آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا

آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟

علی محمدپناه
۲۲:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
سریال دکستر خون تازه dexter new blood

سریال Dexter: New Blood سعی در جبران اشتباهات سریال اصلی دارد اما آیا این سریال نسبت به سریال اصلی بهتر است؟

پخش سریال دکستر: خون تازه (Dexter: New Blood) به تازگی از شبکه شوتایم شروع شده است. فصل هشتم و پایانی سریال اصلی دکستر، به صورت بحث‌برانگیزی به پایان رسید اما آیا این فصل جدید، بهتر از فصل هشتم سریال خواهد بود؟

هشدار اسپویل

سریال دکستر از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ میلادی از شبکه شوتایم پخش شده است. این سریال بر محوریت یک تحلیل‌گر پزشکی قانونی در اداره پلیس میامی به نام دکستر مورگان است. دکستر مورگان در شب‌ها، یک قاتل سریالی است. دکستر با هدایت پدر مرحومش به نام هری یا حداقل خاطرات او، از این عطش خود برای کارهای خوب استفاده می‌کند و تنها قاتلانی که از دست سیستم قضایی گریخته‌اند را می‌کشد. او در عین دنبال کردن قاتل‌های سریالی در میامی، باید هویت خودش را از خانواده و همکارانش پنهان کند.

فصل جدید سریال تحت عنوان دکستر: خون تازه، حدود ده سال پس از پایان سریال اصلی پخش می‌شود. در این فصل جدید از سریال، دکستر مورگان در خانه جدیدی در آیرون لیک ایالت نیویورک است و در آنجا، تحت نام جیم لیندزی زندگی می‌کند. او در یک فروشگاه صید و شکار کار می‌کند و با رییس پلیس محلی رابطه دارد. او از زمان جعل مرگش، یک زندگی آرام و به دور از کشتن را گذرانده است. در این فصل جدید، بار دیگر مسافر تاریکی دکستر باز می‌گردد. علاوه بر اینها، پسرش به نام هریسون به دنبال او است.

با اینکه پایان بحث‌برانگیز و ناامیدکننده سریال دکستر در فصل هشتم، بسیاری از طرفداران سریال را ناامید و دلسرد کرده بود اما اعلام ساخت این فصل جدید، با واکنش بسیار خوبی از سوی طرفداران روبه‌رو شد. فصل نهم سریال دکستر یا همان سریال خون تازه، قرار است اشتباهات پایان سریال اصلی را اصلاح کند و یک پایان بهتر را برای این کاراکتر به ارمغان بیاورد. سریال خون تازه، این فرصت را دارد تا به شیوه بهتری داستان دکستر مورگان را پایان دهد.

توضیحی در مورد فصل هشتم و پایان سریال دکستر

سریال دکستر خون تازه dexter new blood

بینندگان در هفت فصل از سریال دکستر شاهد تلاش‌های دکستر مورگان برای گریز از قانون و کشتن بدترین قاتل‌های سریالی میامی بوده‌اند. بینندگان انتظار داشتند که در فصل هشتم سریال دکستر، شاهد پایانی جذاب و تماشایی برای این قاتل سریالی باشند.

با این حال، فصل هشتم سریال اصلا تلاش نکرد تا داستان را به سمت یک اوج سوق دهد و آن را به صورت شگفت‌انگیزی به پایان برساند. وجود یک شرور برجسته در هر فصل از سریال سبب شده تا یک حس پیچیده اخلاقی در درون دکستر شکل بگیرد و همانند آن در فصل‌های قبلی سریال همچون فصل چهارم دیده شده اما فصل هشتم، عاری از چنین شروری بوده است.

بیشترین و رایج‌ترین انتقادی که نسبت به فصل هشتم سریال دکستر وجود داشته است، تغییر شوکه‌کننده توصیفات شخصیتی دکستر مورگان بوده است. به دلیل عاشق شدن دکستر و تلاش او برای تبدیل شدن به پدری وفادار، نویسندگان سریال سعی داشتند تا جنبه تاریکتر او را کمتر به نمایش بگذارند.

در فصل پنجم سریال، دکستر عاشق لومن شده بود اما متوجه شد که هیچگاه نمی‌تواند از مسافر تاریکی خودش خلاص شود. کشمکش کلی دکستر در سریال اصلی، این بوده که او نمی‌تواند از شر مسافر تاریکی‌اش خلاص شود. او در درون خون به دنیا آمده است. او می‌تواند عطشش را کنترل و سرکوب کند اما افکار دیوانه‌وار او به راحتی و تنها با عشق به یک قاتل سریالی دیگر خاموش نمی‌شوند.

سریال دکستر خون تازه dexter new blood

نظرات منتقدان و مخاطبان در مورد قسمت پایانی فصل هشتم سریال دکستر بسیار متفاوت بوده است. بسیاری از افراد موافق پایان داستان کاراکتر دب در فصل هشتم سریال نبودند و عقیده داشتند که مرگ او در قسمت پایانی، دارای شایستگی لازم نبوده و با عقل جور در نمی‌آید. نویسندگان سعی داشتند تا با این کار، دکستر را به یک زندگی جدید و به دور از این مکان و اتفاقات ببرند اما این کار، به طرز رضایت‌بخش و محترمانه‌ای اجرا نشده است.

دب، یکی از مهم‌ترین کاراکترها در سریال دکستر بوده است و اینکه چنین پایانی برای چنین شخصیتی رقم خورده، غیرمحترمانه احساس می‌شود. اگر قرار بوده تا دب در سریال بمیرد، بهتر بوده تا پایانی قهرمانانه داشته باشد و به طور کامل به داستان او، پایان دهد. کشتن لاگرتا در فصل هفتم سریال توسط دب برای محافظت از دکستر، تنها باعث تخریب داستان دب شد و در نهایت نیز، سازندگان با کشتن او در قسمت پایانی، اوضاع را بدتر کردند.

فصل هشتم سریال دکستر، پایانی ضعیف برای هر دو مورگان ارائه می‌دهد. در این پایان، دکستر پسر خودش را رها می‌کند، مرگش را جعل می‌کند و به اوریگان می‌رود تا در آنجا، تحت نامی دیگر به عنوان یک چوب‌بر زندگی کند. در پایان سریال، هیچ گاه به رشد اخلاقی و انسانیت دکستر که در کل سریال به آن پرداخته شده، اشاره نمی‌شود. این سریال در مورد تلاش‌های دکستر در مورد انسانیت گیچ‌کننده درونی‌اش بوده است.

آیا سریال دکستر: خون تازه بهتر از فصل هشتم است؟

سریال دکستر خون تازه dexter new blood

اینکه خواسته باشیم تنها بر اساس یک قسمت منتشر شده از سریال دکستر: خون تازه، مقایسه‌ای بین این فصل با فصل هشتم انجام بدهیم، دشوار است اما این دو فصل دارای چندین شباهت و تفاوت کلیدی هستند. در فصل هشتم سریال، دکستر مورگان به دنبال اتفاقات فصل هفتم بسیار عصبانی بوده و سعی داشته تا دب که از درون شکسته را به خانه بیاورد.

این روایت، شباهت بسیاری به روایت دکستر مضطرب در سریال خون تازه دارد که سعی دارد تا از کشتن دوری کند و در عین حال، پدری برای پسرش هریسون باشد. دکستر، همانند ده سال گذشته نیست اما همچنان گرفتار مسافر تاریکی خودش است. همانطور که او در قسمت اول فصل خون تازه می‌گوید، او اکنون یک هیولای تکامل یافته است.

دیدن زندگی عادی دکستر در شهری کوچک و آرام پس از رها کردن هریسون، جعل مرگش و همچنین مرگ دب، کاملا متناقض و غیر عادی است اما فصل نهم سریال، دکستر مورگان را به عنوان یک مرد متحول‌شده نشان می‌دهد که همچنان درگیر مسافر تاریکی خودش است.

در قسمت یک فصل نهم سریال دکستر، گوزن سفید، نقش نمادینی در بازگشت دکستر به کشتن دارد. این قسمت، به جای استفاده از دیالوگ، این محرک‌ها را به نمایش می‌گذارد. فصل نهم سریال دکستر همچنین دکستر مورگان را در رابطه‌ای با رییس پلیس محلی قرار داده است که او را به شخصیتی بسیار پیچیده‌تر تبدیل می‌کند.

در فصل هشتم سریال، دکستر در رابطه با یک قاتل سریالی دیگر بوده که چندان جالب نبوده است. آنجلا نمایانگر دوراهی‌های اخلاقی درونی دکستر است و از آنجا که او خودش یک مادر است، می‌تواند تاثیر به سزایی در تربیب هریسون توسط دکستر داشته باشد. هفت فصل ابتدایی سریال دکستر، تلاش‌های او برای عادی بودن و گرفتار نشدن را نشان داده است اما فصل هشتم سریال، اساسا این اولویت‌ها را کنار گذاشته است. با این حال، این‌ موارد همچنان در سریال خون تازه به چشم می‌خورند. فصل نهم سریال دکستر ممکن است همانند فصل چهارم سریال به خوبی ساخته نشده باشد اما مطمئنا، بهتر از پایان ناامیدکننده فصل هشتم سریال خواهد بود.

سریال خون تازه نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند

سریال دکستر خون تازه dexter new blood

فصل هشتم سریال دارای داستان‌های بسیاری بوده که از لحاظ سرعت پرداختن به آنها، با مشکل روبه‌رو شده است که یکی از بزرگترین مشکلات این فصل به شمار می‌رود. فصل پایانی سریال اصلی قصد دارد تا شکست احساسی دب پس از کشتن لاگرتا را نشان دهد و در عین حال، تلاش دکستر برای تبدیل شدن به یک پدر را به تصویر بکشد. احساس می‌شود که فصل هشتم سریال، در حال پرداختن به داستان‌های بسیاری است و این در حالی بوده که سریال در حال به پایان رسیدن بوده است.

فصل نهم سریال دکستر باید داستان‌های خود را با زمانش تنظیم کند. این فصل باید به رابطه دکستر و هریسون بپردازد و در عین حال، کاراکترهای جدیدی را معرفی کند و شخصیت شرور جدیدی را به تصویر بکشد.

سریال دکستر: خون تازه، برای آنکه موفق باشد باید یک داستان جدید را به مخاطبان ارائه کند و در عین حال، آن را با داستان قبلی پیوند دهد و از هر گونه اشتباه دوری کند. فصل هشتم سریال، داستان‌های زیادی را ناتمام باقی گذاشته بود. این به معنای آن است که فصل نهم باید به شیوه بهتری بین داستان و کاراکترها تعادل برقرار کند و زمان کافی را به تصویر کشیدن تغییرات دکستر اختصاص دهد.

بازیگر نقش دکستر یعنی مایکل سی هال (Michael C. Hall) و مدیر اجرایی سریال کلاید فیلیپز (Clyde Phillips)، هر دو اظهار داشتند که فصل خون تازه قرار است پایانی بهتر و در خور این سریال ارائه نماید. این فصل از سریال، باید پایانی قاطعانه برای این کاراکتر رقم بزند. اگر فصل خون تازه، آخرین باری است که مخاطبان شاهد دکستر مورگان خواهند بود، پس بهتر است تا پایان این داستان به خوبی زمینه‌سازی شود و یک خداحافظی شایسته را برای این کاراکتر رقم بزند.

امیرعلی قهرمانیآرینButcher of blaviken7🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا
آیا Dexter: New Blood بهتر از سریال اصلی است؟ - گیمفا