هزینه کرد ۴۳۰ میلیارد تومانی ایرانیان برای بازی های ویدیویی
مجموع هزینهکرد بازیکنان پلتفرم موبایل در سال۱۳۹۸ حدود۲۹۰میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۸درصد سهم بازی های موبایلی بومی است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طبق گزارش منتشر شده توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجموع بازیکنان ایرانی از رقم ۲۸ میلیون در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است.
مطالب مرتبط:
- بازی سازی را از کجا شروع کنیم؟ نقشه راه ساخت بازی
- معرفی و دانلود بهترین بازی های ۲۰۲۱ اندروید
- معرفی و دانلود بهترین بازی های ۲۰۲۱ آی او اس
از مجموع ۳۲ میلیون بازیکن، ۴۹درصدشان جزء کسانی هستند که هر روز بازی میکنند و ۶۵ درصد آنها بازیکن آنلاین هستند. این گزارش حاوی آمارهای دیگری است که میتوانید آنها را در لینک زیر از تکفارس مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
آیا نباید در تیتر مینوشتید “هزینه کردن”؟ 🧐
وقت بخیر
خیر. منبع هم همین رو زده؛ «هزینهکرد» صحیحه و مشکلی نداره
“هزینه کرد” یک اصطلاح هست و نه صرف مصدر “هزینه کردن” در زمان سوم شخص جمع یا مفرد……به میزان پول و یا سرمایه ای که به امری خاص اختصاص پیدا میکنه و هزینه میشه میگن : “هزینه کرد”
بعنوان مثال هزینه کرد خانواده ایرانی در بخش سلامت ، سالانه فلان مبلغ است…..یعنی خانواده ایرانی هر سال فلان مبلغ برای بخش سلامت خودش هزینه میکند. بااحترام😊
ممنون از پاسخ 🙏💚
عزیز به این شکله
.
.
هزینه کردِ ۴۳۰ میلیارد تومانیِ ایرانیان …
Ok thanks 🙏❤
کسی امار اینارو هم قبول میکنه؟!🤔
باید از متخصصین گیمفا امار گرفت
آماری دیگهای در دست نیست ب غیر از تعداد گیمرهای تقریبی ایران از دید ناشران و توزیعکنندههای بزرگ ک با توجه ب اون هم ایران دومین جامعه بزرگ گیمرهای منطقه MENA رو داره
آماری که نه رو فروش رسمی هست نه از روی آمار لایو و گولد نخ استیم اصلآ اینا چجوری آمار گرفتن؟!
دوست عزیر من با آمار داخلی کاری ندارم. آمار ناشرهای خارجی و موسسه statista رو بهشون اشاره کردم
پاسخ از روز روشنتره😉
ای کاش به جای هزینه سودمون هم بالا بود…
Ps بخرید بوس بگیرید
بوس میدم، PS بدید D:
واسه بوس تو ps1
من علاوه بر بوس ، hug هم میدم😂😂.
#هوش سیاه 😅🥲❤
با توجه ارزش شخمیه ریال در برابر دلار ، مبلغ زیادی هم نیست.
با توجه ب معیشت و شرایط کپی رایت و …، رقم قابل توجهیه ولی در مقایسه با چیزی که میتونست باشه، عملاً هیچه
دقیقا مهدیِ عزیز.
و به لطف چیزهایی که میدانم و میدانید ؛ این بازار عظیم و بالقوه فاقد حتی یک نمایندگی رسمی یا مارکت های بین المللی و خدمات پس از فروش و….هست….کشور ما این قابلیت رو داشت که با توجه به اینهمه جوون و نوجوون مستعد تبدیل به لهستان دوم در دنیای گیم بشه و شرکتها و ناشران و استودیوهای بزرگ صنعت گیم برای بازار بالقوه ایران سر و دست بشکنن و با تمام وجود ناز مصرف کننده ایرانی رو بکشن. اما از اونجایی که همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد ، برای این بازار هم مافیا و قاچاق و دلال حکومت میکنه و تنها چیزی که نیست حمایت از ابتدایی ترین سرگرمی هایی هست که در دنیا حق همه نوجوون ها و جوونها و حتی بزرگسالانه……بگذریم.
اتفاقا همون بهتر که به این صنعت اهمیت نمی دن /می دونی چرا ؟ چون فردا میگن ماهم کنسول بزنیم و بازی می سازیم و کسی حق نداره کنسول های بیگانه رو بخره فقط کنسول ملی بخرید . برادران هر جا توش سود باشه اونجا ورود می کنند .پس بهتره ورود نکنند
ایشالله که برای خرید های درون برنامه ای صرف نشده😑
دوباره آمارهای غلط و اشتباه،خخخخخخ
میشه آمار ندین؟
مشخصه😂😂
از سفیر عشق و مختار همه چی معلومه
بعضی شبا خواب میبینم که پلی فایو خریدم و از خوشحالی بغلش کرده بودم. ولی توی همون خواب یادم میومد که دلار گرونه و بعد یادم میومد که از درامدم اصلا پولی نمیمونه که بخام واسه خرید فایو کنار بزارم. و اینطوری خوابم کوفتم میشه. ینی تو خواب هم این تورم پیاد گند میزنه به همه خوشیات
این همه بازیکن آنلاین داریم اونوقت اینترنت مون هنوز اینقد گنده