10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

۱۰ اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص

ابوالفضل مناف زاده
۱۸:۰۷ ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

سبک شوتر اول شخص را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی قلمداد کرد. در این مقاله، ۱۰ اسلحه‌ی برتر عناوین FPS را به شما معرفی خواهیم کرد.

در طول سال‌های اخیر، سبک شوتر یا تیراندازی اول شخص همواره میزبان برخی از مهم‌ترین، محبوب‌ترین و اصیل‌ترین مجموعه‌های بازی‌های ویدیویی تاریخ بوده است و ما در این مقاله ۱۰ اسلحه‌ی برتر در میان این آثار را به شما معرفی خواهیم کرد.

مهم نیست که داستان یا شخصیت‌های عناوین شوتر اول شخص چقدر خوب هستند، چرا که این بازی‌ها بدون داشتن گیم‌پلی مهیج، اسلحه‌هایی با فیزیک عالی و کارایی بالا، هیچ‌گاه نمی‌توانند گیمرها را درگیر کنند. عناوینی نظیر DOOM و Wolfenstein از بتسدا (Bethesda)، مجموعه‌ی Call of Duty از اکتیویژن (Activision)، سری Battlefield از شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و آثار Halo از مایکروسافت (Microsoft) را می‌توان از جمله بازی‌های نمادین اول شخص تیراندازی به شمار آورد.

یکی از دلایلی که مجموعه‌های ذکر شده در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و مورد استقبال بسیار عالی گیمرها قرار گرفته‌اند، اسلحه‌هایی هستند که در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند. حال ما این وظیفه را بر عهده گرفته‌ایم تا ۱۰ اسلحه‌ی برتر تاریخ عناوین تیراندازی اول شخص را رتبه‌بندی کنیم.

اسلحه‌های نمادین بازی‌های شوتر اول شخص

پیش از آن که به سراغ فهرست اصلی ده اسلحه‌ی برتر عناوین تیراندازی اول شخص برویم، می‌خواهیم سه اسلحه‌ای که بنا به هر دلیلی در این فهرست جای نگرفته‌اند ولی به عنوان سلاح‌های نمادین بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شوند را به شما معرفی کنیم. این‌ها را اسلحه‌های افتخاری در نظر بگیرید.

Battlefield – XM8

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

علاقه‌مندان بازی Battlefield: Bad Company احتمالاً ساعت‌های زیادی از وقت خود را با اسلحه‌ی XM8 گذرانده‌اند. این اسحله قوی و دقیق است و تعادل بسیار خوب آن نیز باعث می‌شود تا آن را به عنوان یک اسلحه‌ی نمادین در عناوین شوتر اول شخص در نظر بگیریم.

Fallout – Fat Man

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

مجموعه‌ی Fallout طبیعتاً به عنوان یک بازی اول شخص شوتر مطرح نمی‌شود و هسته‌ی آن روی سبک نقش‌آفرینی جهان آزاد استوار است. با این حال، بازی Fallout 3 تا حدودی حس و حال عناوین شوتر اول شخص را تداعی می‌کند و به گیمرها اجازه می‌دهد تا از اسلحه‌ای به نام Fat Man بهره ببرند. این اسلحه بمب‌های اتم کوچک را شلیک می‌کرد و طراحی آن نیز بسیار جالب توجه بود.

Call of Duty – Akimbo Model 1887

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

اگر در آن زمان بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 یک به‌روزرسان منفور را دریافت نمی‌کرد و این اسلحه حذف نمی‌شد، قطعاً Akimbo Model 1887 در فهرست اصلی ما قرار داشت. این سلاح قدرت عجیبی را شامل می‌شد و در کمترین زمان ممکن به یکی از اسلحه‌های محبوب گیمرها در بازی مذکور تبدیل شد.

رتبه بندی ده اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص

۱۰. Half-Life – Gravity Gun

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

بازی تکرارنشدنی شرکت وَلو (Valve) یعنی Half-Life 2 که در انتظار عرضه‌ی نسخه‌ی سوم آن به معنای واقعی کلمه پیر شدیم، میزبان یکی از خلاقانه‌ترین اسلحه‌ها و یکی از شگفت‌انگیزترین فیزیک‌های طراحی شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی بود.

یک نمونه‌ی بارز، اسلحه‌ای بود که نیروی گرانش را کنترل می‌کرد. اسلحه‌ی Gravity Gun می‌توانست تقریباً هر وسیله‌ای را بلند کرده و با نیرویی باورنکردنی به سوی دشمنان پرتاب کند. اگر در حین تجربه‌ی کمپین طولانی Half-Life 2، یک تیغه‌ی اره پیدا کردید، می‌توانید کارهای جالبی به لطف Gravity Gun با آن انجام دهید.

۹. DOOM – Super Shotgun

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

استودیوی اید سافت‌ور (id Software) موفق شد تا بازی‌هایی را به عنوان دنباله‌ی سری DOOM خلق کند که در کنار حفظ حس نوستالژی آثار کلاسیک این مجموعه، گرافیک بصری خیره کننده و گیم‌پلی مهیجی را نیز به ارمغان می‌آورند.

عناوین این مجموعه همواره میزبان اسلحه‌های متعددی هستند که بسیاری از آن‌ها را می‌توان در این فهرست جای داد، اما یکی از سلاح‌های نمادین صنعت بازی‌های ویدیویی متعلق به بازی DOOM II بوده؛ اسلحه‌‎ای که آن را با نام Super Shotgun می‌شناسیم. این اسلحه به دلیل فیزیک بی‌نظیر و میزان آسیبی که وارد می‌کند بسیار محبوب است.

Serious Sam – Cannon .8

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

عناوین Serious Sam همواره به عنوان مظهر هرج و مرج در صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شوند. در بازی‌های این مجموعه که دست بر قضا طرفداران بی‌شماری در کشور ما دارند، دسته‌هایی از دشمنان مختلف در آن واحد به سمت شخصیت اصلی بازی حمله‌ور می‌شوند و تکه تکه کردن آن‌ها به وسیله‌ی اسلحه‌های پرتعداد بازی، به واقع امری لذت بخش است.

گیمرها در این بازی می‌توانند اسلحه‌های مختلف و جذابی را بیابند و از تیراندازی با آن‌ها لذت ببرند. اگرچه در این بین، یک اسلحه به نام Cannon بیش از سایرین مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. این سلاح به معنای واقعی کلمه توپی است که احتمالاً از عرشه‌ی کشتی دزدان دریایی جدا شده است. با استفاده از این سلاح می‌توان سرسخت‌ترین دشمنان را با دو شلیک از پای درآورد و در مبارزه با باس‌ها نیز می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

۷. Counter-Strike – AWP

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

این واقعیت که بسیاری از سرورهای بازی کانتر استفاده از اسلحه‌ی AWP را ممنوع کرده‌اند، نشان‌دهنده‌ی قدرت، دید و برد بالای آن است. در واقع، زمانی که این اسلحه را در دست بگیرید، هر جنبنده‌ای را زیر نظر خواهید داشت و با شلیک یک گلوله می‌توانید آن را از پای در بیاورید.

در واقع، با استفاده از بسیاری از اسلحه‌ها می‌توان با شلیک یک گلوله به سر دشمنان، آن‌ها را از پای درآورد، اما اسلحه‌ی AWP فراتر از مرزهای تعیین شده رفت. شما در بازی CS: Source می‌توانستید با زدن یک گلوله به هر قسمت از بدن دشمنان، آن‌ها را از پای درآورید.

۶. Call of Duty – Ray Gun

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

اسلحه‌ی Ray Gun به لطف معرفی حالت زامبی در بازی Call of Duty: World At War در سال ۲۰۰۸، به یکی از مهم‌ترین اسلحه‌های این مجموعه تبدیل شد.

تا پیش از اضافه‌شدن سلاح‌های عجیب و غریب و منحصر به فرد به حالت زامبی در بازی‌های مجموعه‌ی Call of Duty، همواره هدف گیمرها این بوده که Ray Gun را در دست بگیرند، آن را Pack-A-Punch کنند و در حالی که دکمه‌ی شلیک را فشار داده‌اند، چُرتی کوتاه بزنند؛ چرا که این اسلحه به صورت خودکار تمامی زامبی‌ها را قتل عامل می‌کند. گیمرها همیشه خواهان چنین اسلحه‌هایی در بازی‌های جدیدتر سری Call of Duty هستند.

۵. Halo – Energy Sword

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

بازی‌های ویدیویی فقط شامل سلاح‌های گرم نمی‌شوند و بازی Halo به ما نشان داد که می‌توان با شمشیر به جنگ توپ و تفنگ رفت. اسلحه‌ی Energy Sword به خودی خود می‌تواند خطرناک‌تر از هر سلاح دیگری باشد و به سادگی در فهرست ما جای بگیرد.

این اسلحه، یک شمشیر درخشان با ظاهری خفن و جذاب است که دشمنان را طی چند ضربه از پای در می‌آورد. اگر یکی از افراد حاضر در لابی عناوین Halo به توانایی‌های این اسلحه مسلط باشد، باقی گیمرها کار بسیار سختی در قبال شکست دادنش خواهند داشت. این اسلحه تنها سلاح سردی است که در فهرست ما قرار دارد.

۴. Call of Duty – ACR

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

اگرچه بازی Call of Duty 4 هسته‌ی حالت‌های آنلاین مجموعه‌ی Call of Duty و به طور کلی خیل عظیمی از حالت‌های چند نفره در بازی‌های اول شخص شوتر را بنا نهاد، اما Modern Warfare 2 این مساله را به بلوغ و تکامل رساند.

اگر به اندازه‌ی کافی خوش شانس بوده و Modern Warfare 2 را در زمان عرضه تجربه کرده باشید، بدون شک بارها از اسلحه‌ی ACR استفاده کرده‌اید. این اسلحه تقریباً برای همه‌ی گیمرها با هر سبکی از بازی مناسب بود. صداگذاری، فیزیک، قدرت و برد این اسلحه‌ی عالی حرف نداشت. این عوامل سلاح مذکور را به یکی از بهترین اسلحه‌های عناوین اول شخص تیراندازی تبدیل می‌کرند.

۳. Goldeneye – Golden Gun

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

اگر یکی از رقبای شما در بازی Goldeneye موفق به کسب اسلحه‌ی Golden Eye شده بود، باید تمامی استراتژی‌ها را بررسی می‌کردید تا او را شکست دهید.

این اسلحه به عنوان یکی از بهترین اسلحه‌های عناوین اول شخص شوتر قلمداد می‌شود که در بخش چندنفره‌ی بازی افسانه‌ای Goldeneye در دسترس گیمرها قرار می‌گرفت. زمانی که یکی از گیمرها این اسلحه را به دست می‌گرفت، اضطراب وحشتناکی به سراغ سایر گیمرها می‌آمد و این امر باعث پویاتر شدن بازی می‌شد.

۲. Halo – Battle Rifle

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

بازی Halo به قدری بزرگ و محبوب است که به تنهایی میزبان دو اسلحه در فهرست ما باشد. این بازی میزبان یکی دیگر از اسلحه‌های به یاد ماندنی و پر طرفدار بود که دارندگان آن می‌توانستند بدون زحمت، تعداد زیادی از گیمرها را از پای درآورند.

ممکن است که این اسلحه برخی از ویژگی‌های مرگباری که اسلحه‌های دیگر این فهرست دارند را دارا نباشد، اما مواردی از جمله اسلحه‌ی اختصاصی مسترچیف بودن وجود دارند که Battle Rifle را از سایرین متمایز می‌کنند. بنابراین، پس از محبوبیت بخش چند نفره‌ی عناوین Halo روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ در اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی، این اسلحه به یکی از مهم‌ترین سلاح‌های بازی‌های شوتر اول شخص تبدیل شد.

۱. DOOM – BFG

شوتر اول شخص

اسلحه‌ی BFG که می‌توانید در سطح اینترنت نام کامل آن را مشاهده کنید، به تنهایی می‌تواند چند رتبه از فهرست ما را به خود اختصاص دهد. این اسلحه را می‌توان مهم‌ترین و قدرتمندترین اسلحه‌ی بازی‌های اول شخص شوتر قلمداد کرد.

BFG برخلاف نامش چندان هم بزرگ نیست، اما دلیل این نام گذاری، توانایی آن در قتل‌عام دشمنان است. با فشار دادن ماشه‌ی اسلحه، توپ غول پیکری از پلاسمای انفجاری ساطع می‌شود که اساساً به عنوان یک سلاح هسته‌ای عمل می‌کند و هر دشمنی را که در اطراف شماست از بین می‌برد. لازم به ذکر است که نمونه‌ی به روز این اسلحه در بازی DOOM 2016 وجود داشت که این موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت و محبوبیت BFG در میان طرفداران است.


اسحله‌های فوق، به ترتیب به عنوان برترین اسلحه‌های بازی‌های شوتر اول شخص از نظر ما قلمداد می‌شوند. به نظر شما کدام یک از اسلحه‌های دیگر می‌توانستند در فهرست ما جای بگیرند؟

ERORCommunistAtomic SoldierDARKSIRENREAPER OF SOULSSina MorganKurosOmid_FshdamhazerآرینعلییوهانT800سونی جهان خوارSahand.Rمتأثر گشتهalinerdChiefwhitedaybreakbellGAME-SOLDIERmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص 
10 اسلحه‌ی برتر بازی‌های شوتر اول شخص