نشدن یه دقیقه تستش کنن؟؟
    واقعا خیلی بهتر میشد که این ریمستر هرگز ساخته نمیشد،این شکلی حداقل خاطرات رو نابود نمی کرد.با این اوضاع،اگه قراره ریمستر رد دد و gta iv هم این شکلی باشه راک استار گور خودش رو کنده
    به هر حال ممنون اقای کریمی

    اریاعلیOmid_FshRed.foxDream in Red (Playstation T)محمد کرامت‌ فرAlirezaVisible 6-tigh man
  • Leon گفت:

    فاجعه محض از سوی راکستار اون موقع که میگفتم این سه گانه زباله س و بشینید همون نسخه های قدیم رو با ماد بزنید چیز بهتری داره همینه. به معنای واقعی ارزش کرکی زدن هم نداره البته توهین به شعور پی سی گیمرا هم بود بیشتر بابت اون وضع لانچر و پورت راکستار همیشه چرت ترین پورت ها داشته و پی سی رو نادیده میگرفته هنوزم gta iv که خیلیا لقب بدترین پورت تاریخ بهش میدن رو نمیشه راحت بازی کرد و دچار مشکلاتیه در کل یادمه اون اوایل به کل قابل بازی نبود iv

    یکم از مافیا یاد میگرفتن نسخه اول بجای ریمستر کنن ریمیک کردن کدوم احمقی بازی نسل شیش رو ریمستر میده تنها بازی که ارزش ریمستر داشت رزیدنت چهار بود از نسل شیش چون از زمان خودش جلوتر بود گرچه کپکام اینقدر مشتری مداره که دیگه داره ریمیکش میکنه نسل نهم

    علیalinerdDream in Red (Playstation T)AlirezaTlou part 2 game of the century
  • Silverhand گفت:

    این هم به اونایی که سر عرضه سایبرپانک‌ میزدن تو سر سی دی پراجکت و میگفتن که باید از راکستار یاد بگیره. حداقل اون سایبرپانک رو عرضه کرد، این چی؟

    Vaasred-eyed Banished KnightعلیOmid_FshPaprikaRed.fox🤘Mohsenj74DexterSiRSiNaTlou part 2 game of the centurymore
  • god of war گفت:

    هی می گید از راکستار انتظار نمی رفت
    اینم از راکستار ک هوادار های قدیمی شو من جمله خودم ب شدت نا امید کرد

    𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰علیalinerdDream in Red (Playstation T)محمد کرامت‌ فر
  • اون لحظه ایی که دیدم هنوز انگشتاشون به هم چسبیدس کلا از این بازی نا امید شدم :))

    alinerdDexter
  • ممنون بابت نقد
    راکستار با این بازی اعتبار خودش خدشه دار کرد
    و حداقل تا عرضه نسخه بعدی gta این وضعیت ادامه داره

    علیalinerdمحمد کرامت‌ فرآرین
  • ممنون از نقد و بررسی.بنظرم حتی نمره زیادم دادین بهش.جز نورپردازی تو وایس سیتی که الحق و الانصاف جذاب و دیدنی شده با اون تم رنگای بنفش و صورتی،بقیه نسخه ها پیشرفت که نداشتن هیچی،پسرفت هم کردن تو اتمسفرشون نسبت به نسخه های اورجینال.
    پی سی گیمرا با نصب چندتا مود رایگان میتونن خروجی خیلی خفنتری از این بازی ها بگیرن :))

    علیalinerdمحمد کرامت‌ فرآرین
  • S گفت:

    ماد ساز ها خطاب به راکستار:
    مادا مادا😎(هنوز مونده بهم برسی)
    الان ماد سازها اومدن ماد دادن واسه ریمستر و خیلی از حذفیات رو درست کردن حتی طراحی چهره رو از اول انجام دادن
    هر کسی که به ماد ساز خیانت کنه آخرش عاقبتشو میبینه😊

    علیalinerd
  • به نظرم جای این سه تا، یکی رو درست حسابی ریمیک میکردن بهتر بود
    کلا سیاست های راکستار عجیب شده و اصلا نیازی به این ریمستر نبود
    متاسفانه آی پی هایی مثل Bully و مکس پین کنار گذاشته شدن و این واقعا ناامیدکننده است
    کاش میشد امتیاز مکس پین به رمدی واگذار بشه

    DARKSIRENFanresidentevilعلیمحمد حسین کریمیlevine𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Amir Hossein006محمد کرامت‌ فرDexteralinerdmore
  • این سه گانه واقعا کلی خاطره برام ساخته مخصوصاً سن آندرس آخه این چی بود ساختن ؟

    alinerdآرین
  • یعنی اصلا امیدی نیست که درست بشه
    من خودم سن آندریاس و وایت سیتی رو خیلی بازی کردم به نظرتون ارزش داره اینو بازی کنم ؟؟

    alinerd
  • بنظرم این سه گانه مثل آدم هم ریمستر میشد ، بازم موفق نمیشد…
    خب لعنتی بازی مال بیست سال پیشه ریمستر کفاف نمی‌ده😐

    اریاalinerdآرینShougo Makishima
  • ...Eternal... گفت:

    به نظرم زیاد نمره دادید D:
    ولی از اولشم مشخص بود خراب میکنه، اصلا بازی ریمستر شده در جهت منفیه، یعنی یه سری از چیزا بهتر که نشده بدترم شده
    به جای اینکه این سه نسخه رو یه همچین ریجستر بی معنایی کنن، میرفتن یه رویه توسعه رو پیش میگرفتن که مثلا اول نسخه ۳ رو به طور تر و تمیز و بی عیب و نقص ریمیک کنن و با گرافیک عالی و همینطور ارتقای کامل مکانیزم های همیشگی بازی رو عرضه کنن و بعدشم یه همین ترتیب نسخه های دیگه رو
    واقعا با شرایطی که این بازی عرضه شده و قیمت ۶۰ دلاری اصلا توهین کامل به مخاطبه، نمره نیم هم برای همچین چیزی زیادیه

    alinerd
  • آرین گفت:

    سلام
    تشکر از نویسنده، کوتاه و مفید و توخال‌زن بود.
    من و پویا مورگان عزیز به این بازی امید داشتیم ناسلامتی! ای نامردا!
    کارتونی شدن هم برداشت خوبی کردم و فکر می‌کردم فانتزی‌تر و شوخ و شنگ‌تر می‌شود.
    گیمپلی هم تغییرات مثبتی دارد و چک‌پوینت و… هم به بازی می‌آید.
    ولی ایرادات گرافیکی انگار فقط باگ و گلیچ نیستند بلکه بیشتر کارهای گرافیکی اند و یک بازی ناقص‌الخلقه ست!
    واقعا لعنت به شیاطین درون راک‌استار و اجنه‌های پنهان.
    من باز باید خودم بازی کنم تا مطمئن شم ولی ایرادات بازی خیلی بیشتر و اساسی‌تر از سایبرپانک و امثالهم است.

    XERXESS
  • ۳ دیگه بی انصافیه دیگه خیلی شلوغش کردین. این قیافه های کارتونی و بارون اینا رو اوکی ولی بخاطر این دلایل ۷ نمره کم بشه . نقات قوتی مثل چمن های سه بعدی ، تکسچر های با کیفیت و نورپردازی قشنگ و اینا اصلا نمره خاصی نداشته براتون؟ اینم یه انتقاده که دارم میکنم ، در این حدم نباید تحت تاثیر این جو منفی که علیه بازیه شما قرار بگیری و اینقدر دیگه بازیو بکوبین چون در این حد دیگه نبود.
    قبوله از راک استار توقع خیلی بیشتری بود ولی نمره ۳ .. منطقی نیست.

    RoozbehFocusDARKSIRENMHKAآرینMasuod Enayati
    • بخش‌های مختلف یک بازی نباید به صورت جداگانه و ایزوله نقد و بررسی بشن، بلکه باید در قالبی دومینووار بررسی کرد. آیا خوب بودن نورپردازی کار خودش رو انجام میده و میتونه تجربه رو بهتر کنه؟ میتونه ایراداتی که اشتراک نظر داریم کمرنگ تر کنه؟ نورپردازی بازی بعضی جاها اصلا طبیعی نیست و عملکرد خوبی نداره، بخش‌های دیگه هم که طبیعیه تجربه رو بهتر نمیکنه، چون ایرادات خیلی بیشتر جلوه می‌کنن تا نکات مثبت بازی. از طرفی اساسی ترین مشکل بازی زیر سوال بردن دیزاین فوق‌العاده قدیمی هستش. نقد یک بازی به این شکل نیست که بخاطر چمن ۰.۵ نمره اضافه کنیم بخاطر نورپردازی هم ۳ نمره اضافه کنیم، بخاطر باگ ۱ نمره کم کنیم. نقد و بررسی حاصل یک تجربه‌ی کلی و در نهایت نظر شخصی نویسنده‌اس. حالا اگر با متنش تونست نمره و مخاطب رو متقاعد کنه که خیلی هم عالی، اگر هم نتونست و کسی متقاعد نشد، حتما بازی رو تهیه می‌کنه و یا لذت میبره یا در نهایت به Point نویسنده میرسه.
      موفق باشید.

      DARKSIRENRoozbehFocus🤘Mohsenj74alinerdآرین
      • آرین گفت:

        سلام
        ولی معمولا متقاعد نمی‌کند و دلیل دموکراتیک و قانع‌کننده‌ای نمی‌آورد بنده‌خدا.
        الآن فرضا اگر این بازی اولین در تاریخ بود و اصلا اون نسخه‌های اورجینال نبود بنظرم ۳ براش ظلم بود چون نادیده گرفتن اون دیزاین و مراحل و داستان‌های جذاب سری بود.
        مثلا من خودم سکیرو رو فقط تا گیونوبی اونیوا بازی کردم، از بس بازی نامرد بود! می‌پریدم بازم ضربه می‌خوردم جاخالی می‌دادم بازم می‌خوردم! دفاع می‌کردی له می‌شدی از اون ور پری نمی‌شد کرد که! می‌گرفتی ولی بازم نمی‌گرفت بالا اون شمشیر لامصل رو!
        قبلش هم تو مبارزه با اوگر و اون دو تا ژنرال له شده‌بود یم.
        حالا این انقدر رو تجربه من سایه انداخته و برام سخت کرده و من اصلا نوب تمام‌عیار ولی بازم نمیام به بازی ۶ بدم و بگم گیمپلی بالانس نیست و مکانیک‌ها خراب است! مثلا می‌دم ۹ یا ۹.۵ یا اصلا ۸.
        یکم هم باید عدالت و میانه‌روی رو رعایت کرد.
        زنده باشید!

  • ۵ می‌دادید بهتر بود
    من vice city رو خوشم اومد چون هنوز حال و هوای، نسخه اولیه رو داشت

    آرین
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    فکر کنم پایین ترین نمره تاریخ گیمفاست ، واقعا از راکستار که این همه وسواسی هست و حتی همین اواخر مدیرش به یک بازی ایراد اساسی گرفته بود به خاطر مشکلات فنی هنگام انتشار همچین بازی بعید بود دقیقا موقعی که به راکستار انتقاد زیاد میشد انتشار این بازی دقیقا مثل نمک رو زخم عمل کرد . امیدوارم دیگه شاهد عرضه همچین محصولاتی نباشیم .

    ایمان غلامی مهرآبادیalinerdآرینXERXESSMahyarMsm
  • MahyarMsm گفت:

    با اینکارشون فقط خاطراتو خراب کردن و نوستالژی رو از بین بردن!
    کاراکتر های بازی کارتونی شده بودن، مشکلات فنی زیادی داره و بعضی وقت ها یه چیزای عجیبی میبینی
    یکی از اشتباهات بدشون ایجاد یکسری تغییر حالت توی شهر ها بود که باعث شده حس و حال شهر ها از بین بره.
    امیدوارم راکستار از این روند خارج بشه
    فکرشم نمیکردم یک روز نگرانش بشم!!!!

    alinerdآرین🤘Mohsenj74S
  • بدترین چیزی که تجربه آدم ضذبه میزنه طراحی چهره مسخره بازی مخصوصا در vc و lll هست انگار یه انیمیشن ۳ بعدی قدیمی داری میبینی تو نسخه های اورجینال خیلی بهتر(طبیعی) بود، باران هم که واقعا واسه یه ریمستر نسل نهمی افتضاح بود اصلا با تصویر هماهنگ نبود مثل یه fx ساده بود که یه کلیپ ساز مبتدی گذاشته به همراه کاراکتر حرکت می‌کرد، کاورگیری بازی هم نسبت به چیزی که گفتن واقعا خوب نبود، حتی قابلیت شنا هم به تامی و کلاود اضافه نکرده بود، ای کاش فقط یکیشون رو ریمیک میکردن بجاش

    alinerdآرینMasuod EnayatiS
  • Red.fox گفت:

    از راکستار،انتظار نداشتم اینطوری گند بزنه به خاطرات…
    البته، به خاطر اینه که نه نظارت نداشته،نه خودش بازی رو ریمستر کرده

    alinerd
  • majidam گفت:

    این هم برای کسانی هست که میگن خوب ریمستر نشده قبول دارم بازیش خیلی قدیمیه و میشه گفت که نیاز به ارتقای خیلی بیشتر از این داره اما اونقدرها هم بد نیست لینک زیر روش کلیک کنید و برید تویوتیوب
    https://www.youtube.com/watch?v=zWZEbEe4mWk
    برای وایسیتی هست
    https://www.youtube.com/watch?v=PFH9B9zZwaM
    این هم برای سن اندریاس
    https://www.youtube.com/watch?v=Fom4LtmhDyY
    این هم برای جی تی ای ۳

    red-eyed Banished KnightآرینSpider-Man
  • راکستار یعنی لزلی بنزیه و دن هاوزر ، این دو تا اگه تو راکستار نباشن راکستار هیچ معنایی نداره .

  • ناامید کننده بود امیدوارمgta4نسخه ریمسترش که میگن انگار۲۰۲۳میاد خوب از آب دربیاد ناامید نشیم

  • MrHill93 گفت:

    یادمه اون موقع ک سی دی سر سایبر گند زد
    ی عده خطیری میگفتن تنها استودیوی برتر الان فقط و فقط راکستاره ( چ اینکه نمیخام از سی دی دفاع کنم )
    و دقیقا بنده کامنت اون شخصی و که همچین حرفی و زده بود و ریپلی زدم و گفتم راکستار خدا نیست و امکان داره به همچین وضعیتی برسه چون انسان جایزالخطاس ( راکستار و افراد تشکیل دادن ) و سر همین موضع دقیقا ۶۳ تا منفی خوردم
    حالا این ی نمونه شه شاید بگید این سه گانه رو راکستار نساخته درست خودشون نساختن ولی از زیر دست راکستار گذشته و بازی ریلیز شده دیگه بدون اجازه اونا که ریلیز نشده
    حتی نخاستن برا بازی وقت بزارن تست کنن مشکلات شو ببینن
    یا اینا هم مث سی دی از مشکلات خبر داشتن و فقط پول براشون مهم بوده
    خلاصه اینکه تو این دوره زمونه به هیچ استودیویی دل نبندید دیگه دوران طلایی نسل ۷ به هیچ وجه تکرار نمیشه
    استودیو های بزرگ به خاطر پول گند زدن به وجه خودشون
    مثالش هم زیاده
    EA . اکتی . یوبی . سی دی . بلیزارد . راکستار

  • Omid گفت:

    جای تبریک داره که سطح مقاله ها ، نقدها و تحلیل ها در سایت به شکل محسوس بالاتر رفته و اونهم دلیلی نداره جز اضافه شدن نویسنده هایی حرفه ای تر و اگاه تر که نقد و مقاله رو در فله ای نویسی و یا ترجمه ویدئوهای یوتیوب شامل “ترین” های مختلف و ارائه اون تحت نام خودشون نمیبینند.

    Mahdi987محمد حسین کریمی
  • AM گفت:

    خدا رو شکر گروو استریت گیمز ساختش اگه دست راک استار بود فقط انگشت ها رو باز میکردن بقیش هیچی یه ذره نورم میدادن و این تکسچر هارو یه دود میدادن زرت تموم شد این gta v ریمستر

نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی
نقد و بررسی GTA Trilogy – Definitive Edition؛ ترور نوستالژی