گزارش: بازی Far Cry 7 همانند Assassin’s Creed Infinity سرویس محور خواهد بود
به دنبال جدایی تهیهکننده ارشد سری Far Cry، شاهد گزارشهایی مبتنی بر سرویس محور بودن بازی بعدی از این سری و رویکردی مشابه Assassin’s Creed Infinity هستیم.
دن هی (Dan Hay)، تهیهکنندهی ارشد و یکی از افراد تاثیرگذار در سری Far Cry، یوبیسافت (Ubisoft) را ترک کرد. به دنبال این موضوع گزارشهای بسیار معتبری مبنی بر رویکرد سرویس محور در قبال بازی Far Cry 7 به گوش میرسد. به گزارش Gamespot، منابع میگویند که رویکردی دقیقاََ مشابه Assassin’s Creed Infinity برای اثر بعدی از این سری در دست انجام است.
بر اساس اعلام رسمی یوبیسافت، آخرین روز کاری دن هی ۱۲ نوامبر خواهد بود. هنوز مشخص نیست که وی در آینده روی چه بازیای کار میکند، اما هِی قصد دارد فصل جدیدی از زندگی حرفهای خود رقم بزند. هِی در سال ۲۰۱۱ به عنوان تهیهکننده به یوبیسافت ملحق شد و روی عنوان Far Cry 3 کار کرد. پس از نسخهی سوم، او وظیفهی تهیهکنندگی بازیهای بعدی از جمله نسخهی ششم را بر عهده گرفت.
قبل از پیوستن به کمپانی یوبیسافت، هِی در استودیوی ریون سافتور (Raven Software) بازیهای X-Men و Marvel Ultimate Alliance را توسعه داده بود. او در سال ۲۰۰۷ به Day 1 Studios ملحق شد و روی Fracture و Fear 3 کار کرد.
یوبیسافت در حال حاضر به دنبال جایگزینی برای دن هِی است، اما تا آن زمان، ساندرا وارن (Sandra Warren) برند Far Cry را هدایت خواهد کرد.
جف گراب (Jeff Grubb)، منبع داخلی مشهور صنعت بازیهای ویدیویی، در گزارش جدید خود متذکر شده است که Far Cry بعدی درست همانند پروژهی Assassin’s Creed Infinity یک بازی سرویس محور (Live-Service) خواهد بود. در حال حاضر شرکت یوبیسافت قصد دارد محتویات اضافهی متعددی به بازی Far Cry 6 اضافه کند، اگرچه قطعاََ تیمی برای برنامهریزی و ایدهپردازی نسخهی بعدی شکل گرفته است.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- ۱۰ بازی که در نیمه دوم خستهکننده میشوند
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- گزارش: نام رمزی بازی بعدی ناتی داگ Jordan است
- تئوریهای طرفداران درباره GTA 6 باعث خنده اعضای راکستار میشوند
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
- ۱۰ بازی که هیچ یک از دنبالههای آنها در حد بازی اول ظاهر نشدند
- سیستم مورد نیاز Indiana Jones and the Great Circle مشخص شد
نظرات
یوبی سافت نسل ۸ حداقل ۴ تا بازی سرویس محور موفق عرضه کرد: the crew 2 – for honor – Rainbow Six و the division 2 – خب برا چی نباید این رویکرد موفقو تو بقیه بازیاش هم ادامه بده؟
به نظرم سرویس محور شدن بازیا اگر دست اجرا بشه هم به نفع ناشره هم گیمر به شرطی که بازی ناقص تحویل ندن بعد بخواد کاملش کنه
عزیز سرویس محور شدن یعنی هی فرت فرت پول بدی به بازی که قبلا پولشو دادی
برای دولوپر بدبختم هم سود نداره چون هی بهش فشار میارن که محتوای جدید بسازه
فقط واسه اون کسی خوبه که گردنش کلفته هرچی پوله میره جیبش
اگه من اشتب میکنم بگین تا متوجه اشتباهم بشم
حرفی واسه گفتن نیست خداحافظ یوبیسافت چیزی جز این فک کنی اشتباست اون بازیایی هم که نام بردی هیچکس دگ بازیشون نمیکنه
مرحبا
سلام
“به شرطی که بازی ناقص تحویل ندن بعد بخواد کاملش کنه”
ولی دقیقا همین کار انجام میدن
اخبار : سایپا پراید رو ،خوب فروش میکنه به خاطر همین همیشه نسخه های مشابه پراید رو تولید میکنه و با همین روند کار خودشو ادامه میده
یوبی؟
درست اجرا کردن چیزی؟😐
نقش آفرینی شدن رو درست اجرا کرد که بخواد اینو درست اجرا کنه؟
و البته که حساب کنید همین اسسین کرید والهالای موفق یه بازی سرویس محوره
یوبیسافت مدل سرویس محوری بازی ها داستانی رو با اسسین کرید والهالا و واو داگز لیجن امتحان کرد
فارکرای ۶ هم دنباله همین تسته
ظاهراً اینقدر موفق بوده که قرار کلا تا آخر عمر یه بازی سرویس محور بیاد و دیگه نسخه نسخه جدا نیاد
یوبی سافت مسخره پول پرست گندش رو در آورده
سخنی نیست، همچی مثل روز روشنه…
خب پس یوبی سافت دیگه کلا تغییر کرده رویکردش با اینکارش خیلی طرفدراش رو ناراحت میکنه و خیلی تحلیل ها میشه کرد . من که خیلی حالم گرفته شد البته طرفدار ۲ اتیشش نبودم ولی خب بازی هاشو دوس داشتم همونطور که با فارکرای ۶ دارم خیلی حال میکنم , بای بای یوبی 🙁 ….
با عرض پوزش از گیمفا و اقای کریمی عزیز : دوستان علاقه مند به ویدیو گیم این پیج bazihubs که رسانه بازی های ویدیویی هست زیر نظر سعید اقا بابایی تو اینستاگرام فعال هست پیشنهاد میکنم یک سر بهش بزنید سعید جان ویدیو های جالبی برای علاقه مندان تدارک دیده و خواهد دید
بهترین کار رو میکنه به تو چه جناب
چقدر یه کمپانی میتونه Tone Deaf باشه… بعضی وقت ها فکر میکنم شوخی شوخی تصمیم میگیرن…
واین گونه شد که یوبی سافت روز به روز به نابودی نزدیک شد و تک تک آی پی های خود را که روزی بهترین های دنیای گیم بودن به ورته نابودی نزدیک کرد
و تا میتوانست هنر را فدای پول کرد و فقط همه چیز را $$$$$دید😡😡😡
شک نکنید این شرکت به نابودی کشیده میشه . فعلا به شرکتی منفور تبدیل شده . الان هم کم کم داره برنامه نویس های تاثیرگذارش رو از دست میده .
هر وقت وارکرفت نابود شد یوبی هم نابود میشه
شرکت به این بزرگی هیچ ایده پردازی برای پیشبرد بازی های داستانی نداره یعنی در این حد فاجعه ، افسوس
با این اوضاع فقط مونده بازی های فرام سافتور سرویس محور بشن/:
اتفاقا فرام سافتور گفته بود دوس داره رو بازی سرویس محور کار کنه.
/:
درامد نجومی بخش مولتی پلیر مخصوصا سبک بتل رویال بد جوری یوبیسافتو به طمع انداخته و تا با چند عنوان به این درامد نرسه اروم نمیگیگیره اگر لازم باشه تمام عناوینشو به گند میکشه توی همشون اینو تست میکنه از تک تکشون سرویس محور و بتل رویال میسازه تا یکی یا چندتاش بگیره یاد اون دوران که استوریای خیلی قشنگ میساخت بخیر دوران اوج اساسینز، پرنس، فارکرای ۲ و ۳، اسپلینتر…
جان من از یکی از این بازیای بتل رویال و سرویس محورش حتی الکی هم شده حمایت کنید این بکشه بیرون!
سرویس محور بودن یعنی چی؟
یعنی یوبی میخواد ….. به فارکرای!!!😤
ساده و مختصر 😂
آنلاین
یعنی یک بازی که هدفش ارائه دادن یک تجربه کامل از همون روز عرضه نیست، بلکه هدفش اینه که با عرضه دائمی چیزهایی مثل بستههای الحاقی، بروزرسانیهای جدید، ماموریتهای تازه و… مردم رو مُدام به بازی برگردونه همه درآمدش هم (اگه بازی رایگان باشه البته) از پرداختهای درون برنامهای هست.
ینی بازی کم کم در طی زمان بهش محتوا اضافه میشه. انلاین هم باید باشی تا جایی که اطلاع دارم. مثال بزنم مثلا این اینفینیتی وقتی عرضه شد ۵ تا مرحله داره. بعد یه ماه یکی دیگه اضافه میکنن. بعد همینطوری هر ماه مثلا یه مرحله ای شهری چیزی اضافه میشه تا وقتی که سازنده ها تصمیم بگیرن به بازی محتوا اضافه نشه.
از یه بازی که وجود داره مثال میزنم
فرض کن یه بازی مپش هفت منطقه داره
تو سرویس محور بودن میان روز عرضه فقط یکیش رو در دسترس قرار میدن و شیش تای دیگه تو طول پشتیبانی از بازی عرضه میشه
اون گپ این وسط هم با ایونت ها و ماموریت ها و کلی چیز خوب دیگه پر میشه
مشکل خود سرویس محور شدن نیست ، مشکل اینه که یوبیسافت آدم نیست😂
دروغه
یوبی سافت بی عقل که نیست مشخصه که در امدش کم میشه
مثلا فارکرای کاملا یه dna افلاینه اگه سرویس محور بشه کلی از چیز هاش از بین میره…
باز فارکرای رو یجوری میشی آنلاین درش آورد من نمیفهمم چجوری میخوان ac رو در بیارن اصلا با عقل جور در نمیاد نزدیک ترین چیزی که میتونم بهش فکر کنم سبک mmo هستش که اونم بازم داغون میشه
اخه فارکرای مخفی کاریه نصفش بعد چطور میخوان انلاینش کنن؟
اساسین هم اصلا بحثش جداست…
اساسینز کریدم دی ان ای اکشن ادونچر افلاین خطی و مخفی کاری داشت ولی خب. اول شد ار پی جی غیر خطی الانم داره میشه سرویس محور.
اینکه از ریشه ها دور شده درسته
ولی فارکرای اصلا از ریشه هاش دور نشده که یدفعه بیاد ریبوتش کنه
منظورشون از سرویس محور یعنی کلا بازی آنلاین میشه؟
به طور دقیق تر ینی هر چن وقت یه بار یه چیز بهش اضافه میشه. انلاینم هست. ولی بخش تک نفره هم داره. طبق شایعات اپن ورلدم نیست.
نه دیگه
برای مثال سه گانه آخر هیتمن
شما روز اول که میگیری مثلاً دوتا مرحلهای بازه، در طول سال بقیه مراحلش هم میاد
ولی باز میتونی آفلاین بازی کنی مراحلی رو که داری
مراحل جدیدی که میگیری رو هم میتونی بعد از اتمام دانلود آفلاین بزنی
دیگه هر چی امید داشتم به یوبی سافت از بین رفت…
اگه فردا بگن beyond good and evil 2 کنسل شد تعجب نمی کنم
داداش اگر فردا بگن این بازی قراره فلان سال منتشر بشه من تعجب میکنم. این بازی با ایده های بزرگ معرفی شد و زیر همون ایده ها مدفون شد.
دیگه لعنت بهت یوبی😑
لعنت به خودت
تا چند وقت پیش فنش بودم اما انگار دیگه همه چی تمومه…
دیگه شورشو مسخره کردین
یه بررسی بکنین ببینین ای پی نمونده یوبیسافت انلاینش نکرده باشه؟ به نظر میاد اسپلینتر سل و پرینس او پرشیا اون ته مها موندن. ری من و چن تا بازی ناشناخته هم هست.
سلام! بازیهای سرویس محور اگه کرک بشن، چهقدر احتمال داره کرکشون ازکاربیفته؟
چهل و نه تا دیس لایک!؟خب پس فقط من نیستم که از این وضع حالش به هم میخوره..همین کم مونده بود که اینم آنلاین بشه..شاید شایعه یه چیزی میگفتن اما این گزارش دقیقا داره از آینده ترسناک گیم میگه
May the father of understanding guide you !
جای تعجب نداشت
همین الان خیلی بازی ها یوبیسافت سرویس محوره
اسسین کرید جدیدها جدا سرویس محوره
همین فارکرای ۶ با این همه پشتیبانی بعد از عرضه یعنی سرویس محور
بعلاوه همین نسل ۸ چندین بازی موفق یوبیسافت آنلاین مولتی پلیر و سرویس محور بودن جای تعجب نداشت
به زودی با سر میخوره زمین و ادم خواهد شد
داداش سرویس محور اگه یوبیسافت مثل آدم (بخونید مثل io) پیادهاش کنه خوب میشه
مشکل اینه که یوبیسافت آدم نیست
واقعا نظرات بچه ها رو آدم می خونه دوست نداره بیاد خبر بخونه. یه ذره سرچ کنید. یه ذره بخونین. شما تو خبر روبلکس می گین چه خوب زده جلو از اکتی، شاید اکتی به خودش بیاد. چه حرف مسخره ای هستش. وقتی یه بازی سرویس محور ارزش یه شرکت دو ساله رو، یهو از صفر می کنه ۶۰ میلیارد، فکر کردی اکتیویژن می ره کراش تولید می کنه براتون؟ اتفاقا صعود دیروز روبلکس یه ضربه سخت به بدنه ی کور گیم سنتی بود. حالا اینا به کنار. روبلکس دمش گرم خوبه زده جلو از اکتی، بعد مال یوبیسافت کار بدیه؟ خب این چیش از روبلکس کمتره؟ اینم سرویس بزنه ! شما نگاه کن جی تی ای ۱۵۰ میلیون نسخه فروخته مثلا، ولی شرکت مالکش توسط روبلکس سر یه سال زیر گرفته می شه. بعد اینجا در مورد اهمیت کور گیم صحبت می کنید. واقعیت همینه سرویس مثه روبلکس تمام برندای مورد علاقتونو سر دو سال زیر گرفت رفت. و این می شه الگوی بقیه……
یوبی دیگه مر.ده هیچ امیدی هم بهش نیست
کجاس اون استدیو که کلی بازی خفن با داستان طولانی میساخت اخ اخ اخ
بچه ها ی سوال سرویس محور بودن یعنی دیگه سینگل پلیر نیستن ؟
نه ، هیچ منافاتی این دو قضیه با هم ندارن و احتمال زیاد سینگله با قابلیت کوآپ ، مثل پنج و شیش
بازی ها سرویس محور میتونن سینگل پلیر باشن سرویس محور یعنی بازی تا چند سال با محتوای فراوان پشتیبانی شه
اسسین کرید والهالا = سرویس محوره
فارکرای ۶= سرویس محوره
دستینی ۲ = سرویس محوره
اونجرز = سرویس محوره
همه اینا سرویس محور هستند ولی داستانی هم دارند
اگه سرویس محور بودن میشه حرف شما که من ازش حتی حمایت هم میکنم (به شرطی که داستان بازی خوب باشه و فقط یه سری مرحله مسخره رو بدون هیچ دلیلی نریخته باشند تو جهان بازی)
دقیقا همینه
مشکل اینه چون تو سرویس محور محتوای آینده. به مرور اضافه میشه گاهی اوقات سازنده ها تنبلی میکنن بازی رو مثلا داستان ناقص یا محتوا کم عرضه میکنن و میگن حالا در آینده تو محتوا جدید جبران میکنیم این بده
چه خاطراتی با نسخه دو و برادرهود سری assassin’s داشتم واقعا هر دوتاشون شاهکار بودن خصوصا نسخه دوم امیدوار بودم یوبیسافت در نسل نهم به روزهای موفقش برگرده اما معلمومه باید فاتحه یوبیسافت رو در نسل نهم خوند متاسفانه
هعییییییییییییی 😑
هی اتزیو کجایی که یادت بخیر
دوستان یکی میتونه سرویس محور بودن رو توضیح بده؟
من نفهمیدم چی شد