آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است

آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است

آرش بوالحسنی
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آمار اخیر سرویس ایکس باکس گیم پس و آینده‌ی احتمالی آن بپردازیم. آیا آمارها نگران‌کننده شده‌اند؟

استراتژی کنونی مایکروسافت در جهان بازی‌های ویدیویی، طی چند سال اخیر شکل گرفته است. پس از روی کار آمدن فیل اسپنسر (Phil Spencer) به عنوان رئیس ایکس‌باکس، این برند توانسته در کنار پلی‌استیشن و نینتندو، به هویت مستقل و خاص خود برسد. یکی از مهم‌ترین ابزار ایکس باکس در رسیدن به این موفقیت، سرویس اشتراکی Xbox Game Pass بوده است. با این حال، باید پرسید که آیا مایکروسافت صبوری لازم برای رسیدن به سوددهی با ایکس باکس گیم پس را دارد یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آمار اخیر این سرویس و آینده‌ی احتمالی آن بپردازیم.

دیگر نمی‌توان ایکس‌باکس را به مانند نسل هشتم دست کم گرفت. مدتی می‌شود که این برند توانسته خود را از رقبا جدا کرده و به هویت خاصی برسد. ایکس‌باکس تحت نظر فیل اسپنسر و ساتیا نادلا (Satya Nadella) خودش را به عنوان یک پلتفرم و یک اکوسیستم تبلیغ کرده است. اکوسیستمی که در هر جای ممکن قابل دسترسی بوده و با استفاده از سخت‌افزارهای مختلف می‌توان به آن پیوست. ستون فقرات این اکوسیستم، سرویس‌ها و زیرساخت‌های درجه یکی هستند که بدون نیاز به هزینه‌ی زیاد به بازی‌بازان امکانات زیادی را ارائه می‌دهند. تمام تصمیماتی که طی پنج سال گذشته توسط ایکس باکس گرفته شد، برای رسیدن به این هدف بوده است.

موفقیت برای ایکس‌باکس دیگر مشابه با موفقیت‌های پلی‌استیشن و نینتندو نیست. آن‌ها سعی در فروش کنسول‌ها یا بازی‌های بیشتر ندارند. البته این به معنای عدم استقبال آن‌ها از چنین رویدادهایی نیست؛ با این حال، خلق اکوسیستمی پایدار که در طولانی‌مدت به صورت دائم موفق به درآمدزایی شود، اهمیت بسیار بیشتری دارد. برای مایکروسافت این موفقیت بسیار حیاتی‌تر است. یکی از کلیدی‌ترین قطعه‌ها در رسیدن به چنین هدفی هم سرویس Game Pass بوده است.

استراتژی‌هایی مثل باندل کردن آن با کنسول‌ها، تخفیف‌هایی که قیمت آن را به یک دلار می‌رسانند، بازاریابی و برندینگ دائم و البته عرضه‌ی هم‌زمان انحصاری‌های ایکس‌باکس روی این سرویس در کنار بازی‌های AAA بزرگ گواه این ادعا هستند. طی چند سال گذشته، ایکس‌باکس نرم‌افزار کشنده‌ی خود را دریافت کرده و آن نرم‌افزار یک بازی نیست، بلکه سرویس ایکس باکس گیم پس است.

xbox game pass
عرضه‌ی بازی‌های AAA بزرگی مثل Outriders و Back 4 Blood به صورت هم‌زمان روی Game Pass نشان‌دهنده‌ی اهمیت این سرویس برای مایکروسافت است.

با این حال، مشکلی در رابطه با تاسیس و نگه‌داری از سرویسی به این خوبی وجود داشته و آن هم هزینه‌ی گزاف است. سال‌ها طول کشید تا نتفلیکس (Netflix) و اسپاتیفای (Spotify) به مرحله‌ی سوددهی برسند. آن‌ها سال‌ها زیر میلیون‌ها دلار بدهی بودند. دلیل این امر طبعا روشن است. برای اضافه کردن یک اثر به سرویس خود نیازمند خرید لایسنس آن هستید، اما توانایی درآمدزایی مستقیم را ندارید. درآمد شما حاصل پول ثابتی است که مشترکین یک سرویس به صورت ماهانه پرداخت می‌کنند.

در سال‌های ابتدایی تاسیس یک سرویس، مشترکین شما تعامل زیادی با محتوای آن دارند. پس در واقع، درآمدی که از آن کسب می‌کنید، کم‌تر از پولی است که باید بابت تولید محتوا بپردازید. البته با گذشت سال‌ها و به محبوبیت رسیدن سرویس، این مشکل رفع خواهد شد و مشترکین شما آن قدر زیاد می‌شوند که خودشان پول محتوا را تامین خواهند کرد.

این دلیل اصلی طولانی بودن مدت زمان رسیدن به سوددهی در سرویس‌های اشتراکی است. برای نگه‌داری از یک سرویس در سال‌های ابتدایی، به پول زیادی نیاز است. لایسنس کردن محتوای بیشتر و هم‌چنین تولید محتوای انحصاری به اموری ضروری برای جذاب نگه داشتن سرویس تبدیل می‌شوند.

برای راه‌اندازی یک سرویس اشتراکی به سرمایه‌گذاری بزرگی نیاز است. سرمایه‌گذاری بزرگی که به معنای واقعی کلمه صدها میلیون دلار طی سال‌ها هزینه خواهد داشت و هیچ تضمینی برای رسیدن به سوددهی هم وجود ندارد. صرفاََ کافی است به تعداد بالای سرویس‌های اشتراکی کنونی فکر کنید و ببینید که چه تعداد از آن‌ها به سوددهی رسیده‌اند. تنها سرویس‌هایی که می‌دانیم به مرحله‌ی سوددهی رسیده‌اند Netflix و Spotify هستند. سرویس‌های بزرگ دیگر مثل Apple TV ،Amazon Prime ،Apple Music و Disney Plus چطور؟ آن‌ها هنوز توسط شرکت‌های میلیارد دلاری پشتیبانی می‌شوند تا شاید روزی به سوددهی برسند.

این دلیل اصلی عدم دنباله‌روی سونی و نینتندو از مایکروسافت برای تاسیس سرویسی مشابه با گیم پس است. در جهانی ایده‌آل، تنها با پراخت ماهانه ده دلار قادر به تجربه‌ی God of War و Breath of the Wild خواهید بود. با این حال، حقیقت امر این است که سونی و نینتندو شرکت‌های بسیار کوچک‌تری از مایکروسافت هستند. مایکروسافت یک شرکت تریلیون دلاری بوده که می‌تواند از بخش‌های دیگر خود در جهت سرمایه‌گذاری روی ایکس‌باکس استفاده کند. برای سونی و نینتندو، هر بازی جدیدی باید به تنهایی به سوددهی برسد تا وجودش را توجیه کند.

سرویس PS Now بازی جدیدی را به صورت هم‌زمان دریافت نمی‌کند. این سرویس بیشتر متشکل از بازی‌های قدیمی بوده و اصالتا به عنوان راهی برای تجربه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن ۳ معرفی شد. جذابیت اصلی Nintendo Online هم دسترسی به بازی‌های کنسول‌های قدیمی یعنی NES ،SNES و N64 است. این یعنی آن‌ها نیاز چندانی به پرداخت پول برای محتوای جدید ندارند. حتی هزینه‌ی لایسنس‌ها هم با توجه به قدیمی‌تر بودن بازی‌ها به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر این سرویس‌ها بتوانند با چنین روش‌هایی به درآمدزایی برسند، پس احتمال افزایش محتوای جدید برای آن‌ها نیز وجود دارد.

ایکس باکس گیم پس
نکته‌ی اصلی این است که سرویس‌های اشتراکی برای رسیدن به سوددهی نیازمند دستیابی به تعداد مشترکین زیادی هستند.

اوایل هفته‌ی گذشته بود که Axios گزارش داد مایکروسافت موفق به رسیدن به هدف خود در رابطه با رشد مشترکین گیم پس نشده است. رشد مشترکین Game Pass در سال گذشته حدود ۳۷ درصد بوده که ۱۱ درصد با پیش‌بینی قبلی مایکروسافت فاصله دارد. در نگاه اول این رقم شاید چندان بد به نظر نرسد. هر چه باشد باز هم با رشد مواجه هستیم و ۳۷ درصد عدد قابل توجهی هست. با این حال، چندین فاکتور وجود داشته که تصویر نهایی را کمی پیچیده‌تر می‌کنند.

اول از همه باید گفت که مایکروسافت در حالی به هدف خود نرسیده است که در دوره‌ی COVID-19 و شیوع ویروس کرونا با افزایش چشمگیر تقاضا برای محتوا طرف بوده‌ایم. قرنطینه‌های گسترده باعث شده تا مردم به رسانه‌های خانگی برای سرگرمی پناه ببرند و تقاضا برای بازی‌های ویدیویی و سخت‌افزار در این دوره با افزایش وحشتناکی روبه‌رو شده است. سرویس‌های اشتراکی دیگر مثل Netflix شاهد رشد دیوانه‌واری بوده‌اند. پروژه‌های واحدی مثل The Queen’s Gambit و Animal Crossing New Horizons هم در این دوران به موفقیت رسیدند.

فاکتور دیگر این است که مایکروسافت طی یک سال گذشته بازاریابی خود برای Game Pass را به صورت جدی افزایش داده است. معامله‌های بزرگی بین این شرکت و ناشرها اتفاق افتاده و بازی‌هایی مثل Back 4 Blood و Outriders از همان روز اول روی این سرویس در دسترس قرار گرفتند. به علاوه شاهد برنامه‌هایی مثل Xbox All Access و آغاز به کار xCloud به صورت عمومی بودیم. یک نسل کنسولی جدید هم در این میان آغاز شد که فرصت مناسبی برای جذب مشتریان جدید برای ایکس‌باکس به شمار می‌رود. با تمام این اوصاف باز هم Game Pass موفق به رسیدن به هدف خود در جذب مشترکین جدید نشده است.

آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
در حالی که مایکروسافت انتظار رشد ۴۸ درصدی مشترکین Game Pass را می‌کشید، این سرویس در سال گذشته ۳۷ درصد رشد کرد.

همان‌طور که پیش از این گفتم، تعداد مشترکین بالا برای سالم نگه داشتن یک سرویس اشتراکی در طولانی‌مدت ضروری است. تا کنون فکر می‌کردیم که حتی اگر Game Pass سودآور نباشد، بالاخره به مرحله‌ی سودآوری خواهد رسید، اما سوال اصلی این است که اگر این اتفاق رخ ندهد چه؟

ایکس‌باکس حساب ویژه‌ای روی موفقیت Game Pass باز کرده است. استراتژی اصلی آن‌ها حول محور این سرویس می‌چرخد. چه می‌شود اگر گیم پس به خیل عظیم سرویس‌هایی بپیوندد که هرگز به مرحله‌ی سوددهی نرسیده‌اند؟ شکی نیست که گیم پس سرویسی فوق‌العاده برای مخاطبین محسوب می‌شود؛ با این حال، این اولین باری نخواهد بود که یک سرویس اشتراکی به موفقیت نمی‌رسد. مایکروسافت تا چه زمانی به هزینه کردن برای Game Pass ادامه خواهد داد؟

البته فعلا برای به صدا در آوردن زنگ‌های خطر زود است. هر چه باشد Game Pass بیش از یک سوم در سال گذشته رشد کرد. یکی از دلایل عدم رسیدن به اهداف را می‌توان تاخیر خوردن Halo Infinite تا پائیز ۲۰۲۱ دانست. هم‌چنین با توجه به کمبود کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس در بازار، بسیاری توانایی ورود به نسل نهم را نداشته‌اند. مایکروسافت چند وقتی می‌شود که به عنوان یک شرکت رو به سرویس‌ها آورده است. برای مثال Office در حال حاضر بیشتر به عنوان یک سرویس ارائه می‌شود. پس باید گفت که این شرکت به خوبی از پایه‌ها و پیش‌نیازهای موفقیت یک سرویس اشتراکی با خبر است و خیلی زود تصمیم نمی‌گیرد.

در حال حاضر پر واضح است که مایکروسافت تعهدی بلندمدت به گیم پس دارد. مسئله‌ی اصلی این است که آن‌ها باید فعلا به این سیستم متعهد بمانند. رسیدن به مرحله‌ی سوددهی برای سرویس مذکور می‌تواند یک دهه طول بکشد. سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای و نتفلیکس به چنین زمانی برای رسیدن به سوددهی نیاز داشتند، در حالی که دسترسی به نرم‌افزار این سرویس‌ها بسیار ساده‌تر است. اسپاتیفای یا نتفلیکس روی هر سیستمی که یک پردازنده دارد کار می‌کنند، اما گیم پس و سایر سرویس‌های اشتراکی بازی این طور نیستند.

آیا گیم پس کاملاََ در امان است؟ اگر بخواهیم به تعریف کلمه پایدار بمانیم پاسخ خیر است. سرویس‌های اشتراکی به میلیون‌ها دلار هزینه نیاز دارند تا صرفا از ضرردهی خارج شوند. برای همین به شرکت‌های عظیم برای پشتیبانی از آن‌ها نیاز است. پس گیم پس که در حال حاضر در مرحله‌ی ضرردهی به سر می‌برد “در امان” نیست. شاید روزی برسد که این سرویس سودده باشد. صرفاََ باید امیدوار باشیم که مایکروسافت صبر لازم برای رسیدن به آن مرحله را داشته باشد.

xbox and MicrosoftCameraManwhitedaybreakbellfarzaaddamhazerGidoraRaminکاپتان استخونیmarioLittle∞GodHard gamerAhmad_bkFanresidentevilMEYSAMB300Hasan0930deathwingsStarwarszeroBHAAL(HIDEO KOJIMA (HASAN KAHRAMANKurosmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • گیم پس خیلی سرویس خوبیه
    و حتی خیلی از جمله خود من رو نسبت رو ایکس باکس جذب کرده
    اما این سرویس یکم سخته درباره آیندش بحث کردن
    چون اگه مایکروسافت دیگه توان پشتیبانی از گیم پس رو نداشته باشه خیلی بد میشه
    اما اگه بتونه چند سال دیگه ازش ساپورت کنه
    مثل نتفیلیکس موفق میشه

    CameraManAlirezaGidoraStar1متأثر گشتهکاپتان استخونیLittle∞GodMoReKaAmir1990Wild Ragemore
  • Aiden pearce گفت:

    هدف مایکروسافت از موقع مدیر شدن فیل اسپنسر
    اینه که برای اجرای بازی مورد علاقه تون شما رو به یه پلتفرم محدود نکنه!
    فورزا میخواید بازی کنید؟؟
    با گوشی_ پیسی _ ایکس باکس میتونید از بازی کردنش لذت ببرید!
    البته یسری استسنا هم مثل الدر اسکرولز هم هست
    ولی تقریبا ۹۰ درصد بازی‌های مایکرو روی هر چیزی که فکرشو بکنید با استفاده از همین گیم پس قابل بازی هستن.

    CameraManAlirezaLittle∞GodDARKSIRENAmir(PC & PS4)Star1Raminکاپتان استخونیMoReKaAmir1990more
  • bbb10 گفت:

    تموم این تحلیل به جاست و مایکروقبلا هم گفته زمان زیادی نیازه تا گیم پس رو به اوج برسونه هنوز اول قضیه هستیم مایکرو به چیزی شبیه WOW احتیاج داره چیزی دیوانه وار آنلاین محور یه MMO خالص و ناب درگیر کننده با داستان غنی چیزی که اگر گیم پس نداشته باشی ماهیانه باید هزینش رو بدی و البته نکته اصلی ((از ساخته های خود اکس باکس استدیو باشه )) بنظرم زنیمکس آنلاین میتونه اینو براورده کنه ولی نه با فالووت نه با اسکایریم یه ای پی تازه نیازه

    CameraManDARKSIRENdamhazerGidoraRaminMoReKaWild RageHard gamerT800علیmore
  • Gunner1998 گفت:

    “اوایل هفته‌ی گذشته بود که Axios گزارش داد مایکروسافت موفق به رسیدن به هدف خود در رابطه با رشد مشترکین گیم پس نشده است.”
    ” با تمام این اوصاف باز هم Game Pass موفق به رسیدن به هدف خود در جذب مشترکین جدید نشده است.”
    این همون حرفیه که من در پست فروش بازی های انگلیس و گیم آواردز زدم و فن بوی های ایکس باکس با مولتی اکانت بهم حمله کردن. خوشبختانه تونستم فرار کنم و حالم خوبه 🙂
    این رو هم بگم که آقای ابوالحسنی ازفن های دو آتیشه ایکس باکس هستش پس بهش حمله نکنید
    این رو هم اضافه کنم که همین گیمفا مصاحبه ای از مایکروسافت گذاشتن که در اون گفته شده گیم پس برای مایکروسافت سود نداشته طبیعیم هستش

    CameraManAlirezaETERNALMANعمو_کریتوسDARKSIRENdamhazerAmir(PC & PS4)GidoraRaminStar1more
  • T800 گفت:

    مقاله تون بد نبود ولی
    چند تا نکته هست که به صورت کاملا ناشیانه در نظر نگرفتید
    ۱.
    گزارش vgc مال ۲۸ مهر بود نه هفته گذشته ، یعنی ۱ ماه و ۲ روز پیش که اون موقع هنوز فورزا هورایزن و back 4 blood عرضه نشده بودن
    ۲.
    الان ۲ سال هست که کورونا به صورت جدی جهان رو تحت تاثیر قرارداده و آمار ۱۸ ۲۰ میلیونی کاربران گیمپس هم به خاطر همین کورونا بود وگرنه در حالت عادی بیشتر از یکسال طول میکشید تا گیمپس به این تعداد کاربر برسه
    ۳.
    گیمپس یه سرویس ماهانه است که توش به صورت ماهانه بازی های جدید وارد و خارج میشن یعنی اگه در یک ماه بازی های ورودی خوب باشن تعداد کاربران افزایش پیدا میکنن و اگه بازی ها خوب نباشن آمار ریزش پیدا میکنه و خوب اواخر بهار و ۳ ماه تابستان هیچ بازی درست درمونی نیومد رو گیمپس
    پس این کاهش آمار کاربر ها طبیعیه

    AlirezaTang HaoAmir(PC & PS4)Gidoramarioکاپتان استخونیAshen undead the bearerMoReKaAmir1990Hard gamermore
  • Classified گفت:

    خسته نباشین موضوع بسیار خوبی برای بررسی اتتخاب کردین
    ایکس باکس در طول نسل ۸ اگر اشتباه نکنم موفق شد ۵۰ میلیون کنسول بفروشه(ببخشید اگر دقیق نیست خیلی رند در نظر میگیرم و اطلاعی از آخرین آمار ندارم) و فکر میکنم همه ی ما قبول داریم که قطعا این نسل آمار بهتری خواهی داشت
    اگر در نظر بگیریم که آخر این نسل به رکورد فروش ۸۰ میلیون برسه و با فرض اینکه فقط نیمی از این افراد به گیم پس بپیوندن و این ۴۰ میلیون رو به این ۱۸ میلیون الان اضافه کنیم(صرف نظر از پی سی و موبایل و دیگر دستگاه ها) اینطوری میشه ۵۸ میلیون کاربر در هر ماه که هر کدوم ۱۵ دلار هزینه میکنن
    در واقع ماهی ۸۷۰ میلیون دلار
    نهایت فروش یک بازی مستقل در سال ممکنه در بهترین حالت ۱ میلیون خسته باشه که اگر ۷۰ دلار در نظر بگیریم میشه ۷۰ میلیون دلار
    اگر آخر نسل مایکروسافت به این تعداد کاربر فقط روی کنسولش برسه
    یعنی کاملا تو سود دهی هست و حتی میتونه نظر هر بازی سازی رو نسبت به سود دهی بازیش جلب کنه
    چی از این بهتر که به سود فروش ۱ میلیون نسخه تو روز اول عرضه بازی برسی تازه فقط روی یو پلتفرم
    البته قطعا محاسبات و قرارداد های خیلی متفاوتی هست بنده به عنوان یک فرد از عوام مردم و یک محاسبه بسیار آماتور گونه خواستم اینو باهاتون درمیان بزارم
    به نظرم هدف مایکروسافت آخر این نسله

    CameraManAlirezaGidoraRaminکاپتان استخونیAshen undead the bearerTang HaoMoReKaAmir1990Wild Ragemore
  • Flawless گفت:

    واقعا که چه مقاله غیر حرفه ای بودش و اینکه قصد و غرض دارید انگار
    مشکلی دارید با مایکروسافت

    CameraManAlirezaعمو_کریتوسAmir(PC & PS4)GidoraRaminT800Hamid_Death StrandingMoReKaETERNALMANmore
    • Shahson گفت:

      اگه دقت کرده باشی تمامی مقاله های گیمینگ شده خیلی زیرکانه بد گفتن از ایکس باکس و بالا بردن پی اس و حس میکنم دلیلش می‌تونه بیشتر بودن فن های سونی داخل ایران باشه و این مقاله ها رضایت اونارو هدف قرار میدن نه واقعیت رو

      علیCameraManAlireza
      • CameraMan گفت:

        دقیقا فقط گیمفا اینجوری نیست همسایه های بغلی هم اینجورین هر کاری که سونی انجام با مقاله های با دید مثبت میزارن ولی ایکس باکس کاری کنه آدم بده حساب میاد حتی به نفع دنیای ویدیو گیم باشه ( مخصوصا ما ایرانی ها)

        علی
  • NicK گفت:

    من یه تجربه کوتاه مدتی از این سرویس داشتم و به جرات میتونم بگم سرویس فوق العاده ایه
    بازی های روز عرضه که میان واقعا خوبن نمونه فورزا۵،یسری بازیا کلاسیک مثل الدر و بازی های ژانر ترس مثل re7 و یا outlast یا visage و جدیدا یه سولز لایک اوردن که اونم از خوبای این سرویسه و مخصوصا شوتر های اول شخص خیلی خیلی زیادی داره
    Ea play هم بازی های جذابی داره مثلا فیفا بتلفید و…
    در کنار اون لایو گلد هم داره که سرویس رو کامل تر میکنه
    بزرگ ترین ضعف این سری از نظر (من) نبود بازی هایی مثل ac و watch dog و mk بود ک البته شاید در اینده اضافه بشن
    در کل اگه به دنبال گیمینگ بی هزینه و راحت اسوده هستین با یه ارشیو بزرگ بتون پیشنهاد میکنم

    AlirezaGidoraRaminکاپتان استخونیMoReKaAmir1990Wild RageHard gamerStarwarszeroshadowmore
  • O2 گفت:

    فروش ۲ برابری پلی استیشن ۵ در مقابل ایکس باکس، نشون دهنده این هست که جامعه گیمینگ دنیا زیاد هم گیم پس رو جدی نگرفتن و لازم ندارن، البته خب خیلی ها هم استفاده میکنن، اما نمیشه با نتفلیکس یا اسپاتی فای مقایسه کرد، چون جامعه گیمر خیلی کم جمعیت تر هست در مقابل جمعیتی که از امثال نتفلیکس یا اسپاتی فای در جهان استفاده میکنند، من پلی استیشن دارم، ایکس باکس ندارم و روی پی سی هم شخصا گیم پس استفاده نمیکنم، اما امیدوارم این سرویس برای کسایی که ازش استفاده میکنن بمونه تا اونا ازش لذت ببرن، اما دوام آوردنش سخت هست.

    Geralt of Rivia1CameraManAlirezaDARKSIRENArsiGidoraRaminmarioکاپتان استخونیMoReKamore
    • عزیز فروش دوبرابری ps5 یا ۳ برابریش یا هزار برابریش در مقابل ایکس باکس اصلا ربطی به دوست نداشتن گیم پس توسط گیمرها نیست ، فداتشم فقط به خاطر اینکه ps5 دارای بازی های اختصاصیه خودشه که روی هیچ سرویسی تا یک سال قابل بازی کردن نیستن ،،، اوکی … یعنی فن بیس سونی که خواهان بازی های سونی هستن ، به خاطر عدم علاقه شون به گیم پس نمیرن ps5 بخرن ،،، به خاطر علاقه شون به بازی های سونی میرن ps5 میخرن … اوکی ….

      CameraManAlirezaGidoraRaminکاپتان استخونیLittle∞GodTang HaoHamid_Death StrandingMoReKaAmir1990more
      • O2 گفت:

        چرا عزیز ربط داره، این سیاست مایکرو بود برای شکست دادن سونی، حالا یه عده هم هی بیان بلند پروازی کنن و بخوان قضیه رو احساسی و اسطوره ای کنن که مایکرو بخاطر پلیرها این کار رو کرده، خیر اینجوری نیست هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره، نه مایکرو نه سونی نه هیچ شرکت دیگه ای، جدا از بازی های اختصاصی که تعیین کننده هست، توی رقابت خام و بدون بازی اختصاصی هم نتونسته خیلی موفق باشه، شما این حرف رو قبول نداری که مایکرو توی این قضیه شکست خورده، خب کلا کنسول رو میذاریم کنار، برو آمار بگیر ببین چند درصد پی سی پلیر ها گیم پس تهیه میکنن، خودت متوجه میشی که جامعه گیمر اهمیتی به سرویس گیم پس نمیدن و براشون اصلا مهم نیست و واقعا هم لازمش ندارن، متاسفانه شما جبهه اشتباهی گرفتی برادر در این مورد، بحث کسب و کار با اون لذت و عشقی که ما از گیم می بریم کاملا تفاوت داره.

        Geralt of Rivia1CameraManAlirezaعلیTang HaoArsi...Eternal...GidoraRaminmario
        • گیمپس تا قبل از هورایزن ۵ تقریبا شامل هیچ بازی اختصاصی مایکرو نمیشد .توی این نسل جدید (به قول کنسولی ها).. بازی های قبلی رو که رو پی سی اومده بودن همه پی سی پلیرها انجام داده بودن ….

          از این زمان به بعده که مشخص میکنه گیم پس چه نوع ازش استقبال میشه ….

          در ضمن ۲۰ میلیون کاربر هم باد هوا نیستن که انقدر به راحتی نادیده میگیریشون …

          شما فن سونی هستی ، قطعا به گیم پس اصلا نیاز نداری چون نیازهات رو برآورده نمیکنه ،بازیهات تو بستر دیگه ایی عرضه میشن … نمیتونی چون سلیقه ت با گیم پس جور نیست نادیده بگیریش ….
          برفرض اگر بازی های سونی روز عرضه در سیستم ناو عرضه میشد ، بازهم میرفتی ۷۰ دلار پول میدادی و بازی رو میخریدی ؟؟ گیریم شاید شما اینکار رو میکردی ! اما همه مثل شما عمل میکردن ؟! نه ….

          کسایی که به بازی های موجود در گیم پس و یا بازی هایی که خواهند آمد روی گیم پس علاقه دارن ، قطعا به فکر تهیه اشتراک اون هستن …. مثل تجربه استاکر با کمترین هزینه در روز اول ریلیز شدن …..

          CameraManAlirezaعلیTang HaoBt 72-74Gidoramarioکاپتان استخونی...Eternal...
          • O2 گفت:

            اولا که شما حتی از نوع کسب و کار گیم پس بی اطلاع هستی و شیوه کارش رو هم انگار نمیدونی وگرنه این آمار ماست خیاری رو نمیدادی، مهم نیست چند نفر تا الان از گیم پس استفاده کردند مهم این هست که چند تا اشتراک دائمی داشته باشه گیم پس، پس این آمار قابل قبول نیست، در ضمن من بازی های مایکرو رو روی پی سی بازی میکنم و چیزی رو نادیده نمیگیرم، شما یه مقداری به نظر میاد سهام دار مایکرو هستید، اما در کل کسی که پلی استیشن و پی سی داشته باشه با کسی که ایکس باکس و پی سی داشته باشه تفاوتش اینه که اگر الان گاد راگناروک و استارفیلد اومده باشه، شخص اول میتونه هر دو رو بازی کنه، شخص دوم میتونه یکیش رو بازی کنه، و منطقیش هم همین هست که ترکیب اول بهتر هست، و سرویس هایی شبیه به گیم پس یا هر چیز دیگه وابسته به اشتراک های دائمی هستند و کلا سیستم اینجوریه که یه عده پلیر هزینه ی یه عده دیگه پلیر رو به علاوه سود کمپانی باید پرداخت کنن و این قضیه به دلیل محدود بودن جمعیت پلیر ها نسبت به بقیه جامعه و جهان خیلی سخت پیش خواهد رفت و احتمال زیاد به موفقیت نمیرسه، متاسفانه شما اصل مطلب رو نمیگیری چسبیدی به تعصبات بچه گانه.

            Geralt of Rivia1CameraManAlirezaعلیArsi...Eternal...Bt 72-74GidoraRamin
    • Bt 72-74 گفت:

      یکی از دلایل فروش خوب اکس باکس همین گیمپسه بر خلاف گفته شما یکی از دلایلی که فروش ps5 نسبت به اکس باکس دو برابر نیست وتقریبا یک و نیم برابر گیمپسه

      CameraManAlirezaO2Hard gamerعلیSkyrim : The Elder Scrolls VshadowPC gamer ;)
    • شما دکترای جامعه شناسیت رو از کجا گرفتی استاد؟؟ که انقدر راحت در مورد چند ده میلین و شاید چند صد میلیون گیمر توی کل دنیا نظر میدی؟ ایکس باکس و گیم پس تا الان خیلی هم عالی عمل کردن و اگر همینطور ادامه پیدا بکنه و مایکرو از گیم پس پشتیبانی کنه و بازی های انحصاری خوب بده (که شروع کرده) در چند سال آینده قطعا ایکس باکس و گیم پس پلتفرم اول بازی توی دنیا میشن. فروش دو برابری پلی استیشن نسبت به ایکس باکس هم (اگر درست باشه و از خودت در نیاورده باشی) نسبت به نسل قبلی خیلی کم هست و نشون میده گذر زمان داره کفه ترازو رو ب سمت مایکرو میاره. در ضمن مگه هنوز کسی هست که با پیسی بازی کنه؟؟ یعنی وقتی میتونی با هزینه خیلی کم یک سری اس یا ایکس بگیری و بدون دردسرهای زیاد پیسی بشینی راحت بازتو کنی بری پیسی باز بشی؟؟؟؟ عجب

  • باید تحمل بالایی داشته باشند، اگر بتونن ت طول سالها تعادل خودشونو حفظ کنند نهایتا به ی سرویس سود ده خواهند رسید.
    من فقط ی ابهامی برام وجود داره اینه ک چرا مایکروسافت روند موفقیت آمیز ۳۶۰ رو دنبال نکرد.
    ۳۶۰ یکی از بی نظیر ترین بخش‌های گیمینگ بود.
    نمیدونم چرا اون روندو با قدرت بیشتر پی نگرفتن

    Alirezamarioکاپتان استخونیعلیHard gamerNicKBlack KnightalinerdBHAALshadowmore
    • Mateus گفت:

      چون دیدن نمیتونن مستقیم با نینتتدو و سونی رقابت کنن ( فن بیس عظیم ، فرست پارتی ؛ روابط شرکت ها ؛ تبلیغات ؛ تقاضا و ‌…. )
      تصمیم گرفتن کلا از اون مسیر جدا بشن و به سمت ساخت سرویس برن که شخصا به نظرم درست ترین تصمیم اکس باکس توی تاریخ ۲۰ سالش بود ؛
      .
      اکس باکس نسل ۷ تمام توانش رو گذاشت ؛ از فرست پارتی های شاهکار گرفته تا انحصاری های ریز و درشت و قیمت پایین کنسول و رابط کاربری بسیار ساده و ….. ولی در آخر سونی فروش بیشتری داشت ؛ اینکه شما بخوای توی مسیری قدم بزاری که ۲ تا پایه اصلی صنعت ( صاحبان پلتفرم ها ) اونو آسفالت کردن به نظرم از بیخ غلطه
      .
      مایکرو الان سرویسی داره که از تمام رقبا جلوتره ؛ به زبون ساده توی مسیرش از همه جلوتره
      ۲۳ تا استودیو کوچیک و بزرگ و به سری از اصلی ترین فرنچایز های صنعت گیم ؛ بستر برای نت فلیکس شدن مهیاست
      .
      از اون طرف ؛ سونی و نینتندو هم توی راهی که پیشتازش هستن ادامه میدن ؛ فروش کنسول و انحصاری و روش های سنتی

      کاپتان استخونیÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
    • alinerd گفت:

      👍
      قطعا ۳۶۰ بهترین نسل برای مایکرو بود از همه لحاظ
      اگه چراغ مرگ هم نبود دیگه میشد اون کنسول رو تقریبا بی نقص صدا کرد (:

      علیBHAAL
    • “باید تحمل بالایی داشته باشند“.
      دقیقا. خیلی خیلی باید تحمل بالایی داشته باشن. در مورد مایکروسافت چون شرکت عظیمیه این هزینه ها چندان به چشم نمیان، اما هزینه های بسیار بزرگ و کمرشکنین. همین هم خیلی نگران کنندست. مایکروسافت نمونه بارز یک predator ه و به شخصه بعید می دونم تا چند سال دیگه همچنان این نقاب “good guy” رو نگه دارن رو صورتشون.

      “من فقط ی ابهامی برام وجود داره اینه ک چرا مایکروسافت روند موفقیت آمیز ۳۶۰ رو دنبال نکرد”
      آقای @چمنی و @کریمی احتمالا خیلی مفصل تر و درست تر بتونن این مساله رو باز کنن (امیدوارم ببینن و بکنن). تا جایی که من اطلاع دارم این مساله به خاطر نحوه نگاه مایکروسافت به عنوان یک شرکت به بازار بوده. در حال حاضر ما گیم پس رو می بینیم که مستقیما از cloud business مایکروسافت نشات میگیره، بخشی که سابقا ریاست فعلی مایکروسافت در اون نقش پر رنگی داشته (فکر کنم مدیریت اون بخش رو داشته). به قولی دستوری از بالا رسید که بخش گیمینگ مایکروسافت هم باید روی بیزنس اصلی شرکت تکرکز کنه (شاید هم پیشنهادی از پایین به بالا ارائه شد البته).
      در مورد xbox one هم همین مساله صادقه. اون زمان و تحت ریاست بالمر نوع نگاه شرکت به شکل دیگه ای بود. به نظر عوامانه من مایکروسافت گول هایپ شدید شبکه های مجازی و سرویسای استریم ویدیو رو خورد و اون همه تمرکز روی مدیا های اینچنینی گذاشت، که البته با پا گرفتن تلفن های همراه (و احتمالا عوامل دیگه) ، تصمیمات مایکروسافت شکست خورد.

      Alireza
    • Hasan0930 گفت:

      اگه منظورت از بعد بازی انحصاریه که الان ۲۳ استودیو با اوالانچ و آسوبو و کوجیما در حال ساخت بازی انحصاری هستند‌…

      من سال اول ایکس باکس رو به سال اول پلی استیشن سه تشبیه می کنم که بازی نداشت و رقیبش بیشتر میفروخت ولی خودشو سالای بعدی کشید بالا

      علیAlirezaRamin
    • All Alone گفت:

      چند اگه با این سیاستشون موفق بشن سودشون چند ده برابر نسل هفت و رقبا میشه

      AlirezaRamin
  • Ardalan گفت:

    مقاله خوبی بود خسته نباشید. 👍
    حقیقتش به شخصه فکر میکنم ممکنه Game Pass این نسل هم به سوددهی یا دست کم سود برآورد شده نرسه اما نسل بعد قطعا پرسود ترین سرویس اشتراکی دنیای گیم خواهد شد، اونم به دلیل گسترش شبکه ابری و استریم بازی ها که طی سال های آینده با گسترش نسل جدید اینترنت خیلی مرسوم تر خواهد شد به طوری که شاید اون موقع دیگه بحث قدرت کنسول و کنسول های میان نسلی پیش نیاد و نسل های طولانی تری داشته باشیم که در اون صورت سرویس اشتراکی با این زیرساخت ها منطقی خواهد بود.

    AlirezaGidoraRaminکاپتان استخونیAmir1990Hard gamerNicKshadowعلی...Eternal...more
  • WITCHER گفت:

    این شرط دسته برا xcloud رو باید بردارن

    AlirezaRaminکاپتان استخونیSkyrim : The Elder Scrolls VshadowdeathwingsS
  • S گفت:

    باید هنوز صبر کنیم مطمئنم اگه بازی هایی مثل استارفیلد و الدر و فیبل همزمان روی گیم پس بیان حتی از اعداد پیشبینی هم بالا میره.
    این سرویس هنوز اولشه باید بهش زمان بدیم
    خدا نکنه روزی گیم پس رو نبینیم رو زمین😰

    علیadams-khersiRamin
  • Kuros گفت:

    کسانی که گیم پس رو با سرویس هایی مثل نتفلیکس مقایسه میکنن و امید دارند روزی مثل نتفلیکس به سوددهی برسه کاملا اشتباه میکنن.
    اصلا مقایسه نتفلیکس با گیم پس اشتباهه. جامعه متقاضی نتفلیکس کجا گیمرهای طرفدار گیم پس کجا !! همین الانم از روی آمار فروش نینتتدو و پلی استیشن و ایکس باکس میشه فهمید شکست خورده .البته خود ماکروسافت هم اینو فهمیده و رو آورده به خرید استودیوهای بزرگ تا بازی انحصاری بزرگ تولید کنه که اینم اشتباهه. اگه مخوای بازی بزرگ بسازی باید یک استودیو از اول خودت داشته باشی و پرورشش بدی اینکه بیای ی استودیو بزرگ رو بخری دقیقا مثل اینه تیم پیکان رو از تهران ببری ی شهر دیگه تا اون شهر تیم داشته باشه . نه تنها تیم دار نمیشه بلکه اون تیم قبلی هم از هم میپاشه .این حرف من رو وقتی متوجه میشید که گیم پلی الدراسکرول بیاد میبیند چه گندی زده شده بهش.

    AlirezaعلیalinerdArsiWild Rageکاپتان استخونیGidoraRamin...Eternal...
    • ...Eternal... گفت:

      الان دقیقا چرا باید الدر اسکرولز خراب کنه؟ چقدر غیب گوی زیاد شده جدیدا همه ام که سونی فن هستن چقدر جالب
      تو مطمئن باش بتسدا برای اینکه بتونه کیفیت آیپی های خودشو به سطح بالاتری ببره به زیرمجموعه مایکرو تبدیل شده بتسدا افتاده بود رو سراشیبی سقوط و خریداری کل مجموعه زنیمکس مدیا یه اتفاق مثبت به نفع هر دو طرف بود، فقط اینو بدون که از همون لحطه که رسما جزئی از اکس باکس شدن دیگه بودجه و حمایت مایکروسافت رو در اختیار دارن اتفاقا کاملا مشخصه که اگر یکی از این بازی ها که هر کدوم یه اسم بزرگ برای خودشون دارن خراب کنن به همین رشد آمار گیم پس صدمه میزنه، یعنی فکر میکنی مایکرو نمیدونه باید برای اینکه چه فنای قدیمی بتسدا چه حتی گیمرای جدیدو به سمت خودش بکشه باید بازی های فرست پارتی بزرگش قطعا با کیفیت باشن؟ اونا نمیدونن ولی شما و علی پاور و چهار تا فن بوی غیب گو از کل مایکرو بیشتر میدونید، خیلی جالبه والا
      این رویه به طور دائم رشد مثبت کاربرای گیمپس رو به همراه داره دیر یا زود این سرویس به اون نقطه میرسه که مایکروسافت هدف خودش قرار داده
      بعدشم‌ مثالی که زدی خیلی چرند بود چون وقتی خود من گیمر به طور وحشتناک فن بازیای بتسدا هستم وقتی بدونم میتونم روز اول رو این سرویس اونارو تجربه کنم این منو قطعا مجاب میکنه که این سرویس تهیه کنم، امثال شما ها همه چیزو از زاویه رقابتی نگاه می‌کنید که سونی چقدر سود کرده یا موفق بوده یا برعکس مایکرو عملکردش چطور بوده در حالی که ما قراره در نهایت تصمیم بگیریم چیو انتخاب کنیم، خداوکیلی یه نگاه به لاین آپ استودیو های مایکروسافت بندازید بیایید چه بازیای خفنی از چه استودیو هایی تو راهن و اینم در نظر بگیرید همه که اینا به خاطر اینه که مایکروسافت به دنبال گسترش گیم پس بوده وگرنه حتی زحمت اینکه بره این استودیو هارو بخره و اونارو هم گسترش بده به خودش نمی‌داد

      علیAlirezaalinerdTang HaoBt 72-74GidoraRamin
  • nima- گفت:

    اینقدر که ایرانی جماعت نگران گیمپس خود مایکروسافت این همه استرس روش نمی کشه
    کاری ندارم الان سود میده نمیده به عنوان یه کاربر دارم نهایت استفادرو از ش میکنم،تو دوره زمونه ای که کسی بخواد دئتا گیم بخره بیشتر حقوقشو از دست میده در کنار کرک(برا ایرانی جماعت حلاله سازنده بفهمه شرایط اینجارو میگه گیمم حلالت داداش)گیمژس بهترین روش قانونی پلی دادن گیمه که هم به عنوان یه کاربر من خوشحالم که دارم به سازنده دینمو ادا میکنم و هم می تونم جدید ترین بازیایی که روش هستن انلاین و یا حتی سینگل ژلیراشو بدون دردسر بازی کنم
    الان ps4 نسل ۸ از سری اس نسل نهی دست دوم گرونتر فروش میره ما تو همچین مملکتی هستیم نگران مایکروسافت یا طرفدارش نیستم ظرفدار گیمم فارغ از شرکت و برندش از همشون خاطره دارم،ماسکروسافتم یه شرکت چندتریلون دلاری اما به عنوان کاربر تا وقتی از این کارای خوب بکنه حمایتش میکنم انتقادهم به موقعش
    به هر حال امیدوارم شرایط درست شه به آرزوی قلبیم که بستن یه پی سی جدیده هم برسم و هم بقیه به خواسته هاشون

    Lucciola BalladعلیAlirezaalinerdSiRSiNaRaminsamanSکاپتان استخونیBHAALmore
  • متاسفانه تیتر به شدت زرده … !!!!

    همه میدونن چرا رشد گیم پس به اون میزان که برنامه ریزی کرده بودن نرسید ،،،،، مقاله هم کم و کاستی داشت …خب بیاین یکم ریز بشیم

    تنها بازی که در اوایل امسال به صورت aaa برای گیم پس اومد ، اوترایدرز بود ….
    بازی بک ۴ بلوود تقریبا یکماه بیشتر نیست روی این سرویس اومده …
    در این بین ما بازی های مدیوم ، اسند و چند تا ایندی مثل تواِلو مینوتس رو داشتیم …که با توجه به نمرات پایینی که گرفتن تقریبا میشه گفت برای جذب ممبر عملکرد خوبی نمیتونستن از خودشون نشون بدن …
    اما بازی خاص و غیر عامه پسندی مثل سایکوناتس ۲(بازی که هنوز نقد نشده در گیمفا ،تا همین حد خاص پسند) هم در این میون برروی این سرویس عرضه شد ، بازی بسیار خوبی بود و هست ،اما میتونست ممبر جذب کن باشه به تنهایی !؟ خیر ….

    خب میرسیم به ماه آخر ، تنها بازی خوب این میون ، فورزا ۵ هست که قطعا تو جذب گیمر برای گیم پس موفق بوده ، … اما دربازه ایی انتشار یافت که اخبار درآمد سالی مایکروسافت منتشر شده بود … پس در این سود نمیتونه شرکتی داشته باشه و میمونه برای سال مالی آینده …. خوب پس میبینیم عملا سال مالی گذشته که گیم پس رشد ۳۷ درصدی داشته ،بدون انتشار حتی یک بازی اختصاصی مایکروسافت طی شده 🤨جالب نیست ،فقط در این میون بازی فلایت سیمولیتور بازی اختصاصی خود استودیوهای مایکروسافت بود،(بله میدونم آسوبو به صورت اختصاصی ساخته )… خب این بازی هم بازی چندان مشتری جذب کن نیست …. پس گیم پس با این وجود به رشد ۳۷ درصدی رسیده ، چرا مایکروسافت رشد ۴۸ درصدی رو پیش بینی کرده بود؟ من نمیدونم ،خیلی ها نمیدونن … چرا مایکروسافت آمار گیم پس رو به صورت رسمی بیان نمیکنه ؟! من نمیدونم ،خیلی ها نمیدونن ….
    ولی میشه حدس زد !!! چون چراغ سبزی برای ورود رقبا به این اکوسیستم نشون نده …(این صرفا حدسه منه ) ….

    برای این که ما ببینیم گیم پس موفق میشه یا نه ؟ یا سرویس ماندگاری میشه یا نه ؟ یا در کل بدونیم که مایکروسافت به حمایت از این سرویس ادامه میده یانه ؟! قطعا باید تا انتهای سال ۲۰۲۲ صبر کنیم و آمار موفقیت یا عدم موفقیت سرویس رو در پایان سال بعد ببینیم و تازه در اونجاست که ما میفهمیم مایکروسافت حاضره برای وجوده گیم پس پافشاری بکنه یا نه ؟؟؟!!!

    حالا که این پست با تنها کاهش ۱۱ درصد از پیش بینی های شرکت مایکروسافت تشکیل شد ،،،، چرا به خبری که ساتیا نادلا اعلام کرد به این مضمون که بخش ایکس باکس به یکی از ستون های مایکروسافت تبدیل شده ،نپرداخت !!!! ….

    به هر حال به نظر من تا زمانی که همچین سرویس مشتری محوری در دسترس قرار داره باید ازش استفاده کرد و ازش تعریف کرد ….

    و در زمانی که با شکست مواجه شد ،فقط از خاطرات خوبش خوشحال شد ، همین … اما در کل زوده برای نگرانی

    علیAlirezafarshadxalinerdTang HaoRaminکاپتان استخونی...Eternal...
  • sam snake 47 گفت:

    اینده گیمنگ همینه. حالا مایکرو ادامه بده یا نده. مایکرو فعلا نقش جاده صاف کن این جریان رو داره

    AlirezaRaminکاپتان استخونیTang HaoAmir1990AlirezaLOSNicKSkyrim : The Elder Scrolls Vshadowmore
  • farshadx گفت:

    کلآ این ذات تمام سرویسهاست نه فقط گیم پس
    سود دهی گیم پس بستگی به خاطب داره هر چی مخاطب بیشتر سود بیشتر
    برای جذب مخاطب ماکرو مجبوره تا بازیهای بیشتری و بزرگتر و با کیفیتی رو براش منتشر کنه
    چه فرست پارتی چه تردپارتی
    چیزی که کاملآ مثلم هست ماکرو هدفش تنها این نسل و یا xbox و یا گیم پس نیست
    ماکرو با گیم پس و xcloud بجز جذب مخاطب برای بخش xbox و ادامه روند استراتژهای خودش
    داره برای بخش azure هم شوکیس اجرا میکنه
    سونی و سگاه و …. قرار داد همکاری با azure میبندن
    پس سود خود بخش xbox و علل خصوص گیم پس یه چیز خیلی کم اهمیت هست
    درواقع ماکرو با اینکارش داره با یک تیر چند تا نشون رو میزنه
    ۱- ساخت اکوسیستم اختصاصی گیمینگ
    ۲- تبلیغ و شوکیس بخش azure
    ۳- بجای سرمایه گذاری برای تبلیغات بیهوده داره تو بخش دیگر خودش (xbox) سرمایه گذاری میکنه و به واسطه گیم پس و xcloud برای خودش تبلیغ میکنه
    ۴- پیشرو بودن تو این موضوع که باعث میشه از رقباش جلو تر باشه
    ۵- سرمایه گذاری برای نسل اینده که احتمالآ دیگه کنسول سخت افزاری نداشته باشه
    خلاصه که سیاست ماکرو خیلی دوراندیشانه است و فقط بخش xbox رو درگیر نمیکنه
    حتی اگر xbox ضرر ده باشه azure به راحتی تمامش رو جبران میکنه
    سیاستی که ماکرو در حال حاضر برای این ۲ بخش داره در هم تنیده است و به هم ربط داره
    و با تحلیل فقط یک بخش نمیشه به نتیجه ای قاطع رسید
    در اخر هم اگر ماکرو نتونه این کارو بکنه هیچ شرکت دیگه ای تواناییش رو نخواهد داشت
    ماکرو در حال حاضر تمام فاکتورهای موفقیت تو این زمینه رو داره
    ۱-xbox
    ۲-azure
    ۳-دوراندیشی که از سال ۲۰۱۶ اگر اشتباه نگم داشت
    ۴-سرمایه
    ۵-xcloud
    اگر موفق نشه کم کاری از خودشونه و بس

    AlirezaalinerdRaminکاپتان استخونیTang HaoAmir1990NicKSkyrim : The Elder Scrolls VshadowOmid_Fshmore
  • Ali گفت:

    جامعه گیمری قابل قیاس با جامعه موزیک و فیلم و سریال نیست. فکر نمیکنم هرگز به سوددهی برسد.
    الان ساخت یک بازی تریپل ای خرج بسیار زیادی داره به طوری که فروش ۵ میلیون نسخه‌ای هم نمیتونه تضمین سود باشه. قیمت بازی رو ۱۰ دلار بیشتر کردن که مجبور نشن از کیفیت کم کنند.
    چند وقت قبل میزان درآمد فیلم‌ها رو میدیدم و واقعا تعجب کردم که درآمد میلیارد دلاری فیلم‌ها چطور به ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون رسیده!!! دلیلش این بوده که فیلم‌ها رو همزمان با سینما در این سرویس‌های استریمی هم منتشر می‌کردند. اگر این اتفاق ادامه داشته باشه، بودجه فیلم‌ها کاهش خواهند یافت و به تبع آن از کیفیت کاسته خواهد شد.

    AlirezaRamin...Eternal...
  • adams-khersi گفت:

    من خودم این نسل فقط بخاطره گیم پس آلتیمیت می‌خوام ایکس باکس بگیرم، همین الان رو فور ps now دارم ولی زیاد ازش راضی نیستم بازی های AAA جدا از اونا که تایمر حذف شدن دارن که خب طبیعی عه اونا که تایمر ندارن هم ییهو خود به خود حذف میشن

    AlirezaRaminکاپتان استخونیÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
  • mario گفت:

    خود فیل اسپنسر میگه گیم پس همین الانم کاملا از لحاظ کالی پایداره و زیان ده نیست بعد اینجا دارن دربارش مقاله مینویسن که ضرر میده و فلان و بهمان😄.
    یادم باشه زنگ بزنم مایکروسافت بهشون بگم جناب بوالحسنی رو بعنوان مدیر مالی مایکروسافت جذب کنن تا از ضرر خارج کنه این شرکت بحران زده رو😄😄

    Alirezaکاپتان استخونیalinerd...Eternal...Bt 72-74Ramin
  • rispoow گفت:

    مایکرو یه انحصاری درست حسابی نداشت امسال ( به غیر از فورتزا ۵ که تازه اومده) پس همین رشد ۳۷ درصدی هم غنیمته! حرف شما زمانی درسته که این آمار در پایان سال ۲۰۲۲ و زمانیکه که چنتا انحصاری بزرگ و AAA مثل هیلو و استارفیلد منتشر شده. پس هنوز نمیشه با قطعیت گفت که گیمپس موفق بوده یا خیر، در ضمن تیتر مقاله خیلی زرد بود و انگار که نویسنده از عمد اومده تا گیمپسو بکوبه =/

    Alirezaکاپتان استخونیBt 72-74Ramin
  • Ramin گفت:

    اولا خود مدیر ایکس باکس گفته در حال ضرر دهی نیستند.دوما اگر هم باشند با توجه به خط مشی مایکروسافت که بارها اعلام کردند گیم پس یه سرویس پایدار باقی خواهد ماند ، آن قدر حمایت می کنند از گیم پس تا به سود دهی مطلوب برسد.مایه تیله ردیفه.نگران ضرر دهی پولدار ترین شرکت دنیا نباشید.😂

    Alireza...Eternal...
  • Fel lord گفت:

    تحلیل و تجزیه اشتباه، مقایسه مدل درآمدی با سرویس های موسیقی و فیلم و سریال و عدم آگاهی به وضعیت صنعت گیم باعث میشه این تحلیل و تجزیه رو درست قلمداد نکنم.

    گیم پس همین الآن هم به سود دهی رسیده طبق گفته فیل اسپنسر ( قانون حمایتی آمریکا مانع از اظهار نظر های دروغ و خلاف واقعیت مدیران یک کسب و کار در مورد موفقیت کسب کار خود میشه) با کم کردن و از بین بردن بازار فیزیکی اکس باکس که خود در دراز مدت باعث کم کردن هزینه ها و سود دهی در دیگر بخش ها میشه، نگاهی به امار و ارقام بی اندازیم خرید عنواین دیجیتالی در پلتفرم اکس باکس خیلی بیشتر از فروش عنواین فیزیکی است.

    امار ۳۷ درصدی رشد سالانه نیست این آمار به پایان ماه جون اشاره داره که مایکروسافت انتظار رشد ۴۸ درصدی داشت با این حال با توجه به آمار ۱۸ میلیونی رسمی و رشد ۳۷ درصدی به تعداد ۲۰ میلیون مشترک گیم پس در پایان ماه جون ( ماهی که E3 2021 برگذار شد ) میرسیم در حالی که هیچ عنوان انحصاری در خوری منتشر نشده بود، فورتزا هورایزن ۵ که این ماه و هیلو اینفینت که ماه بعد منتشر می‌شود مثال بارزی است، با این حال باید منتظر اعلام امار رسمی در پایان سال و یا اوایل سال بعد باشیم. با تشکر از زحمات نویسنده.

    RezaOmenAlirezafarshadxکاپتان استخونی
  • Kuros گفت:

    قیمت پلی استیشن ۴ دسته دوم از کنسول نسل جدید ماکرو بیشتره ! ایکس باکس سری ایکس هم با اینکه میگن قدرتش روی کاغذ بیشتره اما قیمتش خیلیی از پلی استیشن کمتره ! جالبه ! یکی از همکاران چون اطلاعی از گیم نداره(رفته گفته آتاری میخوام فروشندا هم دیده بلد نیست جعبه دادتش) برای بچش جعبه خریده الان چند ماه رو دستش باد کرده مغازه دار میگفت اگه پلی استیشن بود یک روزه فروش میرفت… ایکس باکس مخصوصا داخل ایران فایده ای نداره.الان مغازه هایی دیسک بازی اجاره میدن شاید بیشتر از ۱۰۰ تا دیسک پلی استیشن باشه و ایکس باکس ۱۰ تا نمیشن !

    RezaOmen
  • RezaOmen گفت:

    به عنوان کسی که ده سال مستمر اخبار تکنولوژی رو دنبال میکنم و گیمر هستم، صادقانه فقط یک جمله میتونم بگم!
    مایکروسافت توی ایده های خلاق یک‌ جونور به تمام معناس! سرویس گیم پس انقلابی بود، قبل تز گیم‌پس من اشتراک الکترونیک آرتز رو داشتم، ماهی پونزده یورو میدادم تا سالی یه فیفا و بتلفید بتونم بازی کنم!😂😂
    واسه شرکت بزرگی‌مثل مایکروسافت مهم سود دهی کلی شرکت توی همه ی‌بخش هاست نه تک تک بخش ها الزاما!
    هر چند به نظرم سرویس گیم پس هم وقتی به چهل ملیون کاربر فعال برسه سود دهی بزرگی‌میده که تا پایان سال ۲۰۲۲ حتما به این تعداد میرسه!🐒😇

    RezaOmen
آیا آمار اخیر ایکس باکس گیم پس نگران کننده است