آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac

علی محمدپناه
۲۲:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از rear window تا zodiac

در این مطلب، قرار است به معرفی دو فیلم و یک سریال بپردازیم که شما را در این آخر هفته، به هیجان خواهند آورد.

در چهارمین مقاله آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، در ابتدا قرار است شما را با سریال محافظ شخصی آشنا کنیم. ممکن است بسیاری از شما به هنگام پخش این سریال در سال ۲۰۱۸ میلادی، آن را تماشا کرده باشید اما برای کسانی که آن را ندیده‌اند یا قصد دارند تا دوباره آن را تماشا کنند، این سریال، اثری بسیار خوب و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. این سریال شش قسمتی، مطمئنا آخر هفته هیجان‌انگیز و پر از تنش و اضطرابی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در ادامه، به معرفی فیلم پنجره عقبی و فیلم زودیاک خواهیم پرداخت. فیلم پنجره عقبی، از برترین آثار کلاسیک سینما به شمار می‌رود و هر فیلم‌بازی، باید حداقل این فیلم را یکبار تماشا کند. هیجان و تعلیق موجود در این فیلم، در هر لحظه شما را به وجد خواهد آورد.

فیلم زودیاک نیز از جمله آثار شناخته شده در ژانر جنایی و رازآلود به شمار می‌رود که مطمئنا، پس از تماشای آن، برای مدتی، ذهن شما درگیر این فیلم خواهد بود. هیجان و اضطرابی که دیوید فینچر در این فیلم به ارمغان آورده، واقعا خالص است. امیدوارم با تماشای این آثار، آخر هفته هیجان‌انگیزی داشته باشید.

سریال محافظ شخصی (Bodyguard)

سریال محافظ شخصی bodyguard

سریال محافظ شخصی توسط جد مرکوریو (Jed Mercurio) خلق و نوشته شده است. این سریال شش قسمتی، در سال ۲۰۱۸ میلادی از شبکه بی‌بی‌سی پخش شده است. سریال محافظ شخصی با بازی ریچارد مدن (Richard Madden) و کیلی هاوز (Keeley Hawes) در نقش‌های اصلی است.

سریال محافظ شخصی، در مورد شخصی به نام دیوید باد است که زمانی، در جنگ افغانستان شرکت کرده است. او اکنون دچار اختلالات پس از حادثه است. او از همسرش طلاق گرفته و به ندرت فرزندان خود را می‌بیند. او پس از حرکت‌های قهرمانانه خود، به عنوان محافظ شخصی وزیر کشور انگلیس انتخاب می‌شود.

خالق سریال محافظ شخصی، با قسمت ابتدایی آن، شروعی قدرتمند در این سریال رقم زده است. این سریال توانسته تا پیچش‌های داستانی و احساسات بسیار زیادی را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد. سریال محافظ شخصی، ترکیبی از اکشن، سیاست و عشق ممنوعه را به طرز هوشمندانه‌ای در کنار عناصری جدی و سرگرم‌کننده جا داده است.

سریال محافظ شخصی به هنگام پخش خود در سال ۲۰۱۸ میلادی، با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد و منتقدان، به ستایش نقش‌آفرینی گیرا و جذاب ریچارد مدن در این سریال پرداختند. این بازیگر، برای نقش‌آفرینی خود در این سریال، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از مراسم گلدن گلوب شده بود.

سریال محافظ شخصی bodyguard

سریال محافظ شخصی، یک داستان هیجانی، گیرا و اعتیادآور را شکل داده است که در طی مراحل مختلف آن، می‌توان تنش و اضطراب قابل لمس آن را حس کرد. سریال محافظ شخصی، در هر لحظه، بیننده را به هیجان در می‌آورد و به خوبی موفق شده تا بیننده را به درون ذهن کاراکترهای خود ببرد و بینش خوبی از رخدادهای درونی آنها ارائه کند.

ریچارد مدن که بیشتر برای نقش راب استارک در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) شناخته می‌شود، توانسته تا به خوبی برای این نقش آماده شود و بر روی این نقش کاملا تسلط داشته باشد و در کل فصل، بدرخشد.

در کنار ریچارد مدن، کیلی هاوز توانسته تا به خوبی نقش جذاب و جاه‌طلب جولیا مونتاژ را به تصویر بکشد. او موفق شده تا این کاراکتر سرسخت و غیر قابل انعطاف را به زیبایی هر چه تمام‌تر به نمایش بگذارد.

فیلم پنجره عقبی (Rear Window)

فیلم پنجره عقبی rear window

فیلم پنجره عقبی، اثری رازآلود و هیجانی به کارگردانی آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) است. فیلم‌نامه این فیلم را جان مایکل هایز (John Michael Hayes) قلم زده است. فیلم‌نامه فیلم پنجره عقبی بر اساس داستان کوتاهی در سال ۱۹۴۲ میلادی نوشته کورنل وولریچ (Cornell Woolrich) است.

فیلم پنجره عقبی با بازی جیمز استوارت (James Stewart)، گریس کلی (Grace Kelly)، وندل کوری (Wendell Corey)، تلما ریتر (Thelma Ritter) و ریموند بور (Raymond Burr) است.

فیلم پنجره عقبی را می‌توان یکی از برترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک و همچنین یکی از برترین آثار سینمایی ساخته شده دانست. این فیلم در زمان اکران خود در سال ۱۹۵۴ میلادی، نامزد دریافت چهار جایزه اسکار شده بود.

داستان فیلم پنجره عقبی، در مورد یک عکاس حرفه‌ای به نام ال بی جفریس ملقب به جف است که پایش شکسته و برای مدتی در آپارتمان خود در منهتن نیویورک خانه نشین شده است. پنجره عقبی آپارتمان او، رو به یک حیاط و دیگر آپارتمان‌ها باز می‌شود. در هوای گرم، او به تماشای همسایه‌های خود و کارهای مختلف آنها می‌پردازد.

فیلم پنجره عقبی، یکی از برترین آثار هیجان‌انگیز آلفرد هیچکاک است که در آن، او با استفاده از مهارت‌های هنری و فنی خود، توانسته تا یک اثر خوب و غیرمعمول از داستان یک قتل اسرارآمیز را خلق کند. هیچکاک در فیلم پنجره عقبی، به طرز ماهرانه‌ای توانسته تا تعلیق و هیجان را به نمایش بگذارد.

در کنار جیمز استوارت که توانسته به شکل زیبایی، داستان فیلم پنجره عقبی را به جلو حرکت دهد، گریس کلی موفق شده تا یک نقش‌آفرینی جذاب و دلنشین را به نمایش بگذارد. این فیلم، سومین همکاری گریس کلی با آلفرد هیچکاک بوده است. جیمز استوارت نیز با آلفرد هیچکاک در چهار اثر سینمایی همکاری داشته است.

فیلم زودیاک (Zodiac)

فیلم زودیاک zodiac

فیلم زودیاک، اثری هیجانی و رازآلود به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) است. فیلم‌نامه فیلم زودیاک را جیمز وندربیلت (James Vanderbilt) قلم زده است. فیلم زودیاک بر اساس یک پرونده حقیقی است. این کارگردان و نویسنده، حدود هجده ماه را صرف تحقیق در مورد قتل‌های زودیاک کردند.

فیلم زودیاک با بازی جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal)، مارک رافلو (Mark Ruffalo) و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) در نقش‌های اصلی است. در کنار آنها، آنتونی ادواردز (Anthony Edwards)، برایان کاکس (Brian Cox) و الیاس کوتیس (Elias Koteas) نقش‌آفرینی کردند.

فیلم زودیاک، داستانی در مورد پرونده یک قاتل سریالی به نام زودیاک است. این قاتل سریالی، در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی، در منطقه خلیج سانفرانسیسکو فعالیت می‌کرده است. این قاتل سریالی با نامه‌ها، لباس‌های آغشته به خون و نامه‌های رمزی به روزنامه‌ها، سعی در تمسخر پلیس داشته است. این پرونده، یکی از مشهورترین پرونده‌های حل نشده تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

فیلم زودیاک، در سال ۲۰۰۷ میلادی بر روی پرده سینماها اکران و با نقدهای مثبتی روبه‌رو شد. بسیاری از افراد، فیلم‌نامه، کارگردانی، بازیگری و صحت تاریخی آن را ستایش کردند.

فیلم زودیاک zodiac

فیلم زودیاک، اثر هیجانی، آرام و دیالوگ محور است که صحنه به صحنه، اضطراب و هیجان را به بیننده انتقال می‌دهد. دیوید فینچر زمان زیادی را صرف به تصویر کشیدن ظرافت‌های ریز کاراکترهای فیلم کرده است. این کارگردان توانسته تا فضای دهه هفتاد میلادی را به خوبی بازسازی کند و از همین رو، کمتر به جزئیات دقیق و ظریف قتل‌ها پرداخته است.

فیلم زودیاک با دقت بسیار زیادی ساخته شده است. فیلم زودیاک با وجود مدت زمان طولانی آن، بیننده را از ابتدا تا پایان درگیر داستان نگه می‌دارد. از سوی دیگر، دیوید فینچر به طور جسورانه‌ای، ما را از پیام و نتیجه‌ی احساسی در پایان محروم می‌کند، نتیجه‌ای که اغلب اوقات در چنین فیلم‌های بزرگی وجود دارد.

فیلم زودیاک را می‌توان یک اثر جنایی و پلیسی دانست. این فیلم دارای کلیشه‌های متداول در این گونه آثار نیست. این فیلم قادر بوده تا بیننده را به سفری به درون هزارتویی از تعلیق و دلهره ببرد.

در پایان، سریال محافظ شخصی از جمله آثار جدید به شمار می‌رود که باید تماشا کنید. این سریال به خوبی توانسته تا موضوعات خودش را بررسی کند و هیجان زیادی را به بیننده منتقل نماید. از سوی دیگر، فیلم پنجره عقبی، یکی از برترین آثار سینما تا به امروز به شمار می‌رود و ندیدن آن، یکی از فرصت‌های از دست رفته هر فیلم‌بازی خواهد بود. مطمئنا، برای کسانی که به آثار رازآلود و جنایی علاقه‌ دارند، دیدن فیلم زودیاک، پیشنهاد بسیار معقول و جالب توجهی به نظر می‌رسد.

MEYSAMB300Spider-Mah04مینو فرجیMahyarMsm

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Rear Window تا Zodiac - گیمفا