تصاویر و جزئیات بازیهای انحصاری جدید ایکس باکس فاش شدند
اخیراً تصاویر مفهومی، نام و جزئیات دو عنوان انحصاری و جدید ایکس باکس در سطح اینترنت فاش شده است. این دو عنوان ساختههای استودیوهای آبسیدین و کامپالشن هستند.
با اینکه شرکت مایکروسافت سال اول عرضهی کنسولهای نسل جدید خود را اصلاً خوب آغاز نکرد، اما در نهایت و طی مقاطع پایانی سال ۲۰۲۱ توانست تا نظر مثبت بسیاری از مخاطبانش را با عناوین موفق و سرویس فوقالعادهی خود جلب کند. در طی هفتههای اخیر، شاهد انتشار عناوینی از جمله Microsoft Flight Simulator، Age of Empires IV و Forza Horizon 5 بودیم که تمامی آنها موفق به شکستن رکوردهای کوچک و بزرگی شدند. البته، موفقیت عنوان Forza Horizon 5 بسیار چشمگیر بود و این بازی تنها پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان انتشار خود موفق به جذب ۴.۵ میلیون گیمر شد.
همانند نتفلیکس، مایکروسافت نیز همواره تمامی تمرکز خود را معطوف سرویس اختصاصی خود کرده است و همانطور که اشاره شد، وجود سرویس گیم پس را میتوان نقطه عطفی برای بخش سرگرمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس قلمداد کرد. البته، تبدیل شدن این سرویس به یک جریان ثابت پیش نیازهای مختلفی میطلبد و این موضوع بدان معناست که همواره باید محتوای جدیدی برای آن درنظر گرفته شود. البته، شرکت مایکروسافت نیز به این موضوع واقف است و علاوه بر بازیهای ذکر شده، عناوین فراوانی از جمله Halo Infinite، Starfield، State of Decay 3 و Redfall به این سرویس در زمان عرضه افزوده خواهند شد.
این اسامی تمامی ماجرا نیستند و عناوین دیگری از جمله Hellblade II ،Perfect Dark و چندین و چند بازی دیگر نیز در آیندهای نه چندان نزدیک به این سرویس راه خواهند یافت. از طرفی دیگر، با نگاهی گذرا به برخی از بازیهای انحصاری معرفی نشدهی ایکس باکس درمییابیم که عناوینی نظیر Project Dragon از استودیوی آیاو اینتراکتیو (IO Interactive) و Project Belfry از استودیوی استویک (Stoic Studios) و چند بازی دیگر نیز با نظارت مایکروسافت برای پلتفرمهای این شرکت در حال ساخت هستند. از آن گذشته، Project Cobalt از استودیوی اینگزایل (inXile) و بازی Avowed از آبسیدین (Obsidian) نیز میتوانند بازیهای جالب توجهای برای ایکس باکس داران تلقی شوند.
البته، نباید فراموش کنیم که قطعاً اسامی برخی از بازیهای آیندهی ایکس باکس تاکنون منتشر نشدهاند و به لطف اطلاعات فاش شده موفق شدیم تا نام و اطلاعاتی جزئی از دو عنوان انحصاری آیندهی ایکس باکس را بیابیم.
پروژهی Midnight از استودیوی کامپالشن
نام استودیوی کامپالشن (Compulsion) در هیاهوی خریدهای پر سر و صدای مایکروسافت مدفون شده بود و بسیاری از گیمرها فراموش کرده بودند که چنین استودیویی به خانوادهی ایکس باکس پیوسته است. این استودیو به عنوان سازندهی بازی We Happy Few شناخته میشود که بیش از همه به دلیل طراحی هنری خود مورد توجه قرار گرفت. چشم انداز پیچیدهی We Happy Few که از بریتانیای سقوط کرده ایده گرفته بود، مفهومی واقعاً جذاب را به خورد ما داد و ثابت کرد که با استودیویی کاربلد از نظر طراحی روبرو هستیم.
به هر ترتیب، اخیراً جزئیاتی از اولین بازی استودیوی کامپالشن به عنوان یکی از زیر مجموعههای ایکس باکس فاش شده است. این عنوان که در حال حاضر با اسم رمزی “Midnight” شناخته میشود، ظاهراً یک بازی اکشن سوم شخص است که داستان در دنیایی تاریک و البته خارقالعاده از نظر طراحی رخ میدهد. تصاویر مفهومی این بازی شخصیت اصلی آن را در کنار موجودات انسان نمای هارپی نشان میدهند. در سمت چپ تصویر، میتوانیم چیزی شبیه به خانههایی که به سبک آشیانههای هارپی بر فراز یک درخت ساخته شدهاند را ببینیم.
بازی Midnight، برگرفته از داستانهای مرسوم در بخشهای جنوبی امریکا بوده و سراسر آن را جادو، جانوران عجیب و حال و هوای گاتیک آمیخته شده با فضاسازی کشورهای لاتین فراگرفتهاند. این بازی کاملاً تک نفره و داستان محور خواهد بود و روی کیفیت روایی آن تاکید بسیاری شده است.
در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی دیگری از جمله تاریخ عرضهی احتمالی یا رسمی بازی Midnight وجود ندارد، اما به احتمال فراوان این بازی در مقاطعی نظیر ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ که ایکس باکس در ترافیک عناوین خود قرار دارد عرضه نخواهد شد. البته، این موضوع به میزان جاهطلبی استودیوی سازنده و میزان پیشرفت حاصل شده در توسعهی این بازی نیز مرتبط است.
بازی Pentiment از استودیوی آبسیدین
مدتی پیش جف گراب تلاش استودیوی آبسیدین برای توسعهی یک بازی معرفی نشدهای که در سبک عناوین ایندی و مستقل ساخته میشوند را تایید کرد. به لطف اطلاعات فاش شده، به نظر میرسد که مقصود جف گراب بازی Pentiment بوده است. این بازی توسط تیم کوچکی به رهبری خالق Fallout: New Vegas و Pillars of Eternity یعنی جاش ساویر (Josh Sawyer) ساخته میشود.
کلمهی “Pentiment” به معنای تصویری در لایههای زیرین یک نقاشی است و نامگذاری این بازی به ژانر و فضای آن مربوط است. طی این بازی، گیمرها در قالب یک محقق یا کاراگاه در قرن شانزدهم به دنبال حقیقت پشت پردهی یک قتل هولناک خواهند گشت.
جف گراب به این موضوع اشاره نمود که بازی Pentiment شباهتهایی به عنوان Disco Elysium خواهد داشت که اتفاقا جاش ساویر نیز در این زمینه مهارت ویژهای دارد. گیمرها در این بازی میتوانند پیرامون شخصیتهای مختلف تحقیق کنند و به صورت انتخابی مجرمها و بیگناهان را شناسایی کنند. طبعاً، تصمیمات اشتباه در این بازی میتواند منجر به پیامدهای ناخوشایندی شود. در مجموع، بازی Pentiment عنوانی مبتنی بر دیالوگ و اکتشاف خواهد بود.
جزئیات فاش شده نشان میدهند که این بازی توسط تیمی ۱۲ نفره در حال ساخت است و بیشتر به عناوین نقشآفرینی و ماجراجویی شباهت دارد. همچنین، رسیدن به طراحی هنری خارقالعاده نیز از اهداف استودیوی سازندهی این بازی است. همچنین، جف گراب به این موضوع اشاره کرد که Pentiment در حال بررسی عناصر “تجربی” گیم پلی است که البته حضور آنها در نسخهی نهایی در هالهای از ابهام قرار دارد. در نهایت، جف گراب مدعی شد که بازی Pentiment طی یک غافلگیری در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.
علاوه بر دو بازی فوق، نام دو عنوان معرفی نشدهی انحصاری ایکس باکس منتشر شده است که متاسفانه اطلاعات چندانی از آنها در دسترس نیست. بازی اول، نام رمزی Vonnegut را یدک میکشد که احتمالاً نام آن به نام رماننویس معروف یعنی کِرت وُنگات (Kurt Vonnegut) اشاره دارد. علاوه بر این، بازی دیگری در با زاویه دید اول شخص به نام رمزی “Velvet” نیز در دستور ساخت ایکس باکس قرار دارد که متاسفانه از آن نیز هیچ اطلاعات دیگری در دسترس قرار ندارد.
با توجه به این موضوع که امروزه شرکت مایکروسافت با قدرت و سرمایهی هرچه تمامتر در حال سرمایهگذاری در صنعت بازی است است، وارد شدن به دومین عصر طلایی ایکس باکس در سالهای آتی اصلاً دور از انتظار نخواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
آبسیدین چی کار داره می کنه با خودش؟
فکر کنم ۴ تا پروژه تو برنامشونه
2 تا aaa که یکیش avowed هست و اواخر ساختشه و یکیش the outer world 2 که هنوز تو پیش تولیده
۲ تا هم ایندی و aa در حال ساخت دارن که اتفاقا میخوان جفتشو ۲۰۲۲ بدن
Grounded که ۱۵ نفر کارمند روش کار میکنه
و این پروژه جاش ساویر که ۱۲ نفر کارمند داره
آبسیدین داره نقش یه ناشر بازی میکنه
من که راضی نیستم
به نظرم باید همه نیرو و تلاششون رو تو ۲ تا پروژه بزارن
الآ فکر کنم ۴ ۵ تا بازی از ابسیدین معرفی و لیک شده
خوب چه خبر مگه چندتا تیم دارن؟! چند نفر هستن اصلآ؟!
خدا کنه فقط رو Avowed تاثیر منفی نزاره
حیف جاش ساویر که بجای Avowed رفته رو پروژه ایندی داره کار میکنه
بازی outer world هم اول یه بازی aa بود و تو نسخه دومش قراره aaa و بزرگتر و بهتر بشه. بنظرمن وقتی میتونه ایده های جدیدشو با تیم کوچیک تر و هزینه کمتر بسازه و جواب بگیره و تو نسخه های بعدی اون بازی، پروژه رو بزرگتر کنه، چرا که نه؟ ساختن یه بازی aaa هم زمان و بودجه زیادی میخواد و هم برای آیپی جدید ریسک زیادی داره که اگر موفق نشه، شکست به مراتب بزرگتری می خوره.
به شخصه عرضه ی پنج بازی aa و خوش ساخت رو به عرضه ی یک بازی aaa و یوبیسافتی ترجیح میدم
مشکل همینه
حتی aa هام باید وقت و منابع کافی داشته باشن
وقتی میگی aa من یاد ori میوفتم (البته اگر aa باشه من خبر ندارم)
اگر با این تعداد کارمند و منابع بتونه در حد ori ظاهر بشه خوبه وگرنه چرا باید منابع خودشون رو بین ۵ تا بازی تقسیم کنن یه اولویت بندی انجام بدن به ترتیب به همه این پروژه ها برسن نه اینکه همه رو همزمان با هم بخوان ببرن جلو
اوری که ایندی حساب میشه تا جایی که من اطلاع دارم
برای فهمیدن کیفیت aa های آبسیدین کافیه به بازی های اخیرش نگاه کنی
آتروورلدز ، خوب
پیلارز شاهکار
سوث پارک شاهکار
نیووگاس ، شاهکار
خب معلومه با این سوابق راهی که در پیش گرفتن درسته
۶۰۰ تا بازی در دست ساخت داره حاجی :/
ابسیدین و اینسامنیاک یه چیزی میزنن مطمئن باش
تا الان مشکوک بودم ولی فهمیدم حتما یه چیزی اینارو شارژ میکنه!!!
اینسامنیاک بین ۴ الی ۵ ( بین اساتید اختلافه ) بازی AAA داره
آبسیدین ۲ بازی AA و ۲ بازی AAA داره
البته طبیعی هم هست
اینسامنیاک +۵۰۰ نفر در ۲ شعبه
آبسیدین ۲۶۰ نفر در ۱ شعبه
اینکه با ۲۶۰ نفر بتونی همزمان ۴ تا پروژه رو هندل کنی جای تبریک و افتخار داره
آبسیدین داره گوتی ۲۰۲۳ رو میسازه 🤎💜💜💙💙💜💜💛💜
اوووووف …..
چقدر midnight خفن بود ، وقتی نگاهش کردم یه حس خیلی جالبی داشت ، پروژه ابسیدین هم شبیه هخامنشیان بود .
چه گرافیک خفنی دارن lol:
دمتون گرم بابت پوشش 👍👍👍❤️
.
.
امشب خوابم نمیبره 🤪
به جای این چرت و پرت ها بیا برو بودجه بذار در اختیار میازاکی و میکامی و کوجیما و کامیا چهار تا بازی مشتی برات بسازن دهن سونی هم سرویس میشه اینجوری
😑 بعد خود شما یا دوستان دیگه مثل یکی از نویسنده های سایت که نام نمی برم نمیگین که مایکروسافت به استودیو های خودش نمیرسه و اونا رو بزرگتر نمیکنه؟
از اون افراد به اندازه کافی حمایت میشه و منابع کافی در اختیارشون قرار میگیره و صرفا فقط سرمایه گذاری کردن روی اون افراد ریسک خاص و کشف استعداد و خلاقیت جدیدی نداره که بالطبع افتخار کمتری هم به همراه داره.
امیدوارم پای کوجیما هیچوقت به مایکروسافت باز نشه.متای الکی و گوتی اعتباری ارزش نداره گیم مسخره پلی بدیم.اگه دث رو پلی داده باشی متوجه منظورم میشی
ادامه کامنت قبلیم:
اگه مایکروسافت بتونه کیفیت Hellblade 2 و بازی ماجراجویانه کمپالشن رو تضمین کنه به نظرم میتونه رقابت خوبی با بازی های خفن سونی داشته باشه
مایکروسافت از این دست استدیو های اکشن ادونچر ساز خفن کم داره کاش آسوبو رو هم میخریدن
میتونی چنتا بازی خفن سونی رو نام ببری؟
و اینکه آیا سونی استودیوی اکشن ادونچر ساز خفن داره یا نه؟
مایکرو الان یه غوله از نظر گیمینگ و بازیای سونی هم که همشون کات سین هستن و گیم پلی ندارن و فقط باید بزنی به تلویزیون و یه بسته پفیلا باز کنی، تا آخر فقط فیلم تماشا کنی و پفیلا نوش جان کنی.
به نظرم مایکرو فقط RPG بسازه بهتره.
نظرت چیه؟
واقعا چی توی این گیمای اکشن ادونچر سوم شخص هستش که دوس دارین برا پی سی هم پورت شن؟ فوقش یه فیلم ۵ ساعته هستن دیگه!!
کامپولشن بازیش چه خوشه. امیدوارم موفق بشه و بتونه خودشو نشون بده. واقعا عالیه👍🏻
پروژه جدید ابسیدین به سلیقم نیست ولی امیدوارم اینم موفق باشه😂
این دوتا البته قبلا هم مشخص شده بودن طبق شایعات
.
منتظر اوود از طرف ابسیدین هستم که میگن تا الان ۳ سال روش کار کردن و قراره اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ به دستمون بیاد💚
جالبه که جزئیاتی که از اوود منتشر شده، نشان از عالی بودن بازی هستش
قطعا ابسیدین موفق میشه در ساخت اوود
عشق است 💚Avowed💚
.
دو پروژه ثرد پارتی هم مایکروسافت داره. که یکیش به گروه رپر مرتبط میشه و یکیش هم انلاین یا کوآپه، دقیق یادم نیست یادم رفته😂
ماشالا مایکروسافت تبدیل شده به منبع بازی های جهان باز و rpg و پروجکت دراگون و پروجکت کوبالت هم هستن که براشون منتظرم
به نظر من حضور بتسدا به تنهایی برای مایکروسافت و کانتنت های انحصاریش خودش یه پیروزی بزرگه نسبت به قبل چون بیشتر استودیو های بتسدا عالی یا شاهکار میسازن اید سافتور رو که همه میشناسن . ارکین و ماشین گیمز اینا شاهکار ندن بالا ۸۰ حتما متای بازیاشونه البته بماند که اسکایریم یه شاهکار بود و سازنده هاش از جمله تاد هاوارد شاهکار سازن من راجب استودیو هایی که فال اوت و الدر رو میسازن اطلاعی ندارم ولی مطمئنم شاهکار بیرون میدن
..
دابل فاین رو با سایکونات ۲ دوباره دیدیم که چطور میتونه بدرخشه
نینجا تئوری با هلبلید خودشو ثابت کرده
پلی گراوند رو که همه میشناسن تو سبک ریسینگ فقط شاهکار میسازه
اینیشیتیو پر شده از اعضای با تجربه و کاربلد که البته نیاز به تایید داره و خودش رو باید ثابت کنه
ابسایدان رو که همه میشناسن با فال اوت نیو وگاس خودشو تمیز ثابت کرده
راجب باقی استودیو ها نظری ندارم و تا چیزی ازشون نبینم نمیتونم نظر خاصی بدم ولی این نسل دست مایکروسافت واقعا پره نسل قبل واقعا چیزی نداشت
اینیشیتیو اعضاش
Darell Gallagher ، رئیس سابق استودیو Crystal Dynamics.
Christine Thompson نویسنده ی ارشد بازی Destiny 2.
Christian Cantamessa ، طراح ارشد و نویسنده ی عنوان Red Dead Redemption 2.
انیماتور Uncharted.
تهیه کننده ی ارشد بازی God of War 2018
کریس انیل، طراح ارشد استودیو Santa Monica
طراح ارشد محیط بازی God of War
طراح سلاح Apex Legends
طراح The Last of Us Part II
کارگردان فنی GTA V و Red Dead Redemption
“”فال اوت و الدر رو میسازن اطلاعی ندارم””
زنمیکس ۲ تا استودیو با اسم بتسدا داره
یکیش بتسدا پابلیشر هست
یکی هم بتسدا گیمز هست
تادهاوارد تو بتسدا گیمز کار میکنه و بازیهای فالوت و الدر و استارفیلد هم همین استودیو میسازه
اما چون بازیهای این استودیو شاهکار و سرشناس هستن کسی شرکت مادر و نمیشناخت و همه مجموعه زنیمکس رو میگفتن بتسدا
ممنون فرشاد جان for info ofc
بازی های ایکس باکس تمامی ندارد😍 ایکس باکس تا بینهایت و فراتر از آن❤️❤️❤️❤️
Pentiment به نظرم خیلیی جالب میاد منتظرشم
چقدر بازی هووو ماشالا😍 اینارو کی نشونشون میدن؟
Be patient my child, soon, very soon
آقا تریلر گیم پلی جدید هیلو رو برین که از تستهای ۴ ساعته گیم اینفورمر و ign بیرون اومده ….. واقعا براش هایپ شدم ….
آره خیلی خوب بود، بی صبرانه منتظر سالگرد ایکس باکسم تا ببینم اونجا چی میخوان ازش نشون بدن.
راستی یه اسپمی هم بکنم که ۷۶ روز اشتراک کرانچی رول روی گیم پس قرار گرفته. بنظرتون با وجود اینکه سونی خریدش عجیب نیست؟🤔
چجوری بگیرمش ؟
ابسیدین و اینسامنیاک،با هر دو تا تونم.
به خدا یکم به خودتون رحم کنید /: چه خبره این همه بازی
مایکرو دیگه بسه خسته شدیم 😂
چقدر گیم داری رو میکنی لعنتی
عشقی ❤️
گیم پس این گیم ها
دیگه چی از این بهتر
جز گفته که اینا برنامه دارن توی بازه ۷ ساله هر سال یه بازی رو بدن بیرون
Grounded – 2022
یه تیم ۱۳ نفره دارن روش کار می کنن
Pentiment – 2022
یه تیم ۱۲ نفره دارن روش کار می کنن
Avowed – 2023
125 نفر روی این پروژه کار می کنن
?Outer Worlds 2 – 2024
120 نفر روی این پروژه کار می کنن
——————-
این متن هم از صفحه لینکدین اوردم
Obsidian also has other unannounced projects in the works – we’re always hiring
که نشون میده پروژه های دیگه ای هم دارن و تیمشون هم گسترش میدن
قطعا یکی از بهترین خریدای مایکرو بوده