تریلرها و پیشنمایشهای اولیه بازی Elden Ring منتشر شدند
سرانجام به تاریخ مقرر رسیدیم و منابع مختلف از جمله استریمرهای مشهور اجازه پیدا کردند تا تجربهی چند روز اخیر خود از بازی Elden Ring را به اشتراک بگذارند.
در ۷۲ ساعت گذشته منابع معتبر، از استریمرها گرفته تا وبسایتهای مطرح، به نتورک تست بازی Elden Ring دسترسی داشتند و به دنبال این موضوع شاهد پیشنمایشها، تصاویر و ویدیوهای جدیدی از این بازی هستیم. ما تعدادی از آنها را با شما به اشتراک میگذاریم، اما در سطح یوتوب میتوانید دهها ویدیوی گیمپلی با تمرکزهای مختلف پیدا کنید. فراموش نکنید که اگر کنسول نسل هشتمی دارید و در مورد نحوهی اجرای بازی روی این پلتفرمها شک دارید، حتما آنها را تحت نظر بگیرید.
در ادامه گیمپلیای از بخش ابتدایی نتوُرک تست Elden Ring مشاهده میکنید:
ویدیویی از مبارزه با باسی تحت عنوان Margit:
در ادامه برخی تصاویر منتشر شده از بازی و رابط کاربری آن را مشاهده میکنید:
نتورک تست در نظر گرفته شده برای بازیبازان دقیقاََ همان محتوایی را شامل میشود که وبسایتها و استریمرها کمی زودتر تجربه کردهاند. توجه داشته باشید که تعداد بسیار زیادی باس و NPC را ملاقات خواهید کرد و در دموها نیز این برخوردها وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید یک تجربهی تازه داشته باشید، پیشنهاد میدهیم آنها را مشاهده نکنید.
اطلاعات منتشر شده را به شکلی به شدت فشرده و خلاصه شده در فهرست زیر مشاهده میکنید:
- نتورک تست در نظر گرفته شده به شدت عظیم است، بنابراین کلاس خود را با دقت انتخاب کنید، زیرا در مدت تعیین شده نمیتوانید همه چیز را با تمامی کلاسها مورد اکتشاف قرار دهید.
- چرخهی گیمپلی بازی بر اساس ۱- شکست دشمنان ۲- به دست آوردن منابع ۳- بهینه کردن بیلد بر اساس یافتهها شکل گرفته است.
- دشمنان سوارکار یک خط سلامتی و مرکب آنها نیز یک خط سلامتی جداگانه خواهند داشت.
- این بازی Dark Souls 4 نیست. گیمپلی فراتر از انتظارات، بر اساس المانهای نقش آفرینی و اکتشاف طراحی شده است.
- به لطف انتخاب سریع مهارت، Spirit Summoning و سیستم آپگرید، شاهد بیلدهای بسیار متنوعی هستیم.
- دنیای بازی بسیار سرگرمکننده است، اما از دید ساختاری انتظار شباهتهایی به Dragon’s Dogma را داشته باشید تا Red Dead Redemption
- مرکب شما بسیار سریع است، اما دقت داشته باشید که سیستم مبارزات سوارکاری برای کلاسهایی که از نزدیک حمله میکنند طاقتفرسا است.
- مناطق بازی مملوء از رمز و راز خواهد بود، بنابراین همهچیز را بکشید و همهجا را کشف کنید، اما به یاد داشته باشید که با نسخهی نهایی طرف نیستیم.
- شکست دادن باسها با دوستان بسیار سرگرمکننده است و بخش چندنفره به خوبی کار میکند.
- چندین مشکل عملکردی (مانند نرخ فریم) وجود دارد که باید تا زمان عرضه برطرف شوند.
- باگهای جزئی وجود خواهند داشت، فراموش نکنید که آنها را از طریق وبسایت رسمی گزارش دهید.
به طور کلی تا به این لحظه رسانههای مختلف نتورک تست بازی Elden Ring را ستایش کردهاند و به نظر میرسد با یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۲۲ روبهرو هستیم. سیلی از اطلاعات مختلف در وبسایتهای مختلف جاری شده است و ما در مقالهای جداگانه کاملتر به جزئیات منتشر شده خواهیم پرداخت.
بازی مورد انتظار Elden Ring، در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ (۲۵ فوریهی ۲۰۲۲) برای کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/اس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. در سایر اخبار مرتبط، روز گذشته حجم نسخهی ایکسباکس این بازی مشخص شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
آقا اولین چیز گرافیک بازی عالیه
تمام
بازی هم تم و حال و هوای دارک سولز رو داره ، مخصوصا تو محیط های بسته و البته تغییرات گیم پلی هم کاملا مشهوده ،اما تم دارک سولز کاملا چسبیده به بازی ،اما واقعا عالی از کار دراومده
دقیقا امیر درست میگی
راستش گرافیک بازی نسبت به تریلرای قبلی کاملا پیشرفت داشته و واضح هستش
در مورد تم دارک سولزی بازی توو فضاهای بسته هم کاملا موافقم که انگار سولز۴ داری پلی میدی اما زمانی که میای توو مناطق باز تازه بازی خودشو کاملا نشون میده و فریاد میزنه که من سولز۴ نیستم و اسمم الدنرینگ هستش
بازی از هر نظر فوقالعادس
فکر نکنم تا حالا پشت یکی از بازیهای میازاکی اندازه الدنرینگ هایپ خوابیده بوده باشه
طراحی هنری مناطق مخصوصا توو فضاهای باز تابلوی نقاشی هستش که انگار فریم به فریمشو هنرمندای فرامسافتور طراحی کردن
موسیقیهای بازی هم خیلی مشتاقم با جون دل گوش کنم و از همه مهمتر برای من طراحی مراحل و باسفایتای بازی هستن
امیدوارم الدنرینگ تبدیل به بهترین اثر میازاکی بشه
محیط بازش واقعا قشنگه ، در ضمن من یک ذهنیت افتضاح داشتم که کاملا برطرف شد ….
فکر میکردم ،جزیره یا نقشه ایی که توش جریانات بازی رخ میده ،توی آسموناس و وقتی بری لبه نقشه وایستی ،دقیقا با یک پرتگاه بسیار عمیق روبرو میشی ، اما این گیم پلی رو دیدم فهمیدم که اشتباه فکر میکرد و دور و بر دریا اشغال کرده و جزیره هایی هم برای اکتشاف وجود دارن ، که خیلی عالی شد ….
لایک داری امیر جان واقعا خوب پیشرفت کرده
واقعا بهتر شده من هیچیش رو نرفتم نگاه نکردم جز همین عکس ها چون حتی نمیخوام اسم باس ها برام اسپویل بشه
کل حال سولزلایک اینکه ندونی با چی طرفی و یکهویی باش روبرو بشی
اره درسته
مگه اولین اجازه دسترسی به نتورک تست بازی تو ۱۲ نوامبر نیست؟تو ایمیلش همین تاریخ رو زده بود
چجوری اینا الآن بیرون اومده؟
استریمرهای مشهور، منابع و وبسایت های معتبر ۵ ۶ روزی میشه که دسترسی دائم به نتورک تست دارن.
عالی
فقط ساعت هاش هم به وقت ایران میگید
اولین سسشن رو زده بود ۳ تا ۶ صبح
به وقت ایران هم همینه؟؟؟
من رفتم دیدم تو یوتیوب پرشده از ویدیو های الدن رینگ ، در یک کلام فوق العاده استتتتت ، چرا من قبول نشدمممم😭😭😭😭😭😭😭😭😭 ، پیش خریدی که کردم حلاله حلال ، خیلی منتظرشم ، فوق العاده است .
الان یکی میاد میگه : گیریفیک ایلدین رینگ بید هیست و میویفیق نیمیشه ، اینیمیشن های بیزی بید هیست و شیمشیر میره توی شینیل، پس بیزی بیده.
فکر کن چه عید نوروزی بشه با الدن رینگ ، درسته ۶ اسفند میاد ولی من انقد تو اون دنیای خفن گشت و گذار میکنم که تابستون هم تموم نشه .
دیگه از یک گیم چی میخواین ایا این کافی نیست متا ۹۲
متا ۹۲ شاید بگیره ولی تو قلب من ۱۰۰ هست ، جدا از قلب من ، بنظرم بازی متاش بیشتر از ۹۲ میشه ، من انتظار ۹۴ رو دارم .
فقط امید وارم داورا عین بلاد بورن کم لطفی نکنن بهش ، چطور زلدا ۹۷ شد ؟؟ این هم چیزی از زلدا کم نداره تازه بیشترم داره ولی مطمئنن پایین تر از اون میشه 😭
اول از همه از آقا محمد حسین کریمی بابت زحمتی که کشیدن برای این خبر و زمانی که صرف کردن سپاس گذاری میکنم .
بازیم هم که عالیه جای حرفی نیست خدایی مزه میده پلی دادنش.☺️😊
تبریک به کسایی که از این سبک گیم ها لذت میبرن و حال میکنن چون گیم خفنی شده خداییش 🥰💓💖
امیدوارم که همه کنسول مورد علاقشونو بگیرن و این گیم زیبا لذت ببرن و پلی بدن 🙂
امید وارم فرام تونسته باشه frame pacing رو تو این بازی درست کرده باشه.به اندازه ی کافی عذاب میکشیم با سی فریم بازی کردن رو کنسول!(یه نکته ای که اگه دقت کرده باشید بهش در اواخز تریلر ۱۵ دقیقه ای که از بازی چند روز پیش منتشر شد در آخر تریلر هنگام مبارزه با باس وقتی کارکتر شمشیر رو دو دستی میگیره جاخالی دادنش مثل سکیرو و بلاد هست(به اصطلاح quick step) اما وقتی سپر و شمشیر داره مثل سری سولز roll میزنه!)
تریلر نکات بسیار ریز و جالبی داشت.از محمد آقا انتظار داریم یه بررسی مفصل از تریلر بره
آفرین…..دقیقا به خوب نکته ای اشاره کردی….چیزی که کمتر کسی متوجه اون شده بود…..همونطور که میازاکی گفته تمام نقاط قوت بازیهای قبلی در این بازی هست.
این فیلم ها دیگه بسیار کامل بود.
یکم بازی راحت تر بنظر میاد، اینطور نیست؟ یا اینکه طرف شمشیر و زره هاش قوی بود؟! یا اینکه استامینا و جونشو زیاد کرده بود؟ سیستم پرش باعث شده هی بپری بزنی برگردی عقب و اینطوری راحت تره میشه.
خلاصه انگار برای کسایی مثل من قابل بازی تره و بهتر از سری دارک سولزه
.
شباهت بازی به دراگون دگما یا اسکایرم واقعا مشخص و واضحه. از قبل هم میگفتم و الان هم میگم. چرا خیلیا مخالفت میکردن نمیدونم😂
این شباهت باعث جذب مخاطبینی مثل من میشه و همین عالیه. محیط بازی خیلی زیباست و تنوع باس ها و انمی هاش عالیه.
.
اول این بازی ایزی نرمال هارد چیزی نمیاد؟ مثل دارک سولز مستقیم میره داخل؟😂 بابا حداقل یچی بذارن واسه ما ها
پیش بینی ۸۵ تا ۹۵ رو هم دارم برای بازی ولی نظرم رو ۹۱ ۹۲ ۹۳ هستش.
برای همه بازیا پیشبینی ۸۵ تا ۹۵ داری😑 اینو دیگه همه میتونن پیشبینی کنن زیاد به خودت زحمت نده
حرف خنده داری میزنی جوان مرد😂
چون درست درمیاد اینو میگی. ۳ تا متا هم نوشتم نمیدونم دیدی یا خیر ولی امیدوارم بار دوم که میخونی دیده باشی
تا الان بالای نود ویلیجت درست در اومده یا حتی هشتاد به بالای فارکرایت که این بخواد درست در بیاد؟😐
از لج تو مولتی هم که شده ۹۶ میشه😂
به روانشناس نیاز داری متاسفانه یا خوشبختانه
فارکرای رو همه بالای ۸۰ میگفتن. من برای یوبیسافت هیچوقت پایین ۸۰ نمیگم.
ویلیج اشتباه در اومد قبول ولی مال ۶ ماه پیشه. تازگیا فورتزا رو گفتم ۹۲ دقیقا درست دراومد چرا زری نمیزدی و فقط دیس میکردی؟😂
زبونم لال زبونم لال دیدی مثل پیشبینی های قبلیش شد!!!
😂
کدوم پیش بینی ؟ متای ۹۲ فورتزا؟
تاخیر نخوردن استارفیلد؟
تاریخ انتشاری فیبل و اوود؟ البته اینو با شایعات گفتم
.
فعلا بعد ویلیج چنان چیزی نیومده تا پیش بینی کنم😂
فارکرای ۶؟ بالای ۸۰ همه میگفتن. برو کامنتارو ببین. بهونه کردید و چرندیاتی میگید
برای هرایزن ۹۱ و برای گاد ۹۲ ۹۳ مد نظرمم دارم. سعی کن قبول کنی وگرنه به ضررته 😂
.
من یبار متای پایین ۸۰ مدیوم رو هم گفته بودم. نمیدونم دیدید یا خیر
به هرحال مسخره کن
نمیدونم اخه قرار بود ویلیج بشه شاهکار و از همه نسخه ها بهتر و عالی
فارکرای هم مدعی گوتی و متای بالا
لطفا متای گاد رو پیشبینی نکن
جان من نکن
ببین قشنگ ۴ ۵ نفرید دقیقا😂
مهیار و علی و نادری و شپرد و الی. البته ویچرم بود که همه جارو پست استارفیلد دیس داد. یکیم هست که خیلی وقته ازش صدا نمیاد.
.
برو اسکرین فارکرای رو بیار وگرنه غیرت نداری😂 کجا گفتم گوتی میگیره کجا متای بالا گفتم
.
ویلیج خیلیم عالیه بهترین بازی اول شخص ترسناکه در کنار ایول ۷. بازی بدیه؟
۶ ماه قبل رو ول کن بیا برسیم به متای فورتزا و چیزای دیگه
الان فورتزا درست دراومده بعد طرف اومده میگه چشم بسته فلان میشه😂
شما قانع نمیشید که شما یه بهونه میخوایید که شینجی رو بکوبید.
دستاتون به بالاست که استارفیلد خراب کنه و بیایید مسخره کنید. عالی هم دربیاد میایید میگید به به چه چه
استارفیلد که اومد یه پیش بینی بزرگی درست درمیاد و قول میدم بیشتر از امروز بسوزید😂
.
.
.
.
از الدن رینگ گفتیم ولی امثالی مثل شما ها ببینید بحث رو به کجا کشوندید باز دوباره به دکل ویلیج😂
کاربلد ترین کاربران سایتید
یادش بخیر پارانتز بستت
وقتی میبینم داری از اینا میسوزی و اذیتت میکنه حال میکنم میگم
نصف سایت رو با کامنتات بهم ریختی
فکر میکنی ادم منطقی و درستی هستی؟ بقیه اکانت هات هم خیلی ضایع بود
دفعه بعد حداقل یه پروفی بزار روشون که ضایع نباشه
متا ۹۲ فورتزا😅
داش اون دیگه چشم بسته غیب گفتن حساب میشه😂
نه بابا همه میدونن که الدن رینگ زیر ۸۵ نمیاد ، بالای ۹۵ هم نمیره. دیگه نیازی به گفتن نیست اصلاً.
تو سولز تو هرچقدر میگشتی بازم چالش بر انگیز بود بازی خیلی حتی تو نیو گیم پلاس هم همینطوری بود ولی اینجا میازاکی سعی کرده اگر خیلی گشتی و باس های مخفی بازیو کشتی به معنای واقعی قوی تر شی من خیلی گیم پلی تست و دیدم از اونایی که سولز بازن انقدر بازی توش میتونی سرگرم شی اسلحه ها مخصوصا جادو ها تو دیمون سولز همه میگفتن بهترین بازی بوده چون جادو ها خوب توش استفاده شده ولی الان الدن رینگ بدون شک تکامل واقعیش جادو هاش دیوونه کننده است تنوعش خیلی زیاده ینی واقعا زیاده اسلحه ها اسکیل داره تو مبارزات میتونی خودت تعیین کنی مبارزات ترکیب از سویینگ چپ و راست استفاده شه یا نه جامپ اتک پرری بک استپ خود سپر هم کانتر اتک داره سوار اسب میشی هوی اتک و نگه داری خطی ادم میکشه بازی مستر پیسه من بهش ۱۰/۱۰ میدم هیچ بازی مثلش نیست میتونی هزار بار بازی کنی و هر دفعه تجربه قبلیت بهتر از الانت باشه بازی سال صد در صد تو دستای میازاکیه باورم نمیشه انقدر مکانیک تو بازی باشه
اونی که همش میگفت گرافیک و انیمیشن ضعیفه کجاست؟😂
بفرما اگه تونستی ایرادی بگیری
فوق العاده گیم پلیش مشخصه که ادامه دهنده سری دارک سولز ولی یه چیزی که متعلق به خود الدن رینگه
نمیتونم تا تست منتظر بمونم😍😍😍😍😍❤❤❤❤
من متاسفانه باید نگاه کنم☹
خوشا به حال هرکی که شانس اورده
خب لعنتیا پس من چی😭😭
چقدر قشنگه من دلم آب شد😟جداً گرافیک بازی از اون اولین ویدیویی که لو رفته بوده خیییلی بیشتره
معذرت بابت اسپم:
اسم بازی ای که صدا پیشه های آرتور مورگان و جوئل با هم توش همکاری میکنن مشخص شد. دوربین بازی سوم شخص و بازی ترسناک و علمی تخیلی هستش . اسم بازی: fort solis هستش و بازی برای ۳ ماه ابتدایی ۲۰۲۳ تنظیم شده .چون از مدت ها پیش ساختش شروع شده بود.
بازی دست کدوم استودیو هست؟
استودیوی fallen leaf. دست هیچ استودیوی معروفی نیست ولی شاید سونی پشتش باشه.
آقای کریمی نظرتون در مورد درجه سختی بازی های میازاکی چیه؟ چقدر به نظرتون منصفانهست؟ بعضی وقتا با خودم میگم که هدف میازاکی اینه که کسی بازیاشو تموم نکنه، به نوعی سختی ناعادلانه دارن. مثلا تو سکیرو یادمه اولین باس (همونی که چشای قرمز داشت و بسته بودنش)، بعضی وقتا تو هوا با جفت پا شیرجه میزد، واسه خودم پیش اومده که موقتی که رو هوا بود، جا خالی میدادم، اونم همزمان جهتشو عوض میکرد!!!!!!!!! دیگه در این حد؟؟؟؟
دوست من شما باید تلاش کنی و صبوری کنی و تجربه…..اونموقع شیرینی پیروزی یه معنای دیگه ای داره…..سکیرو پس از اپدیت قابلیتی تحت عنوان gountlet of strenght پیدا کرده که در نهایت و پس از رفتن پایانهای مختلف چهار گانتلت خواهی داشت. و شما به ترتیب انتخاب گانتلتها باید سه باس ، چهار باس ، پنج باس و در نهایت هفده!!!!! باس رو پشت سر هم و بدون حتی یکبار مردن از پیش رو برداری که در نهایت سه اسکین و یک اسکیل شگفت انگیز به اسم sakura dance برات باز میشه….حرفم اینه که شاید سختی مثلا سکیرو در ابتدا مثل کابوس باشه اما دنیای میازاکی بهت یاد میده که لابد چیزی هست که نمیتونی موفق بشی و سرانجام یادمیگیری که باید نوع نگاهت رو عوض کنی ، وقتی میشه هفده باس دیوانه رو پشت سر هم و بدون مردن شکست داد پس رازی هست که باید اون رو کشف کنی وگرنه توی همون اولین مبارزه توی محیط بازی زمینگیر میشی….دقیقا مثل خود زندگی….در برابر مشکلات بارها تلاش میکنی اما در نهایت میفهمی تلاش تنهایی کافی نیست باید یاد بگیری چطور نگاه کنی…..همین الان میتونی دهها ویدئو در یوتیوب پیدا کنی که طرف هفده باس رو پشت سر هم بدون حتی یکبار ضربه خوردن پشت سر گذاشته…..
خخخخخ.آره خداییش chained ogre ابتدای بازی سخت بود برای اوایل بازی.اما خب بازی های استاد قلق دارن و باید با قوانین خود بازی پیش بری.همین ogre به شدت به آتیش حساسه و این رو از فروشنده ی قبل مینی باس میتونه بفهمی.از طرفی میشه یکی از جون هاش رو با مخفی کاری گرفت!!! آما sekiro به نظر من آسون ترین بازی استاد بود به طوری که با مسلط شدن به deflect الان به راحتی میتونم بدون ضربه خوردن بازی رو تموم کنم(البته اینکه ۵۱ بار بازی رو تا انتها انجام دادم هم بی تاثیر نیست!)
در کل این سری بازیا یه چیز رو نیاز دارن اونم عشق و تسلیم نشدن!
فوق العاده بود و واقعا دلم میخواد همین امشب بازیش کنم اصلا این جهان باز شدن بازی بهترین اتفاق ممکن بود
اقا کریمی دمت گرم
لعنتی بیا مارو تو دنیای خودت غرق کن
wowwwww کاش ایمیل تست نتورک برای منم میومدددد
از خالق اثر که معلومه چی میشه گیم ، موسیقی های ژاپنی ها هم که حرف نداره ، تم و اتمسفره دارک سولزیه گیم بهش خوب پرداخته شده ، متای بالای ۹۲ لایقشه حتما
ویدیوی Skillup و Mrmattyplays رو دیدم و واقعا بیشتر هایپ شدم. گیمپلی عالی بود واقعا. طراحی محیط و Art direction خیلی خوبی داره.
یه چیزی که سالهاست آرزوشو داشتم بیلد مجیک درست حسابی توی عنوان های میازاکیه که بالاخره انگار به آرزوم رسیدم، کلس Enchanted Knight دقیقا ترکیب همون Battle mage یی هست که میخواستم.Mana bar، اسپل های مختلف بازی و Ashes Of War کلی آپشن جدید به بیلد های بازی اضافه میکنن. به جز مشکلات Draw distance همه راضی بودن خداروشکر
اقای مخمدحسین کریمی عزیزززززز! دم شما گرم خیلی باهاتون حال میکنم که همیشه خبرهای مربوط به استاد میازاکی و تیم هنرمندش،رو با اسم شما میبینم!……بقدری به دنیای میازاکی و استایل هنری و نگاه خاص و بی نظیرش علاقه دارم که ارادت دارم به علاقمندان ایشون……ایول داری هزاااااارهزااااار تا.👍😊
خداییش کجاش گرافیک نداشت خیلی گرافیک خوبی بود نور مردازی عالی بود فقط کاش این تست واسه همه بود حیف
چقدر شبیه زلداست
عاشقش شدم
روز عرضه قراره صبر کنم کرک شه به احتمال زیاد😂
تنها مشکلی که دیدم یکم نامعلوم بودن بنفایر ها تو محیط بازی بود که معلوم نبود کدوم کجاست😂
بنظرم اومد بازی خیلی از چیزای سکیرو رو به ارث برده بیشتر از ds!
و بنظرم ایزی تر میومد و مثلا پری کردن ، درصد موفقیتش و بازه ی زمانیش بزرگ تر شده
در کل دوست داشتم گیم پلی هارو
نمیدونم شاید برای بعضیا عجیب باشه اما من با برخی صحنه ها ، محیط ها ، طراحی های هنری و موجودات دنیای یارنام بلادبورن چنان به وجد میومدم و چنان از هنر شگفت انگیز موجود در دنیای خلق شده هنرمندان فرام سافتور و در راس اونها میازاکی ذوق زده میشدم که بغض!!!!! میکردم از شدت مواجهه با زیبایی!…….در تک تک کارهای شخص میازاکی چیزی جز زیبایی نمیبینم…..شاید بعضیها زیبایی رو در محیطهای زوشن و رنگارنگ و شاد میبینن….اما هر انچه که نسبتی در هنر داره نه با نگاه اول که پس از همدم شدن و درک اونها زیبایی شون رو نشون میدن……هر انچه زیباتر ، دست نیافتنی تر و نازدار! تر…….من با دنیای بلادبورن ، با باس های شگفت انگیز لاثریک با داستانهای غم افزا و تلخ شون ، با رازهای پشت تک تک موجودات سرگشته و حیران و غمگین لردران ، یارنام و لاثریک و حتی آشینا ، زندگی کردم……و اوج زیبایی و هنر و ایجاز رو در سرگذشت و روایت قصه های وهم انگیز اونها پیدا کردم…..از پانتیف ستمگردکه مسیرش،رو از اریاندل منجمد آغاز کرد تا …….و در نهایت با فهم ماهیت دارک سول ، روح تاریک ، همانیکه نسبتی عمیق با humanity , انسانیت داره معنای شگرف پشت نگاه خال این دنیا رو درک کردم….که نه خدایان مغرور که با زیبایی فریبنده نور و عظمت و نه هیچ چیز دیگه ، انسان رو و به معنای واقعی کلمه “انسان” رو نجات نخواهد داد و رهایی نخواهد بخشید مگر “انسانیت” حتی اگر در شکلی مهجور و مطرود ، تیپا خورده و بی ارزش از دنیای خدایان مغرور و خودخواه رانده شده باشد….من و توی انسان را فقط انسانیت و خود انسان کفایت میکند برای رهایی و رستگاری و نه شکوه و جبروت دروغین خدایان خودخواه که انسان را فقط برای مطیع بودن به تباهی و فساد کشیدند…..من و تو را انسانیت کفایت میکند حتی اگر بخاطر آن مجبور باشیم در سرزمینی سرد و یخزده ، ساکت و ارام در گوشه ای خانه ای برای خود فراهم کنیم به دور از نور و شعله خ دایان فریبنده……تنها راه نجات انسان ، نه خدایان و غرور و جبروت ریاکارانه شان ، که انسانیت ماست….حتی اگر در ظاهر سرد و تاریک و سیاه باشد و محکوم به زیستن در دنیای یخزده و منجمد…..انسان را فقط انسان بودن به رستگاری خواهد رسانید……
الآن ویدیو واتی رو دیدم ، محیط بازی خیلی عظیمه ، واقعا نمیدونم قراره چند ساعت وقت بگذرونم تا همه جای بازی رو پیدا کنم و بگردم ولی فکر نکنم کمتر از ۱۰۰ ساعت بشه. بیلد مجیک بنظر اوپی ترین بیلد بازی باشه ، خیلی قویه و خطرش هم کمتره. از پرش و سوارکاری خیلی خوب استفاده شده و بهت اجازه میده راحت کل مپ رو بگردی و از هر جا خواستی بری بالا. سامن کردن هم بدرد بخوره و بنظرم بالانس هم هست ، تو یه سری از باس ها هم نمیشه ازش استفاده کرد. بون فایر ها هم بنظرم خوب جاگذاری شدن و تو چند تا باسی که دیدم اونقدر فاصله طولانی نبود تا باعث خستگی و تکراری شدن مسیر بشه.گرافیک بصری که فوق العادست و گرافیک فنی هم آنچنان توقعی نداشتم و بنظرم خوبه. در کل بنظرم گیم پلی بازی بالانسه ، برعکس بازی های قبلی فکر نکنم قرار باشه خیلی بره رو اعصاب مخاطب و آزارش بده و فکر میکنم این دفعه میازاکی بیشتر قصد داشته اون حس کشف کردن یه جهان مرموز رو به مخاطبش القا کنه که من این کار رو خیلی میپسندم .
واتی تحلیل گره لامصب ولی ویدیو iron pineapple و ببین فوق العاده مکانیک های بازیو توضیع داده https://www.youtube.com/watch?v=WzFR5HsPcng&t=794s
فاز اونایی ک از گرافیگ ایراد میگرفتن رو درک نمیکنم
بازی به شدت عالی بود و غنی و پرمحتوا بود همونجور ک فکرشو میگردم
با تماشایی گیم پلی ها درست یا غلط فعلا به این نتیجه رسیدم
ELDEN RING =Dark souls 4
اتفاقا من دیشب تقریبا سه یا چاهار ویدئوی یوتوبرهای معروف و کانال fextralife رو دیدم که همگی به این نکته اشاره کرده بودن که بازی بقدری عظیم و پر از جزئیات و حال و هوای جدید و موارد تازه هست که صرف وجود سه چاهار انیمیشن تکراری از gesture ها گرفته تا parry کردن ابدا دلیل بر این نیست که این بازی رو نسخه بعدی دارک سولز بدونیم چرا که کاملا هویت خودش رو داره و در واقع لپ کلام این بود که : Elden Ring=dark souls+bloodborne+sekiro. و یا به قولی این بازی All stars فرام سافتور هست.
تا باس فایت اول ک رسید همرو با ی ضرب کشت، خود باس رو با ی ضربه و ی مجیک! تعمدی درجه سختی رو کم کردن با واقعا آسون شده بازی؟
اتمسفر عالیه ب نظرم و کاملا سازگاره
هدف اینه که توی نتورک تست معایب بازی و سرورها مشخص بشه نه اینکه یک چالش واقعی به گیمرها داده بشه که پنج ساعت پشت یه باس گیر کنن. رسما هم اعلام شده بازی نهایی از نظر جزئیات و کیفیت متفاوت خواهد بود. و خب توی دارک سولز ۳ هم دیدیم که باس اول بازی و دشمنان ابتدایی نقش اموزشی رو داشتند…..وگرنه همون ludex gundyr وقتی برای بار دوم و در حالیکه منطقه رو تاریکی فرا گرفته بود چنان پوستی از کله همه کند که یادمون بره چطور اول بازی به راحتی زدیمش. و البته واقعا امیدوارم بازی و دشمنان common بازی چالش برانگیز و سخت باشن. این تنها نگرانی منه که بازی آسون باشه.
در یک کلام عالی بود
فقط از یک چیز بشدت نگرانم و اون اینه که common enemies یا همون دشمنهای معمولی و محیطی بازی هیچ چالشی نداشته باشن و زیادی راحت بشه شکست شون داشت…..دوستان رو نمیدونم اما حتی ساده ترین دشمنها هم باید دارای یک حداقلی از سختی و چالش باشن……
حالا کار ندارم ولی تو همون دارک سولز هم دشمنای اوایل بازی وان شات میشدن!
تو طول بازی سخت میشدن انمی ها و پترن حملات میگرفتن ، اوایل که ایزی بودن همشون
خدا دیگه بسه این همه شکنجه
این آهنگی که MKICE AND FIRE آخر تریلرهاش میزاره جذاب تر از خود تریلرهاست😄