نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا

نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast

علی محمدپناه
۰۹:۴۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
فیلم belfast

منتقدان نظرات مثبتی در مورد جدیدترین فیلم کنت برانا یعنی فیلم Belfast داشته‌اند.

فیلم بلفاست (Belfast)، اثری کمدی، درام و در مورد بلوغ به کارگردانی کنت برانا (Kenneth Branagh) است. منتقدان نظرات خوبی نسبت به این فیلم داشتند و می‌توان این اثر را از جمله آثار رقابت‌کننده در مراسم اسکار امسال دانست.

فیلم بلفاست با بازی جیمی دورنن (Jamie Dornan)، کترینا بلف (Caitríona Balfe)، جودی دنچ (Judi Dench)، کیران هیندز (Ciarán Hinds)، کالین مورگان (Colin Morgan) و جود هیل (Jude Hill) است. فیلم‌نامه فیلم بلفاست را کنت برانا قلم زده است و خودش آن کارگردانی کرده است.

کنت برانا، این فیلم را به عنوان شخصی‌ترین فیلم خود معرفی کرده است. برانا بیشتر برای کارگردانی آثاری همچون ثور (Thor)، سیندرلا (Cinderella) و قتل در قطار سریع‌السیر شرق (Murder on the Orient Express) شناخته می‌شود. او کارگردانی چندین اقتباس از آثار شکسپیر را در دست داشته و در آنها بازی کرده است.

فیلم بلفاست، اثری نیمه بیوگرافی به شمار می‌رود که زندگی یک خانواده از طبقه کارگر و کودکی پسرشان را در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی در شهر بلفاست کشور ایرلند شمالی روایت می‌کند. اتفاقات این فیلم در دروه‌ای از تاریخ رخ می‌دهند که به عنوان کشمکش‌های ایرلند شمالی یا ترابلز شناخته می‌شود.

موسیقی متن فیلم بلفاست را ون موریسون (Van Morrison) ساخته است. فیلم بلفاست برای اولین بار در جشنواره فیلم تلیوراید سال ۲۰۲۱ به اکران در آمد. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به اکران در آمد و جایزه مردمی این جشنواره را برد. این فیلم در چندین جشنواره دیگر نیز به نمایش در آمده است.

فیلم بلفاست، پروژه‌ای به شدت شخصی برای کارگردان و نویسنده کنت برانا به شمار می‌رود. فیلم بلفاست توسط نقش‌آفرینی خارق‌العاده بازیگران و همچنین مهارت کارگردان آن توانسته تا داستان و روایت خود را فراتر از آنچه که هست، به بیننده منتقل نماید.

منتقدان در کل، به ستایش نقش‌آفرینی جیمی دورنن و کترینا بلف پرداختند. از ۱۶۴ نقد منتشر شده برای فیلم بلفاست در وب سایت راتن تومیتوز، این فیلم امتیاز ۸۸ درصد را بدست آورده است. در وب سایت متاکریتیک، این فیلم امتیاز ۷۸ درصد را کسب نموده که بر اساس ۳۹ نقد بوده است. در ادامه، نظرات برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم بلفاست قرار گرفته است.

فیلم belfast

«۱۰۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

فیلم بلفاست یک نامه عاشقانه به گذشته محسوب می‌شود. این فیلم، اثری اغواکننده و اسطوره‌ساز از کنت برانا به شمار می‌رود.

«۱۰۰/۱۰۰ The Playlist | منتقد: مونیکا کستیلو»

بخش‌هایی از فیلم بلفاست که قرار است بیشترین تاثیر و طنین‌اندازی را داشته باشند، با بهترین سرعت ممکن رو به جلو حرکت می‌کنند و تلنگری در ذهن و خاطرات بیننده ایجاد می‌کنند. ممکن است این خاطرات زنده شده، یادگاری‌های ناخواسته از دیدن فیلم بلفاست باشد. اما همین یادگاری‌ها سبب می‌شوند تا حتی پس از به پایان رسیدن فیلم، ذهن مخاطبان همچنان درگیر آن باشد.

«۹۰/۱۰۰ CNN | منتقد: برایان لوری»

کنت برانا در طی سی سال گذشته، فیلم‌های مختلفی را بازی کرده است. او چندین آثار مختلف اقتباس شده از آثار شکسپیر را کارگردانی کرده است و کارگردانی چندین اثر بلاک‌باستری را نیز در کارنامه دارد. فیلم بلفاست، شخصی‌ترین فیلم کنت برانا به شمار می‌رود و باید گفت که اثری بسیار موفق در کارنامه این کارگردان و نویسنده به شمار می‌رود.

«۹۰/۱۰۰ IGN | منتقد: کریس تیلی»

فیلم بلفاست، یک نامه عاشقانه به شهر بلفاست و همچنین ارواح گذشته کنت برانا به شمار می‌رود. در این فیلم، کنت برانا به بررسی رویدادهایی از کودکی‌اش و تاثیر آنها بر اطرافیانش و تصمیمات آنها می‌پردازد که به وضوح می‌توان در آن، جستجویی برای پیدا کردن روح را مشاهده کرد.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»

فیلم بلفاست با کشف استعداد بازیگر جوان جود هیل و نقش‌آفرینی او از یک خانواده بسیار نزدیک و شلوغ که در زیر یک سقف زندگی می‌کنند، بسیار تاثیرگذارتر شده است.

«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: استیون فاربر»

فیلم بلفاست، به عنوان شخصی‌ترین فیلم کنت برانا، بی‌نقص نیست اما احساسات و عواطفی که در بخش پایانی آن ساخته شده است، واقعا تحسین‌برانگیز هستند.

«۷۵/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: کریستی لمیر»

در فیلم بلفاست، کنت برانا، زندگی کودکی‌اش در محله‌ای منزوی در شهر بلفاست را به نمایش گذاشته است. فیلم بلفاست، در عین صمیمانه بودن، بلندپرواز است.

«۶۷/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: لیا گرینبلات»

مهربانی خالصانه و دلتنگی کنت برانا برای میهنش و همچنین این داستان، سرتاسر این فیلم را پوشانده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نظر منتقدان در مورد فیلم Belfast - گیمفا